ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
22.11.2010 N 163
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 грудня 2010 р.
за N 1264/18559

Про затвердження Вимог до об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії

Відповідно до статей 13 та 25 Закону України "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання" (2064-14) , з метою забезпечення державного регулювання при здійсненні заходів з фізичного захисту НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Вимоги до об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії, що додаються.
2. Управлінню з регулювання фізичного захисту (Кушка В.М.) забезпечити подання цього наказу в п'ятиденний термін на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Інформаційно-кризовому управлінню (Ананенко О.М.) у тижневий термін після державної реєстрації наказу забезпечити його розміщення на веб-сайті Держатомрегулювання.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Ускова А.Г.
Голова
ПОГОДЖЕНО:
Т.в.о. Голови Державної
прикордонної служби України
Міністр палива
та енергетики України
Віце-президент Національної
академії наук України,
академік НАН України
Голова
Служби безпеки України
Тимчасово виконуючий обов'язки
Міністра України з питань
надзвичайних ситуацій та
у справах захисту населення від
наслідків Чорнобильської катастрофи
Т.в.о. Міністра
внутрішніх справ України
О.Миколайчук
П.А.Шишолін
Ю.Бойко
А.Г.Наумовець
В.Хорошковський
В.Антонець
С.Є.Попков

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
ядерного регулювання України
22.11.2010  N 163
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 грудня 2010 р.
за N 1264/18559

ВИМОГИ

до об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії

I. Загальні положення

1.1. Ці Вимоги поширюються на експлуатуючі організації та інших ліцензіатів, які відповідно до чинного законодавства визначають, створюють, підтримують безперервне функціонування систем фізичного захисту ядерних установок, об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання (далі - ліцензіат), інших учасників плану взаємодії в частині, що їх стосується.
1.2. У цих Вимогах терміни вживаються в таких значеннях:
дієздатність плану взаємодії - здатність сил плану взаємодії успішно протистояти об'єктовій проектній загрозі;
засоби плану взаємодії - визначені в об'єктовому плані взаємодії у разі вчинення диверсії озброєння, спеціальні засоби, оснащення, транспортні засоби, засоби зв'язку;
об'єкт - ядерна установка, об'єкт, призначений для поводження з радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання;
сили плану взаємодії - визначений в об'єктовому плані взаємодії у разі вчинення диверсії персонал учасників плану взаємодії;
учасники плану взаємодії - визначені в об'єктовому плані взаємодії у разі вчинення диверсії структурні підрозділи об'єкта, підрозділ з охорони; відповідні структурні одиниці місцевих органів виконавчої влади; відповідні регіональні органи Служби безпеки України; районні та міські управління та відділи МВС; підрозділи та формування територіальних органів МНС; у разі необхідності військові частини внутрішніх військ МВС, підрозділи Державної прикордонної служби України.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" (39/95-ВР) , "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання" (2064-14) , Правилах фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 04.08.2006 N 116 (z1067-06) , зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.09.2006 за N 1067/12941, Загальних вимогах до систем фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів (z1000-08) , затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 28.08.2008 N 156 (z0999-08) , зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.10.2008 за N 999/15690.
1.3. Завданнями об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії (далі - план взаємодії) є:
забезпечення успішної протидії будь-яким спробам правопорушників, характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі, вчинити диверсію, крадіжку ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, інші протиправні дії щодо об'єкта;
недопущення зборів, мітингів, демонстрацій та інших громадських заходів на території об'єкта та в санітарно-захисній зоні об'єкта;
попередження організації та припинення мітингів, демонстрацій, пікетування, блокування транспортних комунікацій та інших громадських заходів за межами території об'єкта та його санітарно-захисної зони, якщо проведення таких заходів може призвести до порушення дієздатності систем об'єкта.
1.4. План взаємодії складається з таких розділів:
учасники плану взаємодії;
сили та засоби плану взаємодії, сили та засоби кожного учасника цього плану;
порядок дій учасників плану взаємодії та сил учасників плану взаємодії в умовах кризової ситуації, що може скластися на об'єкті.
1.5. Інформація, що міститься у плані взаємодії, відноситься до інформації з обмеженим доступом, поводження з цією інформацією здійснюється відповідно до чинного законодавства.

