МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження та введення нового навчального плану підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" кваліфікації "клінічний провізор" у вищих навчальних закладах IV рівня акредитації за спеціальністю "клінічна фармація"
Відповідно до Закону України "Про вищу освіту" (
2984-14)
, Указу Президента України від 17.02.2004 N 199 (
199/2004)
"Про заходи щодо вдосконалення системи вищої освіти України", наказу МОЗ України від 24.02.2000 N 35 (
z0370-00)
"Про затвердження Положення про особливості ступеневої освіти медичного спрямування", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.06.2000 за N 370/4591 та наказу МОН України від 09.07.2009 N 642 (
v0642290-09)
"Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити новий навчальний план підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" кваліфікації "клінічний провізор" у вищих навчальних закладах IV рівня акредитації за спеціальністю 7.110206 "клінічна фармація" (далі - навчальний план) (додається) та ввести у навчальний процес з 2009-2010 навчального року.
2. Директору Центрального методичного кабінету з вищої медичної освіти МОЗ України Вітенку І.С. організувати розробку навчально-методичної документації відповідно до вимог державних стандартів вищої освіти та здійснювати методичне забезпечення навчального процесу.
3. Ректорам вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів IV рівня акредитації:
3.1. Ввести в навчальний процес підготовки навчальний план і розробити робочі навчальні плани та програми з дисциплін;
3.2. У 2009-2010 навчальному році (на перехідному етапі введення навчального плану) викладання дисциплін 1-го курсу здійснювати за формою організації навчального процесу з відповідними формами підсумкового контролю знань, що діяли у 2008-2009 навчальному році. З 2010-2011 навчального року забезпечити введення кредитно-модульної системи організації навчального процесу, починаючи з 1-го курсу прийому 2010-2011 навчального року та 2-го курсу прийому 2009-2010 навчального року;
3.3. На перехідний період введення навчального плану у 2009-2010 навчальному році дозволити проведення додаткових занять з метою ліквідації різниці між навчальним планом, що вводиться та навчальним планом, що діяв до 2009-2010 навчального року;
3.4. Забезпечити організацію підготовки викладацького складу, навчально-методичної документації кафедр для своєчасного запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на Першого заступника Міністра Лазоришинця В.В.
Додоток
до наказу Міністерства
охорони здоров'я України
07.12.2009 N 931
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
ЦЕНТРАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ З ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Департаменту
вищої освіти МОН України
Я.Я.Болюбаш
10.11.2009
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІ В ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ "СПЕЦІАЛІСТ" КВАЛІФІКАЦІЇ "КЛІНІЧНИЙ ПРОВІЗОР" У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ IV РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ
Напрям: 1102 - фармація
Спеціальність: 7.110206 - клінічна фармація
Термін навчання: 5 років
ПОГОДЖЕНО ПОГОДЖЕНО
Директор Центрального Директор Департаменту
методичного кабінету кадрової політики, освіти
з вищої медичної освіти і науки МОЗ України
МОЗ України М.В.Банчук
І.С.Вітенко 04.11.2009
21.10.2009
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1. Вступ
Підготовка провізорів у вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації здійснюється на етапах додипломної підготовки і післядипломної - в інтернатурі та магістратурі. Набуття ступеневої освіти за напрямом "Медицина" та "Фармація" має особливості, які нормативно визначені Законом України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 р. N 2984-III (
2984-14)
, Постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. N 65 (
65-98-п)
(зі змінами, внесеними згідно з постановами Кабінету Міністрів від 23.04.1999 р. N 677 (
677-99-п)
та від 13.08.1999 р. N 1482 (
1482-99-п)
) та Положенням про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування, затвердженим наказом МОЗ України від 24.02.2000 р. N 35 (
z0370-00)
.
На етапі додипломної підготовки навчання здійснюється за освітньо-професійною програмою (ОПП) фармацевтичної підготовки фахівця освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" за спеціальністю "клінічна фармація" 7.110206. Після засвоєння ОПП фахівцю присвоюється кваліфікація - клінічний провізор і він здатний виконувати професійну роботу провізора-інтерна (код КП - 3228).
Навчальний план додипломної підготовки фахівців за спеціальністю "Клінічна фармація" у вищих фармацевтичному та медичних навчальних закладах III-IV рівня акредитації створено на основі галузевих стандартів вищої освіти (ГСВО) України, які впроваджуються відповідно до Закону України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 р. N 2984-III (
2984-14)
, постанов Кабінету Міністрів України від 21.01.1998 р. N 65 (
65-98-п)
"Про ступеневу освіту" та від 07.08.1998 р. N 1247 (
1247-98-п)
"Про державні стандарти вищої освіти", наказу МОН України від 31.06.1998 р. N 285 "Про вимоги до державних стандартів", наказу МОЗ України від 24.02.2000 р. N 35 (
z0370-00)
"Про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування". При розробці навчального плану враховано вимоги наказу МОН України від 09.07.2009 р. N 642 (
v0642290-09)
"Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента".
2. Основні принципи побудови навчального плану та організації навчального процесу
2.1. Перелік та назви дисциплін навчального плану базується на ОПП підготовки фахівця за спеціальністю 7.110206 "Клінічна фармація" напряму 1102 "Фармація".
