ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.01.2010 N 46

Про результати перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу

Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" (2163-12) щодо контролю державними органами приватизації (далі - органи приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 (1012-97-п) "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України" та відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 19.08.98 N 1649 (v1649224-98) (із змінами та доповненнями), протягом 2009 року проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль засвідчив таке.
За вказаний період фактична кількість перевірених договорів становить 2488. Невиконання тих чи інших умов установлено у 294 випадках. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися передбачені законодавство і договорами відповідні заходи впливу.
Починаючи з 1995 року до кінця 2009 року згідно з умовами договорів українські підприємства отримали інвестиції та інші кошти на загальну суму 9,41 млрд.грн., 1,32 млрд.дол. США та 72,0 млн. євро, що у перерахунку на національну валюту становить 16,696 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 8,92 млрд.грн., 719,40 млн.дол. США та 19,26 млн. євро). Зокрема, у стратегічно важливі для економіки і безпеки держави підприємства коштів внесено на загальну суму 5,07 млрд.грн., 1,053 млрд.дол. США при передбачених 4,76 млрд.грн., 465,49 млн.дол. США.
Тривала робота з розірвання договорів купівлі-продажу за невиконання покупцями взятих зобов'язань та робота із повернення таких об'єктів у державну власність, повторного їх продажу. Станом на 18.01.2010 у державну власність повернуто 288 об'єктів. З числа повернутих у державну власність повторно продано 149 об'єктів.
У 2009 році органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів перевірок укладених договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, стану виконання їх умов та термінів отримання Фондом звітів від регіонів. Кращими регіональними відділеннями в частині організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо подальшого нормативного та методологічного забезпечення контролю є Регіональні відділення Фонду по Вінницькій, Луганській, Миколаївській, Тернопільській, Черкаській областях, РВ ФДМУ в АРК та м. Севастополь, Фонд майна АРК.
У зв'язку з наведеним НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом 2009 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду, Фонду майна Автономної Республіки Крим забезпечити у 2010 році проведення перевірок стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації в обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Фонду Потімкова О.Ю.
В.о. Голови Фонду
Д.Парфененко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду
державного майна
України
20.01.2010  N 46

ЗВІТ

про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом 2009 року

Згідно з вимогами статей 1 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" (2163-12) щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі - договір), постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 (1012-97-п) "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України" та згідно з Порядком здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, затвердженим наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 19.08.98 N 1649 (v1649224-98) (із змінами та доповненнями), протягом 2009 року проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.

1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом 2009 року

На обліку органів приватизації знаходиться 12100 договорів купівлі-продажу державного майна, у тому числі:
пакетів акцій акціонерних товариств - 1047;
об'єктів малої приватизації - 7951;
об'єктів незавершеного будівництва - 3102.
Із загальної кількості зазначених договорів у 2009 році підлягало перевірці виконання умов 2251 договору (решта 9849 договорів - це договори, умови яких вже виконані, внаслідок чого їх знято з контролю).
За вказаний період фактична ж кількість перевірених договорів склала 2488.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, переважно виконуються належним чином.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Поряд із зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 294 випадках, що становить 2,4 відсотка загальної кількості договорів. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (0,6 відсотка загальної кількості договорів), Житомирській та Харківській (по 0,3 відсотка) областях і воно стосується порушення термінів добудови об'єктів, демонтажу, сплати за об'єкт, а також переоформлення права забудовника на об'єкт.
Але однією з причин такого порушення власниками приватизованих об'єктів є зволікання органів місцевого самоврядування з переоформленням документів.

2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації

У розрізі окремих груп об'єктів, з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3102 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 198 договорами (6,4 відсотка загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 29 договорами (0,9 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 652 договорами (21,0 відсоток). У повному обсязі виконано умови 2223 договорів (71,6 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковуються, відноситься до об'єктів малої приватизації. Із їх загальної кількості - 7951 договор - умови у повному обсязі виконано за 6881 договором (86,5 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 41 договором (0,5 відсотка). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 26 договорами (0,3 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 1003 договорами (12,6 відсотка).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1047 договорів купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 951 договором (90,8 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 6 договорами (0,6 відсотка). Невиконання умов зафіксовано за 32 договорами (3,1 відсотка). За 58 договорами (5,5 відсотка) термін виконання умов не настав.
Серед зазначених договорів купівлі-продажу пакетів акцій 125 договорів стосується підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. З них на обліку у центральному апараті Фонду знаходиться 101 договір, у регіональних відділеннях - 24.
Стан їх виконання є таким:
- за 116 договорами (92,8 відсотка загальної кількості) умови виконано у повному обсязі;
- за 7 договорами (5,6 відсотка) зобов'язання знаходяться в стадії виконання (інвестиційні зобов'язання та інші зобов'язання, виражені у грошовій формі виконані, а по інших зобов'язаннях кінцеві терміни виконання ще не закінчились);
- за 2 договорами (1,6 відсотка) зафіксовано невиконання умов.
На сьогодні органами приватизації здійснюються заходи щодо забезпечення безумовного їх виконання, а у разі недосягнення позитивних результатів будуть вживатися заходи із розірвання договорів та повернення пакета акцій у державну власність.