II. Розроблення плану взаємодії

2.1. Розроблення плану взаємодії полягає у визначенні:
учасників плану взаємодії, їх сил і засобів в обсягах, достатніх для забезпечення успішного реагування на дії правопорушників, характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі;
процедур, що встановлюють порядок дій учасників плану взаємодії та сил учасників плану взаємодії у разі спроби вчинення або вчинення диверсії, крадіжки ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, інших протиправних дій щодо об'єкта, спроби проведення або проведення зборів, мітингів, демонстрацій та інших громадських заходів на території об'єкта та в санітарно-захисній зоні об'єкта, а також за їх межами, якщо проведення таких заходів може призвести до порушення дієздатності систем об'єкта.
2.2. План взаємодії розробляється та затверджується до початку здійснення діяльності на конкретному етапі життєвого циклу об'єкта, починаючи з етапу будівництва об'єкта. Для етапів введення в експлуатацію та експлуатації об'єкта розробляється один план взаємодії.
2.3. Відповідальним за розроблення плану взаємодії є заступник керівника ліцензіата, який відповідає за стан системи фізичного захисту об'єкта (далі - заступник керівника з фізичного захисту).
2.4. План взаємодії розробляється робочою групою (далі - група).
До складу робочої групи залучаються фахівці об'єкта з фізичного захисту, обліку та контролю ядерних матеріалів, ядерної, радіаційної, пожежної безпеки, представники підрозділу з охорони, представники місцевих органів виконавчої влади та територіальних підрозділів правоохоронних органів (за згодою їх керівників).
Склад групи та її керівник затверджуються наказом ліцензіата.
2.5. Ліцензіат надає групі необхідну для розроблення плану взаємодії інформацію, а саме:
дані про об'єкт та регіон його розташування;
виписку з проектної загрози, в частині, що стосується об'єкта;
об'єктову проектну загрозу;
перелік цілей правопорушників на об'єкті;
дані про величини неприйнятних радіаційних наслідків вчинення протиправних дій щодо об'єкта правопорушниками, характеристики яких визначені в об'єктові проектній загрозі;
інформацію про конфігурацію системи фізичного захисту;
дані про функції підрозділу фізичного захисту та підрозділу з охорони;
звіт з оцінки вразливості.
2.6. Група для визначення сил і засобів плану взаємодії розробляє сценарії дій правопорушників (зовнішніх, внутрішніх, зовнішніх у змові з внутрішніми), характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі, щодо конкретних цілей правопорушників на об'єкті (далі - сценарій дій правопорушників) та сценарії успішної протидії правопорушникам, визначеним в кожному сценарії дій правопорушників (далі - сценарії протидії правопорушникам).
2.7. У сценарії дій правопорушників відображаються:
завдання правопорушників;
ціль правопорушників (ядерні та інші радіоактивні матеріали, особливо важливі технічні елементи об'єкта );
типи правопорушників;
чисельність, озброєння та оснащення правопорушників;
маршрути правопорушників до цілі та в зворотному напрямку;
елементи системи фізичного захисту на маршрутах правопорушників;
тактика правопорушників щодо подолання елементів системи фізичного захисту;
дії правопорушників щодо цілі.
2.8. У сценарії протидії правопорушникам, визначеним у відповідному сценарії дій правопорушників, визначаються сили та засоби, необхідні для:
виявлення;
переривання;
проведення переговорів з правопорушниками;
захоплення та знешкодження;
пом'якшення радіаційних наслідків вчинення протиправних дій щодо об'єкта.
2.9. Група шляхом аналізу отриманих даних щодо сил і засобів, необхідних для протидії правопорушникам, визначеним у відповідних сценаріях дій правопорушників, визначає сили та засоби, необхідні для забезпечення дієздатності плану взаємодії, та потенційних учасників плану взаємодії, в розпорядженні яких знаходяться такі сили та засоби. Група готує обґрунтування залучення до участі у плані взаємодії конкретних учасників плану взаємодії з визначенням їх сил і засобів, необхідних для забезпечення дієздатності плану взаємодії (сценарії дій правопорушників та сценарії протидії правопорушникам додаються до обґрунтування).
Обґрунтування погоджується заступником керівника з фізичного захисту та подається на розгляд керівника ліцензіата.
2.10 Керівник ліцензіата приймає рішення щодо складу учасників плану взаємодії та погоджує участь у ньому:
відповідних структурних підрозділів місцевого органу виконавчої влади з керівником місцевої державної адміністрації;
регіональних органів Служби безпеки України (далі - СБУ) з керівниками відповідних регіональних органів СБУ;
районних і міських управлінь і відділів МВС відповідно з начальником Головного управління МВС в Автономній Республіці Крим, начальниками головних управлінь, управлінь МВС в областях, містах Києві та Севастополі;
підрозділів і формувань територіальних органів МНС з керівниками відповідних територіальних органів МНС;
з'єднань і військових частин внутрішніх військ МВС з командувачем внутрішніх військ МВС;
органів охорони державного кордону з керівниками відповідних регіональних управлінь Державної прикордонної служби України (далі - Держприкордонслужба).
2.11. Після визначення учасників плану взаємодії, їх сил і засобів група розробляє процедури плану взаємодії, які встановлюють порядок дій учасників плану взаємодії та сил учасників плану взаємодії в умовах кризової ситуації, що може скластися на об'єкті.
2.12. До процедур, що встановлюють порядок дій учасників плану взаємодії та сил учасників плану взаємодії у разі спроби вчинення або вчинення диверсії, крадіжки ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, інших протиправних дій щодо об'єкта, спроби проведення або проведення зборів, мітингів, демонстрацій та інших громадських заходів на території об'єкта та в санітарно-захисній зоні об'єкта, а також за їх межами, якщо проведення таких заходів може призвести до порушення дієздатності об'єкта, відносяться процедури:
організації та підтримання зв'язку між учасниками плану взаємодії;
оповіщення про тривогу учасників плану взаємодії;
виклику сил допомоги ззовні;
повідомлення відповідних державних органів про кризову ситуацію, що склалася на об'єкті;
дій учасників плану взаємодії, які знаходяться на майданчику об'єкта, залежно від кризової ситуації, що склалася;
взаємодії адміністрації об'єкта, підрозділу з охорони та підрозділу фізичного захисту з силами допомоги ззовні після їх прибуття на об'єкт;
дій учасників плану взаємодії у випадку виникнення загрози, що перевищує об'єктову проектну загрозу;
дій учасників плану взаємодії з пом'якшення радіаційних наслідків протиправних дій щодо об'єкта.
2.12.1. Процедура організації та підтримання зв'язку між учасниками плану взаємодії встановлює:
основний та дублюючий види зв'язку;
користувачів зв'язку;
порядок використання засобів зв'язку користувачами зв'язку;
порядок перевірки надійності зв'язку.
2.12.2. Процедура оповіщення про тривогу учасників плану взаємодії встановлює:
пріоритетність оповіщення про тривогу учасників плану взаємодії;
осіб, які оповіщаються про тривогу;
порядок надання інформації про тривогу;
порядок підтвердження особами, які оповіщені про тривогу, отримання інформації про тривогу.
2.12.3. Процедура виклику сил допомоги ззовні встановлює:
осіб, яким надано право виклику сил допомоги ззовні;
випадки, за яких викликаються сили допомоги ззовні;
порядок інформування сил допомоги ззовні про ситуацію на об'єкті та навколо розташування об'єкта на момент виклику сил і під час їх розгортання.
2.12.4. Процедура повідомлення відповідних державних органів про кризову ситуацію, що склалася, встановлює:
відповідальних за підготовку та надання повідомлень;
технічні засоби телекомунікацій, якими передаються повідомлення;
заходи з захисту інформації, що міститься в повідомленнях.
Повідомлення здійснюється в порядку, визначеному в главі 7 Правил фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 04.08.2006 N 116 (z1067-06) , зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.09.2006 за N 1067/12941.
2.12.5. Процедури дій учасників плану взаємодії, які знаходяться на майданчику об'єкта, залежно від кризової ситуації, що склалася, встановлюють порядок:
управління силами плану взаємодії на основі принципу єдиноначальності;
забезпечення безперервності управління системою фізичного захисту;
виконання силами плану взаємодії заходів, передбачених планом.
2.12.6. Процедура взаємодії адміністрації об'єкта, підрозділу з охорони та підрозділу фізичного захисту з силами допомоги ззовні після їх прибуття на об'єкт встановлює порядок:
надання силам допомоги ззовні інформації про тактику дій, місцезнаходження, озброєння та оснащення правопорушників;
ведення переговорів з правопорушниками;
управління силами плану взаємодії на основі принципу єдиноначальності при здійсненні операції з захоплення та знешкодження правопорушників.
2.12.7. Процедура дій учасників плану взаємодії у випадку виникнення загрози, що перевищує об'єктову проектну загрозу, встановлює порядок:
виклику учасників територіального (регіонального) плану взаємодії, підрозділи яких відповідно до чинного законодавства здійснюють оборону об'єкта від загроз, що перевищують об'єктову проектну загрозу;
протидії загрозі, що перевищує об'єктову проектну загрозу, силами об'єктового плану взаємодії до прибуття підрозділів учасників територіального (регіонального) плану взаємодії;
надання підрозділам учасників територіального (регіонального) плану взаємодії інформації про тактику дій, місцезнаходження, озброєння та оснащення правопорушників;
управління на основі принципу єдиноначальності силами плану взаємодії та підрозділами учасників територіального (регіонального) плану взаємодії при здійсненні операції з захоплення або знешкодження правопорушників.
2.12.8. Процедура дій учасників плану взаємодії з пом'якшення радіаційних наслідків протиправних дій встановлює порядок:
обмеження доступу до місць радіоактивного забруднення;
проїзду аварійно-відновлювальних бригад і бригад швидкої медичної допомоги до аварійних ділянок і місцезнаходження потерпілих;
надання першої допомоги потерпілим особам;
перевірки зон обмеження доступу, в яких перебували правопорушники, з метою виявлення зброї, вибухівки, горючих речовин;
огляду осіб і транспортних засобів, що залишають зони обмеження доступу.
2.13. Група готує проект плану взаємодії та надає його на розгляд заступнику керівника з фізичного захисту, який перевіряє відповідність плану взаємодії вимогам чинного законодавства та організовує погодження плану.
2.14. План взаємодії погоджується з:
учасниками плану взаємодії;
місцевою державною адміністрацією, яка відповідно до чинного законодавства затверджує територіальний (регіональний) план взаємодії;
центральним органом виконавчої влади, який здійснює державне управління, або Національною академією наук, залежно від підпорядкування об'єкта.
2.15. План взаємодії затверджується керівником ліцензіата. Затверджений план взаємодії надається Держатомрегулюванню на погодження.
План взаємодії вводиться в дію наказом керівника ліцензіата після його погодження Держатомрегулюванням.

