МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.11.2012 № 1354
(з основної діяльності)

Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення положень про структурний підрозділ з питань цивільного захисту місцевої державної адміністрації

На виконання вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року № 887 (887-2012-п) "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації" та з метою надання методичної допомоги місцевим органам виконавчої влади у розробленні положень про відповідні структурні підрозділи НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення положень про структурний підрозділ з питань цивільного захисту місцевої державної адміністрації, що додаються.
2. Директорам Департаменту кадрів та роботи з особовим складом Ціцаку О.В., Департаменту цивільного захисту Стоєцькому В.Ф. забезпечити розгляд і погодження документів щодо призначення (звільнення) керівників структурних підрозділів з питань цивільного захисту Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
3. Директору Департаменту організаційно-контрольної роботи Бойку А.П. забезпечити доведення цього наказу до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, територіальних органів МНС України.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр
В. Балога
ЗАТВЕРДЖЕНО 
Наказ МНС України 
26.11.2012 № 1354

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

з розроблення положень про структурний підрозділ з питань цивільного захисту місцевої державної адміністрації

1. Методичні рекомендації з розроблення положень про структурний підрозділ з питань цивільного захисту місцевої державної адміністрації (далі - Методичні рекомендації) використовуються при розробленні положень про структурний підрозділ з питань цивільного захисту у складі Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій (далі - структурний підрозділ).
2. У цих Методичних рекомендаціях терміни вживаються у значеннях, визначених законами та нормативно-правовими актами у сфері цивільного захисту і ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
3. На структурний підрозділ рекомендується покласти завдання, визначені законодавством, щодо реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, а також ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи-*.
4. Структурний підрозділ у складі Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій рекомендується визначити підзвітним і підконтрольним центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.
Структурний підрозділ у складі районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій - профільному структурному підрозділу у складі Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
5. Рекомендується наступна назва структурного підрозділу - з питань цивільного захисту.
У разі прийняття рішення керівником місцевого органу виконавчої влади щодо покладання на цей структурний підрозділ завдань з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендується назва - з питань цивільного захисту та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи-*.
6. Загальні повноваження, завдання, права структурного підрозділу, основні обов'язки і права керівника цього структурного підрозділу визначаються Типовим положенням про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації (887-2012-п) , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року № 887.
7. До основних завдань структурного підрозділу рекомендується віднести забезпечення реалізації, у межах законодавства, на відповідній території державної політики у сфері цивільного захисту і ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи-*.
8. До завдань і повноважень структурного підрозділу у сфері цивільного захисту рекомендується віднести:
1) здійснення оповіщення керівного складу держадміністрації, органів управління, підприємств, установ і організацій регіону, а також оповіщення та інформування населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій; забезпечення готовності пунктів управління місцевих органів виконавчої влади;
2) створення, накопичення, збереження, розподіл матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків, у тому числі засобів радіаційного і хімічного захисту для забезпечення непрацюючого населення і сил цивільного захисту, а також проведення заходів з життєзабезпечення постраждалого населення та надання йому матеріальної та фінансової допомоги;
3) здійснення планування, організації та проведення відселення і евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій (зон можливих бойових дій в особливий період), організації роботи відповідної евакуаційної комісії в регіоні;
4) участь в:
організації проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, координації діяльності комунальних аварійно-рятувальних служб, формувань і спеціалізованих служб цивільного захисту;
реалізації інженерно-технічних заходів цивільного захисту при розробленні містобудівної та проектної документації, в тому числі заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання, що належать до сфери управління місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, в особливий період;
5) підготовка голові відповідної держадміністрації пропозицій щодо:
включення до проекту місцевого бюджету витрат на розвиток і функціонування цивільного захисту відповідного регіону;
віднесення міст до груп цивільного захисту та подання їх центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також суб'єктів господарювання до категорій з цивільного захисту та затвердження їх переліку у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
9. До завдань і повноважень структурного підрозділу щодо реалізації державної політики у сфері ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендується віднести-*:
__________
Примітка.
Завдання та функції, позначені знаком -*, реалізуються структурним підрозділом у разі прийняття головою відповідної місцевої державної адміністрації рішення щодо віднесення їх до повноваження цього підрозділу.
1) підготовку пропозицій щодо виконання заходів з питань радіологічного, медичного та соціально-психологічного захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також реабілітації радіаційно-забруднених територій;
2) формування потреби у видатках на проведення робіт з радіологічного захисту територій, забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи, та комплексного медико-санітарного забезпечення постраждалих громадян, що реалізуються у межах видатків державного бюджету, розпорядником яких є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту;
3) контроль за проведенням робіт з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та інших радіаційних аварій, зокрема за будівництвом об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури, будівництвом (придбанням) житла для громадян, які проживають на радіоактивно забруднених територіях та у місцях їх компактного переселення;
4) здійснення контролю за діяльністю підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності з питань радіологічного, медичного та соціально-психологічного захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також реабілітації радіаційно-забруднених територій;
5) координацію робіт з визначення стану радіаційної обстановки на територіях, забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи;
6) інформування громадян, які проживають на забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи територіях, з питань безпеки проживання та формування здорового способу життя.
10. Структурному підрозділу (його керівнику) можуть надаватися такі додаткові права:
1) порушувати клопотання перед головою місцевої держадміністрації щодо залучення до здійснення заходів, пов'язаних з запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій та їх ліквідацією, сил територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ згідно з відповідними планами взаємодії, а також окремих спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів місцевої держадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об'єднань (за згодою);
2) надавати методичну допомогу іншим структурним підрозділам місцевої держадміністрації, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності, їх особам щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації наслідків таких ситуацій;
3) брати участь у розгляді районними, районними у мм. Києві та Севастополі держадміністраціями та органами місцевого самоврядування питань, пов'язаних з діяльністю органів управління і сил територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ та її ланок.
11. При призначенні на посаду і звільненні з посади керівника структурного підрозділу у складі Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій його кандидатура погоджується з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.
При призначенні на посаду і звільненні з посади керівника структурного підрозділу у складі районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій його кандидатура погоджується з профільним структурним підрозділом у складі Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Директор Департаменту
цивільного захисту
генерал-майор служби
цивільного захисту
В. Стоєцький
( Текст взято з сайту МНС України http://www.mns.gov.ua )