3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів

Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів добудови та розбирання об'єктів. Протягом року таке невиконання встановлено за 137 договорами (5,5 відсотка перевірених). Найбільшу кількість таких випадків зафіксовано Регіональними відділенням Фонду по Луганській та Житомирській областях. Вказаними регіональними відділеннями розпочато претензійно-позовну роботу з метою застосування до покупців передбачених законодавством та договорами норм відповідальності.
Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти приватизації встановлено за 9 договорами цієї групи (0,4 відсотка перевірених). Такі випадки встановлено регіональними відділеннями Фонду по Київській, Волинській та Львівській областях (по 3 договори) та по Луганській області (4 договори).
Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації виявлено за 6 договорами (0,2 відсотка перевірених договорів) - Регіональними відділеннями ФДМУ по Чернігівській та Харківській (по 2 договори) та по Кіровоградській і Тернопільській (по 1 договору) областях.
Також зафіксовано порушення в частині збереження профілю діяльності за 8 договорами (0,3 відсотка перевірених договорів). Таке невиконання встановлено у Херсонській та Харківській (по 2 договори), Одеській, Донецькій, Дніпропетровській областях та по ЦА ФДМУ (по 1 договору).
Порушень умов договорів в частині зобов'язань щодо збереження або збільшення обсягів виробництва продукції (послуг) в ході перевірки органами приватизації не встановлено.
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації знаходиться 130 договорів (5,7 відсотка загальної кількості договорів, які контролюються органами приватизації), що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 124 договори (5,5 відсотка) - щодо створення нових.
Результати перевірки показали, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено договори з умовою збереження робочих місць, становила 3048 одиниць. На сьогодні їх кількість становить 3105 одиниць, тобто власниками у післяприватизаційний період ця умова договорів виконана і додатково створено 57 нових робочих місць.
Наприклад, за договором купівлі-продажу пакета акцій ВАТ "НДІ РЕМА" у Львівській області однією з умов є збереження 24 робочих місць. В результаті перевірки встановлено, що скорочення робочих місць не проводилось, на час перевірки кількість робочих місць становить 34 одиниці.
На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць, яке передбачено зазначеними договорами, власниками цих об'єктів у постприватизаційний період створено 682 робочих місця, що на 405 одиниць більше, ніж передбачалося договорами.
Прикладом позитивного результату діяльності власника на приватизованому об'єкті є створення нових робочих місць у Одеській області за договором купівлі-продажу об'єкта малої приватизації - ЦМК колишнього Державного підприємства "Дунайрембуд". За умовами договору купівлі-продажу власник повинен був створити 30 робочих місць. На даний час фактично створено 115 робочих місць, тобто додатково створено 85 робочих місць.
Поряд із зазначеним існує приклад, коли власником у післяприватизаційний період не виконані умови договору купівлі-продажу щодо збереження та створення нових робочих місць. Це договір купівлі-продажу від 06.07.2007 року N КПП-514 ВАТ "Сумське автотранспортне підприємство 15928" (покупець ТОВ фірма "Сарекс"). На момент приватизації на підприємстві існувало 83 робочих місця, на даний час існує 62. Тобто власником не збережено 21 робоче місце та не створені нові.
Слід відзначити також створення нових робочих місць за договорами, в яких умови щодо збереження або створення нових робочих місць не передбачені. Із загальної кількості перевірених такі приклади є на 50 об'єктах приватизації, де було створено 1272 нових робочих місця. Наприклад, у Дніпропетровській області за договором купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва "Гуртожиток готельного типу" (нова назва: багатофункціональний торгово-комерційний комплекс "Арроіо") створено 67 робочих місць.
У Сумські області, фізичною особою - підприємцем, який є власником нежитлового приміщення, облаштованого під кафе, витрачено на поточний ремонт більш як 300 тис.грн. та створено 32 робочих місця.
Мають місце і інші приклади, де завдяки добросовісній діяльності власників приватизованих об'єктів та ефективному контролю з боку органів приватизації вдається досягати позитивних результатів не лише у фінансових, економічних, але і в соціальних аспектах наслідків реалізації приватизаційних завдань у регіонах.
Результати перевірок стану виконання інвестиційних зобов'язань та інших зобов'язань, виражених у грошовій формі, засвідчили, що такі зобов'язання містять 824 договори купівлі-продажу пакетів акцій, 361 договір купівлі-продажу об'єктів малої приватизації і 92 договори купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва.
У цілому цими договорами передбачено інвестування підприємств (у 1996-2020 роках) на загальну суму 11136,13 млн.грн., 1446,07 млн.дол. США та 19,26 млн. євро. Зокрема, числі станом на 12.01.2010-8921,33 млн.грн., 719,40 млн.дол. США, 19,26 млн. євро. Фактично станом на 12.01.2010 українські підприємства отримали 9409,92 млн.грн., 1315,67 млн.дол. США та 72 млн. євро, що у перерахунку на національну валюту становить 16695,807 млн.грн.
За окремими групами договорів ці цифри розподіляються так.
Договорами купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств передбачено надходження до них у період з 1996 року до 2020 року коштів на загальну суму 9545,732 млн.грн., 1423,41 млн.дол. США та 19,26 млн.євро. Зокрема, числі стратегічно важливі для економіки та безпеки держави підприємства протягом вказаного періоду мають отримати 4935,55 млн.грн., 1097,00 млн.дол. США.
Фактично у період з 1995 року підприємств вже отримали інвестиції:
- за всіма договорами купівлі-продажу пакетів акцій у розмірі 8757,67 млн.грн., 1314,032 млн.дол. США та 72,00 млн. євро;
- у тому числі за договорами купівлі-продажу пакетів акцій стратегічно важливих для економіки і безпеки держави підприємств - 5068,89 млн.грн., 1052,93 млн.дол. США. За умовами зазначених договорів у цей період повинно бути внесено 4755,51 млн.грн., 465,49 млн.дол. США
Договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва заплановано надходження інвестицій у період з 1996 по 2020 рік - 1201,12 млн.грн. і 10 тис.дол. США, а станом на 12.01.2010 - 507,86 млн.грн., 10 тис.дол. США. Фактично станом на 12.01.2010 внесено 508,10 млн.грн. і 27,756 тис.дол. США.
Договорами купівлі-продажу об'єктів малої приватизації передбачено у період до 2020 року внесення інвестицій на загальну суму 389,27 млн.грн. і 42,65 млн.дол. США, а станом на 12.01.2010-126,39 млн.грн. та 650,00 тис.дол. США. Фактично станом на 12.01.2010 надійшло 144,14 млн.грн. і 1612,904 тис.дол. США.
Зацікавленість інвесторів викликають підприємства базових галузей економіки, а саме: чорної та кольорової металургії (обсяг внесених інвестицій - 3669,65 млн.грн. та 998,88 млн.дол. США), машинобудування та металообробки (1330,78 млн.грн. та 36,24 млн.дол. США), енергетичної та паливної промисловості (833,48 млн.грн., 57,92 млн.дол. США та 71,14 млн. євро).
Аналіз напрямів залучення інвестицій свідчить, що більша їх частина спрямовується на технічне переозброєння та реконструкцію виробництва (5297,83 млн.грн. та 980,05 млн.дол. США), що є необхідним для розвитку виробничої бази підприємств - випуску конкурентоспроможної продукції.
Наступними напрямками залучення інвестицій підприємствами України за кількісними показниками є погашення кредиторської заборгованості підприємств з платежів до бюджету всіх рівнів та перед Пенсійним фондом (146,35 млн.грн., 42,33 млн.дол. США).