2.2. Навчальний план структурований у кредитах (1 кредит - 36 навчальних годин, тижневе навантаження - 1,5 кредита).
2.3. Структура навчального плану є предметноінтегрованою і зорієнтована на дотримання логічної послідовності викладання дисциплін, які складають відповідні цикли підготовки: гуманітарної та соціально-економічної, природничо-наукової, професійної та практичної підготовки.
2.4. У 2009-2010 н.р. на перехідному етапі введення даного навчального плану викладання дисциплін першого курсу здійснюється за формою організації навчального процесу з відповідними формами контролю, що діяли у 2008-2009 н.р., за виключенням наступних дисциплін: формою підсумкового контролю з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) є державний екзамен, формою підсумкового контролю з дисциплін історія України, історія української культури, іноземна мова є екзамен.
2.5. З 2010-2011 н.р. вводиться кредитно-модульна система організації навчального процесу, яка включає:
- вивчення дисциплін, структурованих на модулі, як задокументовану логічно завершену частину навчальної програми навчальної дисципліни, практики, що реалізуються відповідними формами організації навчального процесу і закінчуються підсумковим модульним контролем, в тому числі з нормативних дисциплін гуманітарного блоку, за виключенням дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням). Формою підсумкового контролю з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) є державний екзамен.
Оцінка з дисципліни визначається як середня арифметична оцінок модулів дисципліни. Оцінка за модуль визначається з урахуванням оцінок поточного контролю та оцінки підсумкового модульного контролю, яка виставляється при оцінюванні теоретичних знань та практичних навичок відповідно до переліків, визначених програмою дисципліни.
- впровадження залікових кредитів ECTS як одиниці виміру навчального навантаження студента, необхідного для засвоєння навчальної дисципліни;
Кредит (Credit) включає усі види робіт студента, передбачених у затвердженому індивідуальному плані: аудиторну, самостійну, виробничу практику, виконання курсових робіт, підготовку до державної атестації, складання ліцензійних інтегрованих іспитів "Крок 1" і "Крок 2", практично-орієнтованого державного іспиту тощо.
- відсутність у графіку навчального процесу екзаменаційних сесій, так як контроль засвоєння студентом кожного модулю навчальної дисципліни здійснюється після вивчення цього модулю (виключення - державний екзамен з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням), 1 курс); та дисципліни "Історія медицини та фармації", "Безпека життєдіяльності, основи охорони праці", "Основи екології", "Основи біоетики та біобезпеки", "Фізичне виховання", "Цивільний захист", "Фармацевтичне правознавство", "Охорона праці в галузі", "Курси за вибором", вивчення яких здійснюється відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу, а формою підсумкового контролю знань є залік);
- паралельне застосування для оцінювання студентів абсолютної шкали оцінювання та шкали оцінювання ECTS, яка є рейтинговою.
2.6. Студенти обирають курси за вибором відповідно до навчального плану. Вивчення щонайменше одного курсу щорічно є обов'язковим.
2.7. Студенти виконують курсові роботи з наступних дисциплін: "Навчальна практика з фармакогнозії", "Технологія лікарських засобів", "Клінічна фармакологія", "Фармакоекономіка", "Медична хімія", "Фармацевтична опіка". Порядок затвердження тематики курсових робіт і їх виконання визначається вищим навчальним закладом.
3. Основні положення
3.1. Навчальний план складено з розрахунку 5 років навчання або 300 кредитів. Один навчальний рік триває 40 тижнів і включає 60 кредитів (1 тиждень - 1,5 кредити), 1 кредит становить 36 академічних годин. Навчальний рік має 2160 академічних годин. Загальне навчальне навантаження включає час на проведення лекцій, практичних, семінарських та лабораторних занять, консультацій і контрольних заходів, виконання курсових робіт, самостійної та індивідуальної роботи, проходження навчальної та виробничої практики і спеціалізації.
Тижневе аудиторне навантаження студента становить в середньому приблизно 30 навчальних годин. Обсяг самостійної роботи становить приблизно 50% від загального.
3.2. Графік навчального процесу передбачає додатковий термін для завершення вивчення окремих модулів з дисциплін (їх перескладання, підвищення рейтингу тощо) - 1-2 тижні після закінчення семестру на 1-4 курсах. Десятий семестр на 5 курсі передбачає, крім навчання студента, підготовку до державної атестації та її проведення.
3.3. Назви та обсяги вивчення нормативних гуманітарних та соціально-економічних дисциплін регламентовані МОН України. При викладанні української (російської) мови іноземним студентам необхідно враховувати наказ МОН України від 04.04.2006 р. N 260 "Про вивчення української (російської) мови іноземним студентам та аспірантам".
3.4. Державна атестація випускників включає державний екзамен з української мови (за професійним спрямуванням) на 1-му курсі, стандартизований тестовий державний іспит та державні випускні екзамени і/(або) захист дипломної роботи.
