МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
07.12.2009 N 930

Про затвердження та введення нового навчального плану підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" кваліфікації "провізор" у вищих навчальних закладах IV рівня акредитації за спеціальністю "фармація"

Відповідно до Закону України "Про вищу освіту" (2984-14) , Указу Президента України від 17.02.2004 N 199 (199/2004) "Про заходи щодо вдосконалення системи вищої освіти України", наказу МОЗ України від 24.02.2000 N 35 (z0370-00) "Про затвердження Положення про особливості ступеневої освіти медичного спрямування", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.06.2000 за N 370/4591 та наказу МОН України від 09.07.2009 N 642 (v0642290-09) "Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити новий навчальний план підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" кваліфікації "провізор" у навчальних закладах IV рівня акредитації за спеціальністю 7.110201 "фармація" (далі - навчальний план) (додається) та ввести у навчальний процес з 2009-2010 навчального року.
2. Директору Центрального методичного кабінету з вищої медичної освіти МОЗ України Вітенку І.С. організувати розробку навчально-методичної документації відповідно до вимог державних стандартів вищої освіти та здійснювати методичне забезпечення навчального процесу.
3. Ректорам вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів IV рівня акредитації:
3.1. Ввести в навчальний процес підготовки навчальний план і розробити робочі навчальні плани та програми з дисциплін;
3.2. У 2009-2010 навчальному році (на перехідному етапі введення навчального плану) викладання дисциплін 1-го курсу здійснювати за формою організації навчального процесу з відповідними формами підсумкового контролю знань, що діяли у 2008-2009 навчальному році. З 2010-2011 навчального року забезпечити введення кредитно-модульної системи організації навчального процесу, починаючи з 1-го курсу прийому 2010-2011 навчального року та 2-го курсу прийому 2009-2010 навчального року;
3.3. На перехідний період введення навчального плану у 2009-2010 навчальному році дозволити проведення додаткових занять з метою ліквідації різниці між навчальним планом, що вводиться та навчальним планом, що діяв до 2009-2010 навчального року;
3.4. Забезпечити організацію підготовки викладацького складу, навчально-методичної документації кафедр для своєчасного запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на Першого заступника Міністра Лазоришинця В.В.
Міністр
В.М.Князевич
Додоток
до наказу Міністерства
охорони здоров'я України
07.12.2009  N 930
              МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
      ЦЕНТРАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ З ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
                                      ЗАТВЕРДЖУЮ
                                      Директор Департаменту
                                      вищої освіти МОН України
                                      Я.Я.Болюбаш
                                      10.11.2009

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІ В ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ "СПЕЦІАЛІСТ" КВАЛІФІКАЦІЇ "ПРОВІЗОР" У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ IV РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ

     Факультет:        фармацевтичний
     Спеціальність:    7.110201 - фармація
     Термін навчання:  5 років
 ПОГОДЖЕНО                            ПОГОДЖЕНО
 Директор Центрального                Директор Департаменту
 методичного кабінету                 кадрової політики, освіти
 з вищої медичної освіти              і науки МОЗ України
 МОЗ України                          М.В.Банчук
 І.С.Вітенко                          04.11.2009
 21.10.2009
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

1. Вступ

Підготовка провізорів у вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації здійснюється на етапах додипломної підготовки і післядипломної - в інтернатурі та магістратурі. Набуття ступеневої освіти за напрямом "Медицина" та "Фармація" має особливості, які нормативно визначені Законом України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 р. N 2984-III (2984-14) , Постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. N 65 (65-98-п) (зі змінами, внесеними згідно з постановами Кабінету Міністрів від 23.04.1999 р. N 677 (677-99-п) та від 13.08.1999 р. N 1482 (1482-99-п) ) та Положенням про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування, затвердженим наказом МОЗ України від 24.02.2000 р. N 35 (z0370-00) .
На етапі додипломної підготовки навчання здійснюється за освітньо-професійною програмою (ОПП) фармацевтичної підготовки фахівця освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" за спеціальністю "фармація" 7.110201. Після засвоєння ОПП фахівцю присвоюється кваліфікація - провізор і він здатний виконувати професійну роботу провізора-інтерна (код КП - 3228).
Навчальний план додипломної підготовки фахівців за спеціальністю "Фармація" у вищих фармацевтичному та медичних навчальних закладах III-IV рівня акредитації створено на основі галузевих стандартів вищої освіти (ГСВО) України, які впроваджуються відповідно до Закону України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 р. N 2984-III (2984-14) , постанов Кабінету Міністрів України від 21.01.1998 р. N 65 (65-98-п) "Про ступеневу освіту" та від 07.08.1998 р. N 1247 (1247-98-п) "Про державні стандарти вищої освіти", наказу МОН України від 31.06.1998 р. N 285 "Про вимоги до державних стандартів", наказу МОЗ України від 24.02.2000 р. N 35 (z0370-00) "Про особливості ступеневої освіти медичного та фармацевтичного спрямування". При розробці навчального плану враховано вимоги наказу МОН України від 09.07.2009 р. N 642 (v0642290-09) "Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента".