4. Заходи, вжиті органами приватизації з метою усунення фактів порушень умов продажу об'єктів приватизації

У всіх виявлених випадках порушення покупцями взятих зобов'язань органами приватизації здійснювалася необхідна претензійно-позовна робота. Зокрема, крім заходів із стягнення штрафів, пені і неустойок (загальна сума за наростаючим підсумком за всі роки контролю - 14,336 млн.грн. та 106,40 тис.дол. США), після використання всіх можливостей досудового врегулювання спорів у напрямку забезпечення реалізації цих умов, здійснювалися дії щодо розірвання (визнання недійсними) договорів та повернення відчужених за ними об'єктів у державну власність. У 2009 році сума штрафних санкцій сплачених до Державного бюджету становить - 1004,69 тис.грн.
Станом на 18.01.2010 у власність держави повернуто 288 (за накопичувальним підсумком) об'єктів приватизації (з яких 82 - пакети акцій, 51 - цілісні майнові комплекси і 155 - об'єкти незавершеного будівництва).
За 141 договором продовжується претензійно-позовна робота щодо їх розірвання (визнання недійсними) і повернення відчужених за ними об'єктів у державну власність (з них 17 - пакети акцій, 15 - цілісні майнові комплекси та 109 - об'єкти незавершеного будівництва).
З числа повернутих у державну власність об'єктів приватизації повторно продано 149 об'єктів. У їх числі:
- 49 пакетів акцій;
- 72 об'єкти незавершеного будівництва;
- 28 цілісних майнових комплексів.
Загальна сума коштів, отриманих від продажу повернутих державі об'єктів за рішеннями судів, за накопичувальним підсумком становить 97,4 млн.грн.

5. Приклади позитивних результатів роботи органів приватизації та діяльності власників приватизованого майна в процесі виконання умов договорів