Стандартизований тестовий державний іспит - ліцензійний інтегрований іспит - складається з двох тестових екзаменів "Крок 1. Фармація" і "Крок 2. Клінічна фармація". Тестовий екзамен "Крок 1" є семестровим інтегрованим іспитом, який проводиться на 5-му тижні 7-го семестру після вивчення дисциплін природничо-наукового циклу і вимірює показники якості фахової компоненти базової вищої освіти. Тестовий екзамен "Крок 2" є складовою державної атестації випускників вищих медичних навчальних закладів і вимірює показники якості фахової компоненти повної вищої освіти. Стандартизований тестовий державний іспит проводиться відповідно до Положення про систему ліцензійних інтегрованих іспитів, затвердженого наказом МОЗ України від 14.08.1998 р. N 251 (
z0563-98)
та здійснюється Державною екзаменаційною комісією ВНЗ та Центром тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки "Медицина" та "Фармація" при МОЗ України.
3.5. Державні випускні екзамени складаються з наступних дисциплін: "медична хімія"; "фармакогнозія"; "технологія лікарських засобів"; "фармацевтична опіка з клінічною фармакологією"; "організація та управління у фармації". Державні випускні екзамени можуть проводиться у формі комплексного практично-орієнтованого державного іспиту. Форма проведення державних випускних іспитів або практично-орієнтованого державного іспиту визначається вищим навчальним закладом.
3.6. Дипломна робота може виконуватись як комплексна дипломна робота або монотематична дипломна робота. Захист дипломної роботи проводиться замість складання державного випускного екзамену (екзаменів) з дисципліни (дисциплін), на якій базується дипломна робота. Дипломна робота виконується студентом за темами, визначеними випускаючими кафедрами та затвердженими цикловою або предметними комісіями та Вченою радою. Захист дипломних робіт проводиться на відкритому засідання ДЕК за участі не менше половини її складу при обов'язковій присутності Голови державної екзаменаційної комісії.
3.7. Вчена рада вищого навчального закладу може вносити зміни до розподілу годин між дисциплінами в межах 15% загальної кількості годин, але з будь-якої окремої навчальної дисципліни кількість годин не може бути зменшена більш, як на 10% відносно тієї, яка передбачена на відповідну дисципліну даним навчальним планом. При цьому повинно бути забезпечене засвоєння всіх навчальних дисциплін в обсязі, передбаченому програмами цих дисциплін, затвердженими МОЗ України.
Директор Департаменту
кадрової політики,
освіти і науки
МОЗ України
|
М.В.Банчук
|
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
підготовки спеціалістів за спеціальністю: 7.110206 "клінічна фармація"
1-й рік навчання: навчальних тижнів - 40.
|
Назва навчальної
дисципліни
|
Кредит
|
Кількість годин
|
Форма
контролю(*)
|
%
СРС
|
Всього
|
Ауд
|
Лекції
|
Семінари
|
Практичні
|
СРС
|
1
|
Українська мова
(за професійним
спрямуванням)
|
3,0
|
108
|
40
|
0
|
|
40
|
68
|
держ.
екзамен
|
|
2
|
Іноземна мова
|
5,0
|
180
|
80
|
0
|
|
80
|
100
|
екзамен
|
|
3
|
Історія України
|
3,0
|
108
|
40
|
10
|
30
|
|
68
|
екзамен
|
|
4
|
Історія
української
культури
|
2,0
|
72
|
40
|
14
|
26
|
|
32
|
екзамен
|
|
5
|
Латинська мова
|
4,5
|
162
|
80
|
0
|
|
80
|
82
|
екзамен
|
|
6
|
Фізіологія
|
6
|
216
|
140
|
20
|
|
120
|
76
|
екзамен
|
|
7
|
Анатомія людини
та основи
гістології
|
4,5
|
162
|
100
|
20
|
|
80
|
62
|
екзамен
|
|
8
|
Медична
біологія,
паразитологія
та генетика
|
4,0
|
144
|
80
|
10
|
|
70
|
64
|
д.залік
|
|
9
|
Біофізика,
фізичні методи
аналізу та
метрологія
|
4,5
|
162
|
90
|
20
|
|
70
|
72
|
екзамен
|
|
10
|
Вища математика
|
4,5
|
162
|
80
|
10
|
|
70
|
82
|
екзамен
|
|
11
|
Історія медицини
та фармації
|
1,5
|
54
|
20
|
16
|
4
|
|
34
|
залік
|
|
12
|
Інформаційні
технології у
фармації
|
3,0
|
108
|
60
|
10
|
|
50
|
48
|
залік
|
|
13
|
Неорганічна
хімія
|
5,0
|
180
|
120
|
20
|
|
100
|
60
|
екзамен
|
|
14
|
Основи екології
|
1,5
|
54
|
20
|
14
|
6
|
|
34
|
залік
|
|
15
|
Безпека
життєдіяльності,
основи охорони
праці
|
2,0
|
72
|
30
|
10
|
|
20
|
42
|
залік
|
|
16
|
Навчальна
ознайомча
практика з
фармацевтичного
забезпечення
населення
|
1,5
|
54
|
20
|
|
|
|
34
|
залік
|
|
17
|
Підготовка до
державного
екзамену
|
0,5
|
18
|
0
|
|
|
|
18
|
залік
|
|
18
|
Курси за вибором
|
4
|
144
|
60
|
|
|
|
84
|
залік
|
|
19
|
Фізичне
виховання
|
|
160
|
120
|
|
|
|
40
|
залік
|
|
|
Всього за
1-й рік
|
60,0
|
2320,0
|
1220,0
|
|
|
|
1100,0
|
|
47%
|
|
Середня кількість академічних
годин на тиждень
|
30,5
|
|
|
|
27,5
|
|
|
Курси за вибором:
1. Краєзнавство.