2. Основні принципи побудови навчального плану та організації навчального процесу

2.1. Перелік та назви дисциплін навчального плану базується на ОПП підготовки фахівця за спеціальністю 7.110201 "Фармація" напряму 1102 "Фармація".
2.2. Навчальний план структурований у кредитах (1 кредит - 36 навчальних годин, тижневе навантаження - 1,5 кредита).
2.3. Структура навчального плану є предметно інтегрованою і зорієнтована на дотримання логічної послідовності викладання дисциплін, які складають відповідні цикли підготовки: гуманітарної та соціально-економічної, природничо-наукової, професійної та практичної підготовки.
2.4. У 2009-2010 н.р. на перехідному етапі введення даного навчального плану викладання дисциплін першого курсу здійснюється за формою організації навчального процесу з відповідними формами контролю, що діяли у 2008-2009 н.р., за виключенням наступних дисциплін: формою підсумкового контролю з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) є державний екзамен, формою підсумкового контролю з дисциплін історія України, історія української культури, іноземна мова є екзамен.
2.5. З 2010-2011 н.р. вводиться кредитно-модульна система організації навчального процесу, яка включає:
- вивчення дисциплін, структурованих на модулі, як задокументовану логічно завершену частину програми навчальної дисципліни, практики, що реалізуються відповідними формами організації навчального процесу і закінчуються підсумковим модульним контролем, в тому числі з нормативних дисциплін гуманітарного блоку, за виключенням дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням). Формою підсумкового контролю з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) є державний екзамен.
Оцінка з дисципліни визначається як середня арифметична оцінок модулів дисципліни. Оцінка за модуль визначається з урахуванням оцінок поточного контролю та оцінки підсумкового модульного контролю, яка виставляється при оцінюванні теоретичних знань та практичних навичок відповідно до переліків, визначених програмою дисципліни.
- впровадження залікових кредитів ECTS як одиниці виміру навчального навантаження студента, необхідного для засвоєння навчальної дисципліни;
Кредит (Credit) включає усі види робіт студента, передбачених у затвердженому індивідуальному плані: аудиторну, самостійну, індивідуальні завдання, виробничу практику, виконання курсових робіт, підготовку до державної атестації, складання ліцензійних інтегрованих іспитів "Крок 1" і "Крок 2", практично-орієнтованого державного іспиту тощо.
- відсутність у графіку навчального процесу екзаменаційних сесій, так як контроль засвоєння студентом кожного модулю навчальної дисципліни здійснюється після вивчення цього модулю (виключення - державний екзамен з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням), 1 курс); та дисципліни "Історія медицини та фармації", "Безпека життєдіяльності, основи охорони праці", "Основи екології", "Основи біоетики та біобезпеки", "Фізичне виховання", "Цивільний захист", "Фармацевтичне правознавство", "Охорона праці в галузі", "Курси за вибором", вивчення яких здійснюється відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу, а формою підсумкового контролю знань є залік);
- паралельне застосування для оцінювання студентів абсолютної шкали оцінювання та шкали оцінювання ECTS, яка є рейтинговою.
2.6. Студенти обирають курси за вибором відповідно до навчального плану. Вивчення щонайменше одного курсу щорічно є обов'язковим.
2.7. Студенти обирають спеціалізацію на 5 курсі відповідно до навчального плану. Практичні заняття зі спеціалізації проводяться зі студентами, кількість яких не перевищує однієї четверті академічної групи.
2.8. Студенти виконують курсові роботи з наступних дисциплін: "Аптечна технологія лікарських засобів", "Фармакогнозія", "Фармацевтична хімія", "Промислова технологія лікарських засобів", "Комп'ютерні технології у фармації", "Навчальна практика з клінічної фармації", "Виробнича практика з ОЕФ", "Виробнича практика з ММФ". Порядок затвердження тематики курсових робіт і їх виконання визначається вищим навчальним закладом. Порядок затвердження тематики курсових робіт і їх виконання визначається вищим навчальним закладом.

