УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
11.09.2009 N 547
( Наказ скасовано на підставі Наказу Національної комісії регулювання електроенергетики N 546 (vn546227-10) від 21.12.2010 )

Щодо внесення змін до Переліку питань для планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) у вигляді перевірки дотримання ліцензійних умов з передачі електроенергії місцевими (локальними) електромережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом

Відповідно до Положення про Національну комісію регулювання електроенергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14.03.95 N 213/95 (213/95) (у редакції Указу Президента України від 21.04.98 N 335/98 (335/98) ) , та відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 N 502 (502-2009-п) "Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року" та від 17.09.2008 N 835 (835-2008-п) "Про затвердження критеріїв оцінки ступеня ризику від діяльності суб'єктів господарювання, яка підлягає ліцензуванню Національною комісією регулювання електроенергетики" НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Переліку питань для планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) у вигляді перевірки дотримання ліцензійних умов з передачі електроенергії місцевими (локальними) електромережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затвердженого наказом НКРЕ від 30.09.2008 N 159 (vn159227-08) , виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Комісії
В.Кальченко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НКРЕ
30.09.2008  N 159
( vn159227-08 )
(у редакції наказу НКРЕ
11.09.2009 N 547)

ПЕРЕЛІК

питань для планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) у вигляді перевірки дотримання ліцензійних умов з передачі електроенергії місцевими (локальними) електромережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом

Предметом перевірки Національною комісією регулювання електроенергетики України є результати діяльності ліцензіата за визначений період, що має дорівнювати календарному року.
I. Наявність оригіналу ліцензії з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами.
II. Унесення змін до установчих документів та наявність правовстановлюючих документів на основні засоби, на які нараховується амортизація. Відповідність місцезнаходження та найменування ліцензіата установчим документам.
III. Пофакторний аналіз фінансово-економічних показників компанії:
1. Порівняльний аналіз відповідності фактичних витрат затвердженій НКРЕ структурі тарифів на передачу електричної енергії. Відокремлення бухгалтерського обліку та звітності з ліцензованої діяльності з передачі електроенергії від обліку та звітів з постачання електроенергії та інших видів діяльності. Наявність у ліцензіата розробленого Порядку розподілу витрат за видами ліцензованої діяльності з постачання та передачі електроенергії. Здійснення ліцензіатом перехресного субсидіювання.
2. Виконання ліцензіатом схваленої інвестиційної програми (ІП) з аналізом використання коштів за напрямками ІП, за джерелами фінансування та графіками виконання, зокрема:
рівня виконання по розділах та по ІП вцілому;
переліку закупівель, що були здійснені ліцензіатом відповідно до схваленої ІП у кількісних та вартісних показниках, та документів щодо введення їх в експлуатацію (якщо це введення було передбачено ІП);
можливості покриття витрат, передбачених ІП, фактичними надходженнями грошей по статтях, що визначені як джерела фінансування ІП, а також з урахуванням можливості залучення доходів від інших видів діяльності;
загальної суми зекономлених та/або невикористаних коштів по всіх закупівлях і загальної суми перевитрат по всіх закупівлях;
наявності проведених тендерних процедур при здійсненні закупівель відповідно до ІП;
наявності об'єктів, які згідно зі схваленою ІП мали бути введені в експлуатацію за підсумками виконання, але фактично не були введені в експлуатацію;
отримання товарів та виконання робіт згідно з затвердженим ІП планом;
наявності переліку закупівель та джерел їх фінансування (якщо це можливо), який може містити закупівлі, що:
а) не були передбачені схваленою ІП (з урахуванням усіх змін, що погоджувались з НКРЕ),
б) закуплені з перевищенням питомої вартості, визначеною ІП більше ніж на 5%,
в) закуплені зі зміною запланованої кількості,
зазначивши інформацію стосовно наявності первинних документів по цих закупівлях (звітів щодо проведення тендерних процедур, прайс-листів підприємств-виробників, укладених договорів, документів про відведення та оренду земельних ділянок, проектно-кошторисної документації, актів введення в експлуатацію, здійсненних авансових платежів тощо) та суму необґрунтовано використаних коштів;
надання своєчасно оформлених належним чином звітів щодо виконання ІП протягом періоду, за який здійснюється перевірка;
підтвердження виконання ІП первинними документами.
3. Здійснення ліцензованої діяльності за принципом економічної доцільності. Наявність тендерного комітету. Відповідність здійснення закупівель товарів, робіт та послуг затвердженому Порядку та інвестиційній програмі згідно з джерелами фінансування, передбаченими в тарифах. Наявність нецільового та неефективного використання коштів.
4. Наявність угод обов'язкового та добровільного страхування, джерела їх фінансування та вплив на фінансові показники ліцензованої діяльності компанії.
5. Здійснення ліцензіатом інших видів діяльності, пов'язаних з ліцензованою діяльністю з передачі електроенергії. Наявність переліку додаткових робіт, погодження кошторисів витрат на виконання робіт та послуг з територіальним представництвом НКРЕ.
6. Вплив результатів від здійснення ліцензіатом інших видів діяльності, не пов'язаних з постачанням та передачею електричної енергії, на діяльність з передачі електроенергії.
IV. Достовірність надання до НКРЕ інформації щодо обсягів корисного відпуску з передачі електричної енергії.
V. Наявність пооб'єктного переліку місцевих (локальних) електричних мереж і змін до нього. Зміна конфігурації мереж та їх характеристики. Аналіз фактів списання, придбання, прийняття на баланс, передача-прийняття в оренду електромереж з метою встановлення змін території здійснення ліцензованої діяльності.
VI. Наявність фактів зловживання ліцензіатом своїм монопольним становищем, зокрема, дотримання компанією ліцензійних умов та інших нормативних актів у відносинах з постачальниками електроенергії за нерегульованим тарифом. Відповідність укладених договорів про надання послуг з передачі електричної енергії законодавчим актам та нормативним документам.
VII. Дотримання ліцензіатом законодавства України та нормативно-технічних документів, у т.ч.:
1. Дотримання вимог ПКЕЕ (z0417-96) у взаємовідносинах із споживачами.
2. Виконання вимог постанови НКРЕ від 17.10.2005 N 910 (z1399-05) щодо зобов'язання електропередавальних організацій, які здійснюють діяльність на закріпленій території, врегулювати відносини згідно з вимогами абзацу другого пункту 1.10 ПКЕЕ (z0417-96) із власниками технологічних електричних мереж, які передають електричну енергію іншим суб'єктам господарювання в середньомісячних обсягах:
10 млн кВт.год і більше, протягом трьох з половиною років від дати 17.10.2005;
1 млн кВт.год і більше, протягом чотирьох років від дати 17.10.2005;
50 тис. кВт.год і більше, протягом п'яти років від дати 17.10.2005;
незалежно від розміру середньомісячного обсягу передачі електричної енергії, протягом шести років від дати 17.10.2005.
(Аналіз заходів, проведених для виконання останнього пункту).
3. Дотримання порядку, визначеного законами України "Про електроенергетику" (575/97-ВР) , "Про планування та забудову прибудинкових територій" (1699-14) , "Про архітектурну діяльність" (687-14) та постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 N 489 (489-2009-п) "Про затвердження Порядку надання вихідних даних для проектування об'єктів містобудування", під час приєднання замовників до електромереж ліцензіата та видачі технічних умов для нових споживачів, а також існуючих електроустановок у разі зміни потужності, категорії з надійності електроспоживання, точки приєднання і зміни схеми живлення.
4. Дотримання Положення про Інформаційно-консультаційний центр по роботі із споживачами електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕ від 12.03.2009 N 299 (z0308-09) , зокрема:
відповідність розробленого ліцензіатом Положення про ІКЦ по роботі із споживачами електричної енергії (z0308-09) типовому;
виконання пункту 2.2.2 Положення щодо належної організації інформування населення про роботу ІКЦ та Комісії ІКЦ;
організація прийому заявників та розгляд їх звернень, зокрема спірних питань;
забезпечення приміщення ІКЦ вільним входом для відвідувачів та оснащення ІКЦ;
ведення обліку звернень заявників (наявність журналів реєстрації звернень споживачів електроенергії, юридичних, фізичних осіб-підприємців і фізичних осіб та осіб, які мають намір стати споживачами електричної енергії);
забезпечення роботи Комісії ІКЦ (проведення засідань, розгляд на них питань, направлення скарг заявників на розгляд НКРЕ або Держенергонагляду);
виконання компаніями пункту 2.2.8 Положення (z0308-09) ;
забезпечення подання проекту відповіді щодо спірних питань, підготовлених на користь компанії, разом із матеріалами на розгляд Комісії ІКЦ згідно з пунктом 5.12 Положення (z0308-09) .
VIII. Своєчасність надання ліцензіатом до НКРЕ та ТП НКРЕ звітності, передбаченої Міністерством фінансів України та Міністерством статистики України, та статистичної звітності з ліцензованої діяльності, затвердженої постановою НКРЕ від 23.11.2005 N 1044 (z0179-06) . Достовірність даних звітності з передачі електроенергії.
IX. Надання письмових звітів щодо нездійснення перехресного субсидіювання та незловживання своїм монопольним становищем відповідно до пункту 2.11 Ліцензійних умов з передачі електроенергії (z0408-96) .
X. Своєчасність поточної оплати за ліцензії на здійснення підприємницької діяльності з передачі електроенергії та з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, визначеної НКРЕ.
XI. Стан розрахунків незалежних постачальників за передачу електроенергії мережами ліцензіата та робота компанії щодо стягнення заборгованості за надані послуги з передачі електроенергії.
XII. Вибіркова перевірка достовірності погоджених ліцензіатом даних (макету 30900) споживачів незалежних постачальників щодо обсягів споживання ними електроенергії. Відповідність обліку споживачів ПНТ вимогам нормативних документів.
XIII. Виконання ліцензіатом умов договору з ДП "Енергоринок" щодо забезпечення АСКОЕ та відповідність точок розрахункового обліку ІКОЕ.
XIV. Інші питання (відповідно до окремих доручень НКРЕ, скарг, звернень споживачів та інших ліцензіатів тощо).
Примітка
Перевірку проводити та оформляти відповідно до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 N 877-V (877-16) .
Ліцензіат зобов'язаний надавати посадовим особам органу державного нагляду (контролю) усі необхідні матеріали та документи з відповідними поясненнями. При цьому копії всіх документів завіряються підписом уповноваженого представника ліцензіата та скріплюються печаткою.
За результатами здійсненої перевірки, у разі виявлення порушень вимог законодавства, складають акт у двох примірниках, який закінчується чіткими висновками щодо виявлених порушень із зазначенням статей і пунктів ліцензійних умов та законодавчих актів, вимоги яких порушені.
Начальник управління
ліцензійного контролю
та територіальних
представництв
К.Красюк