ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
23.03.2010 N 5839/7/21-0117
Державна податкова адміністрація України розглянула лист ДПА у Дніпропетровській області від 16.02.2010 N 3819/8/23-713 щодо порядку застосування понять для цілей оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства і повідомляє.
Законом України від 5 березня 2009 року N 1067-VI (1067-17) "Про внесення змін до Закону України "Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства" викладено в новій редакції статті 1 та 2 Закону України від 9 квітня 1999 року N 587 (587-14) "Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства" (далі - Закон N 587) та уточнюється об'єкт оподаткування і визначено платників збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства. Закон (587-14) набрав чинності з 1 січня 2010 року.
Так, статтею 1 Закону N 587 (587-14) встановлено, що платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.
Виробники алкогольних напоїв та пива є платниками збору лише за умови реалізації ними цієї продукції в роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам в межах власного виробництва. У разі постачання такої продукції суб'єктам оптової та роздрібної торгівлі власного виробництва вони не є платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.
Також, статтею 2 Законом N 587 (587-14) визначено об'єкт оподаткування та уточнюється, що збором обкладається виручка - товарооборот, одержаний на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, у тому числі за операціями, що не передбачають оплати у грошовій формі.
Податкове зобов'язання зі сплати збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства виникає у суб'єкта господарювання, що реалізує алкогольні напої та пиво після здійснення обороту з реалізації та отримання виручки від реалізації. При цьому, збір нараховується на суму нарахованої (отриманої) виручки - товарообороту одержаної на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування.
Слід зазначити, що органам ДПС при здійсненні контролю за своєчасністю та повнотою сплати збору, крім законодавчих актів, необхідно використовувати в роботі наказ ДПА України від 01.12.2009 N 671 (z0125-10) "Про затвердження форми Розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства та Порядку заповнення розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства", коментар до якого надруковано в офіційному виданні "Вісник податкової служби України" за лютий 2010 року N 7.