МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.02.2014 № 3303-06/5693-12
ДП "Дирекція з будівництва та управління
національного проекту "Повітряний експрес"
та інших інфраструктурних об'єктів
Київського регіону"
вул. Цитадельна, 7-а, м. Київ, 01015
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель (z1377-11) , затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з розробки техніко-економічного обґрунтування проекту "Міська кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва від вул. Столичне шосе до автомобільної дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Київ - Бориспіль" як складової проекту "Інфраструктурні об'єкти Київського регіону", який є складовою частиною національного проекту "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення м. Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль" і будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону", проведеної ДП "Дирекція з будівництва та управління національного проекту "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону" (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у товариства з обмеженою відповідальністю "Інвес".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.01.2014.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 11.01.2014 № 3303-05/710-12).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку (z1377-11) .
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника робіт з розробки техніко-економічного обґрунтування проекту "Міська кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва від вул. Столичне шосе до автомобільної дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Київ - Бориспіль" як складової проекту "Інфраструктурні об'єкти Київського регіону", який є складовою частиною національного проекту "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення м. Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль" і будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону" (далі - проект) оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 30.12.2013 № 45.
У пункті 5 обґрунтування застосування процедури в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункт 3 частини другої статті 39 Закону (2289-17) , а саме: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, є постанова Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2010 № 1256 (1256-2010-п) , доручення Президента України від 22.03.2012 № 1-1/649 "Щодо прискорення реалізації національних проектів, визначення нових пріоритетів і розширення переліку національних проектів з урахуванням актуальних завдань із відновлення економічного зростання та модернізації економіки держави", постанова Кабінету Міністрів України № 640 від 17.07.2013 (640-2013-п) "Деякі питання будівництва міської кільцевої автомобільної дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Київ-Бориспіль", наказ Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України № 95 від 05.10.2011, технічне завдання на розробку техніко-економічного обґрунтування проекту "Міська кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва від вул. Столичне шосе до автомобільної дороги М-03 Київ- Харків - Довжанський на ділянці Київ - Бориспіль" як складової проекту "Інфраструктурні об'єкти Київського регіону", який є складовою частиною національного проекту "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення м. Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль" і будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону", яке схвалено на засіданні технічної ради Державного агентства автомобільних доріг України, Закон України Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (710-18) № 710-VII від 21.11.2013, постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2013 № 897 (897-2013-п) "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для поповнення статутного капіталу державного підприємства "Дирекція з будівництва та управління національного проекту "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону".
Відповідно до доручення Президента України від 22.03.2012 № 1-1/649 до державного реєстру національних проектів внесено складову національного проекту "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення м. Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль" і будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону: "Міська кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва від вул. Столичне шосе до автомобільної дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Київ-Бориспіль".
Згідно із пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України № 640 від 17.07.2013 ( 640-2013-п ) визначено, що Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України повинно забезпечити розроблення та подання у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України техніко-економічне обґрунтування проекту "Міська кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва від вул. Столичне шосе до автомобільної дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Київ - Бориспіль" як складової проекту "Інфраструктурні об'єкти Київського регіону", яке є складовою частиною національного проекту "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення м. Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль" і будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону".
Відповідно до інформації зазначеної у пункті 6 обґрунтування, техніко-економічне обґрунтування проекту повинно бути розроблено та подано до Кабінету Міністрів України до 11.03.2014.
Технічне завдання на розробку техніко-економічного обґрунтування проекту 27.11.2013 було розглянуто та схвалено на засіданні технічної ради Державного агентства автомобільних доріг України.
Відповідно до листа Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України від 20.12.2013 № 4269-03/12 зазначено, що відповідно до Закону України Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (710-18) № 710-VII від 21.11.2013, яким передбачено бюджетну програму на поповнення статутного капіталу державного підприємства "Дирекція з будівництва та управління національного проекту "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону", набрав чинності 27.11.2013.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2013 № 897 (897-2013-п) затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для поповнення статутного капіталу державного підприємства "Дирекція з будівництва та управління національного проекту "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону", що набрала чинності 18.12.2013.
Вказаний Порядок (897-2013-п) визначив механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Поповнення статутного капіталу державного підприємства "Дирекція з будівництва та управління національного проекту "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону".
Так, пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2013 № 897 ( 897-2013-п ) визначено, що отримані кошти державного підприємства "Дирекція з будівництва та управління національного проекту "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону", використовуються зокрема для здійснення заходів щодо розробки техніко-економічного обґрунтування проекту "Міська кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва від вул. Столичне шосе до автомобільної дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Київ-Бориспіль" та проведення його експертизи.
Зважаючи на обмежені строки виконання доручення Кабінету Міністрів України щодо розробки ТЕО проекту, та виходячи з нагальної необхідності якнайшвидшої реалізації вищезазначених завдань Уряду, Держінвестпроект листом від 20.12.2013 № 4269-03/12 запропонував невідкладно розпочати реалізацію заходів з визначення виконавця робіт з розробки ТЕО проекту, а також підтвердив необхідність щодо здійснення відповідної закупівлі з розробки ТЕО проекту за процедурою закупівлі в одного учасника із забезпеченням економного та раціонального використання державних коштів.
Відповідно до вимог частини першої статті 39 Закону (2289-17) обґрунтування повинно містити умови застосування процедури закупівлі і посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі. Посилання на лист Держінвестпроекту від 20.12.2013 № 4269-03/12 в обґрунтуванні відсутні.
Таким чином, ураховуючи вищезазначені документи, Замовником прийнято рішення щодо застосування процедури закупівлі в одного учасника у зв'язку із виникненням нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку вважає, що вищевказана процедура закупівлі в одного учасника застосована Замовником відповідно до пункту 3 частини другої статті 39 Закону (2289-17) .
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує звернути увагу на оформлення документів у сфері державних закупівель відповідно до вимог наказу Мінекономрозвитку від 26.07.2010 № 922 (z0624-10) "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель".
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України
А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )