ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ УКРАЇНИ
Н А К А З
26.08.2011 N 162

Про заходи щодо виконання і удосконалення процедури прийняття та проходження державної служби в Державній службі фінансового моніторингу України

Відповідно до Законів України "Про державну службу" (3723-12) , "Про засади запобігання і протидії корупції" (3206-17) і "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" (249-15) , постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.98 N 731 (731-98-п) "Про затвердження Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади" та з метою забезпечення виконання і удосконалення процедури прийняття та проходження державної служби НАКАЗУЮ:
1. Затвердити форму Попередження про спеціальні обмеження, встановлені Законами України "Про державну службу" (3723-12) , "Про засади запобігання і протидії корупції" (3206-17) і "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" (249-15) щодо порядку прийняття та проходження державної служби (далі - Попередження), що додається.
2. Управлінню планування, виконання бюджету, бухгалтерського обліку та роботи з персоналом (Духота А.Г.):
забезпечити підписання кандидатами на заміщення вакантних посад в Держфінмоніторингу України Попередження, а також документа про ознайомлення з Загальними правилами поведінки державного службовця, затвердженими наказом Головного управління державної служби України від 04.08.2010 N 214 (z1089-10) , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.11.2010 за N 1089/18384 (із змінами).
3. Управлінню контролю та адміністративно-господарської роботи (Хоменко А.П.) довести цей наказ до відома заступників Голови Держфінмоніторингу України та керівників самостійних структурних підрозділів.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету фінансового моніторингу України від 30.05.2007 N 94 "Про заходи щодо виконання і удосконалення процедури прийняття та проходження державної служби в Державному комітеті фінансового моніторингу України".
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова
С.Г.Гуржій

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Державної служби фінансового
моніторингу України
26.08.2011  N 162

Попередження про спеціальні обмеження, встановлені Законами України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про засади запобігання і протидії корупції" ( 3206-17 ) та "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" ( 249-15 ) щодо порядку прийняття та проходження державної служби

Закон України "Про державну службу" ( 3723-12 )

Статтею 5 Закону (3723-12) встановлено, що державні службовці повинні сумлінно виконувати свої службові обов'язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби чи негативно вплинути на репутацію державного службовця.
Статтею 12 Закону (3723-12) передбачено, що не можуть бути обраними або призначеними на посаду в державному органі та його апараті особи, які:
визнані у встановленому порядку недієздатними;
мають судимість, що є несумісною із зайняттям посади;
у разі прийняття на службу будуть безпосередньо підпорядковані або підлеглі особам, які є їх близькими родичами чи свояками;
в інших випадках, встановлених законами України.
Статтею 16 Закону (3723-12) визначено, що:
на державних службовців поширюються обмеження, передбачені Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції" (3206-17) ;
державний службовець не може брати участь у страйках та вчиняти інші дії, що перешкоджають нормальному функціонуванню державного органу.

Закон України "Про засади запобігання і протидії корупції" ( 3206-17 )

