МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 585 від 04.09.2001
м. Київ

Про затвердження Інструкції про порядок передачі в чартер морських і річкових суден підприємствами державної форми власності й акціонерними товариствами, акції яких знаходяться у державній власності.

З метою створення належних умов для ефективного використання морських і річкових суден підприємствами державної форми власності й акціонерними товариствами, акції яких перебувають у державній власності, забезпечення належного рівня безпеки судноплавства, а також відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України N 8-92 (8-92) "Про управління майном, що є у загальнодержавній власності", НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок передачі в чартер морських і річкових суден підприємствами державної форми власності й акціонерними товариствами, акції яких знаходяться у державній власності (додається).
2. Директору Державного департаменту морського і річкового транспорту (Зубкову В.О.) прийняти до керівництва цю Інструкцію, довести її вимоги до структурних підрозділів Державного департаменту морського і річкового транспорту, судноплавним компаніям, морськім портам та іншим підприємствам державної форми власності й акціонерним товариствам, акції яких знаходяться у державній власності, і забезпечити її неухильне виконання.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Міністерства транспорту України А.Ф.Демиденка.
Міністр
В.П.Пустовойтенко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
04.09.2001 N 585

ІНСТРУКЦІЯ

про порядок передачі в чартер морських і річкових суден підприємствами державної форми власності й акціонерними товариствами, акції яких знаходяться у державній власності.

1. Загальні положення.

1.1. Інструкція про порядок передачі в чартер морських і річкових суден підприємствами державної форми власності й акціонерними товариствами, акції яких знаходяться у державній власності (далі - Інструкція), поширюється на всі підприємства державної форми власності та акціонерні товариства, всі акції яких, або контрольний пакет (51 %), знаходяться у державній власності, що входять до сфери управляння Міністерства транспорту України.
1.2. Інструкція встановлює порядок передачі морських і річкових суден підприємствами-судновласниками в чартери та менеджмент відповідно до існуючих міжнародних форм договорів фрахтування та менеджменту.
1.3. Інструкція обов'язкова для всіх підприємств, що використовують умови договорів у вигляді чартерів, і менеджментських угод у своїй виробничій діяльності та діяльності своїх підрозділів.
1.4. Інструкція розроблена згідно з Законами України "Про підприємства в Україні" (887-12) , "Про господарські товариства" (1576-12) , Кодексу торговельного мореплавства (176/95-ВР) та інших нормативно-правових актів.

2. Порядок передачі суден у чартери.

2.1. Передача суден у чартер здійснюється підприємствами-судновласниками самостійно в межах їх повноважень відповідно до існуючих міжнародних проформ договорів: тайм-чартер, димайз-чартер, бербоут-чартер при строках дії договорів не більше як:
тайм-чартер - 1 рік
димайз-чартер, бербоут-чартер - 5 років.
При цьому основні умови договорів (чартерів) повинні включати:
а) Фрахтові ставки - згідно кон'юнктурних проробок судновласника за типом судна, віку, вантажомісткості, регіону та виду вантажу.
б) Умови сплати фрахту - авансові платежі.
в) Гарантії:
тайм-чартер - наявність підтвердження платоспроможності фрахтувальника;
бербоут-чартер - гарантія фінансового інституту або депозит.
г) Страхування (CASCO) - судновласника.
д) Вид сплати - пряме переведення коштів на рахунок судновласника або його агентів.
е) Контроль з боку судновласника: (бербоут-чартер) - щорічний огляд технічного стану судна судновласником або за його дорученням незалежним сюрвейером.
Не допускаються умови:
- Можливості застави судна фрахтувальником.
- Передача в суббербоут.
- Проведення класифікаційного ремонту судна самим фрахтувальником.
- Відпрацювання боргів третіх осіб.
2.2. Якщо умови відфрахтування не відповідають п. 2.1, то судновласник зобов'язаний погодити ці умови з Державним департаментом морського і річкового транспорту (далі - Укрморрічфлот).
2.3. Для узгодження умов договорів відфрахтування відповідно до п. 2.2 підприємство-судновласник надає до Укрморрічфлоту аргументоване обгрунтування умов з додатком усіх необхідних підтверджуючих документів.
2.4. Передача суден у менеджмент (повний або частковий) підпадає під вимогу п. 2.3
2.5. За умови бербоут-чартеру щодо паралельної реєстрації судна виконуються вимоги п. 2.3 і Кодексу торговельного мореплавства України (176/95-ВР) .
2.6. Договори (чартери), що підпадають під дію п. 2.3, підписуються судновласником тільки після одержання письмового узгодження з Укрморрічфлотом.

3. Відповідальність і контроль.

3.1. Відповідальність за достовірність наданої до Укрморрічфлоту інформації щодо умов відфрахтування несуть керівники підприємств.
3.2. У період дії договору фрахтування керівники підприємств-судовласників несуть відповідальність за:
а) своєчасне та повне надходження фрахту;
б) правильне технічне використання та технічний стан судна;
в) умови страхування суден і своєчасність платежів;
г) своєчасний розрив договорів при невиконанні вимог з боку фрахтувальника і повернення суден до України;
д) своєчасну інформацію про зміни в умовах договорів;
г) виконання умов діючого законодавства України.
3.4. Керівники всіх підприємств-судновласників щоквартально направляють до Укрморрічфлоту звіт про судна, передані у фрахт, за формою, що наведена у додатку N 1 наказу Укрморрічфлоту N 25Т від 17.12.98.
3.5. Укрморрічфлот не несе відповідальності за виконання суб'єктами договорів умов цих договорів.
Перший заступник директора
А.Могильний