ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ Л И С Т N 7/7-540 від 06.06.2001 Щодо способів виконання ремонтних робіт, складу проектно-кошторисної документації та особливостей визначення вартості ремонтно-будівельних робіт з поточного та капітального ремонтів (в тому числі непередбачуваних ремонтів, що виникають при аварійних ситуаціях) На численні запити організацій щодо способів виконання ремонтних робіт, складу проектно-кошторисної документації та особливостей визначення вартості ремонтно-будівельних робіт з поточного та капітального ремонтів (в тому числі непередбачуваних ремонтів, що виникають при аварійних ситуаціях) Держбуд України, за погодженням з Держкомстатом та Міністерством економіки України, повідомляє. Комплексний капітальний ремонт об'єктів житла, закладів охорони здоров'я, освіти, культури, як складний і трудомісткий, виконується, як правило, підрядним способом, а роботи з вибіркового капітального ремонту, що охоплюють ремонт лише окремих конструктивних елементів, можуть виконуватись господарським способом. Поточний ремонт, в основному, виконується господарським способом. При відсутності кваліфікованих кадрів, значних обсягах робіт тощо поточний ремонт доцільно виконувати підрядним способом. Рішення з цього питання приймає розпорядник коштів. Визначення понять капітального і поточного ремонтів та перелік основних ремонтно-будівельних робіт, що відносяться до цих видів ремонту, наведені в листі Держбуду України від 13.01.98 N 7/11 ( v7_11241-98 ). Вартість ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, що здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, визначається у відповідності з Державними будівельними нормами "Правила визначення вартості будівництва" ( v0174241-00 ) (ДБН Д.1.1-1-2000) (далі - "Правила"). При ремонті зазначених об'єктів за рахунок інших джерел фінансування ці норми носять рекомендаційний характер, і їх застосування зумовлюється контрактом. Визначення вартості ремонту об'єктів промислового призначення за рішенням відповідних міністерств та центральних органів виконавчої влади може провадитись за відомчими нормативами, розробленими і затвердженими в установленому порядку, або із застосуванням зазначених "Правил" ( v0174241-00 ) з урахуванням відповідних технологічних особливостей галузі. Виконання ремонтно-будівельних робіт, що здійснюються за рахунок державних коштів підрядним способом, передбачає укладання контракту із відповідною підрядною організацією за результатами тендеру на підставі договірної ціни, визначеної згідно з "Правилами" ( v0174241-00 ). В зв'язку з тим, що при виконанні ремонтних робіт господарським способом відсутнє юридичне підгрунтя для укладання контракту і формування договірної ціни, контракт і договірна ціна в цьому випадку не складається. Склад проектно-кошторисної документації для капітального та поточного ремонтів регламентується "Инструкцией о составе, порядке разработки, согласования и утверждения проектно-сметной документации на капитальный ремонт жилых зданий" (ВСН 55-87(р), "Інструкцією про порядок проведення ремонту та утримання об'єктів міського благоустрою" (КДП-204-12 Укр 214-92), затвердженою наказом Держжитлокомунгоспу України від 24.12.92 N 75, іншими нормативними документами з питань розробки документації на ремонтні роботи, а також інструктивним листом Держбуду України від 26.05.99 N 7/469 ( v_469241-99 ). Для технічно нескладних об'єктів склад і зміст розділів проектно-кошторисної документації може уточнюватись (зменшуватись) в залежності від специфіки та умов виконання ремонту. При цьому в обов'язковому порядку розробляються документи, за якими визначаються фізичні обсяги робіт (дефектний акт) та кошторисна вартість ремонту. Питання фінансування ремонтно-будівельних робіт не підпадають під дію постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 року N 995 ( 995-97-п ), тобто титули об'єктів, незалежно від видів ремонту, не складаються. З 1 січня 2001 року спільним наказом Держкомстату та Держбуду України від 29 грудня 2000 року N 416/299 ( v0416202-00 ) "Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві" введені в дію нові типові форми первинних облікових документів та уточнені правила статистичної звітності при виконанні підрядних (в тому числі ремонтно-будівельних) робіт, а саме: - Акт приймання виконаних підрядних робіт (форма N КБ-2в) - є обов'язковим при виконанні робіт підрядним та господарським способом з капітального та поточного ремонтів, які здійснюються із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної форми власності; - Довідка про вартість виконаних підрядних робіт та витрати (форма N КБ-3) - поширюється на будівельні підприємства та будівельні структурні підрозділи усіх форм власності, що виконують роботи підрядним та господарським способом з капітального і поточного ремонту, незалежно від джерел фінансування. Що стосується питань оформлення документації при виконанні невідкладних протиаварійних або аварійно-відновлювальних робіт, то розрахунки за виконані роботи за формами N КБ-2в, N КБ-3 уточнюються за кошторисною документацією до робочого проекту (робочої документації), яка може складатись як під час виконання, так і після завершення зазначених робіт. При виконанні господарським способом робіт з поточного ремонту, які не потребують розробки креслень, можливо визначення вартості ремонту на основі дефектних актів і розцінених описів робіт. Перший заступник Голови Комітету А.В.Беркута Надруковано: Державний комітет будівництва, архітектури та житлової політики України. Збірник офіційних документів та роз'яснень "Ціноутворення у будівництві", N 6, червень, 2001 р. К.: "ІНПРОЕКТ".