КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 9 червня 2011 р. N 614
Київ

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 31

Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 31 (31-2003-п) "Про затвердження Програми "Шкільний автобус" (Офіційний вісник України, 2003 р., N 3, ст. 80; 2007 р., N 8, ст. 312) зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України
М.АЗАРОВ
Інд. 70

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614

ЗМІНИ,

що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 31 ( 31-2003-п )

1. У постанові (31-2003-п) :
у назві та пункті 1 слова "Програми "Шкільний автобус" і "Програму "Шкільний автобус" замінити відповідно словами "Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" і "Державну цільову соціальну програму "Шкільний автобус";
у пункті 2 слова "Міністерству промислової політики" замінити словами "Державному агентству з управління державними корпоративними правами та майном", а слово "щороку" виключити;
у пункті 3 слова "підвезення учнів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів" замінити словами "перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів";
у тексті слова "Міністерство освіти і науки" у всіх відмінках замінити словами "Міністерство освіти і науки, молоді та спорту" у відповідному відмінку.
2. Державну цільову соціальну програму "Шкільний автобус", затверджену зазначеною постановою (31-2003-п) , викласти в такій редакції:
                                    "ЗАТВЕРДЖЕНО
                       постановою Кабінету Міністрів України
                      від 16 січня 2003 р. N 31 (31-2003-п)
	
                  (в редакції постанови Кабінету Міністрів України
                             від 9 червня 2011 р. N 614)

ДЕРЖАВНА

цільова соціальна програма "Шкільний автобус"

Мета Програми
Метою Програми є організація безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи і додому (далі - перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників), поліпшення освітнього рівня населення, що проживає у такій місцевості, та раціонального використання кадрового потенціалу зазначених закладів.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти необхідно створити належні умови для безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників, що передбачено Законами України "Про освіту" (1060-12) , "Про загальну середню освіту" (651-14) , "Про дошкільну освіту" (2628-14) , "Про місцеве самоврядування" (280/97-ВР) .
Загальна потреба в шкільних автобусах на початок 2011 року становить 2642 одиниці для організації безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників, у тому числі спеціальних шкільних автобусів, у яких обладнано місця для учнів та дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, - більш як 100 одиниць. Крім того, потребує оновлення близько 700 автобусів, що експлуатуються понад 10 років.
Кількість учнів загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, які проживають за межею пішохідної доступності, у розрізі адміністративно-територіальних одиниць зазначена у додатку 1.
Розв'язати проблему можливо шляхом:
створення нормативно-правової бази для виконання Програми;
придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів;
забезпечення керівництвом дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості коригування розкладу уроків та режиму навчально-виховного процесу з метою економного використання шкільних автобусів;
розроблення механізму прийому шкільних автобусів районними відділами освіти адміністративно-територіальних одиниць;
забезпечення належного рівня експлуатації та збереження шкільних автобусів районними відділами освіти адміністративно-територіальних одиниць.
Можливі три варіанти розв'язання проблеми, що передбачають:
перший - виконання регіональних програм "Шкільний автобус" за рахунок коштів місцевих бюджетів;
другий - виконання Програми за рахунок коштів державного бюджету, що дасть можливість координувати закупівлю шкільних та спеціальних шкільних автобусів;
третій, оптимальний - виконання Програми за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів за умови стабільного фінансування, а також інших джерел, не заборонених законодавством, що дасть можливість координувати закупівлю шкільних та спеціальних шкільних автобусів, оновлення існуючого парку шкільних автобусів і протяжність спеціалізованих транспортних маршрутів.
Завдання і заходи Програми
Завдання і заходи з виконання Програми зазначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
створити нормативно-правову базу для виконання Програми;
придбати шкільні та спеціальні шкільні автобуси для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів;
забезпечити перевезення 100 відсотків учнів, дітей та педагогічних працівників;
придбати спеціальні шкільні автобуси для забезпечення безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках.
Очікувані результати виконання Програми зазначені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головним розпорядникам бюджетних коштів, відповідальним за виконання завдань і заходів Програми.
Орієнтовна вартість одного шкільного автобуса місткістю 25 місць становить 300 тис. гривень, а одного спеціального шкільного автобуса - 380 тис. гривень.".
3. Додатки 1-3 викласти в редакції, що додається.
Додаток 1
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)

