УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 44/5 від 21.07.99
м.Київ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 липня 1999 р.
за N 491/3784
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції N 726/5 (z0282-10) від 07.04.2010 )

Про затвердження Положення про Центральний відділ реєстрації шлюбів м.Києва з Державним центром розвитку сім'ї

( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Мін'юсту N 55/5 (z0763-00) від 01.11.2000 N 109/5 (z0993-02) від 17.12.2002 - набуває чинності з 01.01.2003 року )
Згідно з Положенням про Міністерство юстиції України, затвердженим Указом Президента України 30 грудня 1997 року N 1396/97, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Центральний відділ реєстрації шлюбів м.Києва з Державним центром розвитку сім'ї (додається).
2. Положення про Центральний відділ реєстрації шлюбів м. Києва з Державним центром розвитку сім'ї, затверджене наказом Міністерства юстиції 10 квітня 1998 року N 17/5 (z0272-98, z0273-98) , вважати таким, що втратило чинність.
3. Положення про надання Центральним відділом реєстрації шлюбів м.Києва з Державним центром розвитку сім'ї додаткових платних послуг правового та технічного характеру громадянам і організаціям та порядок використання отриманих коштів, затверджене наказом Міністерства юстиції України 10 квітня 1998 року N 17/5 (z0273-98) , вважати таким, що втратило чинність.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Пасенюка О.М.
В.о.Міністра
Б.С.Стичинський

Затверджено
Наказ Міністерства юстиції
України 21.07.99  N 44/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 липня 1999 р.
за N 491/3784

Положення про Центральний відділ реєстрації шлюбів м.Києва з Державним центром розвитку сім'ї