III. Забезпечення дієздатності плану взаємодії

3.1. Керівник ліцензіата є відповідальним за забезпечення дієздатності плану взаємодії, а саме за:
доведення до відома учасників плану взаємодії завдань, передбачених планом;
проведення початкового навчання сил плану взаємодії, що знаходяться в його підпорядкуванні, перевірки їх знань і умінь;
підтримання сил і засобів плану взаємодії, що знаходяться в його підпорядкуванні, в стані постійної готовності до виконання завдань цього плану.
3.2. Фінансування заходів із забезпечення дієздатності плану взаємодії здійснюється відповідно до чинного законодавства.
3.3. Керівник учасника плану взаємодії ознайомлює сили плану взаємодії, що знаходяться в його підпорядкуванні, з їх обов'язками при виконанні завдань, передбачених планом.
3.4. Керівник учасника плану взаємодії відповідно до завдань учасника плану взаємодії забезпечує проведення початкового навчання та перевірки знань і умінь сил плану взаємодії, що знаходяться в його підпорядкуванні.
3.5. Особи, які не пройшли успішну перевірку знань і умінь, не можуть залучатися до сил учасників плану взаємодії.
3.6. Керівник учасника плану взаємодії здійснює заходи із забезпечення постійної готовності сил плану взаємодії, що знаходяться в його підпорядкуванні, до виконання завдань плану, а саме:
розробляє сценарії тренувань сил плану взаємодії;
оснащує сили плану взаємодії необхідними засобами;
організовує періодичну перевірку фізичного та психічного здоров'я осіб, що належать до сил плану взаємодії в порядку, визначеному чинним законодавством;
здійснює навчання сил плану взаємодії з дотримання техніки безпеки при виконанні завдань плану;
проводить періодичні тренування сил плану взаємодії.
3.7. Тренування сил плану взаємодії забезпечують:
відпрацьовування тактики дій при виконанні завдань, передбачених планом взаємодії;
вдосконалення умінь і навичок сил плану взаємодії;
перевірку працездатності засобів плану взаємодії.
3.8. Сценарії тренувань сил плану взаємодії, що знаходяться на майданчику об'єкта, погоджуються із службами головного інженера об'єкта, керівником підрозділу фізичного захисту, керівником підрозділу з охорони та затверджуються заступником керівника з фізичного захисту.
3.9. Сценарії тренувань на об'єкті сил плану взаємодії, що не знаходяться на майданчику об'єкта (далі - сили допомоги ззовні), погоджуються з головним інженером об'єкта, заступником керівника з фізичного захисту, керівником підрозділу з охорони, затверджуються керівником ліцензіата та керівником учасника плану взаємодії, в підпорядкуванні якого знаходяться сили допомоги ззовні.
3.10. Керівник учасника плану взаємодії, в підпорядкуванні якого знаходяться сили допомоги ззовні, проводить їх тренування на об'єкті для:
ознайомлення з особливостями об'єкта;
вивчення особливостей майданчика, споруд і приміщень об'єкта;
визначення часу, необхідного для розгортання;
відпрацьовування тактики дій з захоплення та знешкодження правопорушників, включаючи тактику застосування вогнепальної зброї на об'єкті;
відпрацьовування взаємодії з силами плану взаємодії, які знаходяться на майданчику об'єкта;
визначення рівня готовності сил допомоги ззовні до виконання завдань, передбачених планом взаємодії.
3.11. Керівник учасника плану взаємодії за результатами тренувань сил плану взаємодії в разі необхідності здійснює заходи з підвищення рівня готовності сил плану взаємодії та забезпечення працездатності засобів плану взаємодії.
3.12. Спільні тренування сил плану взаємодії, що знаходяться на майданчику, та сил допомоги ззовні проводяться не рідше 1 разу на рік за сценарієм, розробленим під керівництвом заступника керівника з фізичного захисту за участю керівника підрозділу з охорони та керівників сил допомоги ззовні, погодженим з головним інженером об'єкта, керівниками відповідних регіональних органів СБУ, районних і міських управлінь МВС, місцевої державної адміністрації та затвердженим керівником ліцензіата.
3.13. Керівник ліцензіата не пізніше ніж за 10 днів до початку проведення спільних тренувань сил плану взаємодії, що знаходяться на майданчику, та сил допомоги ззовні повідомляє місцеві органи виконавчої влади, територіальні підрозділи правоохоронних органів, персонал об'єкта та персонал підрозділу з охорони про дату їх проведення.

