МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.11.2010 N 388

Про організацію інформаційно-роз'яснювальної роботи з питань підвищення платіжної дисципліни споживачів житлово-комунальних послуг

З метою організації інформаційно-роз'яснювальної роботи для працівників Міністерства з питань житлово-комунального господарства АР Крим, структурних підрозділів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань житлово-комунального господарства, а також підприємств галузі з питань підвищення платіжної дисципліни споживачів за отримані житлово-комунальні послуги НАКАЗУЮ:
1. Державній академії житлово-комунального господарства (Г.І.Короткий) разом із Міністерством з питань житлово-комунального господарства АР Крим, структурними підрозділами обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань житлово-комунального господарства, Всеукраїнською Асоціацією "Укржитлоексплуатація" (О.М.Білянський - за згодою) забезпечити проведення до кінця 2010 року в регіонах України семінарів-конференцій щодо організації роботи з погашення дебіторської заборгованості підприємств галузі відповідно до планів-графіків, які додаються.
2. Департаменту економіки та тарифної політики (І.А.Пастухов):
довести наказ до відома Міністерства з питань житлово-комунального господарства АР Крим, структурних підрозділів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань житлово-комунального господарства;
за підсумками проведеної роботи забезпечити підготовку методичних рекомендацій з організації роботи з погашення дебіторської заборгованості на підприємствах житлово-комунального господарства;
розробити форму та порядок подання звітності про організацію претензійно-позовної роботи на підприємствах з урахуванням змін у чинному законодавстві;
підготувати пропозиції про організацію методичної роботи на 2011 рік та створення системи моніторингу реалізації методичних рекомендацій на підприємствах галузі.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра С.А.Ласікова.
Міністр
Ю.Є.Хіврич

Додаток N 1
до наказу Міністерства
з питань
житлово-комунального
господарства
02.11.2010  N 388

ГРАФІК

проведення семінарів для підприємств теплопостачання, водопостачання та водовідведення

N п/п Місце проведення семінару Області Дата
1 м. Київ Київська область 11 листопада
Чернігівська область 12 листопада
Житомирська область 12 листопада
2 м. Миколаїв Миколаївська область 17 листопада
Херсонська область 17 листопада
АРК Крим 18 листопада
Одеська область 18 листопада
4 м. Донецьк Донецька область 24 листопада
Луганська область 25 листопада
3 м. Київ Київ 30 листопада
Черкаська область 1 грудня
Вінницька область 1 грудня
Полтавська область 2 грудня
Сумська область 2 грудня
5 м. Івано-Франківськ Івано-Франківська область 8 грудня
Чернівецька область 8 грудня
Львівська область 9 грудня
Закарпатська область 9 грудня
6 м. Дніпропетровськ Дніпропетровська область 15 грудня
Кіровоградська область 15 грудня
Харківська область 16 грудня
Запорізька область 16 грудня
7 м. Хмельницький Хмельницька область 22 грудня
Тернопільська область 22 грудня
Рівненська область 23 грудня
Волинська область 23 грудня

Додаток N 2
до наказу Міністерства
з питань
житлово-комунального
господарства
02.11.2010  N 388

ГРАФІК

проведення семінарів для житлових організацій

N п/п Місце проведення семінару Запрошені області Дата
1 Суми Сумська 8 листопада 2010
2 Харків Харківська 10 листопада 2010
3 Полтава Полтавська 12 листопада 2010
Черкаська
4 Херсон Херсонська 22 листопада 2010
Миколаївська
Кіровоградська
5 Сімферополь АР Крим 24 листопада 2010
Севастополь
6 Запоріжжя Запорізька 26 листопада 2010
7 Луганськ Луганська 29 листопада 2010
8 Донецьк Донецька 1 грудня 2010
9 Дніпропетровськ Дніпропетровська 3 грудня 2010
10 Київ Київська 9 грудня 2010
Київ
Чернігівська
11 Житомир Житомирська 13 грудня 2010
12 Рівне Рівненська 14 грудня 2010
Волинська
13 Хмельницький Хмельницька 16 грудня 2010
Чернівецька
14 Львів Львівська 17 грудня 2010
Закарпатська
Ів.-Франківська
Тернопільська
15 Одеса Одеська 22 грудня 2010
16 Вінниця Вінницька 24 грудня 2010

Додаток N 3
до наказу Міністерства
з питань
житлово-комунального
господарства
02.11.2010  N 388

ПРОГРАМА

семінару-конференції

1. Огляд останніх змін чинного законодавства, що впливають на порядок стягнення заборгованості споживачів житлово-комунальних послуг в судовому порядку та зростання їх відповідальності за невиконання зобов'язань.
(Доповідач від Академії: Вітман Вікторія Дмитрівна, фахівець УЖГ Шевченківського р-ну м. Києва; Доповідач від ВА "Укржитлоексплуатація": Щербина Ольга Анатоліївна, радник з юридичних питань).
1.1. Загальний огляд змін внесених в Закон України "Про судоустрій і статус суддів" (2453-17)
(Нова судова система України. Функції Верховного суду України. Дисциплінарна відповідальність суддів. Автоматизована система документообігу в суді. Мова судочинства. Скорочення процесуальних строків. Роль Пленумів вищих спеціалізованих судів та Пленуму Верховного суду України). Уведення кримінальної відповідальності фізичних осіб за невиконання рішень суду.
1.2. Новий порядок розгляду спорів про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги (Перелік вимог за якими може бути видано судовий наказ. Вимоги до форми і змісту заяви про видачу судового наказу. Підстави для повернення та відмови у прийнятті заяви про видачу судового наказу. Строки у наказному провадженні. Порядок набрання судовим наказом законної сили. Порядок оскарження судових наказів. Заява про скасування судового наказу. Оскарження судових наказів в апеляційному порядку. Оскарження судових наказів в касаційному порядку).
1.3. Розрахунок інфляційних та 3% річних на суму заборгованості за житлово-комунальні послуги.
1.3.1. Огляд інших змін у Цивільно-процесуальному кодексі України (1618-15) (Підсудність. Подання доказів, зустрічного позову, заперечень. Представництво. Новий порядок вручення судових повісток та процесуальних документів. Судові витрати. Попереднє судове засідання. Протидія процесуальним диверсіям).
1.4. Підсумок змін у чинному законодавстві для підприємств житлово-комунальної галузі.
2. Форми і методи роботи комунальних підприємств, щодо забезпечення покращення платіжної дисципліни споживачів (Доповідач від Академії: Саркісова Катерина Миколаївна, перший заступник директора УЖГ Шевченківського р-ну м. Києва; Доповідач від ВА "Укржитлоексплуатація": Святоцька Валентина Григоровна, радник з юридичних питань).
2.1. Позитивні та негативні аспекти забезпечення збору за участю служб комунального підприємства.
2.2. Негативні аспекти забезпечення збору за участю спеціалізованих юридичних компаній.
2.3. Позитивні та негативні аспекти забезпечення збору за допомогою змішаної форми організації роботи.
3. Рекомендації щодо організації ефективного управління дебіторською заборгованістю на комунальних підприємствах. Способи організації ефективного збору платежів за житлово-комунальні послуги.
(Доповідач від Академії: Юрченко Ірина Андріївна, технічний директор ОКП Донецьктеплокомуненерго; Доповідач від ВА "Укржитлоексплуатація": Святоцька Валентина Григоровна, радник з юридичних питань).
3.1. Аналіз станів особових рахунків та дебіторської заборгованості по них. Аналіз особових рахунків з демонтованими приладами опалення (Структура реалізації теплової енергії. Порівняльний аналіз перерахунків. Стан і структура дебіторської заборгованості).
3.2. Робота по скороченню дебіторської заборгованості (Моніторинг особових рахунків. Класифікація абонентів за соціальним статусом. Аналіз заборгованості абонентів з джерелом доходів. Аналіз дебіторської заборгованості за термінами виникнення. Аналіз оборотності дебіторської заборгованості за опалювальний сезон. Досудове врегулювання питань з погашення дебіторської заборгованості. Аналіз заборгованості, охопленої заходами впливу. Аналіз безнадійної дебіторської заборгованості).
3.3. Методи скорочення дебіторської заборгованості, що застосовувались у 2010 році (Створення комісій з досудового врегулювання питань погашення дебіторської заборгованості. Створення для абонентів консультаційного центру. Застосування програми "Автодозвон". Проведення моніторингу споживачів по категорії "населення" та інвентаризація дебіторської заборгованості).
3.4. Моніторинг особових рахунків із заборгованістю понад 5 тис.грн. (Принцип побудови "дерева рішень". Формування платіжної історії особового рахунку-боржника. Формування характеристики особового рахунку-боржника. Формування "дерева рішень" для особового рахунку-боржника. Аналіз недоотриманих доходів і оплати).
3.5. Інвентаризація дебіторської заборгованості по організаціям - юридичним особам (Рекомендації з проведення моніторингу юридичних осіб. Аналіз дебіторської заборгованості організацій щодо заходів стягнення. Основні боржники держбюджету. Структура дебіторської заборгованості позабюджетних організацій щодо заходів стягнення. Структура дебіторської заборгованості позабюджетних організацій за термінами виникнення).
3.6. Аналіз роботи комісії з досудового врегулювання.
3.7. Ефективність роботи програми "Автодозвон".
3.8. Результати моніторингу споживачів та їх дебіторської заборгованості у міжопалювальний сезон після застосування нових методів управління дебіторської заборгованості.
4. Конференція "Обговорення досвіду накопиченого комунальними підприємствами щодо зменшення розміру дебіторської заборгованості та підвищення рівня оплати за спожиті житлово-комунальні послуги. Формування відповідального ставлення споживача". Запитання-відповіді.