Перевірками фіксуються конкретні приклади поліпшення виробничого та фінансового стану приватизованих підприємств внаслідок успішної реалізації власниками взятих зобов'язань. Крім уже наведених, це:
- у Вінницькій області:
Покупець - ЗАТ "Інфоресурс АГ" - за договором купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва - дитяча музична школа на 400 місць, повністю розрахувався за об'єкт. Згідно умов договору, внесення інвестицій на добудову об'єкта повинно бути щоквартальне, протягом 5 років з моменту повної сплати - 31.12.2011 р. в розмірі 6000000,00 грн. Фактично покупцем у достроковому порядку внесено інвестицій на суму 6923764,68 грн.;
- у Тернопільській області:
Покупцем (фізичною особою), яким придбано недіючу будівлю водолікарні Чортківської центральної комунальної районної лікарні (договір купівлі-продажу від 29.11.2007 N 7895) здійснено реконструкцію з розширенням під шість зблокованих індивідуальних житлових будинків. Крім того, облаштовано під'їзну дорогу, розпочато будівництво тротуару вздовж дороги, яка проходить поблизу вищевказаної будівлі. На реконструкцію витрачено 1185,00 тис.грн.;
- у Черкаській області:
Прикладом позитивної роботи підприємства є цілісний майновий комплекс - Черкаське обласне комунальне торгово-виробниче підприємство "Холод" (покупець ВАТ "Сміламолконсерв", правонаступник ЗАТ "Фрау Марта"). Підприємство розташоване в межах міста Черкаси на окремій земельній ділянці площею 2,94 га. На цій площі розташовані: корпус холодокомбінату потужністю одночасного зберігання 5000 тон, цех підготовки та заморозки сировини, лабораторія та участок приймання сировини, адміністративна будівля, залізнична колія та автогараж. На підприємстві проведено капітальний і поточний ремонт холодильника, ремонт та заміну силових освітлювальних електросхем в усіх камерах і сходових клітках, зроблено ремонт і заміну охолоджувальної системи в камерах зберігання. Здійснена повна модернізація промислових мереж водопроводу, каналізації, електромережі. Проведено ремонт побутових приміщень першого поверху, даху холодильника, автомобільної рампи. На місці старого холодильника побудований новий цех по заморозці овочів. Для забезпечення виробництва завезено та змонтовано обладнання від євровиробників. Обсяг виробленої промислової продукції за рік складає 9000 тон замороженої продукції.Підприємство має сезонний характер роботи, тривалість сезона 4-5 місяців. Завдяки реконструкції та модернізації виробничий цикл збільшено до 6-8 місяців. В сезон на підприємстві працює 348 осіб, в міжсезоння 96 осіб. Працівники захищені соціальними гарантіями, що передбачено законодавством України.
- у Миколаївській області:
- покупцем ТОВ фірма "Ірбіс" на добудову об'єкта незавершеного будівництва "Адміністративний будинок" (договір купівлі-продажу від 08.07.2002 N 18-Д) внесені інвестиції на суму 1928,6 тис.грн.;
- покупцем ТОВ "Хаскі" на добудову об'єкта незавершеного будівництва "Адміністративно-господарський корпус" (договір купівлі-продажу від 17.02.99 N 9-р) внесені інвестиції на суму 812,0 тис.грн.;
- покупцем ЗАТ "Науково-виробниче об'єднання "Тор" (договір купівлі-продажу від 27.09.2002 N 5-ж) внесені інвестиції на поліпшення організації відпочинку на базі відпочинку "Корвет" на суму 406,4 тис.грн.;
- покупцем ТОВ "Котерія" на добудову об'єкта незавершеного будівництва "Спальний корпус на 205 місць бази відпочинку "Орбіта" (договір купівлі-продажу від 31.08.99 N 52-р) внесені інвестиції на суму 31,3,6 тис.грн.;
- покупцем ТОВ "Промпрогрес" на добудову об'єкта незавершеного будівництва "Реконструкція підприємства. Корпус 2" (договір купівлі-продажу від 30.9.2003 N 10-д) внесені інвестиції на суму 276,4 тис.грн.

6. Загальні питання роботи органів приватизації із забезпечення виконання умов продажу державного майна