3. Основні положення

3.1. Навчальний план складено з розрахунку 5 років навчання або 300 кредитів. Один навчальний рік триває 40 тижнів і включає 60 кредитів (1 тиждень - 1,5 кредити), 1 кредит становить 36 академічних годин. Навчальний рік має 2160 академічних годин. Загальне навчальне навантаження включає час на проведення лекцій, практичних, семінарських та лабораторних занять, консультацій і контрольних заходів, виконання курсових робіт, самостійної та індивідуальної роботи, проходження навчальної та виробничої практики і спеціалізації.
Тижневе аудиторне навантаження студента становить в середньому приблизно 30 навчальних годин. Обсяг самостійної роботи становить приблизно 50% від загального.
3.2. Графік навчального процесу передбачає додатковий термін для завершення вивчення окремих модулів з дисциплін (їх перескладання, підвищення рейтингу тощо) - 1-2 тижні після закінчення семестру на 1-4 курсах. Десятий семестр на 5 курсі передбачає, крім навчання студента, підготовку до державної атестації та її проведення.
3.3. Назви та обсяги вивчення нормативних гуманітарних та соціально-економічних дисциплін регламентовані МОН України. При викладанні української (російської) мови іноземним студентам необхідно враховувати наказ МОН України від 04.04.2006 р. N 260 "Про вивчення української (російської) мови іноземним студентам та аспірантам".
3.4. Державна атестація випускників включає державний екзамен з української мови (за професійним спрямуванням) на 1-му курсі, стандартизований тестовий державний іспит та державні випускні екзамени і/(або) захист дипломної роботи.
Стандартизований тестовий державний іспит - ліцензійний інтегрований іспит - складається з двох тестових екзаменів "Крок 1. Фармація" і "Крок 2. Фармація". Тестовий екзамен "Крок 1" є семестровим інтегрованим іспитом, який проводиться на 5-му тижні 7-го семестру після вивчення дисциплін природничо-наукового циклу і вимірює показники якості фахової компоненти базової вищої освіти. Тестовий екзамен "Крок 2" є складовою державної атестації випускників вищих медичних навчальних закладів і вимірює показники якості фахової компоненти повної вищої освіти. Стандартизований тестовий державний іспит проводиться відповідно до Положення про систему ліцензійних інтегрованих іспитів, затвердженого наказом МОЗ України від 14.08.1998 р. N 251 (z0563-98) та здійснюється Державною екзаменаційною комісією ВНЗ та Центром тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки "Медицина" та "Фармація" при МОЗ України.
3.5. Державні випускні екзамени складаються з наступних дисциплін: "фармацевтична хімія"; "фармакогнозія"; "технологія лікарських засобів"; "клінічна фармація"; "управління та економіка у фармації". Державні випускні екзамени можуть проводиться у формі комплексного практично-орієнтованого державного іспиту. Форма проведення державних випускних іспитів або практично-орієнтованого державного іспиту визначається вищим навчальним закладом.
3.6. Дипломна робота може виконуватись як комплексна дипломна робота або монотематична дипломна робота. Захист дипломної роботи проводиться замість складання державного випускного екзамену (екзаменів) з дисципліни (дисциплін), на якій базується дипломна робота. Дипломна робота виконується студентом за темами, визначеними випускаючими кафедрами та затвердженими цикловою або предметними комісіями та Вченою радою. Захист дипломних робіт проводиться на відкритому засідання ДЕК за участі не менше половини її складу при обов'язковій присутності Голови державної екзаменаційної комісії.
3.7. Вчена рада вищого навчального закладу може вносити зміни до розподілу годин між дисциплінами в межах 15% загальної кількості годин, але з будь-якої окремої навчальної дисципліни кількість годин не може бути зменшена більш, як на 10% відносно тієї, яка передбачена на відповідну дисципліну даним навчальним планом. При цьому повинно бути забезпечене засвоєння всіх навчальних дисциплін в обсязі, передбаченому програмами цих дисциплін, затвердженими МОЗ України.
Заступник директора
Департаменту кадрової
політики, освіти
і науки МОЗ України
О.П.Волосовець

