УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
30.11.2004 N 755
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства палива та енергетики N 177 (v0177558-06) від 22.05.2006 )

Про затвердження Порядку підготовки проектів з метою реалізації плану реконструкції теплових електростанцій

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 N 648-р (648-2004-р) "Про заходи щодо реконструкції та модернізації теплоелектростанцій у період до 2010 року" та з метою ефективного використання фінансових ресурсів електроенергетичної галузі, організації процедури підготовки та контролю за реалізацією проектів реконструкції енергоблоків теплових електростанцій НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки проектів з метою реалізації плану реконструкції та модернізації теплових електростанцій, схвалений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 N 648-р (648-2004-р) (додається).
2. Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Шаповалов О.Е.), Департаменту економічного і фінансового регулювання ПЕК (Петриковець К.Я.), Департаменту електроенергетики (Улітіч Ю.І.) під час підготовки проектів реконструкції ТЕС керуватися вищезазначеним Порядком.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Светеліка О.Д.
Перший заступник Міністра
О.Шеберстов

Додаток
до наказу Міністерства
палива та енергетики
30.11.2004  N 755

ПОРЯДОК

підготовки проектів з метою реалізації плану реконструкції та модернізації теплових електростанцій

Порядок визначає умови та процедуру підготовки проектів реконструкції та модернізації теплових електростанцій відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.04 N 648-р (648-2004-р) "Про заходи щодо реконструкції та модернізації теплоелектростанцій у період до 2010 року" (далі - Розпорядження), а також встановлює порядок контролю за реалізацією цих проектів.

1. Умови фінансування проектів з метою реалізації плану реконструкції та модернізації теплових електростанцій

1.1. Фінансування проектів реконструкції та модернізації теплових електростанцій (далі - Проекти) здійснюється за умови залучення енергогенеруючими компаніями теплових електростанцій коштів середньострокових та довгострокових кредитів з терміном погашення не менше 3 років.
1.2. Фінансування Проектів та повернення залучених на зазначені цілі кредитів забезпечується:
- не більше ніж на 80% вартості Проекту за рахунок коштів інвестиційної складової до тарифу на електричну енергію енергогенеруючої компанії на реалізацію Проекту та повернення кредиту (далі - інвестиційна складова);
- не менш ніж на 20% вартості Проекту за рахунок власних коштів енергогенеруючої компанії (прибутку, амортизації, коштів акціонерів, інвесторів тощо).
Інвестиційна складова встановлюється на термін, протягом якого забезпечується реалізація Проекту та повернення кредиту з урахуванням окупності Проекту.
1.3. Співвідношення відсотків фінансування Проекту за рахунок власних коштів енергогенеруючої компанії та коштів інвестиційної складової встановлюється НКРЕ на весь термін дії інвестиційної складової Проекту.
Проекти, реалізація яких починається у 2005 році, підлягають фінансуванню на 80% за рахунок коштів інвестиційної складової та на 20% за рахунок власних коштів енергогенеруючих компаній.

2. Розробка, експертиза та погодження техніко-економічних пропозицій з реконструкцій та модернізації енергоблоків теплових електростанцій

2.1. Розробка техніко-економічних пропозицій (ТЕП) з реконструкції (модернізації) енергоблоку здійснюється енергогенеруючою компанією за рахунок власних коштів.
Обов'язковими розділами ТЕП є:
- аналіз забезпечення паливом;
- аналіз мережних обмежень з видачі потужності;
- оцінка продовження ресурсу роботи обладнання;
- оцінка підвищення маневреності обладнання та якості регулювання;
- оцінка підвищення економічності роботи обладнання;
- оцінка зниження впливу та природне середовище;
- оцінка окупності капіталовкладень;
- план-графік реалізації Проекту;
- фінансовий план Проекту.
2.2. Експертиза ТЕП здійснюється протягом 20 календарних днів експертною організацією, що обирається енергогенеруючою компанією з переліку, визначеного Мінпаливенерго.
Оплата експертизи здійснюється енергогенеруючою компанією за рахунок власних коштів.
Результат експертизи оформлюється відповідним висновком.
2.3. Висновок експертизи разом з ТЕП енергогенеруюча компанія надає Мінпаливенерго на погодження. Термін погодження ТЕП не може перевищувати 20 календарних днів.
2.4. ТЕП, погоджені Мінпаливенерго, з висновком експертизи надаються енергогенеруючою компанією НКРЕ.
НКРЕ протягом 20 календарних днів опрацьовує документи та погоджує затвердження інвестиційної складової. Розмір інвестиційної складової встановлюватиметься після надання енергогенеруючою компанією документів, визначених в п. 4.1.

3. Організація та проведення тендеру

Підготовка тендерних документів та проведення тендерних процедур здійснюється енергогенеруючою компанією згідно з постановою НКРЕ від 25.12.2002 N 1455 (v1455227-02) .
До складу тендерного комітету можуть залучатись представники Мінпаливенерго та НКРЕ (за погодженням).