IV. Перевірка дієздатності плану взаємодії

4.1. Ліцензіат перевіряє дієздатність плану взаємодії шляхом проведення командно-штабних, оперативно-тактичних та інших видів навчань учасників плану взаємодії. Протягом одного року проводиться не більше 1 навчання.
Порядок проведення навчань розробляється заступником керівника з фізичного захисту, погоджується з учасниками плану взаємодії та затверджується керівником ліцензіата.
4.1.1. Командно-штабні навчання учасників плану взаємодії проводяться через півроку після затвердження плану взаємодії, наступні навчання проводяться 1 раз у 2 роки.
Сценарії командно-штабних навчань розробляються під керівництвом заступника керівника з фізичного захисту за участю керівника підрозділу з охорони, погоджуються з учасниками плану взаємодії, затверджуються керівником ліцензіата не пізніше ніж за 20 днів до початку проведення навчань.
Керівник ліцензіата не пізніше ніж за 15 днів до початку проведення навчань повідомляє про дату проведення навчань та їх тематику Держатомрегулювання; центральний орган виконавчої влади, що здійснює державне управління, або Національну академію наук України, залежно від підпорядкування об'єкта; відповідні регіональні органи СБУ, районні та міські управління МВС.
При проведені командно-штабних навчань учасників плану взаємодії перевіряються:
ефективність зв'язку між учасниками плану взаємодії;
своєчасність оповіщення про тривогу учасників плану взаємодії; забезпечення під єдиним керівництвом стійкого управління силами плану взаємодії при здійсненні ними завдань, передбачених сценарієм навчань.
4.1.2. Оперативно-тактичні навчання учасників плану взаємодії проводяться через рік після затвердження плану взаємодії, наступні навчання проводяться не рідше 1 разу на 4 роки.
Сценарії оперативно-тактичних навчань учасників плану взаємодії розробляються під керівництвом заступника керівника з фізичного захисту представниками всіх учасників плану взаємодії.
Розроблені сценарії оперативно-тактичних навчань і дата їх проведення погоджуються керівниками учасників плану взаємодії та затверджуються керівником ліцензіата.
Керівник ліцензіата не пізніше ніж за 15 днів до початку проведення навчань повідомляє про дату проведення навчань та їх тематику Держатомрегулювання; центральний орган виконавчої влади, що здійснює державне управління, або Національну академію наук, залежно від підпорядкування об'єкта; обласне управління СБУ; Головне управління МВС в Автономній Республіці Крим, головні управління, управління МВС в областях, містах Києві та Севастополі; територіальний орган МНС; регіональне управління Держприкордонслужби (у разі розташування об'єкта в контрольованому прикордонному районі відповідного регіонального управління).
При проведенні оперативно-тактичних навчань учасників плану взаємодії перевіряються:
дієздатність процедур плану взаємодії;
стан готовності учасників плану взаємодії та їх сил до виконання завдань плану взаємодії;
достатність засобів плану взаємодії для виконання силами учасників плану завдань цього плану.
4.2. Ліцензіат здійснює перевірку здатності плану взаємодії протистояти загрозі, що перевищує об'єктову проектну загрозу, шляхом проведення спільних оперативно-тактичних навчань учасників плану взаємодії та учасників територіального (регіонального) плану взаємодії, підрозділи яких відповідно до чинного законодавства здійснюють оборону об'єкта від загроз, що перевищують об'єктову проектну загрозу (далі - спільні навчання).
Ліцензіат погоджує тематику та дату проведення спільних навчань з місцевою державною адміністрацією, яка затвердила територіальний (регіональний) план взаємодії, та залучає відповідних учасників територіального (регіонального) плану взаємодії (за їх згодою) до участі у спільних навчаннях.
Сценарії спільних навчань розробляються під керівництвом заступника керівника з фізичного захисту та керівників підрозділів учасників територіального (регіонального) плану взаємодії.
Сценарій та дата проведення спільних навчань погоджується за 2 місяці до початку проведення навчань з центральним органом виконавчої влади, що здійснює державне управління, або Національною академією наук, залежно від підпорядкування об'єкта; відповідними регіональними органами СБУ; Головним управлінням МВС в Автономній Республіці Крим, головними управліннями, управліннями МВС в областях, містах Києві та Севастополі (залежно від місцезнаходження об'єкта); Головним управлінням внутрішніх військ МВС; територіальним органом МНС; регіональним управлінням Держприкордонслужби (у разі розташування об'єкта в контрольованому прикордонному районі відповідного регіонального управління).
Сценарій та дата проведення спільних навчань затверджуються керівником ліцензіата. Керівник ліцензіата за 1 місяць до початку проведення спільних навчань повідомляє Держатомрегулювання про тематику навчань та дату їх проведення.
Періодичність проведення спільних навчань визначається керівником ліцензіата виходячи з оцінки ймовірності реалізації на об'єкті загроз, що перевищують об'єктову проектну загрозу, та можливих радіаційних наслідків реалізації цих загроз.
4.3. Керівник ліцензіата за результатами проведених спільних навчань у разі необхідності здійснює заходи з підвищення рівня готовності сил плану взаємодії, їх забезпечення озброєнням та оснащенням.

V. Внесення змін у план взаємодії

5.1. Зміни в план взаємодії вносяться:
у разі зміни проектної загрози та об'єктової проектної загрози;
за результатами оцінки вразливості ядерної установки;
у разі зміни конфігурації та технологічних процесів об'єкта;
за результатами навчань учасників плану взаємодії;
відповідно до приписів Держатомрегулювання;
за результатами державної перевірки плану взаємодії.
План взаємодії після внесення в нього змін погоджується та затверджується в порядку, визначеному в розділі II цих Вимог.
5.2. Учасник плану взаємодії у разі необхідності уточнення інформації, що стосується його та міститься у плані взаємодії, протягом 5 діб повідомляє про це заступника керівника з фізичного захисту. Внесена в план взаємодії уточнена інформація в 3-денний термін доводиться до відома учасників цього плану.
5.3. Заступник керівника з фізичного захисту є відповідальним за своєчасне внесення у план взаємодії змін і уточнень інформації та доведення їх до відома учасників плану взаємодії.
Начальник Управління
регулювання фізичного
захисту Держатомрегулювання
В.М.Кушка