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

підготовки спеціалістів за спеціальністю: 7.110201 "фармація"

1-й рік навчання: навчальних тижнів - 40 тижнів

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин Форма контролю(*) % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Українська мова (за професійним спрямуванням) 3,0 108 40 0 40 68 держ. екзамен
2 Іноземна мова 5,0 180 80 0 80 100 екзамен
3 Історія України 3,0 108 40 10 30 68 екзамен
4 Історія української культури 2,0 72 40 14 26 32 екзамен
5 Латинська мова 4,5 162 80 0 80 82 екзамен
6 Фізіологія 4 144 80 20 60 64 екзамен
7 Анатомія людини 3,5 126 60 20 40 66 залік
8 Біологія з основами генетики 3,0 108 60 20 40 48 залік
9 Біологічна фізика 4,5 162 80 20 60 82 екзамен
10 Вища математика 4,5 162 80 20 60 82 екзамен
11 Історія медицини та фармації 1,5 54 20 16 4 34 залік
12 Інформаційні технології у фармації 3,0 108 60 10 50 48 залік
13 Неорганічна хімія 8,5 306 200 40 160 106 екзамен
14 Основи екології 1,5 54 20 10 10 34 залік
15 Безпека життєдіяльності, основи охорони праці 2,0 72 30 10 20 42 залік
16 Ознайомча практика з ОЕФ 2 72 36 0 36 36 залік
17 Пропедевтична практика з АТЛ 2 72 36 36 залік
18 Курси за вибором 2 72 30 42 залік
19 Підготовка до державного екзамену 0,5 18 0 18
20 Фізичне виховання 160 120 40 залік
Всього за 1-й рік 60,0 2320,0 1192,0 1128,0 49%
Середня кількість академічних годин на тиждень 29,8 28,2
Курси за вибором:
1. Краєзнавство.
2. Психологія спілкування.
3. Сучасна цивілізація та культура.
6. Проблеми інтелігенції та інтелігентності.
7. Сучасні проблеми молекулярної біології.
8. Європейський стандарт комп'ютерної грамотності.
9. Клітинна біологія.
10. Фізичне виховання та здоров'я.
11. Валеологія.
12. Теорія і практика професійної комунікації.
13. Правознавство.
14. Релігієзнавство.
Примітка 1 - Державний екзамен з дисципліни українська мова (за професійним спрямуванням) складається по завершенню вивчення зазначеної нормативної дисципліни.
_______________
(*) Зазначені форми контролю, за виключенням державного екзамену, діятимуть у 2009-2010 н.р.

2-й рік навчання: навчальних тижнів - 40

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Іноземна мова (за професійним спрямуванням) 3,0 108 40 0 40 68
2 Філософія 3,0 108 50 20 30 58
3 Аналітична хімія 9,0 324 180 30 150 144
4 Органічна хімія 9,0 324 180 30 150 144
5 Фізична та колоїдна хімія 3,0 108 60 20 40 48
6 Інформаційні технології у фармації 2,5 90 50 10 40 40
7 Фармацевтична ботаніка 7,0 252 110 20 90 142
8 Мікробіологія з основами іммунології 4,0 144 60 10 50 84
9 Патологічна фізіологія 6,0 216 100 20 80 116
10 Фізичні методи аналізу та метрологія 1,5 54 30 10 20 24
11 Перша долікарська допомога 3,0 108 50 10 40 58
12 Польова практика з фармацевтичної ботаніки (навчальна) 3,0 108 72 36
13 Ознайомча медична практика (навчальна) 2,0 72 54 18
14 Курс за вибором 4 144 60 84
15 Фізичне виховання 0 160 120 40
Всього за 2-й рік 60,0 2320,0 1216,0 1104,0 48%
Середня кількість академічних годин на тиждень 30,40 27,60
Курси за вибором:
1. Логіка, формальна логіка.
2. Європейський стандарт комп'ютерної грамотності.
3. Основи системного аналізу.
4. Фізичне виховання та здоров'я.
5. Основи педагогіки.
6. Основи хімічної метрології.
7. Основи патетнознавства.
8. Іноземна мова (друга).
9. Естетика.
10. Етика.

