МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
11.10.2004 N 627

Про порушення вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель під час проведення торгів із закупівлі гірничошахтного обладнання ДХК "Олександріявугілля"

На виконання вимог п. 4 наказу Мінпаливенерго від 24.02.2004 N 109 (v0109558-04) "Про результати перевірки використання коштів державного бюджету на будівництві об'єктів вугледобувних підприємств", з метою підвищення контролю та відповідальності у сфері державних закупівель, Контрольно-ревізійним департаментом здійснена перевірка матеріалів про використання ДХК "Олександріявугілля" бюджетних коштів, передбачених програмою "Державна підтримка будівництва та технічного переоснащення підприємств з видобутку кам'яного вугілля, лігніту (бурого вугілля) і торфу" за І півріччя 2004 року.
Перевіркою встановлено.
6 липня 2004 року ДХК "Олександріявугілля" проведено тендер із закупівлі обладнання для розрізу "Морозівський". Розмір бюджетного призначення 4 млн. грн.
У порушення вимог п. 3 ст. 8 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) (далі - Закон) оголошення про заплановану закупівлю не було розміщено у відповідних міжнародних виданнях чи міжнародній мережі електронного зв'язку, хоча очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну 200 тисячам євро.
Протокол розкриття тендерних пропозицій затверджено 21.07.2004 хоча фактичне розкриття відбулось 06.07.2004, що є порушенням ст. 26 Закону (1490-14) .
У порушення п. 7 ст. 26 Закону (1490-14) оцінка тендерних пропозицій учасників не відповідає критеріям затвердженої методики оцінки. Було змінено один із критеріїв оцінки: критерій "транспортні витрати", який було зазначено в тендерній документації, змінено на критерій "термін поставки".
За рахунок державних коштів проведена закупівля транспортерних стрічок Р(ЕР)-2500 та ST-2500 на суму 2477,9 млн. грн. Тендерним комітетом підприємства у порушення п. 1 ст. 21 Закону (1490-14) , наказу Мінпаливенерго від 18.04.2003 N 197 "Про заходи щодо допуску та безпечної експлуатації конвеєрних стрічок" та п. 19 тендерної документації допущена до оцінки тендерна пропозиція ТОВ НВП "Резинотехнік", яка не мала дозволу Держнаглядохоронпраці, що не відповідає кваліфікаційним вимогам, установленим п. 4.4 тендерної документації замовника.
Усупереч п. 1 ст. 17 Закону (1490-14) звіт про результат здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти складено раніше ніж укладено договір на постачання обладнання.
6 липня 2004 року ДХК "Олександріявугілля" проведено тендер із закупівлі обладнання на ОВТУ. Розмір бюджетного призначення 1,2 млн. грн.
Оцінка тендерних пропозицій учасників проводилась не за окремими лотами, а разом, що є порушенням ст. 26 Закону (1490-14) .
У порушення п. 7 ст. 26 Закону (1490-14) оцінка тендерних пропозицій учасників не відповідає критеріям затвердженої методики оцінки. Було змінено один із критеріїв оцінки: критерій "транспортні витрати", який було зазначено в тендерній документації, змінено на критерій "термін поставки".
У порушення п. 2 ст. 29 Закону (1490-14) договір про закупівлю з переможцем торгів було укладено раніше 5 робочих днів (дата повідомлення про акцепт - 06.07.2004, дата укладання договору - 08.07.2004).
Усупереч п. 1 ст. 17 Закону (1490-14) звіт про результат здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти складено раніше ніж укладено договір на постачання обладнання, у п. 8 невірно вказано дату укладання договору (вказано 13.06.2004, а дата укладання договору 08.07.2004).
6 липня 2004 року ДХК "Олександріявугілля" проведено тендер із закупівлі обладнання на ТЕЦ 1-2.
Розмір бюджетного призначення 3,7 млн. грн.
У порушення п. 3 ст. 8 Закону (1490-14) оголошення про заплановану закупівлю не було розміщено у відповідних міжнародних виданнях чи міжнародній мережі електронного зв'язку, хоча очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну 200 тисячам євро.
Протокол розкриття тендерних пропозицій затверджено 22.07.2004 хоча фактичне розкриття відбулось 06.07.2004, що є порушенням ст. 26 Закону (1490-14) .
Оцінка тендерних пропозицій учасників проводилась не за окремими лотами, а разом, що є порушенням ст. 26 Закону (1490-14) .
У порушення п. 7 ст. 26 Закону (1490-14) оцінка тендерних пропозицій учасників не відповідає критеріям затвердженої методики оцінки. Було змінено один із критеріїв оцінки: критерій "транспортні витрати", який було зазначено в тендерній документації, змінено на критерій "термін поставки".
Усупереч п. 1 ст. 17 Закону (1490-14) звіт про результат здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти складено раніше ніж укладено договір на постачання обладнання.
25 червня 2004 року ДХК "Олександріявугілля" проведено тендер із закупівлі обладнання на ТЕЦ 1-2. Розмір бюджетного призначення 7,6 млн. грн.
Лист-погодження Мінпаливенерго на придбання обладнання в розрізі предметів закупівлі відсутній.
У порушення п. 3 ст. 8 Закону (1490-14) оголошення про заплановану закупівлю не було розміщено у відповідних міжнародних виданнях чи міжнародній мережі електронного зв'язку, хоча очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну 200 тисячам євро.
У порушення ст. 21 Закону (1490-14) методика оцінки тендерних пропозицій не розкриває механізму об'єктивного вибору найкращої пропозиції: не вказано, за якими критеріями пропозиції присвоюється певна кількість балів.
З метою забезпечення конкурентних засад під час проведення тендерів із закупівлі, ефективності використання бюджетних коштів, прозорої системи державних закупівель та недопущення порушень чинного законодавства у сфері державних закупівель НАКАЗУЮ:
1. Генеральному директору ДХК "Олександріявугілля" Галушку Н.Н.:
1.1. Вжити заходів до усунення та недопущення в подальшому порушень чинного законодавства та вимог розпорядчих документів Мінпаливенерго під час проведення закупівель за державні кошти.
1.2. Розглянути питання про притягнення посадових осіб підприємства, винних у допущених порушеннях під час проведення тендерів із закупівлі гірничошахтного обладнання, до відповідальності згідно з чинним законодавством.
1.3. Про результати доповісти Контрольно-ревізійному департаменту Мінпаливенерго у термін до 15.10.2004.
2. Контрольно-ревізійному департаменту (Фрицька Л.В.) направити матеріали проведеного ДХК "Олександріявугілля" тендеру із закупівлі транспортерних стрічок Р(ЕР)-2500 та ST-2500 до правоохоронних органів.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра палива та енергетики України Ященка Ю.П.
Міністр
С.Тулуб