2. Психологія спілкування.
3. Сучасна цивілізація та культура.
4. Естетика.
5. Етика.
6. Проблеми інтелігенції та інтелігентності.
7. Сучасні проблеми молекулярної біології.
8. Європейський стандарт комп'ютерної грамотності.
9. Клітинна біологія.
10. Фізичне виховання та здоров'я.
11. Валеологія.
12. Теорія і практика професійної комунікації.
13. Правознавство.
14. Релігієзнавство.
15. ГІстологія, цитологія та ембріологія.
16. Латинська медична термінологія.
Примітка 1 - Державний екзамен з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) складається по завершенню вивчення зазначеної нормативної дисципліни.
_______________
(*) Зазначені форми контролю, за виключенням державного екзамену, діятимуть у 2009-2010 н.р.
(**) Диференційований залік
2-й рік навчання: навчальних тижнів - 40
|
Назва навчальної
дисципліни
|
Кредит
|
Кількість годин
|
|
%
СРС
|
Всього
|
Ауд
|
Лекції
|
Семінари
|
Практичні
|
СРС
|
1
|
Іноземна мова
(за професійним
спрямуванням)
|
3,0
|
108
|
40
|
0
|
|
40
|
68
|
|
|
2
|
Філософія
|
3,0
|
108
|
50
|
20
|
30
|
|
58
|
|
|
3
|
Аналітична хімія
|
6,5
|
234
|
110
|
20
|
|
90
|
124
|
|
|
4
|
Органічна хімія
|
6,5
|
234
|
110
|
20
|
|
90
|
124
|
|
|
5
|
Фізична та
колоїдна хімія
|
2,5
|
90
|
50
|
10
|
|
40
|
40
|
|
|
6
|
Інформаційні
технології у
фармації
|
2,5
|
90
|
50
|
10
|
|
40
|
40
|
|
|
7
|
Фармацевтична
ботаніка
|
6,0
|
216
|
120
|
20
|
|
100
|
96
|
|
|
8
|
Мікробіологія,
вірусологія та
імунологія
|
4,0
|
144
|
80
|
10
|
|
70
|
64
|
|
|
9
|
Патологічна
фізіологія з
основами
патологічної
анатомії
|
6,0
|
216
|
120
|
20
|
|
100
|
96
|
|
|
10
|
Біофізика,
фізичні методи
аналізу та
метрологія
|
1,5
|
54
|
30
|
10
|
|
20
|
24
|
|
|
11
|
Перша
долікарська
допомога
|
3,5
|
126
|
60
|
10
|
|
50
|
66
|
|
|
12
|
Основи клінічної
медицини
|
4,0
|
144
|
80
|
20
|
|
60
|
64
|
|
|
13
|
Загальна
фармакокінетика
|
2,5
|
90
|
40
|
20
|
|
20
|
50
|
|
|
14
|
Польова практика
з фармацевтичної
ботаніки
(навчальна)
|
3,0
|
108
|
72
|
|
|
|
36
|
|
|
15
|
Ознайомча
медична практика
(навчальна)
|
1,5
|
54
|
36
|
|
|
|
18
|
|
|
16
|
Курси за вибором
|
4
|
144
|
60
|
|
|
|
84
|
|
|
17
|
Фізичне
виховання
|
0
|
160
|
120
|
|
|
|
40
|
|
|
|
Всього за
2-й рік
|
60,0
|
2320,0
|
1228,0
|
|
|
|
1092,0
|
|
47%
|
|
Середня кількість академічних
годин на тиждень
|
30,70
|
|
|
|
27,30
|
|
|
Курси за вибором:
1. Логіка, формальна логіка.
2. Європейський стандарт комп'ютерної грамотності.
3. Основи системного аналізу.
4. Фізичне виховання та здоров'я.
5. Основи педагогіки.
6. Догляд за хворими.
7. Іноземна мова (друга).
8. Основи хімічної метрології.
9. Теоретичні основи синтезу.