3-й рік навчання: навчальних тижнів - 40

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Аптечна технологія лікарських засобів 9,0 324 200 40 160 124
2 Фізична та колоїдна хімія 2,5 90 60 20 40 30
3 Біологічна хімія 6,0 216 120 40 80 96
4 Фармацевтична хімія 7,5 270 150 30 120 120
5 Мікробіологія з основами іммунології 2,5 90 40 10 30 50
6 Організація та економіка фармації 6,0 216 110 30 80 106
7 Фармакогнозія 9,0 324 200 40 160 124
8 Етика і деонтологія у фармації 1,5 54 20 10 10 34
9 Гігієна у фармації 2,5 90 50 10 40 40
10 Фармакологія 5,0 180 90 20 70 90
11 Екстремальна медицина 1,5 54 20 0 20 34
12 Навчальна практика з фармакогнозії 3,0 108 72 36
13 Курс за вибором 4,0 144 60 84
Всього за 3-й рік 60,0 2160,0 1192,0 968,0 45%
Середня кількість академічних годин на тиждень 29,8 24,2
Курси за вибором:
1. Теорія пізнання та фармація.
2. Етичні проблеми у фармації.
3. Основи соціальної психології.
4. Фізичне виховання та здоров'я.
5. Побічна дія ліків.
6. Фармацевтичні аспекти тютюнопаління, алкоголізму, токсикоманії та наркоманії.
7. Функціональна біохімія.
8. Фактори і механізми фармакологічної активності і токсичності ліків на етапах фармакокінетики.
9. Дерматологія
10. Психологія.
11. Економічна теорія.
12. Іноземна мова (друга).
13. Іноземна мова за професійним спрямуванням.
14. Основи християнської етики та моралі.

4-й рік навчання: навчальних тижнів - 40

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Фармацевтична хімія 7,0 252 150 30 120 102
2 Фармакологія 4,5 162 110 20 90 52
3 Клінічна фармація 4,5 162 100 26 80 62
4 Промислова технологія лікарських засобів 6,0 216 120 40 80 96
5 Менеджмент та маркетинг у фармації 5,5 198 100 20 80 98
6 Організація та економіка фармації 3,5 126 80 10 70 46
7 Медична та фармацевтичне товарознавство 3,0 108 60 26 34 48
8 Токсикологічна хімія 2,0 72 40 10 30 32
9 Фармакотерапія з основами фармакокінетики 3,0 108 50 10 40 58
10 Комп'ютерні технології у фармації 3,0 108 50 6 44 58
11 Лабораторна діагностика 3,0 108 50 10 40 58
12 Цивільний захист 0,5 18 15 10 5 3
13 Основи біоетики та біобезпеки 1,5 54 30 10 20 24
14 Фармакоекономіка 2,0 72 30 0 30 42
15 Виробнича практика з АТЛ 4,5 162 108 54
16 Навчальна практика з промислової технології лікарських засобів 1,5 54 36 18
17 Атестація - Стандартизований тестовий іспит (ліцензійний інтегрований іспит "Крок 1. Фармація") 1,0 36 0 36
18 Курс за вибором 4 144 60 84
Всього за 4-й рік 60,0 2160,0 1189,0 971,0 45%
Середня кількість академічних годин на тиждень 29,7 24,3
Курси за вибором:
1. Сучасні проблеми біофізики.
2. Аромологія в косметології і аромотерапії.
3. Фармацевтичні аспекти нутріціології (біологічно активних добавок).
4. Тренінг спілкування.
5. Фізичне виховання та здоров'я.
6. Основи сучасної гомеопатії.
7. Особливості зовнішньоекономічної діяльності підприємств фармацевтичної галузі.
8. Теоретичні основи синтезу і зв'язок між структурою і дією лікарських засобів.
9. Сучасні методи дослідження біологічних систем.
10. Оптимізація виробництва та контролю якості ГЛЗ.
11. Парфумерно-косметичні засоби.
12. Фітотерапія.
13. Актуальні проблеми профілактики тютюнопаління, алкоголізму, токсикоманії та наркоманії.
14. Іноземна мова за професійним спрямуванням.
15. Фармацевтичні аспекти біобезпеки.
16. Соціологія.
17. Політологія.
18. Основи християнської етики та моралі.
19. Клінічна фармакологія
Атестація (1 тиждень) 5-й тиждень 7-го семестру: стандартизований тестовий іспит (ліцензійний інтегрований іспит - Крок 1 "Фармація")