( У тексті Положення слово "одруження" замінено на слово "шлюб" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства юстиції N 109/5 (z0993-02) від 17.12.2002 - набуває чинності з 01.01.2003 року )
1. Центральний відділ реєстрації шлюбів м. Києва з Державним центром розвитку сім'ї (надалі - Відділ) є територіальним органом Міністерства юстиції України (центрального органу виконавчої влади), ним створюється і безпосередньо йому підпорядковується.
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР) , законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції, актами місцевих органів виконавчої влади, прийнятими у межах їх повноважень, та цим Положенням.
3. Основними завданнями Відділу є:
- засвідчення від імені держави юридичних фактів шлюбу;
- забезпечення повної, своєчасної і правильної реєстрації актів про укладення шлюбу відповідно до чинного законодавства;
- видача громадянам свідоцтв про шлюб;
- внесення змін, доповнень, поновлення та анулювання актового запису про шлюб;
( Абзац п'ятий пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 109/5 (z0993-02) від 17.12.2002 - набуває чинності з 01.01.2003 року )
- збереження архівного фонду;
- забезпечення у межах визначеної компетенції захисту особистих майнових прав громадян;
- реалізація державної політики щодо розвитку та зміцнення сім'ї;
- пропаганда здорового способу життя;
- культурно-освітня робота серед молоді та молодого подружжя;
- встановлення міжнародних контактів та співробітництво з аналогічними службами за кордоном;
- забезпечення громадян і організацій додатковими послугами правового, технічного характеру, іншими державними послугами з метою реалізації їх прав, свобод і законних інтересів.
4. Відділ відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
1) проводить реєстрацію шлюбів громадян України, іноземців та осіб без громадянства;
2) вносить зміни, доповнення, поновлює та анулює актові записи про шлюб, складає висновки про визнання шлюбу недійсним;
( Підпункт 2 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 109/5 (z0993-02) від 17.12.2002 - набуває чинності з 01.01.2003 року )
3) забезпечує зберігання книг реєстрації актів про укладення шлюбу та іншої документації, пов'язаної з його діяльністю;
4) веде у встановленому порядку облік записів актів про укладення шлюбу, видає повторні свідоцтва про реєстрацію цих актів;
5) подає звіти про реєстрацію шлюбів Міністерству юстиції України та органам статистики;
6) веде облік та подає звіти про витрачання бланків свідоцтв про шлюб у відповідності з вимогами чинного законодавства;
7) забезпечує підвищення рівня кваліфікації працівників відділу, вивчає і узагальнює практику застосування чинного законодавства щодо реєстрації шлюбу;
8) веде прийом та розглядає листи громадян з питань, що належать до компетенції Відділу, і вживає заходів щодо їх вирішення згідно з чинним законодавством;
9) організовує проведення досліджень сучасної сім'ї за науковими методиками і подає свої висновки й пропозиції Міністерству юстиції України, іншим організаціям та установам;
10) проводить разом із зацікавленими організаціями та установами науково-практичні конференції, семінари, видає інформаційну літературу з питань сім'ї;
( Підпункт 11 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 109/5 (z0993-02) від 17.12.2002 - набуває чинності з 01.01.2003 року )
12) надає додаткові послуги правового та технічного характеру.
5. Додаткові послуги правового та технічного характеру надаються за тарифами, які встановлюються відповідно до чинного законодавства.
Відповідальність за порядок та правильність розрахунків за тарифами несуть начальник Відділу та працівники, які надають додаткові послуги.
6. Кошти, отримані за надання державних послуг, входять до єдиного кошторису доходів й видатків Відділу, який затверджується Міністерством юстиції України і спрямовується на видатки, що передбачені єдиним кошторисом.
7. Відділ при виконанні покладених на нього функцій співпрацює з іншими органами реєстрації актів громадянського стану, з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, установами та організаціями, які надають послуги щодо обслуговування весіль, розв'язання сімейних проблем, підготовки спеціалістів у сфері сімейного консультування.
8. Відділ має право:
- одержувати від підприємств, установ та організацій документи, потрібні для реєстрації актів про укладення шлюбу;
- вивчати досвід аналогічних служб в Україні та за кордоном;
- вносити пропозиції щодо вдосконалення шлюбно-сімейного законодавства;
- розробляти програми щодо розвитку сім'ї;
- залучати до роботи кваліфікованих спеціалістів, укладати угоди з фізичними та юридичними особами з метою забезпечення завдань та функцій Відділу;
- брати участь у роботі конференцій, навчальних семінарів тощо в різних організаціях, регіонах України та за кордоном;
- використовувати кошти згідно з єдиним кошторисом доходів та видатків.
9. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Міністром юстиції України. Начальник має заступників, які призначаються на посади та звільняються з посад Міністром юстиції України, один з яких є керівником Державного центру розвитку сім'ї.
( Пункт 9 в редакції Наказу Мін'юсту N 55/5 (z0763-00) від 01.11.2000 )
10. Начальник Відділу:
- керує діяльністю Відділу, забезпечує виконання покладених на Відділ завдань та функцій;
- несе персональну відповідальність за належне зберігання, облік і ведення книг реєстрації актів укладення шлюбу, облік, зберігання і витрачання бланків свідоцтв про шлюб та іншої службової документації;
- у встановленому законом порядку вирішує питання про скорочення строку реєстрації шлюбу;
- видає у межах компетенції накази, приймає та звільняє з роботи працівників Відділу, застосовує до них заходи дисциплінарного характеру та матеріального заохочення відповідно до чинного законодавства;
- організовує надання громадянам і організаціям додаткових послуг правового і технічного характеру;
- розпоряджається коштами в межах кошторису витрат, забезпечує дотримання фінансової та штатної дисципліни, збереження коштів і матеріальних цінностей, затверджує додатковий штатний розпис;
( Абзац пункту 10 втратив чинність на підставі Наказу Мін'юсту N 55/5 (z0763-00) від 01.11.2000 )
- представляє Відділ у державних органах, організаціях, установах та інших організаціях, підприємствах незалежно від їх форми власності.
11. Штатний розпис Відділу затверджується Міністерством юстиції України.
12. Відділ є неприбутковою установою, утримується за рахунок Державного бюджету України та інших коштів відповідно до чинного законодавства, є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установі банку, печатку із зображенням Державного герба України і своєю назвою.
13. У разі ліквідації Відділу майно та кошти передаються на баланс Міністерства юстиції України.