МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
07.12.2009 N 931

Про затвердження та введення нового навчального плану підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" кваліфікації "клінічний провізор" у вищих навчальних закладах IV рівня акредитації за спеціальністю "клінічна фармація"

Відповідно до Закону України "Про вищу освіту" (2984-14) , Указу Президента України від 17.02.2004 N 199 (199/2004) "Про заходи щодо вдосконалення системи вищої освіти України", наказу МОЗ України від 24.02.2000 N 35 (z0370-00) "Про затвердження Положення про особливості ступеневої освіти медичного спрямування", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.06.2000 за N 370/4591 та наказу МОН України від 09.07.2009 N 642 (v0642290-09) "Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити новий навчальний план підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" кваліфікації "клінічний провізор" у вищих навчальних закладах IV рівня акредитації за спеціальністю 7.110206 "клінічна фармація" (далі - навчальний план) (додається) та ввести у навчальний процес з 2009-2010 навчального року.
2. Директору Центрального методичного кабінету з вищої медичної освіти МОЗ України Вітенку І.С. організувати розробку навчально-методичної документації відповідно до вимог державних стандартів вищої освіти та здійснювати методичне забезпечення навчального процесу.
3. Ректорам вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів IV рівня акредитації:
3.1. Ввести в навчальний процес підготовки навчальний план і розробити робочі навчальні плани та програми з дисциплін;
3.2. У 2009-2010 навчальному році (на перехідному етапі введення навчального плану) викладання дисциплін 1-го курсу здійснювати за формою організації навчального процесу з відповідними формами підсумкового контролю знань, що діяли у 2008-2009 навчальному році. З 2010-2011 навчального року забезпечити введення кредитно-модульної системи організації навчального процесу, починаючи з 1-го курсу прийому 2010-2011 навчального року та 2-го курсу прийому 2009-2010 навчального року;
3.3. На перехідний період введення навчального плану у 2009-2010 навчальному році дозволити проведення додаткових занять з метою ліквідації різниці між навчальним планом, що вводиться та навчальним планом, що діяв до 2009-2010 навчального року;
3.4. Забезпечити організацію підготовки викладацького складу, навчально-методичної документації кафедр для своєчасного запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на Першого заступника Міністра Лазоришинця В.В.
Міністр
В.М.Князевич
Додоток
до наказу Міністерства
охорони здоров'я України
07.12.2009  N 931
              МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
      ЦЕНТРАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ З ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
                                      ЗАТВЕРДЖУЮ
                                      Директор Департаменту
                                      вищої освіти МОН України
                                      Я.Я.Болюбаш
                                      10.11.2009

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІ В ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ "СПЕЦІАЛІСТ" КВАЛІФІКАЦІЇ "КЛІНІЧНИЙ ПРОВІЗОР" У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ IV РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ

     Напрям:           1102 - фармація
     Спеціальність:    7.110206 - клінічна фармація
     Термін навчання:  5 років
 ПОГОДЖЕНО                            ПОГОДЖЕНО
 Директор Центрального                Директор Департаменту
 методичного кабінету                 кадрової політики, освіти
 з вищої медичної освіти              і науки МОЗ України
 МОЗ України                          М.В.Банчук
 І.С.Вітенко                          04.11.2009
 21.10.2009
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

1. Вступ

Підготовка провізорів у вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації здійснюється на етапах додипломної підготовки і післядипломної - в інтернатурі та магістратурі. Набуття ступеневої освіти за напрямом "Медицина" та "Фармація" має особливості, які нормативно визначені Законом України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 р. N 2984-III (2984-14) , Постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. N 65 (65-98-п) (зі змінами, внесеними згідно з постановами Кабінету Міністрів від 23.04.1999 р. N 677 (677-99-п) та від 13.08.1999 р. N 1482 (1482-99-п) ) та Положенням про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування, затвердженим наказом МОЗ України від 24.02.2000 р. N 35 (z0370-00) .
На етапі додипломної підготовки навчання здійснюється за освітньо-професійною програмою (ОПП) фармацевтичної підготовки фахівця освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" за спеціальністю "клінічна фармація" 7.110206. Після засвоєння ОПП фахівцю присвоюється кваліфікація - клінічний провізор і він здатний виконувати професійну роботу провізора-інтерна (код КП - 3228).
Навчальний план додипломної підготовки фахівців за спеціальністю "Клінічна фармація" у вищих фармацевтичному та медичних навчальних закладах III-IV рівня акредитації створено на основі галузевих стандартів вищої освіти (ГСВО) України, які впроваджуються відповідно до Закону України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 р. N 2984-III (2984-14) , постанов Кабінету Міністрів України від 21.01.1998 р. N 65 (65-98-п) "Про ступеневу освіту" та від 07.08.1998 р. N 1247 (1247-98-п) "Про державні стандарти вищої освіти", наказу МОН України від 31.06.1998 р. N 285 "Про вимоги до державних стандартів", наказу МОЗ України від 24.02.2000 р. N 35 (z0370-00) "Про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування". При розробці навчального плану враховано вимоги наказу МОН України від 09.07.2009 р. N 642 (v0642290-09) "Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента".

2. Основні принципи побудови навчального плану та організації навчального процесу

2.1. Перелік та назви дисциплін навчального плану базується на ОПП підготовки фахівця за спеціальністю 7.110206 "Клінічна фармація" напряму 1102 "Фармація".
2.2. Навчальний план структурований у кредитах (1 кредит - 36 навчальних годин, тижневе навантаження - 1,5 кредита).
2.3. Структура навчального плану є предметноінтегрованою і зорієнтована на дотримання логічної послідовності викладання дисциплін, які складають відповідні цикли підготовки: гуманітарної та соціально-економічної, природничо-наукової, професійної та практичної підготовки.
2.4. У 2009-2010 н.р. на перехідному етапі введення даного навчального плану викладання дисциплін першого курсу здійснюється за формою організації навчального процесу з відповідними формами контролю, що діяли у 2008-2009 н.р., за виключенням наступних дисциплін: формою підсумкового контролю з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) є державний екзамен, формою підсумкового контролю з дисциплін історія України, історія української культури, іноземна мова є екзамен.
2.5. З 2010-2011 н.р. вводиться кредитно-модульна система організації навчального процесу, яка включає:
- вивчення дисциплін, структурованих на модулі, як задокументовану логічно завершену частину навчальної програми навчальної дисципліни, практики, що реалізуються відповідними формами організації навчального процесу і закінчуються підсумковим модульним контролем, в тому числі з нормативних дисциплін гуманітарного блоку, за виключенням дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням). Формою підсумкового контролю з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) є державний екзамен.
Оцінка з дисципліни визначається як середня арифметична оцінок модулів дисципліни. Оцінка за модуль визначається з урахуванням оцінок поточного контролю та оцінки підсумкового модульного контролю, яка виставляється при оцінюванні теоретичних знань та практичних навичок відповідно до переліків, визначених програмою дисципліни.
- впровадження залікових кредитів ECTS як одиниці виміру навчального навантаження студента, необхідного для засвоєння навчальної дисципліни;
Кредит (Credit) включає усі види робіт студента, передбачених у затвердженому індивідуальному плані: аудиторну, самостійну, виробничу практику, виконання курсових робіт, підготовку до державної атестації, складання ліцензійних інтегрованих іспитів "Крок 1" і "Крок 2", практично-орієнтованого державного іспиту тощо.
- відсутність у графіку навчального процесу екзаменаційних сесій, так як контроль засвоєння студентом кожного модулю навчальної дисципліни здійснюється після вивчення цього модулю (виключення - державний екзамен з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням), 1 курс); та дисципліни "Історія медицини та фармації", "Безпека життєдіяльності, основи охорони праці", "Основи екології", "Основи біоетики та біобезпеки", "Фізичне виховання", "Цивільний захист", "Фармацевтичне правознавство", "Охорона праці в галузі", "Курси за вибором", вивчення яких здійснюється відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу, а формою підсумкового контролю знань є залік);
- паралельне застосування для оцінювання студентів абсолютної шкали оцінювання та шкали оцінювання ECTS, яка є рейтинговою.
2.6. Студенти обирають курси за вибором відповідно до навчального плану. Вивчення щонайменше одного курсу щорічно є обов'язковим.
2.7. Студенти виконують курсові роботи з наступних дисциплін: "Навчальна практика з фармакогнозії", "Технологія лікарських засобів", "Клінічна фармакологія", "Фармакоекономіка", "Медична хімія", "Фармацевтична опіка". Порядок затвердження тематики курсових робіт і їх виконання визначається вищим навчальним закладом.