КІЛЬКІСТЬ

учнів загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, які проживають за межею пішохідної доступності, у розрізі адміністративно-територіальних одиниць

Найменування адміністративно- територіальної одиниці Загальна кількість учнів, які проживають за межею пішохідної доступності (станом на початок 2010/11 навчального року) Кількість учнів, які потребують безпечного, регулярного і безоплатного перевезення (станом на початок 2010/11 навчального року)
Автономна Республіка Крим 15575 1086
Область:
Вінницька 12586 6400
Волинська 9349 4267
Дніпропетровська 15883 2874
Донецька 8191 4106
Житомирська 13054 4409
Закарпатська 12949 5383
Запорізька 10122 3282
Івано-Франківська 13767 6021
Київська 15087 6144
Кіровоградська 7561 2307
Луганська 7145 4053
Львівська 21639 9166
Миколаївська 6656 1295
Одеська 10743 2330
Полтавська 12483 4586
Рівненська 13835 7226
Сумська 7069 2214
Тернопільська 8156 5149
Харківська 12556 2368
Херсонська 6664 1296
Хмельницька 11354 1123
Черкаська 7741 3612
Чернівецька 8985 2870
Чернігівська 7222 1602
м. Севастополь 752 298
Усього 277124 95467
Додаток 2
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

з виконання Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" на період до 2015 року

Найменування завдання Найменування показника Значення показника Найменування заходу Відповідальний за виконання Джерела фінансу- вання (держав- ний, місцевий бюджети, інші) Прогнозо- ваний обсяг фінансо- вих ресурсів для виконання завдань, млн. гривень У тому числі за роками
усьо- го за роками 2003- 2010 2011 2012 2013 2014 2015
2003- 2010 2011 2012 2013 2014 2015
1. Створення нормативно- правової бази кількість нормативно- правових актів, одиниць 1 1 розроблення порядку переобладнання існуючого парку шкільних автобусів для забезпечення регулярного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи і додому МОНмолодьспорт
2. Переоблад- нання існуючого парку шкільних автобусів -"- 1 1 1) розроблення необхідної документації щодо переобладнання існуючого парку шкільних автобусів Агентство держмайна
2) переобладнання існуючого парку шкільних автобусів, у тому числі автобусів до 15 (особливо малий) і 25 місць (малий), а також понад 25 місць (середній) Агентство держмайна, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації
3) сертифікація переобладнаних шкільних автобусів Агентство держмайна
3. Придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів кількість шкільних автобусів, одиниць 882 1) придбання шкільних автобусів для поповнення та оновлення існуючого парку шкільних автобусів, у тому числі до 15 (особливо малий) і 25 місць (малий), а також понад 25 місць (середній) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації державний бюджет 150,4
1733 місцеві бюджети 185,4
2615 Разом 335,8
кількість учнів, дітей та педагогічних працівників, що перевозяться, відсотків 100 100 2) придбання, переобладнання та оновлення шкільних автобусів для забезпечення регулярного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи і додому МОНмолодьспорт державний бюджет 334,2 68,4 66,6 66,6 66,3 66,3
кількість шкільних автобусів, придбаних за кошти державного бюджету, одиниць 1114 228 222 222 221 221
кількість шкільних автобусів, придбаних та оновлених за кошти місцевого бюджету, одиниць 1427 285 285 285 285 287 Рада міністрів Автономної Республіки Крим бюджет Автономної Республіки Крим 30 6 6 6 6 6
облдержадміністрації: місцеві бюджети
Вінницька 63,6 17,9 11,2 12,5 11,5 10,5
Волинська 13,5 2,2 3,9 2,8 2,7 1,9
Дніпропетровська 5,8 1,9 1,5 0,7 1,1 0,6
Донецька 6,6 5,4 0,3 0,3 0,3 0,3
Житомирська 27,6 15,3 3,3 3,3 3 2,7
Закарпатська 22,8 4,9 5,8 4,3 3,9 3,9
Запорізька 13,7 6,8 6,6 0,3
Івано-Франківська 18 3,9 3,6 4,5 3,3 2,7
Київська 21,4 4,4 4,5 4,3 4,3 3,9
Кіровоградська 29,2 6,3 6,4 6,5 5,6 4,4
Луганська 3,6 0,6 1,4 0,5 0,7 0,4
Львівська 26 6,6 5,6 5,5 4,7 3,6
Миколаївська 13,2 4 3,3 2,7 1,8 1,4
Одеська 18,5 7,2 4,6 2,4 2,4 1,9
Полтавська 11,3 2,7 4 1,6 1,6 1,4
Рівненська 4,8 1,2 1,2 0,9 1,2 0,3
Сумська 46,1 10,8 10,9 9,6 7,8 7
Тернопільська 6,1 1,5 0,8 1 1,3 1,5
Харківська 1,9 0,8 0,3 0,3 0,5
Херсонська 9,7 0,7 2 2,2 2,2 2,6
Хмельницька 1,2 0,3 0,3 0,3 0,3
Черкаська 8,6 8,6
Чернівецька 9,2 2,7 2,3 2,3 1 0,9
Чернігівська 14,2 3,1 2,6 2,7 2,9 2,9
Севастопольська міськдержадміністрація 1,5 0,3 0,3 0,3 0,3 0,3
Разом 762,3 193,4,8 159,8 144,4 136,5 128,2
у тому числі державний бюджет 334,2 68,4 66,6 66,6 66,3 66,3
місцеві бюджети 428,1 125 93,2 77,8 70,2 61,9
кількість спеціальних шкільних автобусів, одиниць 101 16 26 24 17 18 3) придбання спеціальних шкільних автобусів для забезпечення регулярного перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи і додому МОНмолодьспорт державний бюджет 38,38 6,08 9,88 9,12 6,46 6,84
кількість учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, що перевозяться, відсотків 100 15,83 25,76 23,76 16,83 17,82
кількість регіональних програм, одиниць 26 26 4) розроблення регіональних програм "Шкільний автобус" на період до 2015 року (за погодженням з МОНмолодьспортом) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації
кількість узагальнених спеціалізованих транспортних маршрутів, одиниць 130 26 26 26 26 26 5) розроблення і затвердження спеціалізованих транспортних маршрутів для перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи і додому Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації, МВС, МОНмолодьспорт
кількість транспортних підприємств, одиниць 25 25 6) утворення у разі необхідності транспортних підприємств, які здійснюють технічне обслуговування та ремонт шкільних автобусів Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації бюджет Автономної Республіки Крим, місцеві бюджети
кількість узагальнених даних (звітів) про розподіл шкільних автобусів, одиниць 130 26 26 26 26 26 7) здійснення розподілу шкільних автобусів відповідно до потреби - " -
кількість нормативних актів, одиниць 1 1 8) розроблення методичних рекомендацій щодо використання, утримання та обслуговування шкільних автобусів МОНмолодьспорт
кількість нормативних актів, одиниць 1 1 9) розроблення методичних рекомендацій щодо перевезення шкільними та спеціальними шкільними автобусами учнів, дітей (у тому числі учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках) та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи і додому -"-
Разом за завданням 3 800,68 199,48 169,68 153,52 142,96 135,04
у тому числі державний бюджет 372,58 74,48 76,48 75,72 72,76 73,14
місцеві бюджети 428,1 125 93,2 77,8 70,2 61,9
РАЗОМ ЗА ПРОГРАМОЮ 800,68 199,48 169,68 153,52 142,96 135,04
у тому числі МОНмолодьспорт державний бюджет 372,58 74,48 76,48 75,72 72,76 73,14
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні і Севастопольська міська держадміністрації місцеві бюджети 428,1 125 93,2 77,8 70,2 61,9

Додаток 3
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

виконання Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" на період до 2015 року

Найменування завдання Найменування показника виконання завдання Одиниця виміру Значення показника
усього у тому числі за роками
2003- 2010 2011 2012 2013 2014 2015
1. Створення нормативно- правової бази соціальні
кількість нормативно- правових актів одиниць 2 1 1
2. Переобла- днання існуючого парку шкільних автобусів -"- -"- 1 1
3. Придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів кількість учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, що перевозяться відсотків 100 100
кількість шкільних автобусів одиниць 2541 513 507 507 506 508
кількість учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, що перевозяться відсотків 100 15,83 25,76 23,76 16,83 17,82
кількість спеціальних шкільних автобусів одиниць 101 16 26 24 17 18
кількість регіональних програм одиниць 26 26
кількість узагальнених спеціалізованих транспортних маршрутів -"- 130 26 26 26 26 26
кількість нормативних актів -"- 2 2
економічні
кількість транспортних підприємств -"- 25 25