3-й рік навчання: навчальних тижнів - 40
|
Назва навчальної
дисципліни
|
Кредит
|
Кількість годин
|
|
%
СРС
|
Всього
|
Ауд
|
Лекції
|
Семінари
|
Практичні
|
СРС
|
1
|
Фізична та
колоїдна хімія
|
2,0
|
72
|
40
|
10
|
|
30
|
32
|
|
|
2
|
Біологічна хімія
|
6,0
|
216
|
120
|
20
|
|
100
|
96
|
|
|
3
|
Медична хімія
|
3,0
|
108
|
60
|
30
|
|
30
|
48
|
|
|
4
|
Мікробіологія,
вірусологія та
імунологія
|
6,0
|
216
|
130
|
30
|
|
100
|
86
|
|
|
5
|
Основи клінічної
медицини
|
6,0
|
216
|
130
|
20
|
|
110
|
86
|
|
|
6
|
Фармакогнозія
|
7,5
|
270
|
150
|
30
|
|
120
|
120
|
|
|
7
|
Технологія
лікарських
засобів
|
6,0
|
216
|
120
|
20
|
|
100
|
96
|
|
|
8
|
Лабораторна та
функціональна
діагностика
|
3,0
|
108
|
60
|
30
|
|
30
|
48
|
|
|
9
|
Фармакологія
|
8,5
|
306
|
160
|
30
|
|
130
|
146
|
|
|
10
|
Екстремальна
медицина
|
1,5
|
54
|
30
|
10
|
|
20
|
24
|
|
|
11
|
Гігієна з
основами
епідеміології
|
2,0
|
72
|
40
|
10
|
|
30
|
32
|
|
|
12
|
Виробнича
практика з
лабораторної та
функціональної
діагностики
|
1,5
|
54
|
36
|
|
|
|
18
|
|
|
13
|
Навчальна
практика з
фармакогнозії
|
3,0
|
108
|
72
|
|
|
|
36
|
|
|
14
|
Курс за вибором
|
4,0
|
144
|
60
|
|
|
|
84
|
|
|
|
Всього за
3-й рік
|
60,0
|
2160,0
|
1208,0
|
|
|
|
952,0
|
|
44%
|
|
Середня кількість академічних
годин на тиждень
|
30,2
|
|
|
|
23,8
|
|
|
Курси за вибором:
1. Теорія пізнання та фармація.
2. Основи соціальної психології.
3. Фізичне виховання та здоров'я.
4. Функціональна біохімія.
5. Дерматологія.
6. Психологія.
7. Економічна теорія.
8. Тропічні інфекції.
9. Іноземна мова (друга).
10. Іноземна мова (за професійним спрямуванням).
11. Методи фізіотерапії.
12. Епідеміологія хвороб.
13. Основи християнської етики та моралі.
4-й рік навчання: навчальних тижнів - 40
|
Назва навчальної
дисципліни
|
Кредит
|
Кількість годин
|
|
%
СРС
|
Всього
|
Ауд
|
Лекції
|
Семінари
|
Практичні
|
СРС
|
1
|
Основи клінічної
медицини
|
3,5
|
126
|
60
|
10
|
|
50
|
66
|
|
|
2
|
Клінічна
фармакологія
|
7,5
|
270
|
140
|
20
|
|
120
|
130
|
|
|
3
|
Медична хімія
|
6,0
|
216
|
130
|
30
|
|
100
|
86
|
|
|
4
|
Технологія
лікарських
засобів
|
5,0
|
180
|
100
|
20
|
|
80
|
80
|
|
|
5
|
Засоби
лікувальної
косметики
|
2,5
|
90
|
50
|
10
|
|
40
|
40
|
|
|
6
|
Фармакоекономіка
|
5,0
|
180
|
100
|
20
|
|
80
|
80
|
|
|
7
|
Організація та
економіка у
фармації
|
3,0
|
108
|
70
|
10
|
|
60
|
38
|
|
|
8
|
Фармацевтичний
менеджмент та
маркетинг
|
1,5
|
54
|
30
|
10
|
|
20
|
24
|
|
|
9
|
Медичне та
фармацевтичне
товарознавство
|
1,5
|
54
|
30
|
6
|
|
24
|
24
|
|
|
10
|
Клінічна
біохімія
|
3,5
|
126
|
80
|
10
|
|
70
|
46
|
|
|
11
|
Фармакотерапія
|
5,0
|
180
|
100
|
20
|
|
80
|
80
|
|
|
12
|
Комп'ютерні
технології у
дослідженні
лікарських
засобів
|
1,5
|
54
|
30
|
4
|
|
26
|
24
|
|
|
13
|
Цивільний захист
|
0,5
|
18
|
15
|
10
|
|
5
|
3
|
|
|
14
|
Основи біоетики
та біобезпеки
|
1,5
|
54
|
30
|
6
|
|
24
|
24
|
|
|
15
|
Виробнича
практика з
технології
лікарських
засобів
|
4,5
|
162
|
108
|
|
|
|
54
|
|
|
16
|
Виробнича
практика з
клінічної
фармакології
|
3,0
|
108
|
72
|
|
|
|
36
|
|
|
17
|
Атестація -
Стандартизований
тестовий іспит
(ліцензійний
інтегрований
іспит "Крок 1.
Фармація")
|
1,0
|
36
|
0
|
|
|
|
36
|
|
|
18
|
Курс за вибором
|
4
|
144
|
60
|
|
|
|
84
|
|
|
|
Всього за
4-й рік
|
60,0
|
2160,0
|
1205,0
|
|
|
|
955,0
|
|
44%
|
|
Середня кількість академічних
годин на тиждень
|
30,1
|
|
|
|
23,9
|
|
|
Курси за вибором:
1. Аромологія в косметології і аромотерапії.
2. Фармацевтичні аспекти нутріціології (біологічно активних добавок).
3. Тренінг спілкування.
4. Фізичне виховання та здоров'я.
5. Основи сучасної гомеопатії.
6. Особливості зовнішньоекономічної діяльності підприємств фармацевтичної галузі.
7. Сучасні методи дослідження біологічних систем.
8. Парфумерно-косметичні засоби.
9. Фітотерапія.
10. Актуальні проблеми профілактики тютюнопаління, алкоголізму, токсикоманії та наркоманії.
11. Іноземна мова (за професійним спрямуванням).
12. Фармацевтичні аспекти біобезпеки.