3. Основні положення

3.1. Навчальний план складено з розрахунку 5 років навчання або 300 кредитів. Один навчальний рік триває 40 тижнів і включає 60 кредитів (1 тиждень - 1,5 кредити), 1 кредит становить 36 академічних годин. Навчальний рік має 2160 академічних годин. Загальне навчальне навантаження включає час на проведення лекцій, практичних, семінарських та лабораторних занять, консультацій і контрольних заходів, виконання курсових робіт, самостійної та індивідуальної роботи, проходження навчальної та виробничої практики і спеціалізації.
Тижневе аудиторне навантаження студента становить в середньому приблизно 30 навчальних годин. Обсяг самостійної роботи становить приблизно 50% від загального.
3.2. Графік навчального процесу передбачає додатковий термін для завершення вивчення окремих модулів з дисциплін (їх перескладання, підвищення рейтингу тощо) - 1-2 тижні після закінчення семестру на 1-4 курсах. Десятий семестр на 5 курсі передбачає, крім навчання студента, підготовку до державної атестації та її проведення.
3.3. Назви та обсяги вивчення нормативних гуманітарних та соціально-економічних дисциплін регламентовані МОН України. При викладанні української (російської) мови іноземним студентам необхідно враховувати наказ МОН України від 04.04.2006 р. N 260 "Про вивчення української (російської) мови іноземним студентам та аспірантам".
3.4. Державна атестація випускників включає державний екзамен з української мови (за професійним спрямуванням) на 1-му курсі, стандартизований тестовий державний іспит та державні випускні екзамени і/(або) захист дипломної роботи.
Стандартизований тестовий державний іспит - ліцензійний інтегрований іспит - складається з двох тестових екзаменів "Крок 1. Фармація" і "Крок 2. Клінічна фармація". Тестовий екзамен "Крок 1" є семестровим інтегрованим іспитом, який проводиться на 5-му тижні 7-го семестру після вивчення дисциплін природничо-наукового циклу і вимірює показники якості фахової компоненти базової вищої освіти. Тестовий екзамен "Крок 2" є складовою державної атестації випускників вищих медичних навчальних закладів і вимірює показники якості фахової компоненти повної вищої освіти. Стандартизований тестовий державний іспит проводиться відповідно до Положення про систему ліцензійних інтегрованих іспитів, затвердженого наказом МОЗ України від 14.08.1998 р. N 251 (z0563-98) та здійснюється Державною екзаменаційною комісією ВНЗ та Центром тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки "Медицина" та "Фармація" при МОЗ України.
3.5. Державні випускні екзамени складаються з наступних дисциплін: "медична хімія"; "фармакогнозія"; "технологія лікарських засобів"; "фармацевтична опіка з клінічною фармакологією"; "організація та управління у фармації". Державні випускні екзамени можуть проводиться у формі комплексного практично-орієнтованого державного іспиту. Форма проведення державних випускних іспитів або практично-орієнтованого державного іспиту визначається вищим навчальним закладом.
3.6. Дипломна робота може виконуватись як комплексна дипломна робота або монотематична дипломна робота. Захист дипломної роботи проводиться замість складання державного випускного екзамену (екзаменів) з дисципліни (дисциплін), на якій базується дипломна робота. Дипломна робота виконується студентом за темами, визначеними випускаючими кафедрами та затвердженими цикловою або предметними комісіями та Вченою радою. Захист дипломних робіт проводиться на відкритому засідання ДЕК за участі не менше половини її складу при обов'язковій присутності Голови державної екзаменаційної комісії.
3.7. Вчена рада вищого навчального закладу може вносити зміни до розподілу годин між дисциплінами в межах 15% загальної кількості годин, але з будь-якої окремої навчальної дисципліни кількість годин не може бути зменшена більш, як на 10% відносно тієї, яка передбачена на відповідну дисципліну даним навчальним планом. При цьому повинно бути забезпечене засвоєння всіх навчальних дисциплін в обсязі, передбаченому програмами цих дисциплін, затвердженими МОЗ України.
Директор Департаменту
кадрової політики,
освіти і науки
МОЗ України
М.В.Банчук

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

підготовки спеціалістів за спеціальністю: 7.110206 "клінічна фармація"

1-й рік навчання: навчальних тижнів - 40.