Статтею 6 Закону (3206-17) встановлено обмеження щодо використання службового становища.
Так, державним службовцям забороняється використовувати свої службові повноваження та пов'язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди або у зв'язку з прийняттям обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі:
1) неправомірно сприяти фізичним або юридичним особам у здійсненні ними господарської діяльності, одержанні субсидій, субвенцій, дотацій, кредитів, пільг, укладанні контрактів (у тому числі на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти);
2) неправомірно сприяти призначенню на посаду особи;
3) неправомірно втручатися в діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування або посадових осіб;
4) неправомірно надавати перевагу фізичним або юридичним особам у зв'язку з підготовкою проектів, виданням нормативно-правових актів та прийняттям рішень, затвердженням (погодженням) висновків.
Статтею 7 Закону (3206-17) передбачені обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності:
Державним службовцям забороняється:
1) займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту), якщо інше не передбачено Конституцією (254к/96-ВР) або законами України;
2) входити до складу органу управління чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді товариства (спостережній раді), ревізійній комісії господарського товариства), якщо інше не передбачено Конституцією (254к/96-ВР) або законами України.
Статтею 8 Закону (3206-17) встановлено обмеження щодо одержання дарунків (пожертв).
Так, державним службовцям забороняється безпосередньо або через інших осіб одержувати дарунки (пожертви) від юридичних або фізичних осіб:
1) за рішення, дії чи бездіяльність в інтересах дарувальника, що приймаються, вчиняються як безпосередньо такою особою, так і за її сприяння іншими посадовими особами та органами;
2) якщо особа, яка дарує (здійснює) дарунок (пожертву), перебуває в підпорядкуванні такої особи.
Державні службовці можуть приймати дарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, та пожертви, крім випадків, передбачених частиною першою цієї статті, якщо вартість таких дарунків (пожертв) не перевищує 50 відсотків мінімальної заробітної плати, встановленої на день прийняття дарунка (пожертви), одноразово, а сукупна вартість таких дарунків (пожертв), отриманих з одного джерела протягом року, - однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.
Передбачене обмеження щодо вартості дарунків (пожертв) не поширюється на дарунки (пожертви), які:
1) даруються (здійснюються) близькими особами;
2) одержуються як загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси.
Дарунки, одержані державними службовцями як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям, є відповідно державною або комунальною власністю і передаються органу, установі чи організації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Статтею 9 Закону (3206-17) встановлено обмеження щодо роботи близьких осіб.
Державні службовці не можуть мати у безпосередньому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути безпосередньо підпорядкованими у зв'язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
Державні службовці зобов'язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
У разі виникнення обставин, що порушують зазначені вимоги відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п'ятнадцятиденний строк.
Якщо в зазначений строк ці обставини добровільно не усунуто, відповідні особи або близькі їм особи в місячний строк з моменту виникнення обставин підлягають переведенню в установленому порядку на іншу посаду, що виключає безпосереднє підпорядкування.
У разі неможливості такого переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.
Державним службовцям забороняється брати участь у роботі колегіальних органів під час розгляду питань щодо призначення на посаду близьких їм осіб та у будь-який інший спосіб впливати на прийняття такого рішення.
Стаття 10 Закону (3206-17) визначає обмеження щодо осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування.
Так, державним службовцям, які звільнилися з посади або іншим чином припинили діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом року з дня її припинення забороняється:
1) укладати трудові договори (контракти) або вчиняти правочини у сфері підприємницької діяльності з підприємствами, установами чи організаціями незалежно від форми власності, якщо зазначені особи протягом року до дня припинення виконання функцій держави або місцевого самоврядування здійснювали повноваження з контролю, нагляду або підготовки чи прийняття відповідних рішень щодо діяльності цих підприємств, установ чи організацій;
2) розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах інформацію, яка стала їм відома у зв'язку з виконанням службових повноважень, крім випадків, установлених законом;
3) представляти інтереси будь-якої особи у справах (у тому числі в тих, що розглядаються в судах), в яких іншою стороною є орган (органи), в якому (яких) вони працювали.
Статтею 12 Закону (3206-17) визначено, що державні службовці зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою, що додається до цього Закону (3206-17) .
Окрім цього, у разі відкриття державним службовцем валютного рахунка в установі банку-нерезидента він зобов'язаний в десятиденний строк письмово повідомити про це орган державної податкової служби за місцем проживання із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.
Статтею 14 Закону (3206-17) передбачено, що державні службовці зобов'язані уживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів; повідомляти невідкладно безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів.

Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" ( 249-15 )

Статтею 19 Закону (249-15) передбачено, що використання Держфінмоніторингу України в партійних, групових чи особистих інтересах не допускається.
Діяльність партій, рухів та інших громадських об'єднань, що мають політичні цілі, в Держфінмоніторингу України забороняється.
На період служби чи роботи за трудовим договором членство посадових і службових осіб Держфінмоніторингу України в партіях, рухах та інших громадських об'єднаннях зупиняється.
Як виняток дозволяється членство працівників, які уклали трудовий договір з Держфінмоніторингом України, у професійних спілках.
Про спеціальні обмеження, встановлені Законами України "Про державну службу" (3723-12) , "Про засади запобігання і протидії корупції" (3206-17) та "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" (249-15) щодо осіб, які претендують на посади державних службовців, попереджений(на) та зобов'язуюсь їх виконувати:
 ______________________                ___________________________
        (підпис)                          (Прізвище, ініціали)
 "___" ____________ 20__ року
Начальник Юридичного управління
І.М.Гаєвський