4. Встановлення інвестиційної складової

4.1. Для прийняття рішення щодо затвердження розміру інвестиційної складової енергогенеруюча компанія надає НКРЕ:
- тендерну документацію, включаючи результати проведення тендеру;
- помісячний розрахунок інвестиційної складової з урахуванням положень п. 1 цього Порядку;
- бізнес-план Проекту та кредитний договір з банком з умовою набрання ним чинності після затвердження НКРЕ розміру інвестиційної складової;
- реквізити поточного рахунку зі спеціальним режимом використання для перерахунку коштів інвестиційної складової.
4.2. На підставі наданих енергогенеруючою компанією документів НКРЕ протягом 20 календарних днів:
- затверджує розмір інвестиційної складової з розбивкою за періодами;
- вносить зміни до алгоритму розподілу коштів Оптового ринку електричної енергії в частині перерахування коштів інвестиційної складової на поточний рахунок із спеціальним режимом використання компанії;
- встановлює термін надання НКРЕ Проекту на реконструкцію (модернізацію) енергоблоку та кошторису його витрат.
4.3. Після затвердження НКРЕ інвестиційної складової енергогенеруюча компанія укладає контракт (контракти) з переможцем (переможцями) тендерів, підрядниками, фінансово-кредитними установами та іншими структурами, які будуть задіяні в реалізації Проекту.
4.4. Енергогенеруюча компанія надає НКРЕ затверджений в установленому порядку Проект та кошторис витрат, на підставі яких НКРЕ, у разі необхідності, протягом 20 календарних днів уточнює розмір інвестиційної складової.

5. Контроль за реалізацією Проекту

5.1. Енергогенеруюча компанія щокварталу, до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом, надає НКРЕ та Мінпаливенерго звіт з реалізації Проекту встановленої форми, який містить інформацію про стан виконання Проекту, надходження і використання коштів.
5.2. За умови форс-мажорних обставин, підтверджених належним чином, енергогенеруюча компанія повинна протягом 10 календарних днів з моменту їх виявлення повідомити про них НКРЕ.
5.3. Підставами для припинення НКРЕ дії інвестиційної складової є:
- звернення енергогенеруючої компанії;
- нецільове використання енергогенеруючою компанією коштів з поточного рахунку із спеціальним режимом використання;
- недотримання енергогенеруючою компанією погоджених термінів реалізації Проекту.
5.4. Через 3 місяці після введення об'єкта реконструкції (модернізації) у промислову експлуатацію енергогенеруюча компанія надає Мінпаливенерго та НКРЕ звіт про реалізацію Проекту, який містить:
- акти приймальних комісій;
- підтвердження гарантійних характеристик реалізованого Проекту;
- фактичне використання коштів;
- розрахунок суми залучених кредитних коштів на виконання Проекту, що підлягають поверненню.
5.5. На підставі звіту енергогенеруючої компанії НКРЕ, у разі необхідності, приймає рішення щодо коригування суми інвестиційної складової на періоди, що залишились, до величин, необхідних для повернення залучених кредитних коштів з урахуванням положень п. 1 цього Порядку.
Збільшення інвестиційної складової на періоди, що залишились, не дозволяється.
У разі суттєвої невідповідності гарантійних характеристик реалізованого Проекту проектним значенням НКРЕ може прийняти рішення щодо обмеження розміру або припинення дії інвестиційної складової.

6. Внесення змін та доповнень до плану реконструкції та модернізації теплових електростанцій

6.1. Для вирішення питання щодо внесення змін та/чи доповнень до плану реконструкції та модернізації теплових електростанцій енергогенеруюча компанія надає Мінпаливенерго обґрунтування технічної та економічної доцільності запропонованих змін та/чи доповнень, на підставі яких Мінпаливенерго протягом 10 календарних днів приймає відповідне рішення.
6.2. Зміна загального річного обсягу фінансування проектів має погоджуватись з НКРЕ.
6.3. Енергогенеруюча компанія за узгодженням з Мінпаливенерго може змінити об'єкт модернізації (реконструкції), час початку і закінчення його реконструкції і модернізації.
6.4. Припускається за узгодженням з Мінпаливенерго зміна планових обсягів фінансування серед окремих об'єктів як однієї електростанції, так і різних електростанцій, що входять до складу однієї енергогенеруючої компанії, без збільшення обсягів фінансування за періодами. Зміна обсягів фінансування між різними енергогенеруючими компаніями в межах одного розрахункового періоду (року) потребує узгодження відповідних енергогенеруючих компаній. Розподіл обсягів фінансування між енергогенеруючими компаніями має погоджуватися з НКРЕ.
6.5. Якщо енергогенеруюча компанія з об'єктивних причин не використала визначені в плані реконструкції та модернізації теплових електростанцій обсяги фінансування в означений період часу, вона за узгодженням з НКРЕ має право використати ці кошти в наступні періоди дії Розпорядження.
6.6. Починаючи з 2005 року, пропозиції енергогенеруючих компаній щодо внесення змін та/чи доповнень до плану реконструкції та модернізації теплових електростанції надаються раз на рік до 1 листопада року, що передує плановому.
На підставі наданих пропозицій та обґрунтувань енергогенеруючих компаній Мінпаливенерго у місячний термін приймає рішення щодо внесення змін та доповнень до плану реконструкції та модернізації теплових електростанцій на наступний рік.