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин Форма контролю(*) % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Українська мова (за професійним спрямуванням) 3,0 108 40 0 40 68 держ. екзамен
2 Іноземна мова 5,0 180 80 0 80 100 екзамен
3 Історія України 3,0 108 40 10 30 68 екзамен
4 Історія української культури 2,0 72 40 14 26 32 екзамен
5 Латинська мова 4,5 162 80 0 80 82 екзамен
6 Фізіологія 6 216 140 20 120 76 екзамен
7 Анатомія людини та основи гістології 4,5 162 100 20 80 62 екзамен
8 Медична біологія, паразитологія та генетика 4,0 144 80 10 70 64 д.залік
9 Біофізика, фізичні методи аналізу та метрологія 4,5 162 90 20 70 72 екзамен
10 Вища математика 4,5 162 80 10 70 82 екзамен
11 Історія медицини та фармації 1,5 54 20 16 4 34 залік
12 Інформаційні технології у фармації 3,0 108 60 10 50 48 залік
13 Неорганічна хімія 5,0 180 120 20 100 60 екзамен
14 Основи екології 1,5 54 20 14 6 34 залік
15 Безпека життєдіяльності, основи охорони праці 2,0 72 30 10 20 42 залік
16 Навчальна ознайомча практика з фармацевтичного забезпечення населення 1,5 54 20 34 залік
17 Підготовка до державного екзамену 0,5 18 0 18 залік
18 Курси за вибором 4 144 60 84 залік
19 Фізичне виховання 160 120 40 залік
Всього за 1-й рік 60,0 2320,0 1220,0 1100,0 47%
Середня кількість академічних годин на тиждень 30,5 27,5
Курси за вибором:
1. Краєзнавство.
2. Психологія спілкування.
3. Сучасна цивілізація та культура.
4. Естетика.
5. Етика.
6. Проблеми інтелігенції та інтелігентності.
7. Сучасні проблеми молекулярної біології.
8. Європейський стандарт комп'ютерної грамотності.
9. Клітинна біологія.
10. Фізичне виховання та здоров'я.
11. Валеологія.
12. Теорія і практика професійної комунікації.
13. Правознавство.
14. Релігієзнавство.
15. ГІстологія, цитологія та ембріологія.
16. Латинська медична термінологія.
Примітка 1 - Державний екзамен з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) складається по завершенню вивчення зазначеної нормативної дисципліни.
_______________
(*) Зазначені форми контролю, за виключенням державного екзамену, діятимуть у 2009-2010 н.р.
(**) Диференційований залік

2-й рік навчання: навчальних тижнів - 40

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Іноземна мова (за професійним спрямуванням) 3,0 108 40 0 40 68
2 Філософія 3,0 108 50 20 30 58
3 Аналітична хімія 6,5 234 110 20 90 124
4 Органічна хімія 6,5 234 110 20 90 124
5 Фізична та колоїдна хімія 2,5 90 50 10 40 40
6 Інформаційні технології у фармації 2,5 90 50 10 40 40
7 Фармацевтична ботаніка 6,0 216 120 20 100 96
8 Мікробіологія, вірусологія та імунологія 4,0 144 80 10 70 64
9 Патологічна фізіологія з основами патологічної анатомії 6,0 216 120 20 100 96
10 Біофізика, фізичні методи аналізу та метрологія 1,5 54 30 10 20 24
11 Перша долікарська допомога 3,5 126 60 10 50 66
12 Основи клінічної медицини 4,0 144 80 20 60 64
13 Загальна фармакокінетика 2,5 90 40 20 20 50
14 Польова практика з фармацевтичної ботаніки (навчальна) 3,0 108 72 36
15 Ознайомча медична практика (навчальна) 1,5 54 36 18
16 Курси за вибором 4 144 60 84
17 Фізичне виховання 0 160 120 40
Всього за 2-й рік 60,0 2320,0 1228,0 1092,0 47%
Середня кількість академічних годин на тиждень 30,70 27,30
Курси за вибором:
1. Логіка, формальна логіка.
2. Європейський стандарт комп'ютерної грамотності.
3. Основи системного аналізу.
4. Фізичне виховання та здоров'я.
5. Основи педагогіки.
6. Догляд за хворими.
7. Іноземна мова (друга).
8. Основи хімічної метрології.
9. Теоретичні основи синтезу.