13. Медична психологія.
14. Пробіотики та пробіотикотерапія в інфекційній патології.
15. Сучасні питання клінічної імунології.
16. Соціологія.
17. Політологія.
18. Основи християнської етики та моралі.
Атестація (1 тиждень) 5-й тиждень 7-го семестру: стандартизований тестовий іспит (ліцензійний інтегрований іспит - Крок 1 "Фармація")
5-й рік навчання: навчальних тижнів - 40
|
Назва навчальної
дисципліни
|
Кредит
|
Кількість годин
|
|
%
СРС
|
Всього
|
Ауд
|
Лекції
|
Семінари
|
Практичні
|
СРС
|
1
|
Біофармація
|
3,0
|
108
|
60
|
10
|
|
50
|
48
|
|
|
2
|
Охорона праці в
галузі
|
1,0
|
36
|
24
|
16
|
|
8
|
12
|
|
|
3
|
Фармакоекономіка
|
3,5
|
126
|
80
|
20
|
|
60
|
46
|
|
|
4
|
Патентознавство
|
1,5
|
54
|
24
|
18
|
|
6
|
30
|
|
|
5
|
Медична хімія
|
3,5
|
126
|
80
|
20
|
|
60
|
46
|
|
|
6
|
Фармацевтичне
правознавство
|
2,5
|
90
|
50
|
20
|
|
30
|
40
|
|
|
7
|
Токсикологічна
хімія з
клінічної
токсикологією
|
5,5
|
198
|
120
|
20
|
|
100
|
78
|
|
|
8
|
Етика та
деонтологія у
фармації
|
1,5
|
54
|
20
|
10
|
|
10
|
34
|
|
|
9
|
Фармакогностичні
основи
фітотерапії
|
2,0
|
72
|
40
|
10
|
|
30
|
32
|
|
|
9
|
Стандартизація
лікарських
засобів
|
2,0
|
72
|
40
|
10
|
|
30
|
32
|
|
|
11
|
Фармацевтична
опіка
|
4,5
|
162
|
100
|
20
|
|
80
|
62
|
|
|
12
|
Фармакогенетика
|
1,0
|
36
|
20
|
6
|
|
14
|
16
|
|
|
13
|
Клінічне
вивчення
лікарських
засобів
|
1,5
|
54
|
30
|
10
|
|
20
|
24
|
|
|
14
|
Організація
охорони здоров'я
та страхова
медицина
|
4,5
|
162
|
100
|
20
|
|
80
|
62
|
|
|
15
|
Медичне та
фармацевтичне
товарознавство
|
1,5
|
54
|
30
|
10
|
|
20
|
24
|
|
|
16
|
Курси за вибором
|
4,0
|
144
|
60
|
|
|
|
84
|
|
|
17
|
Навчальна
практика з
фармацевтичної
інформації та
фармацевтичної
опіки
|
4,5
|
162
|
108
|
|
|
|
54
|
|
|
18
|
Виробнича
практика з
фармакоекономіки
|
3,0
|
108
|
72
|
|
|
|
36
|
|
|
19
|
Виробнича
практика з
медичної хімії
|
3,0
|
108
|
72
|
|
|
|
36
|
|
|
20
|
Державна
атестація
|
6,5
|
234
|
60
|
|
|
|
174
|
|
|
|
в тому числі
державний
стандартизований
тестовий
ліцензійний
іспит
|
1,5
|
54
|
0
|
|
|
|
54
|
|
|
|
Всього за
5-й рік
|
60,0
|
2160,0
|
1190,0
|
|
|
|
970,0
|
|
45%
|
|
Середня кількість академічних
годин на тиждень
|
29,75
|
|
|
|
24,25
|
|
|
Державна атестація (5 тижнів): стандартизований тестовий іспит (ліцензійний інтегрований іспит - Крок 2 "Клінічна фармація"), 5 державних екзаменів (медична хімія; фармакогнозія; технологія лікарських засобів; фармацевтична опіка з клінічною фармакологією; організація та управління у фармації) або державні екзамени та/або захист дипломної роботи.
Курси за вибором:
1. Основи гомеопатії.
2. Експрес аналіз гострих інтоксикацій.
3. Клінічні основи застосуванні спеціальних харчових додатків.
4. Міжнародний маркетинг в фармації.
5. Підготовка фармацевтичного представника.
6. Ароматологія.
7. Вікові особливості фармакотерапії та побічна дія ліків.
8. Доказова медицина.
9. Основи імунопрофілактики.
10. Основи християнської етики та моралі.
11. Фізичне виховання та здоров'я.
12. Іноземна мова (за професійним спрямуванням).
