ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 25 квітня 2014 року № 379

Про скаргу Кудрявцева М.С., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 квітня 2014 року за № 21-30-4751

До Центральної виборчої комісії 23 квітня 2014 року надійшла скарга Кудрявцева Миколи Сергійовича, в якій він просить Центральну виборчу комісію встановити факт грубого порушення Черкаською міською виборчою комісією Черкаської області (далі - Черкаська міська виборча комісія) Конституції України (254к/96-ВР) та Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (2487-17) (далі - Закон), а також достроково припинити повноваження усього складу Черкаської міської виборчої комісії.
Обґрунтовуючи свої вимоги, суб’єкт звернення зі скаргою вказує на те, що Черкаською міською виборчою комісії не відкрито спеціальний рахунок, на який вноситься грошова застава, та не оприлюднено відомості про нього. Відсутність рахунку, на який необхідно внести грошову заставу, призводить до порушення прав партій та осіб, які бажають зареєструватися та розпочати передвиборчу агітацію, тобто порушується конституційно встановлене право вільно обирати і бути обраним до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Також до Центральної виборчої комісії надійшли пояснення Черкаської міської виборчої комісії за підписом голови цієї комісії, в якому зазначено, що спеціальний рахунок для внесення грошової застави на місцевих виборах у місті Черкаси комісією відкрито, відомості про його реквізити та розмір грошової застави опубліковано в місцевих друкованих засобах масової інформації, а також надіслано відповідне повідомлення до Центральної виборчої комісії для оприлюднення на її офіційному веб-сайті, у зв’язку з чим просить відмовити Кудрявцеву М.С. у задоволенні скарги.
За змістом частин першої, другої статті 85 Закону (2487-17) виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта оскарження, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, бездіяльність виборчої комісії.
Відповідно до частини сьомої статті 85 Закону (2487-17) Центральна виборча комісія уповноважена розглядати скарги щодо бездіяльності територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Таким чином, скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги з дотриманням установлених Законом строків.
Розглянувши скаргу Кудрявцева М.С., Центральна виборча комісія встановила.
Частиною першою статті 20 Закону (2487-17) визначено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Згідно з частиною третьою статті 20, частиною першою статті 25 Закону (2487-17) територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що забезпечує організацію та проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбаченому законами України.
Частиною третьою статті 42-1 Закону (2487-17) передбачено, що територіальна виборча комісія протягом чотирьох днів з дня сформування її нового складу, але не пізніш як за 35 днів до дня виборів, оприлюднює відомості про розмір грошової застави та спеціальний рахунок, на який вона вноситься, в місцевих друкованих засобах масової інформації, а також невідкладно після відкриття спеціального рахунку передає відомості про нього Центральній виборчій комісії для розміщення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії. Розмір грошової застави на повторних та проміжних виборах дорівнює її розміру, визначеному на останніх чергових або позачергових виборах.
Частинами першою - третьою статті 89 Закону (2487-17) та пунктом 8.3 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (v0356359-14) , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 24 квітня 2014 року № 356 (далі - Порядок), визначено, що доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.
Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Суб’єктом звернення зі скаргою не додано доказів на підтвердження факту невідкриття Черкаською міською виборчою комісією спеціального рахунку, на який вноситься грошова застава, та неоприлюднення відомостей про нього.
Натомість, як випливає з отриманих Комісією повідомлення та пояснень Черкаської міської виборчої комісії, цією комісією відкрито спеціальний рахунок для зарахування грошової застави на місцевих виборах, призначених на 25 травня 2014 року, оприлюднено відомості щодо нього в місцевих друкованих засобах масової інформації, про що згідно з частиною третьою статті 42-1 Закону надіслано відповідне повідомлення для розміщення інформації на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Отже, порушення Закону з боку суб’єкта оскарження суб’єктом звернення зі скаргою не доведено.
Стосовно вимоги скаржника достроково припинити повноваження усього складу Черкаської міської виборчої комісії необхідно зазначити таке.
Згідно з частиною третьою статті 29 Закону (2487-17) повноваження всього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку, зокрема, виборчою комісією, яка сформувала відповідну територіальну виборчу комісію, в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України (254к/96-ВР) , законів України.
Центральна виборча комісія, проаналізувавши інформацію, що міститься у скарзі та поясненнях Черкаської міської виборчої комісії, не встановила фактів грубого чи систематичного порушення Черкаською міською виборчою комісією Конституції України чи законів України.
Враховуючи викладене, відповідно до статей 85 - 90 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (2487-17) , Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (v0356359-14) , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 24 квітня 2014 року № 356, керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (1932-15) , Центральна виборча комісія постановляє:
1. У задоволенні скарги Кудрявцева Миколи Сергійовича, зареєстрованої в Центральній виборчій комісії 23 квітня 2014 року за № 21-30-4751, відмовити.
2. Копію цієї постанови надіслати Кудрявцеву М.С. та Черкаській міській виборчій комісії Черкаської області.
3. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
М.ОХЕНДОВСЬКИЙ