Протягом 2009 року органами приватизації забезпечено виконання вимог відповідних організаційно-розпорядчих актів щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками виконання їх умов та термінів передачі звітів до Фонду. Кращими регіональними відділеннями в частині організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо його подальшого нормативного та методологічного забезпечення є Регіональні відділення ФДМУ по Миколаївській, Тернопільській, Черкаській, Вінницькій, Луганській областях, РВ ФДМУ в АРК та м. Севастополь, Фонд майна Автономної Республіки Крим.
Департамент договірного менеджменту протягом року проводив роботу, спрямовану на вдосконалення системи контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації.
З цією метою, керуючись рішенням колегії ФДМУ від 25 червня 2009 року, забезпечувався контроль та постійний моніторинг стану виконання умов договорів купівлі-продажу стратегічно важливих для економіки та безпеки держави об'єктів, особливо металургійної, електроенергетичної, нафтопереробної та вугледобувної галузей промисловості, шляхом щоквартального проведення перевірок виконання умов зазначених договорів купівлі-продажу. При проведенні контролю за виконанням інвестиційних та соціальних зобов'язань залучались представники профспілкових організацій. Вживались заходи щодо виконання зобов'язань сторін, викладених у Меморандумі порозуміння між Кабінетом Міністрів України та підприємствами гірничо-металургійного комплексу (n0003120-08) , стосовно перенесення термінів виконання частки інвестиційних зобов'язань за договорами купівлі-продажу у період подолання кризових явищ. В результаті були внесені відповідні зміни до двох договорів купівлі-продажу пакетів акцій (ВАТ "Криворізький гірничо-металургійний комбінат "Криворіжсталь" та ВАТ "Миколаївський глиноземний завод"). На період дії форс-мажорних обставин забезпечено виконання найбільш актуальних умов договору в економічній та інвестиційній сфері і в повному обсязі виконання соціального блоку зобов'язань. Після завершення терміну дії змін власник відновить виконання зобов'язань в повному обсязі, а департамент забезпечить контроль стану їх виконання, відповідно до законодавства та умов договору купівлі-продажу.
Проведена робота, спрямована на удосконалення нормативно-правової бази з питань приватизації.
Доопрацьовано Порядок здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, затвердженого наказом Фонду від 27.02.2004 N 372 (v0372224-04) . В новій редакції зазначений Порядок затверджено наказом Фонду від 24.06.2009 N 967 (v0967224-09) .
Направлено Кабінету Міністрів України для затвердження проект постанови "Про внесення змін до Порядку повернення у державну власність об'єктів приватизації у разі розірвання або визнання недійсними договорів купівлі-продажу таких об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року N 32". Проектом визначено джерело коштів на оплату послуг спеціалізованих організацій, які на договірній основі залучатимуться для забезпечення збереження об'єкта приватизації, повернутого за рішенням суду у державну власність, до його повторного продажу.
Підготовлено для реєстрації Міністерству юстиції України проект наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до Порядку надання державними органами приватизації згоди на подальше відчуження та передачу в заставу об'єктів, обтяжених зобов'язаннями їх власників перед державою, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 30.03.2001 N 500". Проектом врегульовано особливості погодження подальшого відчуження цілісного майнового комплексу, що сприятиме впорядкуванню та скороченню нераціональних витрат при вирішенні питань розпорядження майном.
Особлива увага органів приватизації приділялася практичним проблемним питанням приватизації. Вони розглядалися на семінарах: "Проблемні питання реалізації покупцями умов приватизації об'єктів державної власності у період фінансової кризи. Шляхи їх вирішення у співпраці з державними органами приватизації" (лютий, м. Київ), "Антикризовий договірний менеджмент" (травень, м. Київ) та "Сучасні аспекти договірного менеджменту" (листопад, м. Алушта). Зазначені семінари проведено у рамках Консультаційного проекту Уряду Німеччини з питань приватизації. Останній семінар був підготовлений департаментом разом з фахівцями Юридичного департаменту, Департаменту продажу об'єктів нерухомості, Київського апеляційного господарського суду для працівників регіональних відділень Фонду. На семінарі були розглянуті питання щодо удосконалення нормативно-правової бази з питань договірного менеджменту, юридичної практики, процесуальні особливості судового провадження при вирішенні спірних питань та інше.
Інформація про роботу державних органів приватизації з питань контролю виконання умов договорів купівлі-продажу, його результатів, проблемних питань та шляхів їх вирішення, висвітлюється засобами масової інформації (Державний інформаційний бюлетень про приватизацію), розміщується на сайті Фонду в рубриці "договірний менеджмент", що забезпечує прозорість та відкритість проведення приватизаційних процесів.
Директор Департаменту
Ю.Нікітін
Діаграма 1

Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом 2009 року ( va046224-10 )

Діаграма 2
( va046224-10 )
Діаграма 3

Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави (125 договорів) ( va046224-10 )

Діаграма 4

Кількість договорів купівлі-продажу (ДКП), що мають інвестиційні та інші зобов'язання, виражені у грошовій формі ( va046224-10 )

Діаграма 5

Стан виконання зобов'язань щодо внесення інвестицій покупцями об'єктів приватизації відповідно до укладених договорів купівлі-продажу у перерахунку на національну грошову одиницю станом на 13.10.2009 (по роках)(*) ( va046224-10 )

_______________
(*) Надходження інвестицій з накопичувальним підсумком 15,954 млрд.грн.
Діаграма 6

Обсяги інвестування у розрізі галузей ( va046224-10 )

Діаграма 7

Напрямки використаний інвестицій підприємствами згідно з умовами договорів купівлі-продажу ( va046224-10 )

Діаграма 8

Надходження інвестицій на погашення заборгованості підприємств ( va046224-10 )