Директор Департаменту
кадрової політики,
освіти і науки
МОЗ України
|
М.В.Банчук
|
ПЛАН
навчального процесу за циклами підготовки Спеціальність 7.110206 "клінічна фармація"
NN
|
Назва навчальної
дисципліни
|
Кредит
|
Кількість годин
|
|
Родподіл
по курсам
|
Всього
|
Ауд
|
СРС
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Гуманітарна та соціально-економічна підготовка
|
|
|
|
|
|
1
|
Українська мова
(за професійним
спрямуванням)
|
3,0
|
108
|
40,0
|
68
|
|
*
|
|
|
|
|
2
|
Іноземна мова
|
5,0
|
180
|
80,0
|
100
|
|
*
|
|
|
|
|
3
|
Історія України
|
3,0
|
108
|
40,0
|
68
|
|
*
|
|
|
|
|
4
|
Історія
української
культури
|
2,0
|
72
|
40,0
|
32
|
|
*
|
|
|
|
|
5
|
Основи екології
|
1,5
|
54
|
20,0
|
34
|
|
*
|
|
|
|
|
6
|
Філософія
|
3,0
|
108
|
50,0
|
58
|
|
|
*
|
|
|
|
7
|
Підготовка до
державного
екзамену
|
0,5
|
18
|
0,0
|
18
|
|
|
*
|
|
|
|
8
|
Курси за вибором
|
6,0
|
216
|
90,0
|
126
|
|
*
|
*
|
*
|
|
|
|
Всього
|
24,0
|
864,0
|
360,0
|
504,0
|
|
|
|
|
|
|
Природничо-наукова підготовка
|
|
|
|
|
|
9
|
Анатомія людини
та основи
гістології
|
4,5
|
162
|
100,0
|
62
|
|
*
|
|
|
|
|
10
|
Вища математика
|
4,5
|
162
|
80,0
|
82
|
|
*
|
|
|
|
|
11
|
Латинська мова
|
4,5
|
162
|
80,0
|
82
|
|
*
|
|
|
|
|
12
|
Медична біологія,
паразитологія та
генетика
|
4,0
|
144
|
80,0
|
64
|
|
*
|
|
|
|
|
13
|
Неорганічна хімія
|
5,0
|
180
|
120,0
|
60
|
|
*
|
|
|
|
|
14
|
Фізіологія
|
6,0
|
216
|
140,0
|
76
|
|
*
|
|
|
|
|
15
|
Біофізика,
фізичні методи
аналізу та
метрологія
|
6,0
|
216
|
120,0
|
96
|
|
*
|
*
|
|
|
|
16
|
Інформаційні
технології у
фармації
|
5,5
|
198
|
110,0
|
88
|
|
*
|
*
|
|
|
|
17
|
Іноземна мова (за
професійним
спрямуванням)
|
3,0
|
108
|
40,0
|
68
|
|
|
*
|
|
|
|
18
|
Аналітична хімія
|
6,5
|
234
|
110,0
|
124
|
|
|
*
|
|
|
|
19
|
Органічна хімія
|
6,5
|
234
|
110,0
|
124
|
|
|
*
|
|
|
|
20
|
Фармацевтична
ботаніка
|
6,0
|
216
|
120,0
|
96
|
|
|
*
|
|
|
|
21
|
Патологічна
фізіологія з
основами
патологічної
анатомії
|
6,0
|
216
|
120,0
|
96
|
|
|
*
|
|
|
|
22
|
Фізична та
колоїдна хімія
|
4,5
|
162
|
90,0
|
72
|
|
|
*
|
*
|
|
|
23
|
Мікробіологія,
вірусологія та
імунологія
|
10,0
|
360
|
210,0
|
150
|
|
|
*
|
*
|
|
|
24
|
Біологічна хімія
|
6,0
|
216
|
120,0
|
96
|
|
|
|
*
|
|
|
25
|
Основи біоетики
та біобезпеки
|
1,5
|
54
|
30,0
|
24
|
|
|
|
|
*
|
|
|
Всього
|
90,0
|
3240,0
|
1780,0
|
1460,0
|
|
|
|
|
|
|
Професійна підготовка
|
|
|
|
|
|
26
|
Безпека
життєдіяльності,
основи охорони
праці
|
2,0
|
72
|
30,0
|
42
|
|
*
|
|
|
|
|
27
|
Історія медицини
та фармації
|
1,5
|
54
|
20,0
|
34
|
|
*
|
|
|
|
|
28
|
Загальна
фармакокінетика
|
2,5
|
90
|
40,0
|
50
|
|
|
*
|
|
|
|
29
|
Перша долікарська
допомога
|
3,5
|
126
|
60,0
|
66
|
|
|
*
|
|
|
|
30
|
Екстремальна
медицина
|
1,5
|
54
|
30,0
|
24
|
|
|
|
*
|
|
|
31
|
Лабораторна та
функціональна
діагностика
|
3,0
|
108
|
60,0
|
48
|
|
|
|
*
|
|
|
32
|
Фармакогнозія
|
7,5
|
270
|
150,0
|
120
|
|
|
|
*
|
|
|
33
|
Фармакологія
|
8,5
|
306
|
160,0
|
146
|
|
|
|
*
|
|
|
34
|
Гігієна з
основами
епідеміології
|
2,0
|
72
|
40,0
|
32
|
|
|
|
*
|
|
|
35
|
Технологія
лікарських
засобів
|
11,0
|
396
|
220,0
|
176
|
|
|
|
*
|
*
|
|
36
|
Медична хімія
|