3-й рік навчання: навчальних тижнів - 40

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Фізична та колоїдна хімія 2,0 72 40 10 30 32
2 Біологічна хімія 6,0 216 120 20 100 96
3 Медична хімія 3,0 108 60 30 30 48
4 Мікробіологія, вірусологія та імунологія 6,0 216 130 30 100 86
5 Основи клінічної медицини 6,0 216 130 20 110 86
6 Фармакогнозія 7,5 270 150 30 120 120
7 Технологія лікарських засобів 6,0 216 120 20 100 96
8 Лабораторна та функціональна діагностика 3,0 108 60 30 30 48
9 Фармакологія 8,5 306 160 30 130 146
10 Екстремальна медицина 1,5 54 30 10 20 24
11 Гігієна з основами епідеміології 2,0 72 40 10 30 32
12 Виробнича практика з лабораторної та функціональної діагностики 1,5 54 36 18
13 Навчальна практика з фармакогнозії 3,0 108 72 36
14 Курс за вибором 4,0 144 60 84
Всього за 3-й рік 60,0 2160,0 1208,0 952,0 44%
Середня кількість академічних годин на тиждень 30,2 23,8
Курси за вибором:
1. Теорія пізнання та фармація.
2. Основи соціальної психології.
3. Фізичне виховання та здоров'я.
4. Функціональна біохімія.
5. Дерматологія.
6. Психологія.
7. Економічна теорія.
8. Тропічні інфекції.
9. Іноземна мова (друга).
10. Іноземна мова (за професійним спрямуванням).
11. Методи фізіотерапії.
12. Епідеміологія хвороб.
13. Основи християнської етики та моралі.

4-й рік навчання: навчальних тижнів - 40

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Основи клінічної медицини 3,5 126 60 10 50 66
2 Клінічна фармакологія 7,5 270 140 20 120 130
3 Медична хімія 6,0 216 130 30 100 86
4 Технологія лікарських засобів 5,0 180 100 20 80 80
5 Засоби лікувальної косметики 2,5 90 50 10 40 40
6 Фармакоекономіка 5,0 180 100 20 80 80
7 Організація та економіка у фармації 3,0 108 70 10 60 38
8 Фармацевтичний менеджмент та маркетинг 1,5 54 30 10 20 24
9 Медичне та фармацевтичне товарознавство 1,5 54 30 6 24 24
10 Клінічна біохімія 3,5 126 80 10 70 46
11 Фармакотерапія 5,0 180 100 20 80 80
12 Комп'ютерні технології у дослідженні лікарських засобів 1,5 54 30 4 26 24
13 Цивільний захист 0,5 18 15 10 5 3
14 Основи біоетики та біобезпеки 1,5 54 30 6 24 24
15 Виробнича практика з технології лікарських засобів 4,5 162 108 54
16 Виробнича практика з клінічної фармакології 3,0 108 72 36
17 Атестація - Стандартизований тестовий іспит (ліцензійний інтегрований іспит "Крок 1. Фармація") 1,0 36 0 36
18 Курс за вибором 4 144 60 84
Всього за 4-й рік 60,0 2160,0 1205,0 955,0 44%
Середня кількість академічних годин на тиждень 30,1 23,9
Курси за вибором:
1. Аромологія в косметології і аромотерапії.
2. Фармацевтичні аспекти нутріціології (біологічно активних добавок).
3. Тренінг спілкування.
4. Фізичне виховання та здоров'я.
5. Основи сучасної гомеопатії.
6. Особливості зовнішньоекономічної діяльності підприємств фармацевтичної галузі.
7. Сучасні методи дослідження біологічних систем.
8. Парфумерно-косметичні засоби.
9. Фітотерапія.
10. Актуальні проблеми профілактики тютюнопаління, алкоголізму, токсикоманії та наркоманії.
11. Іноземна мова (за професійним спрямуванням).
12. Фармацевтичні аспекти біобезпеки.
13. Медична психологія.
14. Пробіотики та пробіотикотерапія в інфекційній патології.
15. Сучасні питання клінічної імунології.
16. Соціологія.
17. Політологія.
18. Основи християнської етики та моралі.
Атестація (1 тиждень) 5-й тиждень 7-го семестру: стандартизований тестовий іспит (ліцензійний інтегрований іспит - Крок 1 "Фармація")

