ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 7005/7/24-2117 від 29.05.2001




     Державна   податкова   адміністрація  України  направляє  для
використання в роботі спільний лист ( v7004225-01  )  ДПА  України
від  29.05.2001  р.  N  7004/7/24-2117  та Комітету Верховної Ради
України з питань фінансів і банківської діяльності від  24.05.2001
р.  N  06-10/288  щодо  застосування окремих норм статті 18 Закону
України від 21.12.2000 р.  N 2181-III (  2181-14  )  "Про  порядок
погашення   зобов'язань  платників  податків  перед  бюджетами  та
державними  цільовими  фондами"  та  Положення  про  списання   та
розстрочення  податкового  боргу  платників  у  зв'язку з відміною
картотеки (далі  -  Положення),  затвердженого  наказом  Державної
податкової  адміністрації  від 01.03.2001 р.  N 81 ( z0281-01 ) та
зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції  України  27.03.2001  р.
N 281/5472.
     Зазначені у листі роз'яснення викладені з урахуванням позиції
авторів  Закону  та  Вищого  арбітражного  суду  України і вносять
корективи  в  окремі  положення  методичних  роз'яснень  Державної
податкової адміністрації України,  доведених листом від 23.04.2001
р. N 5289/7/24-2117 ( v5289225-01 ).
     Списання та/або  розстрочення  податкового  боргу  зі  сплати
податків,  зборів  (обов'язкових  платежів),  контроль  за   якими
органами  державної  податкової  служби  не  здійснюється (збір до
Державного  інноваційного  фонду;   відрахування   та   збори   на
будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг
загального користування, збір до Фонду для здійснення заходів щодо
ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та інші), необхідно
проводити   тільки    після    закінчення    процедури    списання
(розстрочення)  сум  податкового  боргу  платників  податків,  які
визначаються  згідно  з  картами   особових   рахунків   платників
податків, що ведуться в податкових органах.
     При цьому,  списання (розстрочення)  сум  податкового  боргу,
визначених актами інвентаризації здійснюється на підставі окремого
додаткового рішення,  прийнятого керівником (або його заступником)
органу   державної   податкової   служби,  а  дані  щодо  списання
(розстрочення) зазначених сум не відображаються в картках особових
рахунків  платників  податків  та  не  включаються  до оперативної
звітності.
     Контроль за  сплатою  розстрочених сум податкового боргу 2000
року по зазначених платежах буде здійснюватися на  підставі  даних
графіків, визначених у договорах про розстрочення.
     Внесено зміни і до порядку взаємодії з судами:  з урахуванням
позиції  Вищого  арбітражного  суду України державними податковими
органами проводиться списання та  розстрочення  податкового  боргу
без додаткового перегляду раніше прийнятих рішень судів.
     Одночасно, в   доповнення   до    методичних    рекомендацій,
направлених    листом   від   23.04.2001   р.   N   5289/7/24-2117
( v5289225-01  ),   Державна   податкова   адміністрація   України
повідомляє:
     До пункту 34
     Всі суми  податків,  зборів  (обов'язкових   платежів),   які
сплачені  платниками  податків  після 21 лютого 2001 року,  у тому
числі надходження від  вжитих  органами  ДПС  заходів  примусового
стягнення   податкової  заборгованості,  зараховуються  в  рахунок
поточних платежів 2001 року.  При цьому зазначені суми  не  можуть
спрямовуватись на зменшення сум податкового боргу,  які підлягають
списанню та/або розстроченню відповідно до ст.18 Закону.
     Податковий борг,  що  підлягає  списанню та/або розстроченню,
зменшується на суму фактичної переплати,  яка мала місце  на  дату
подачі останньої декларації (розрахунку) перед формуванням довідки
по відповідному платежу,  але не більше суми переплати  станом  на
21.02.2001 р.
     Сума податкового  боргу,  який   підлягає   списанню   та/або
розстроченню,  зменшується на суму податку на додану вартість,  за
якою  настав  термін  відшкодування,  лише  за   наявності   заяви
платника.
     Примітка. Суми ПДВ,  по яких настав термін відшкодування,  не
можуть   зменшувати   суми  заборгованості,  які  виникають  після
проведення в  обліку  скасованих  рішень  про  надання  відстрочок
(розстрочок).
     До пункту 42
     У зв'язку  з  тим,  що  між датою формування довідки про суми
податкового боргу,  який підлягає списанню та/або розстроченню, та
датою прийняття рішення проходить певний проміжок часу, необхідний
для виконання процедур узгодження сум до списання та розстрочення,
у  цей  період  можуть  змінитись  суми нарахованої пені.  У таких
випадках після рознесення рішення про списання  податкового  боргу
(датою   його   прийняття)   необхідно   за   рішенням   керівника
(заступника) органу ДПС провести сторнування такої пені.

 Заступник Голови                                    І.Кальніченко

 "Бухгалтерія", N 25/2, 21.06.2001 р.