12,5
|
450
|
270,0
|
180
|
|
|
|
*
|
*
|
*
|
37
|
Основи клінічної
медицини
|
13,5
|
486
|
270,0
|
216
|
|
|
|
*
|
*
|
*
|
38
|
Засоби
лікувальної
косметики
|
2,5
|
90
|
50,0
|
40
|
|
|
|
|
*
|
|
39
|
Клінічна біохімія
|
3,5
|
126
|
80,0
|
46
|
|
|
|
|
*
|
|
40
|
Клінічна
фармакологія
|
7,5
|
270
|
140,0
|
130
|
|
|
|
|
*
|
|
41
|
Комп'ютерні
технології у
дослідженні
лікарських
засобів
|
1,5
|
54
|
30,0
|
24
|
|
|
|
|
*
|
|
42
|
Організація та
економіка у
фармації
|
3,0
|
108
|
70,0
|
38
|
|
|
|
|
*
|
|
43
|
Фармакотерапія
|
5,0
|
180
|
100,0
|
80
|
|
|
|
|
*
|
|
44
|
Фармацевтичний
менеджмент та
маркетинг
|
1,5
|
54
|
30,0
|
24
|
|
|
|
|
*
|
|
45
|
Цивільний захист
|
0,5
|
18
|
15,0
|
3
|
|
|
|
|
*
|
|
46
|
Фармакоекономіка
|
8,5
|
306
|
180,0
|
126
|
|
|
|
|
*
|
*
|
47
|
Біофармація
|
3,0
|
108
|
60,0
|
48
|
|
|
|
|
|
*
|
48
|
Етика та
деонтологія у
фармації
|
1,5
|
54
|
20,0
|
34
|
|
|
|
|
|
*
|
49
|
Клінічне вивчення
лікарських
засобів
|
1,5
|
54
|
30,0
|
24
|
|
|
|
|
|
*
|
50
|
Медичне та
фармацевтичне
товарознавство
|
3,0
|
108
|
60,0
|
48
|
|
|
|
|
|
*
|
51
|
Організація
охорони здоров'я
та страхова
медицина
|
4,5
|
162
|
100,0
|
62
|
|
|
|
|
|
*
|
52
|
Охорона праці в
галузі
|
1,0
|
36
|
24,0
|
12
|
|
|
|
|
|
*
|
53
|
Патентознавство
|
1,5
|
54
|
24,0
|
30
|
|
|
|
|
|
*
|
54
|
Стандартизація
лікарських
засобів
|
2,0
|
72
|
40,0
|
32
|
|
|
|
|
|
*
|
55
|
Токсикологічна
хімія з клінічної
токсикологією
|
5,5
|
198
|
120,0
|
78
|
|
|
|
|
|
*
|
56
|
Фармакогенетика
|
1,0
|
36
|
20,0
|
16
|
|
|
|
|
|
*
|
57
|
Фармакогностичні
основи
фітотерапії
|
2,0
|
72
|
40,0
|
32
|
|
|
|
|
|
*
|
58
|
Фармацевтична
опіка
|
4,5
|
162
|
100,0
|
62
|
|
|
|
|
|
*
|
59
|
Фармацевтичне
правознавство
|
2,5
|
90
|
50,0
|
40
|
|
|
|
|
|
*
|
|
Всього
|
136,0
|
4896,0
|
2733,0
|
2163,0
|
|
|
|
|
|
|
Практична підготовка
|
|
|
|
|
|
60
|
Навчальна
ознайомча
практика з
фармацевтичного
забезпечення
населення
|
1,5
|
54
|
20,0
|
34
|
|
*
|
|
|
|
|
61
|
Польова практика
з фармацевтичної
ботаніки
(навчальна)
|
3,0
|
108
|
72,0
|
36
|
|
|
*
|
|
|
|
62
|
Ознайомча медична
практика
(навчальна)
|
1,5
|
54
|
36,0
|
18
|
|
|
*
|
|
|
|
63
|
Навчальна
практика з
фармакогнозії
|
3,0
|
108
|
72,0
|
36
|
|
|
|
*
|
|
|
64
|
Виробнича
практика з
лабораторної та
функціональної
діагностики
|
1,5
|
54
|
36,0
|
18
|
|
|
|
*
|
|
|
65
|
Виробнича
практика з
технології
лікарських
засобів
|
4,5
|
162
|
108,0
|
54
|
|
|
|
|
*
|
|
66
|
Виробнича
практика з
клінічної
фармакології
|
3,0
|
108
|
72,0
|
36
|
|
|
|
|
*
|
|
67
|
Навчальна
практика з
фармацевтичної
інформації та
фармацевтичної
опіки
|
4,5
|
162
|
108,0
|
54
|
|
|
|
|
|
*
|
68
|
Виробнича
практика з
фармакоекономіки
|
3,0
|
108
|
72,0
|
36
|
|
|
|
|
|
*
|
69
|
Виробнича
практика з
медичної хімії
|
3,0
|
108
|
72,0
|
36
|
|
|
|
|
|
*
|
|
Всього
|
28,5
|
1026,0
|
668,0
|
358,0
|
|
|
|
|
|
|
70
|
Курси за вибором
|
14,0
|
504
|
210,0
|
294
|
|
|
|
*
|
*
|
*
|
71
|
Державна
атестація
|
7,5
|
270
|
60,0
|
210
|
|
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО за 5 років
|
300,0
|
11120,0
|
6051,0
|
5069,0
|
|
|
|
|
|
|
72
|
Фізичне виховання
|
0,0
|
320
|
240,0
|
80
|
|
*
|
*
|
|
|
|