5-й рік навчання: навчальних тижнів - 40

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Біофармація 3,0 108 60 10 50 48
2 Охорона праці в галузі 1,0 36 24 16 8 12
3 Фармакоекономіка 3,5 126 80 20 60 46
4 Патентознавство 1,5 54 24 18 6 30
5 Медична хімія 3,5 126 80 20 60 46
6 Фармацевтичне правознавство 2,5 90 50 20 30 40
7 Токсикологічна хімія з клінічної токсикологією 5,5 198 120 20 100 78
8 Етика та деонтологія у фармації 1,5 54 20 10 10 34
9 Фармакогностичні основи фітотерапії 2,0 72 40 10 30 32
9 Стандартизація лікарських засобів 2,0 72 40 10 30 32
11 Фармацевтична опіка 4,5 162 100 20 80 62
12 Фармакогенетика 1,0 36 20 6 14 16
13 Клінічне вивчення лікарських засобів 1,5 54 30 10 20 24
14 Організація охорони здоров'я та страхова медицина 4,5 162 100 20 80 62
15 Медичне та фармацевтичне товарознавство 1,5 54 30 10 20 24
16 Курси за вибором 4,0 144 60 84
17 Навчальна практика з фармацевтичної інформації та фармацевтичної опіки 4,5 162 108 54
18 Виробнича практика з фармакоекономіки 3,0 108 72 36
19 Виробнича практика з медичної хімії 3,0 108 72 36
20 Державна атестація 6,5 234 60 174
в тому числі державний стандартизований тестовий ліцензійний іспит 1,5 54 0 54
Всього за 5-й рік 60,0 2160,0 1190,0 970,0 45%
Середня кількість академічних годин на тиждень 29,75 24,25
Державна атестація (5 тижнів): стандартизований тестовий іспит (ліцензійний інтегрований іспит - Крок 2 "Клінічна фармація"), 5 державних екзаменів (медична хімія; фармакогнозія; технологія лікарських засобів; фармацевтична опіка з клінічною фармакологією; організація та управління у фармації) або державні екзамени та/або захист дипломної роботи.
Курси за вибором:
1. Основи гомеопатії.
2. Експрес аналіз гострих інтоксикацій.
3. Клінічні основи застосуванні спеціальних харчових додатків.
4. Міжнародний маркетинг в фармації.
5. Підготовка фармацевтичного представника.
6. Ароматологія.
7. Вікові особливості фармакотерапії та побічна дія ліків.
8. Доказова медицина.
9. Основи імунопрофілактики.
10. Основи християнської етики та моралі.
11. Фізичне виховання та здоров'я.
12. Іноземна мова (за професійним спрямуванням).
Директор Департаменту
кадрової політики,
освіти і науки
МОЗ України
М.В.Банчук

ПЛАН

навчального процесу за циклами підготовки Спеціальність 7.110206 "клінічна фармація"

