УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 липня 2009 р. N 672
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 704 (704-2011-п) від 22.06.2011 )

Про затвердження Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову економічну програму розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати щороку за поданням Міністерства транспорту та зв'язку визначені Програмою завдання, заходи та показники до розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади подавати щороку до 1 березня Міністерству транспорту та зв'язку інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 15 квітня Кабінетові Міністрів України та Міністерству економіки.
Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 21

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 липня 2009 р. N 672

ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ЕКОНОМІЧНА ПРОГРАМА

розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки

Загальна частина

Забезпечення права населення, господарюючих суб'єктів, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також інших користувачів на доступ до високоякісних послуг поштового зв'язку відповідно до Всесвітньої поштової конвенції (995_297) належить до основних зобов'язань держав - членів Всесвітнього поштового союзу, членом якого є Україна.
Національний ринок послуг поштового зв'язку зазнав значних змін завдяки трансформації структури попиту, технологічному прогресу, лібералізації, що потребує відповідних змін у нормативно-правовій базі, зокрема в частині створення умов для впровадження новітніх поштових та інформаційних технологій, удосконалення тарифної та податкової політики тощо.
Невідповідність системи аналізу стану ринку послуг поштового зв'язку та моніторингу якості надання таких послуг сучасним умовам зменшує ефективність регуляторної функції держави.
Основою ринку поштових послуг України, як і переважної більшості інших держав, є діяльність одного національного оператора - Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" (далі - Укрпошта), на якого покладаються функції з надання універсальних послуг поштового зв'язку (далі - універсальні послуги).
На розвиток національного оператора негативно впливають такі фактори:
надмірна розгалуженість мережі поштового зв'язку;
збитковість сільських відділень і пунктів поштового зв'язку;
велика частка ручної праці;
надання послуг поштового зв'язку за тарифами, нижчими за собівартість;
неналежне забезпечення спеціалізованим транспортом.

Мета Програми

Метою Програми є забезпечення ефективного функціонування та розвитку поштового зв'язку в умовах подальшої лібералізації ринку, поглиблення інтеграції України у світовий поштовий простір.

Шляхи і способи розв'язання проблеми

Існують три варіанти розв'язання проблеми.
Перший варіант передбачає надання фінансової підтримки Укрпошті за рахунок коштів державного бюджету, обсяг якої можна завчасно спрогнозувати за результатами аналізу діяльності Укрпошти.
Недоліками варіанта є:
залежність від обсягу дохідної частини державного бюджету;
відсутність мотивації щодо зменшення залежності від зовнішньої фінансової підтримки.
Другий варіант передбачає фінансування Укрпошти за рахунок коштів Фонду універсальних послуг, який формується шляхом сплати внесків операторами поштового зв'язку, що забезпечить рівномірне надходження коштів фінансової підтримки.
Недоліком є залежність обсягу надходжень до Фонду універсальних послуг від кількості операторів поштового зв'язку на ринку і їх прибутку.
Третій, оптимальний варіант - це розроблення та забезпечення виконання Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку, яка ґрунтується в основному на підвищенні ефективності роботи та самоокупності, що передбачає:
створення умов для впровадження новітніх поштових та інформаційних технологій;
автоматизацію і механізацію виробничих процесів;
оптимізацію мережі поштового зв'язку, організаційної структури та обсягів витрат Укрпошти;
удосконалення тарифної політики;
розроблення нормативно-правових актів для вдосконалення регулювання відносин у сфері поштового зв'язку.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування наведені у додатку 1.

