КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
РІШЕННЯ
02.04.2013 № 2

Про стан готовності органів і підрозділів цивільного захисту та основні завдання щодо забезпечення безпечного пропуску льодоходу, повені та паводків у весняний період

( Рішення оголошено до виконання згідно з Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 123 від 08.04.2013 (v_123388-13) )
Заслухавши доповідь директора Департаменту організації заходів цивільного захисту Стоєцького В.Ф. про стан готовності органів і підрозділів цивільного захисту та основні завдання щодо забезпечення безпечного пропуску льодоходу, повені та паводків, Колегія відзначає стан їх готовності як задовільний.
Забезпечено виконання Плану основних заходів центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо підготовки і пропуску льодоходу, повені та паводків у 2013 році, введеного в дію дорученням Кабінету Міністрів України.
Згідно із зазначеним Планом сформовано та розподілено по районам оперативного реагування міжвідомче угрупування сил, до якого входить близько 42 тисяч 500 чоловік особового складу, понад 5 тисяч одиниць основної техніки, більше 830 засобів подолання водних перешкод, 22 літальні апарати різного призначення.
Для ліквідації крижаних заторів, захисту мостів, гідроспоруд, водозахисних дамб передбачено залучення 90 піротехнічних розрахунків загальною чисельністю 490 чоловік і 150 одиниць техніки.
Всього передбачено використання понад 16 тисяч одиниць техніки, насосного обладнання, плавзасобів, які включені до розрахунку сил Плану.
Проведений контроль стану готовності до пропуску повені в регіонах виявив ряд недоліків та невиконаних завдань, які потребують негайного реагування.
На випадок негативних наслідків водопілля фактично створено тільки близько 55% від необхідного обсягу матеріальних резервів.
Із 910 аварійно-рятувальних служб, які мають залучатися до ліквідації наслідків повені, готові до дій за призначенням 718, або близько 80 відсотків. В цьому аспекті загрозлива ситуація в Херсонській області (готових АРС лише третина), м. Києві (готових 5 із 11) та Закарпатській області (готових до дій за призначенням - 55%).
Проведений аналіз свідчить, що в процесі підготовки до дій в умовах можливої повені або паводків потрібно враховувати, що характерними чинниками, що можуть збільшувати негативні наслідки водопілля, є:
зниження пропускної спроможності зливових каналізаційних і дренажних систем населених пунктів;
неконтрольовані скиди води зі ставків та малих водосховищ через незадовільний стан гідроспоруд і дамб;
утворення крижаних заторів на річках поблизу мостів, шлюзів, водопропускних споруд під автодорогами, а також розливи малих річок, потічків, меліоративних каналів через замуленість та захаращеність русел.
З метою забезпечення постійної готовності органів і підрозділів цивільного захисту щодо безпечного пропуску льодоходу, повені та паводків у весняний період Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію про стан готовності органів і підрозділів цивільного захисту та основні завдання щодо забезпечення безпечного пропуску льодоходу, повені та паводків у весняний період взяти до відома.
2. Начальникам територіальних органів ДСНС України:
2.1. забезпечити готовність інженерної та автомобільної техніки, засобів евакуації людей, мобільного насосного обладнання, автономних джерел живлення та освітлювання, засобів забезпечення питною водою із створенням резерву пально-мастильних матеріалів для роботи в умовах надзвичайних ситуацій. У разі необхідності заздалегідь наблизити до місць можливого підтоплення сили й засоби з тих районів, яким затоплення не загрожує.
                              Термін - на період проходження повені
2.2. визначити (уточнити) зони потенційно можливого затоплення та підтоплення населених пунктів, територій, промислових підприємств та забезпечити своєчасне реагування необхідних сил і засобів для рятування людей, надання допомоги постраждалим, недопущення зростання масштабів надзвичайних ситуацій і мінімізації збитків від них у період пропуску повені, паводку.
                              Термін - на період проходження повені
2.3. спільно з місцевими органами виконавчої влади: провести відповідну роботу щодо визначення ними балансоутримувачів безгосподарних гідроспоруд, водосховищ та ставків, які становлять загрозу підтоплення або затоплення територій, населених пунктів та сільгоспугідь, розташованих уздовж їх водотоків; встановити порядок інформування про можливість підтоплення населених пунктів, руйнування мостів, гребель гідроелектростанцій, дамб, інших гідротехнічних та водозахисних споруд.
                              Термін - квітень 2013 року
2.4. спільно з місцевими органами виконавчої влади провести відповідну роботу щодо збільшення обсягу матеріальних резервів на випадок негативних наслідків водопілля.
                              Термін - квітень 2013 року
2.5. спільно з місцевими органами виконавчої влади проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу з населенням, що проживає у зонах можливих підтоплень, щодо дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
                              Термін - постійно
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на директора Департаменту організації заходів цивільного захисту Стоєцького В.Ф.
Голова ДСНС України,
голова Колегії
М. Болотських
( Текст взято з сайту ДСНС України http://www.mns.gov.ua/ )