NN Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин Родподіл по курсам
Всього Ауд СРС
1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5
Гуманітарна та соціально-економічна підготовка
1 Українська мова (за професійним спрямуванням) 3,0 108 40,0 68 *
2 Іноземна мова 5,0 180 80,0 100 *
3 Історія України 3,0 108 40,0 68 *
4 Історія української культури 2,0 72 40,0 32 *
5 Основи екології 1,5 54 20,0 34 *
6 Філософія 3,0 108 50,0 58 *
7 Підготовка до державного екзамену 0,5 18 0,0 18 *
8 Курси за вибором 6,0 216 90,0 126 * * *
Всього 24,0 864,0 360,0 504,0
Природничо-наукова підготовка
9 Анатомія людини та основи гістології 4,5 162 100,0 62 *
10 Вища математика 4,5 162 80,0 82 *
11 Латинська мова 4,5 162 80,0 82 *
12 Медична біологія, паразитологія та генетика 4,0 144 80,0 64 *
13 Неорганічна хімія 5,0 180 120,0 60 *
14 Фізіологія 6,0 216 140,0 76 *
15 Біофізика, фізичні методи аналізу та метрологія 6,0 216 120,0 96 * *
16 Інформаційні технології у фармації 5,5 198 110,0 88 * *
17 Іноземна мова (за професійним спрямуванням) 3,0 108 40,0 68 *
18 Аналітична хімія 6,5 234 110,0 124 *
19 Органічна хімія 6,5 234 110,0 124 *
20 Фармацевтична ботаніка 6,0 216 120,0 96 *
21 Патологічна фізіологія з основами патологічної анатомії 6,0 216 120,0 96 *
22 Фізична та колоїдна хімія 4,5 162 90,0 72 * *
23 Мікробіологія, вірусологія та імунологія 10,0 360 210,0 150 * *
24 Біологічна хімія 6,0 216 120,0 96 *
25 Основи біоетики та біобезпеки 1,5 54 30,0 24 *
Всього 90,0 3240,0 1780,0 1460,0
Професійна підготовка
26 Безпека життєдіяльності, основи охорони праці 2,0 72 30,0 42 *
27 Історія медицини та фармації 1,5 54 20,0 34 *
28 Загальна фармакокінетика 2,5 90 40,0 50 *
29 Перша долікарська допомога 3,5 126 60,0 66 *
30 Екстремальна медицина 1,5 54 30,0 24 *
31 Лабораторна та функціональна діагностика 3,0 108 60,0 48 *
32 Фармакогнозія 7,5 270 150,0 120 *
33 Фармакологія 8,5 306 160,0 146 *
34 Гігієна з основами епідеміології 2,0 72 40,0 32 *
35 Технологія лікарських засобів 11,0 396 220,0 176 * *
36 Медична хімія 12,5 450 270,0 180 * * *
37 Основи клінічної медицини 13,5 486 270,0 216 * * *
38 Засоби лікувальної косметики 2,5 90 50,0 40 *
39 Клінічна біохімія 3,5 126 80,0 46 *
40 Клінічна фармакологія 7,5 270 140,0 130 *
41 Комп'ютерні технології у дослідженні лікарських засобів 1,5 54 30,0 24 *
42 Організація та економіка у фармації 3,0 108 70,0 38 *
43 Фармакотерапія 5,0 180 100,0 80 *
44 Фармацевтичний менеджмент та маркетинг 1,5 54 30,0 24 *
45 Цивільний захист 0,5 18 15,0 3 *
46 Фармакоекономіка 8,5 306 180,0 126 * *
47 Біофармація 3,0 108 60,0 48 *
48 Етика та деонтологія у фармації 1,5 54 20,0 34 *
49 Клінічне вивчення лікарських засобів 1,5 54 30,0 24 *
50 Медичне та фармацевтичне товарознавство 3,0 108 60,0 48 *
51 Організація охорони здоров'я та страхова медицина 4,5 162 100,0 62 *
52 Охорона праці в галузі 1,0 36 24,0 12 *
53 Патентознавство 1,5 54 24,0 30 *
54 Стандартизація лікарських засобів 2,0 72 40,0 32 *
55 Токсикологічна хімія з клінічної токсикологією 5,5 198 120,0 78 *
56 Фармакогенетика 1,0 36 20,0 16 *
57 Фармакогностичні основи фітотерапії 2,0 72 40,0 32 *
58 Фармацевтична опіка 4,5 162 100,0 62 *
59 Фармацевтичне правознавство 2,5 90 50,0 40 *
Всього 136,0 4896,0 2733,0 2163,0
Практична підготовка
60 Навчальна ознайомча практика з фармацевтичного забезпечення населення 1,5 54 20,0 34 *
61 Польова практика з фармацевтичної ботаніки (навчальна) 3,0 108 72,0 36 *
62 Ознайомча медична практика (навчальна) 1,5 54 36,0 18 *
63 Навчальна практика з фармакогнозії 3,0 108 72,0 36 *
64 Виробнича практика з лабораторної та функціональної діагностики 1,5 54 36,0 18 *
65 Виробнича практика з технології лікарських засобів 4,5 162 108,0 54 *
66 Виробнича практика з клінічної фармакології 3,0 108 72,0 36 *
67 Навчальна практика з фармацевтичної інформації та фармацевтичної опіки 4,5 162 108,0 54 *
68 Виробнича практика з фармакоекономіки 3,0 108 72,0 36 *
69 Виробнича практика з медичної хімії 3,0 108 72,0 36 *
Всього 28,5 1026,0 668,0 358,0
70 Курси за вибором 14,0 504 210,0 294 * * *
71 Державна атестація 7,5 270 60,0 210
ВСЬОГО за 5 років 300,0 11120,0 6051,0 5069,0
72 Фізичне виховання 0,0 320 240,0 80 * *