Завдання і заходи

Основними завданнями Програми є:
удосконалення законодавства з метою створення економічно обґрунтованої нормативно-правової бази регулювання ринку послуг поштового зв'язку, яка повинна забезпечити:
- проведення постійного аналізу стану ринку послуг поштового зв'язку та незалежного моніторингу контролю якості їх надання за рахунок можливості контролю користувачами за проходженням власних поштових відправлень;
- прозорий та об'єктивний державний нагляд за дотриманням операторами поштового зв'язку ліцензійних умов;
- формування економічно обґрунтованих тарифів на універсальні послуги з урахуванням відповідного рівня рентабельності за винятком перехресного субсидування;
- розроблення прозорої, недискримінаційної тарифної та податкової політики;
- розмежування тарифів на універсальні послуги між фізичними та юридичними особами (для реєстрованих поштових відправлень), а також за ознаками пріоритетності оброблення і перевезення поштових відправлень;
- удосконалення системи контролю виконання нормативів якості пересилання поштових відправлень, у тому числі із застосуванням діагностичних методів контролю;
- сприяння та стимулювання впровадженню систем управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001-2001;
оптимізація кількості відділень поштового зв'язку із збереженням доступності та належного рівня якості універсальних послуг (оптимізація мережі поштового зв'язку Укрпошти) шляхом:
- приведення кількості об'єктів поштового зв'язку до нормативної з метою мінімізації витрат;
- реалізації надлишкового майна, не задіяного у виробничому процесі;
здійснення Укрпоштою структурних, технічних і технологічних перетворень шляхом:
- оновлення технологічного автомобільного транспорту для перевезення пошти та впровадження пересувних відділень поштового зв'язку;
- оптимізації логістики перевезення пошти, здійснення синхронізації перевезення та оброблення пошти;
- упровадження системи моніторингу за рухом автомобільного транспорту;
розвиток інформаційної інфраструктури та автоматизація управлінських і виробничих процесів шляхом:
- оснащення міських відділень поштового зв'язку комп'ютерно-касовими системами "Автоматизоване робоче місце відділення зв'язку" із сканерами двомірних штрих-кодів та сільських відділень поштового зв'язку новими спеціалізованими контрольно-касовими апаратами;
- розвитку корпоративної комп'ютерної мережі підприємства, оновлення комп'ютерної техніки;
- розвитку системи комп'ютеризації надання фінансових послуг;
- створення автоматизованої системи управління виробництвом;
- упровадження системи контролю якості проходження пошти;
- створення автоматизованих сортувальних центрів у мм. Дніпропетровську, Києві, Львові;
розвиток послуг шляхом:
- упровадження послуг з друку та конвертування матеріалів;
- удосконалення системи електронних поштових переказів та надання фінансових послуг;
- упровадження інших послуг з використанням інформаційних технологій.
Завдання і заходи з виконання Програми, які спрямовані на розв'язання проблеми і досягнення мети, зазначені у додатку 2.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
для користувачів:
- надання комплексних послуг поштового зв'язку; логістичних, фінансових, інформаційних та інших;
- доступність та гарантовану якість універсальних послуг;
- високий рівень культури обслуговування;
для операторів поштового зв'язку:
- прозорий, конкурентний та недискримінаційний ринок діяльності;
- економічно обґрунтоване формування тарифів;
для Укрпошти:
- створення ефективної системи управління підприємством;
- формування оптимальної мережі об'єктів поштового зв'язку;
- удосконалення транспортної мережі;
- розвиненість інформаційної інфраструктури підприємства;
- розширення спектра та підвищення якості поштових та інших послуг;
- автоматизацію та механізацію технологічних процесів;
- підвищення рентабельності виробничої діяльності;
- фінансову стабільність;
для держави:
- сталість поштового зв'язку, доступність та підвищення якості поштових послуг;
- конкурентоспроможність Укрпошти;
- збільшення надходжень до державного бюджету;
- позитивний вплив на соціально-економічний стан країни.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Загальний обсяг фінансування Програми становить 1396,6 млн. гривень.
Фінансування здійснюватиметься за рахунок коштів Укрпошти та інших джерел.