5-й рік навчання: навчальних тижнів - 40

Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин % СРС
Всього Ауд Лекції Семінари Практичні СРС
1 Біофармація 1,5 54 24 4 20 30
2 Охорона праці в галузі 1,0 36 24 16 8 12
3 Менеджмент та маркетинг у фармації 4,0 144 60 20 40 84
4 Патентознавство 1,5 54 24 18 6 30
5 Клінічна фармація 6,0 216 140 30 110 76
6 Фармацевтичне правознавство 2,5 90 50 20 30 40
7 Токсикологічна хімія 4,0 144 60 20 40 84
8 Ресурствознавство лікарських рослин 2,5 90 50 10 40 40
9 Стандартизація лікарських засобів 2,0 72 50 10 40 22
10 Медичне та фармацевтичне товарознавство 2,0 72 40 10 30 32
11 Технологія лікарських косметичних засобів 2,5 90 60 20 40 30
12 Належні практики у фармації 3,0 108 60 24 36 48
13 Спеціалізація за вибором 6,0 216 120 96
14 Навчальна практика з клінічної фармації 1,5 54 30 24
15 Виробнича практика з фармацевтичної хімії 4,5 162 108 54
16 Виробнича практика з ОЕФ 4,5 162 108 54
17 Виробнича практика з ММФ 3,0 108 72 36
18 Виробнича практика зі спеціалізації 1,5 54 36 18
Державна атестація 6,5 234 60 174
в тому числі державний стандартизований тестовий ліцензійний іспит 1,5 54 0
Всього за 5-й рік 60,0 2160,0 1176,0 984,0 46%
Середня кількість академічних годин на тиждень 29,40 24,60
Державна атестація (5 тижнів): стандартизований тестовий іспит (ліцензійний інтегрований іспит - Крок 2 "Фармація"), 5 державних екзаменів (фармацевтична хімія; фармакогнозія; технологія лікарських засобів; організація та управління у фармації; клінічна фармація) або державні екзамени та/або захист дипломної роботи.
Спеціалізація за вибором:
1. Малосерійне виробництво ГЛЗ.
2. Хіміко-токсикологічний аналіз.
3. Технологія гомеопатичних ЛЗ.
4. ЛР і фітотерапія.
5. Контроль якості продуктів харчування та харчових добавок.
6. Контроль якості ЛЗ.
7. Виробництво та застосування косметичних препаратів.
8. Виробництво ГЛЗ на основі біотехнології.
9. Організація та регулювання діяльності підприємств фармації.
10. Використання лікарських засобів у клінічній практиці.
11. Підприємництво у фармації.
12. Розробка ЛЗ.
13. Дослідження фармацевтичного ринку.
14. Страхова медицина і фармакоекономіка.
15. Доказова медицина.
16. Основи імунопрофілактики.
Заступник директора
Департаменту кадрової
політики, освіти і науки
МОЗ України - начальник
відділу освіти
О.П.Волосовець

ПЛАН

навчального процесу за циклами підготовки Спеціальність 7.110201 "фармація"

