НАЦІОНАЛЬНА ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЗАХИСТУ СУСПІЛЬНОЇ МОРАЛІ
РІШЕННЯ
28.02.2013 № 17
На виконання статті 19 Закону України "Про захист суспільної моралі" (1296-15) та з метою визначення ознак віднесення друкованої, аудіовізуальної, електронної та іншої продукції, а також переданих та отриманих по комунікаційних лініях повідомлень та матеріалів до продукції, що містить елементи еротики, Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Рекомендації щодо визначення ознак віднесення друкованої, аудіовізуальної, електронної та іншої продукції, а також переданих та отриманих по комунікаційних лініях повідомлень та матеріалів до продукції, що містить елементи еротики.
2. Направити Рекомендації до Міністерства культури України, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства юстиції України, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства внутрішніх справ України, Генеральної прокуратури України, Державної митної служби України, Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Державного агентства України з питань кіно, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міськдержадміністрацій для використання в роботі.
3. Розмістити Рекомендації на сайті Національної комісії.
Голова Національної
експертної комісії
України з питань захисту
суспільної моралі
В.В. Костицький
ЗАТВЕРДЖЕНО 
Рішення Національної 
експертної комісії України 
з питань захисту 
суспільної моралі 
28.02.2013 № 17

РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо визначення ознак віднесення друкованої, аудіовізуальної, електронної та іншої продукції, а також переданих та отриманих по комунікаційних лініях повідомлень та матеріалів до продукції, що містить елементи еротики

Загальна частина

1. Рекомендації щодо визначення ознак віднесення друкованої, аудіовізуальної, електронної та іншої продукції, а також переданих та отриманих по комунікаційних лініях повідомлень та матеріалів до продукції, що містить елементи еротики (далі - Критерії) визначають оцінку елементів еротики у межах державного нагляду за дотриманням вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі.
2. Мета Критеріїв - визначення ознак продукції, що містить елементи еротики, для проведення дослідження, запобігання суб'єктивному оцінюванню творів різного змісту.
3. Застосування Критеріїв передбачає встановлення відповідності інформації, що міститься у продукції, визначенням, які дозволяють відокремити продукцію, що містить елементи еротики від інших видів продукції.
4. Критерії базуються на Рекомендаціях щодо визначення ознак віднесення друкованої, аудіовізуальної, електронної та іншої продукції, а також переданих та отриманих по комунікаційних лініях повідомлень та матеріалів до продукції еротичного характеру (v0003623-10) , затверджених рішенням Національної комісії від 20.04.2010 № 3.
5. Визначення термінів, що використовуються у Критеріях:
Примірник твору - твір, виконаний у будь-якій матеріальній формі.
Елемент - частина інформації (продукції).
Еротика - інформація (продукція), яка містить зображення (опис) людського тіла чи сексуальних дій (без акцентування уваги безпосередньо на статевих органах), які є продовженням, підтвердженням глибини емоційних переживань людини, і мають на меті розкрити прояви його чуттєвості і досягнути естетичного ефекту.

Особлива частина

Критерії віднесення продукції до такої, що містить елементи еротики
До продукції, що містить елементи еротики, належить примірник твору, незалежно від жанру та формату (художній фільм, телевізійна передача, новини, кіно-, відеопродукція, комп'ютерні ігри, мобільний контент, видавнича продукція, неспеціалізовані друковані засоби масової інформації тощо), який розрахований на широке коло споживачів, розповсюджується без попередження: "продукція еротичного характеру, продаж неповнолітнім заборонено", містить одну із нижчезазначених ознак:
1) окремі зображення чи словесний опис напівоголеного тіла та/або такі, що містять одну або незначну кількість еротичних сцен, у сюжеті досліджуваного примірника твору, що є продовженням, підтвердженням глибини емоційних переживань та сексуальних відчуттів персонажів;
2) зображення і/або анонси, що мають ознаки продукції еротичного чи сексуального характеру, розміщені на обкладинках та окремих сторінках видавничої продукції, друкованих засобів масової інформації, які за своїм змістом висвітлюють різні аспекти суспільного життя чи зареєстровані як видання "для дозвілля" або "інформаційно-розважальне" тощо.
( Текст взято з сайту НК захисту суспільної моралі http://www.moral.gov.ua/ )