Додаток 1
до Програми

ПАСПОРТ

Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 січня 2009 р. N 35 (35-2009-р) .
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 р. N 672.
3. Державний замовник - Мінтрансзв'язку.
4. Керівник Програми - Міністр транспорту та зв'язку.
5. Виконавці заходів Програми - Мінтрансзв'язку, НКРЗ, Українське державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта".
6. Строк виконання: 2009-2013 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування Обсяг фінансування, млн. гривень У тому числі за роками
2009 2010 2011 2012 2013
Кошти Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" 1026 107,3 167,5 214,6 268,5 268,1
Інші джерела 370,6 227,1 143,5
Усього 1396,6 107,3 167,5 441,7 268,5 411,6

Додаток 2
до Програми

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

з виконання Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки

Найменування завдання Найменування показника Значення показника Найменування заходу Головний розпорядник бюджетних коштів Джерела фінансу- вання (власні кошти, держав- ний бюджет, інші) Прог- нозний обсяг фінан- сових ресур- сів для вико- нання зав- дань, млн. гри- вень У тому числі за роками
усьо- го за роками 2009 2010 2011 2012 2013
2009 2010 2011 2012 2013
1. Удосконалення законодавства кількість нормативно- правових актів 5 1 1 1 1 1 1) внесення зміни до статті 9 Закону України "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" щодо надання послуг за тарифами, нижчими за собівартість Мінтрансзв'язку Держкомтелерадіо Мін'юст
2) внесення змін до Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" в частині розширення тлумачення терміна "розрахунково-касове обслуговування" Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг Національний банк Мінтрансзв'язку Мін'юст
3) внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 4 січня 1998 р. N 1 "Про програми реструктуризації об'єднань "Укртелеком" і "Укрпошта" щодо скасування Програми реструктуризації Українського об'єднання поштового зв'язку "Укрпошта" Мінтрансзв'язку Мін'юст
4) внесення змін до нормативно-правових актів з питань надання операторами поштового зв'язку фінансових послуг Мінтрансзв'язку Держкомпідприєм- ництво НКРЗ
5) внесення змін до Закону України "Про поштовий зв'язок" щодо забезпечення державного нагляду за додержанням суб'єктами господарювання вимог законодавства про поштовий зв'язок НКРЗ Мінтрансзв'язку Мін'юст
2. Оптимізація мережі поштового зв'язку Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" (далі - Укрпошта) кількість скорочених стаціонарних відділень поштового зв'язку 2042 264 711 1067 1) упровадження 220 пересувних відділень поштового зв'язку власні кошти Укрпошти 40 9,9 12,7 17,4
кількість відремонтова- них об'єктів поштового зв'язку 600 130 110 113 122 125 2) проведення капітального ремонту (реконструкції) -"- 72,1 27,3 10,5 10,7 11,6 12
кількість відчуженних об'єктів 297 295 1 1 3) відчуження майна, не задіяного у виробничому процесі
Разом за завданням 2 112,1 37,2 23,2 28,1 11,6 12
3. Здійснення Укрпоштою структурних, технічних і технологічних перетворень кількість придбаного автотранспорту (з автомобілями для пересувних відділень поштового зв'язку) 1417 178 174 239 423 403 1) оновлення технологічного автомобільного транспорту для внутрішньообласних перевезень -"- 136 15,1 10,4 15,7 46,5 48,3
кількість придбаних контейнерів та пластикових ящиків для внутрішньо- обласних перевезень 2) розвиток контейнерних перевезень власні кошти Укрпошти 8,3 3,2 1,3 1,3 1,3 1,2
Разом за завданням 3 144,3 18,3 11,7 17 47,8 49,5
4. Розвиток інформаційної інфраструктури та автоматизація управлінських і виробничих процесів кількість придбаних комп'ютерно- касових систем для оснащення відділень поштового зв'язку 1590 486 197 210 342 355 1) придбання комп'ютерних комплектів автоматизованих робочих місць "Відділення зв'язку" та "Електронний переказ" -"- 12,1 3,7 1,5 1,6 2,6 2,7
4397 772 770 815 1000 1040 2) придбання спеціалізованих електронно-касових апаратів -"- 9,7 1,7 1,7 1,8 2,2 2,3
кількість модернізованих серверних комплексів 220 30 32 40 60 58 3) заміна застарілого серверного обладнання центрів поштового зв'язку -"- 10,1 1,3 1,5 1,7 2,8 2,8
кількість підключених відділень поштового зв'язку до комунікаційної мережі 450 450 4) придбання комунікаційного обладнання, оновлення парку комп'ютерної техніки -"- 23,3 6 4,1 4,2 5,0 4
5) створення центру оброблення даних власні кошти Укрпошти 6,9 6,9
придбання ліцензій та розроблення програмного забезпечення 6) забезпечення безперебійної роботи комунікаційно- комп'ютерної мережі -"- 8,9 1,8 1,5 1,6 2 2
кількість сортувальних центрів 1 7) будівництво автоматизованого сортувального центру в м. Дніпропетровську -"- 254,9 10 109,8 135,1
інші джерела 227,1 227,1
Разом 482 10 109,8 362,2
кількість сортувальних центрів 1 будівництво автоматизованого сортувального центру в м. Києві власні кошти Укрпошти 356,5 10 178 168,5
інші джерела 143,5 143,5
Разом 500 10 178 312
кількість проектів 1 проектування будівництва автоматизованого сортувального центру в м. Львові власні кошти Укрпошти 8 8
автоматизація виробничих процесів у центрах оброблення пошти та в центрах обслуговування споживачів 8) придбання поштооброблювального обладнання (транспортери, маркувальні та штемпелювальні машини, навантажувально- розвантажувальне обладнання тощо) власні кошти Укрпошти 8 0,7 1,2 1,5 2,2 2,4
9) придбання поштового обладнання (скриньки, електронні ваги, опорні пункти, велосипеди тощо) -"- 29,8 9 4,5 4,8 6 5,5
10) виконання енергозберігаючих заходів та заходів з технічного укріплення об'єктів поштового зв'язку -"- 11,7 1,8 2 2,3 2,8 2,8
11) придбання іншого технологічного обладнання (датери, детектори валют, виробничі меблі тощо) -"- 29,7 8,9 4,8 4,9 5,5 5,6
Разом за завданням 4 1140,2 51,8 132,6 396,6 209,1 350,1
у тому числі власні кошти Укрпошти 769,6 51,8 132,6 169,5 209,1 206,6
інші джерела 370,6 227,1 143,5
Усього за Програмою 1396,6 107,3 167,5 441,7 268,5 411,6
у тому числі власні кошти Укрпошти 1026 107,3 167,5 214,6 268,5 268,1
інші джерела 370,6 227,1 143,5

Додаток 3
до Програми

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

виконання Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки

Найменування завдання Найменування показника Значення показника
усього за роками
2009 2010 2011 2012 2013
1. Удосконалення законодавства кількість нормативно- правових актів 5 1 1 1 1 1
2. Будівництво та введення в експлуатацію Українським державним підприємством поштового зв'язку "Укрпошта" сучасних сортувальних центрів кількість сортувальних центрів 2 1 1
3. Проектування будівництва автоматизованого сортувального центру в м. Львові кількість проектів 1
4. Оптимізація мережі поштового зв'язку Українським державним підприємством поштового зв'язку "Укрпошта" кількість об'єктів поштового зв'язку, що скорочуються 2042 264 811 1067
кількість упроваджених пересувних відділень поштового зв'язку 220 60 70 90
кількість відремонтованих об'єктів поштового зв'язку 600 130 110 113 122 125
кількість відчужених об'єктів поштового зв'язку 297 295 1 1
5. Розвиток інформаційної інфраструктури підприємства кількість комп'ютерних комплектів автоматизованих робочих місць "Відділення зв'язку" та "Електронний переказ" 1590 486 197 210 342 355
кількість спеціалізованих електронно- касових апаратів 4397 772 770 815 1000 1040
кількість модернізованих серверних комплексів 220 30 32 40 60 58
кількість відділень поштового зв'язку, підключених до комунікаційної мережі 450 450
6. Удосконалення транспортної мережі кількість придбаного автотранспорту 1417 178 174 239 423 403