NN Назва навчальної дисципліни Кредит Кількість годин Родподіл по курсам
Всього Ауд СРС
1 2 3,0 4 5 6 1 2 3 4 5
Гуманітарна та соціально-економічна підготовка
1 Українська мова (за професійним спрямуванням) 3,0 108 40 68 *
2 Іноземна мова 5,0 180 80 100 *
3 Історія України 3,0 108 40 68 *
4 Історія української культури 2,0 72 40 32 *
5 Основи екології 1,5 54 20 34 *
6 Філософія 3,0 108 50 58 *
7 Підготовка до державного екзамену 0,5 18 0 18 *
8 Курси за вибором 5,0 180 75 105 * * *
Всього 23,0 828,0 345,0 483,0
Природничо-наукова підготовка
9 Анатомія людини 3,5 126 60 66 *
10 Біологічна фізика 4,5 162 80 82 *
11 Біологія з основами генетики 3,0 108 60 48 *
12 Вища математика 4,5 162 80 82 *
13 Латинська мова 4,5 162 80 82 *
14 Неорганічна хімія 8,5 306 200 106 *
15 Фізіологія 4,0 144 80 64 *
16 Інформаційні технології у фармації 5,5 198 110 88 * *
17 Аналітична хімія 9,0 324 180 144 *
18 Іноземна мова (за професійним спрямуванням) 3,0 108 40 68 *
19 Органічна хімія 9,0 324 180 144 *
20 Патологічна фізіологія 6,0 216 100 116 *
21 Фармацевтична ботаніка 7,0 252 110 142 *
22 Фізичні методи аналізу та метрологія 1,5 54 30 24 *
23 Мікробіологія з основами іммунології 6,5 234 100 134 * *
24 Фізична та колоїдна хімія 5,5 198 120 78 * *
25 Біологічна хімія 6,0 216 120 96 *
26 Комп'ютерні технології у фармації 3,0 108 50 58 *
27 Основи біоетики та біобезпеки 1,5 54 30 24 *
Всього 96,0 3456,0 1810,0 1646,0
Професійна підготовка
28 Безпека життєдіяльності, основи охорони праці 2,0 72 30 42 *
29 Історія медицини та фармації 1,5 54 20 34 *
30 Перша долікарська допомога 3,0 108 50,0 58 *
31 Аптечна технологія лікарських засобів 9,0 324 200 124 *
32 Гігієна у фармації 2,5 90 50 40 *
33 Екстремальна медицина 1,5 54 20 34 *
34 Етика і деонтологія у фармації 1,5 54 20 34 *
35 Фармакогнозія 9,0 324 200 124 *
36 Організація та економіка фармації 9,5 342 190 152 * *
37 Фармакологія 9,5 342 200 142 * *
38 Фармацевтична хімія 14,5 522 300,0 222 * *
39 Лабораторна діагностика 3,0 108 50 58 *
40 Промислова технологія лікарських засобів 6,0 216 120 96 *
41 Фармакоекономіка 2,0 72 30,0 42 *
42 Фармакотерапія з основами фармакокінетики 3,0 108 50 58 *
43 Цивільний захист 0,5 18 15 3 *
44 Клінічна фармація 10,5 378 240,0 138 * *
45 Медична та фармацевтичне товарознавство 5,0 180 100 80 * *
46 Менеджмент та маркетинг у фармації 9,5 342 160 182 * *
47 Токсикологічна хімія 6,0 216 100 116 * *
48 Біофармація 1,5 54 24 30 *
49 Належні практики у фармації 3,0 108 60 48 *
50 Охорона праці в галузі 1,0 36 24 12 *
51 Патентознавство 1,5 54 24 30 *
52 Ресурствознавство лікарських рослин 2,5 90 50 40 *
53 Стандартизація лікарських засобів 2,0 72 50 22 *
54 Технологія лікарських косметичних засобів 2,5 90 60 30 *
55 Фармацевтичне правознавство 2,5 90 50 40 *
Всього 125,5 4518,0 2487,0 2031,0
Практична підготовка
56 Ознайомча практика з ОЕФ 2,0 72 36 36 *
57 Пропедевтична практика з АТЛ 2,0 72 36 36 *
58 Польова практика з фармацевтичної ботаніки (навчальна) 3,0 108 72 36 *
59 Ознайомча медична практика (навчальна) 2,0 72 54 18 *
60 Навчальна практика з фармакогнозії 3,0 108 72 36 *
61 Виробнича практика з АТЛ 4,5 162 108 54 *
62 Навчальна практика з промислової технології лікарських засобів 1,5 54 36 18 *
63 Виробнича практика з ММФ 3,0 108 72 36 *
64 Виробнича практика з ОЕФ 4,5 162 108 54 *
65 Виробнича практика з фармацевтичної хімії 4,5 162 108 54 *
66 Виробнича практика зі спеціалізації 1,5 54 36 18 *
67 Навчальна практика з клінічної фармації 1,5 54 30 24 *
Всього 33,0 1188,0 768,0 420,0
68 Курси та спеціалізація за вибором 15,0 540 255 285 * * *
69 Державна атестація 7,5 270 60 210 *
ВСЬОГО за 5 років 300,0 11120,0 5965,0 5155,0
70 Фізичне виховання 0,0 320 240 80 * *