МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
07.02.2014 № 3303-06/4364-12
Комунальному підприємству
"Обласний дитячо-молодіжний
санаторно-оздоровчий комплекс
"Перлина Донеччини" вул. Куйбишева, 95,
м. Святогірськ, 84130

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель (z1377-11) , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти виробів текстильних, готових комунальним підприємством "Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс "Перлина Донеччини" (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у фізичної особи - підприємця Сугак Галини Кононівни (далі - ФОП Сугак Г. К.).
I. Дата початку здійснення моніторингу: 29.01.2014.
II. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника (лист-звернення від 27.12.2013 № 16/13, зареєстрований в Мінекономрозвитку за № 12/7804-14 від 22.01.2014).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацом третім пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника виробів текстильних, готових оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 24.10.2013 № 196.
Відповідно до пункту 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) умовою застосування процедури є пункт 6 частини другої статті 39 Закону, а саме: закупівля товарів на товарних біржах.
Згідно з пунктом 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування процедури закупівлі, є: протокол проведення біржових торгів, що проводяться у формі голосових торгів у торгово-операційних залах біржі "Універсальна міжрегіональна" від 24.10.2013 № 12; протокол проведення переговорів з ФОП Сугак Г.К. від 24.10.2013.
Статтею 15 Закону України "Про товарну біржу" передбачено, що біржовою операцією визнається угода, що відповідає сукупності зазначених нижче умов:
а) якщо вона являє собою купівлю-продаж, поставку та обмін товарів, допущених до обігу на товарній біржі;
б) якщо її учасниками є члени біржі;
в) якщо вона подана до реєстрації та зареєстрована на біржі не пізніше наступного за здійсненням угоди дня.
Біржові операції дозволяється здійснювати тільки членам біржі або брокерам.
Не можуть бути предметом біржової торгівлі речі, визначені індивідуальними ознаками, якщо вони не продаються як партія, а також будь-які вживані товари, включаючи транспортні засоби, та капітальні активи. Таке обмеження не поширюється на майно, яке відчужується з податкової застави, а також майно, конфісковане відповідно до закону.
Згідно зі статтею 17 Закону України "Про товарну біржу" (1956-12) правила біржової торгівлі розробляються відповідно до чинного законодавства і є основним документом, що регламентує порядок здійснення біржових операцій, ведення біржової торгівлі та розв'язання спорів з цих питань.
При цьому зміст умови застосування процедури в одного учасника полягає у тому, що механізм біржових торгів забезпечує достатній рівень конкуренції, що усуває необхідність після торгів, проведених по правилах товарної біржі, проводити конкурсні торги за процедурами, передбаченими Законом.
Тому у розумінні зазначеної норми статті 39 Закону, ураховуючи мету Закону та принципи, визначені статтею 3 Закону, укладання договору про закупівлю за результатами біржових торгів вважається обґрунтованим при забезпеченні конкуренції на цих торгах, що обумовлюється в правилах біржової торгівлі.
Документ біржі, у тому числі протокол біржових торгів, яким зафіксовані результати таких торгів, є підставою для замовника прийняти рішення про акцепт пропозиції та укладання договору про закупівлю у строки, визначені статтею 39 Закону.
Відповідно до протоколу проведення біржових торгів № 12, затвердженого від 24.10.2013, у біржових торгах на закупівлю виробів текстильних, готових взяло участь чотири учасника (ФОП Родіна Н.Л., ФОП Сугак Г.К., ФОП Бондарцова Г.П. та ФОП Новиченко С.В.).
За результатами проведення біржових торгів переможцем торгів по вищевказаній товарній позиції ФОП Сугак Г.К.
Ураховуючи вищезазначене, протокол проведення біржових торгів № 12 від 24.10.2013 підтверджує наявність умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, а саме: застосування процедури закупівлі в одного учасника у разі закупівлі товарів на товарних біржах.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що процедуру закупівлі в одного учасника застосовано Замовником за наявності умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбаченої пунктом 6 частини другої статті 39 Закону (2289-17) .
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України
А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )