НАЦІОНАЛЬНА ЕКСПЕРТНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ СУСПІЛЬНОЇ МОРАЛІ
РІШЕННЯ
26.03.2009 № 3
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) № 12 від 20.06.2010 (vr012623-10) № 3 від 31.03.2011 (vr003623-11) № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
За результатами обговорення проекту Інструкції про порядок проведення експертизи Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі, Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення експертизи Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі.
2. Визнати таким, що втратив чинність, пункт 2 рішення Національної комісії від 15.07.2008 № 2 (vr002623-08) .
Голова Національної
експертної комісії України
з питань захисту
суспільної моралі
В.В. Костицький
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
експертної комісії України
з питань захисту суспільної моралі
26.03.2009 № 3
протокол
26.03.2009 № 16-09-к

ІНСТРУКЦІЯ

про порядок проведення експертизи Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі

1. Загальні положення

1.1. Ця Інструкція визначає порядок проведення спеціалістами експертних управлінь апарату Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (далі - Національна комісія) експертизи продукції і видовищних заходів, виробництво та обіг у будь-якій формі яких обмежено або заборонено законодавством про захист суспільної моралі та підготовки висновків про відповідність досліджуваної продукції і видовищних заходів чинному законодавству у сфері захисту суспільної моралі й можливість їх обігу на території України (далі - висновок).
1.2. У цій Інструкції поняття вживаються у такому значенні:
експертиза - дослідження спеціалістами апарату Національної комісії продукції і видовищних заходів у будь-яких матеріальних формах та на будь-яких носіях на предмет їх відповідності вимогам чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі та можливості їх обігу на території України;
ініціатор - державні й громадські організації, фізичні та юридичні особи, виробники і розповсюджувачі предметів і продукції, що звернулися до Національної комісії з офіційним зверненням; члени Національної комісії та працівники її апарату;
прості експертизи - дослідження, що не потребують вивчення додаткової спеціалізованої літератури, мають невеликий обсяг, проводяться одним спеціалістом, не потребують виїзду за місцем знаходження предмета і (або) продукції (далі - об'єкт експертизи), залучення фахівців з інших установ та організацій;
складні експертизи - дослідження, що потребують вивчення додаткової спеціалізованої літератури, мають великий обсяг, потребують колегіального проведення (створення експертної групи), виїзду на місце знаходження об'єкта експертизи, залучення фахівців з інших установ та організацій тощо;
повторна експертиза - дослідження, що призначається на вимогу замовника експертизи за наявності його обґрунтованих претензій, пов'язаних з недостатньою обґрунтованістю висновку. Проведення повторної експертизи може бути доручено тільки іншому(им) спеціалістові(ам);
додаткова експертиза - дослідження, що проводиться на вимогу замовника експертизи в разі недостатньої ясності попереднього висновку та для вирішення нових завдань щодо тих самих об'єктів експертизи.
1.3. Експертиза проводиться спеціалістами апарату Національної комісії (далі - спеціаліст). За результатами експертизи готується висновок про відповідність чинному законодавству у сфері захисту суспільної моралі й можливість обігу на території України:
друкованої продукції сексуального чи еротичного характеру, що призначена для продажу і розповсюдження в спеціально відведених місцях;
видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру, що проводяться фізичними та юридичними особами в спеціально відведених місцях;
продукції електронних засобів масової інформації сексуального характеру, продукції та аудіо- і відеокасет із записами сексуального чи еротичного характеру, що призначені для продажу або надання у прокат населенню;
кіно-, аудіо- і відеопродукції сексуального чи еротичного характеру, що призначена для демонстрації в кінотеатрах, відеосалонах, відеозалах;
За результатами дослідження іншої продукції і видовищних заходів, виробництво та обіг у будь-якій формі яких обмежено або заборонено законодавством про захист суспільної моралі, спеціалістами готується експертне дослідження та проект рішення про їх відповідність чинному законодавству у сфері захисту суспільної моралі й можливість обігу на території України, які розглядаються на засіданні Національної комісії.
1.4. Підставою для проведення експертизи є відповідна резолюція Голови Національної комісії або його заступника.
1.5. Для експертної оцінки й одержання висновку щодо відповідності продукції та видовищних заходів чинному законодавству про захист суспільної моралі й можливість їх обігу на території України суб'єктами господарювання та фізичними особами до Національної комісії подаються заява, об'єкти експертизи та платіжне доручення про оплату проведення експертизи.
( Абзац перший пункту 1.5 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
Для проведення експертизи видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру до Національної комісії подаються:
( Пункт 1.5 доповнено новим абзацом другим згідно з Рішенням Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) )
заява (додаток 12);
( Пункт 1.5 доповнено новим абзацом третім згідно з Рішенням Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) )
об'єкти експертизи - відеозапис видовищного заходу, який подається у трьох ідентичних копіях на трьох дисках для лазерних систем зчитування з можливістю разового запису на них інформації;
( Пункт 1.5 доповнено новим абзацом четвертим згідно з Рішенням Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) )
платіжне доручення про оплату проведення експертизи;
( Пункт 1.5 доповнено новим абзацом п'ятим згідно з Рішенням Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) )
копії статутних документів та свідоцтва про державну реєстрацію, засвідчені в установленому порядку, із обов'язковою вказівкою на заявлені види діяльності відповідно до класифікації видів економічної діяльності (va375202-05) (92.34.0 "Інша розважальна діяльність");
( Пункт 1.5 доповнено новим абзацом шостим згідно з Рішенням Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) )
програма видовищного заходу з визначенням: статусу (міжнародний, всеукраїнський, обласний тощо); формату (фестиваль, концерт, вистава, видовищний захід сексуального чи еротичного характеру тощо); мови (мов), якою (якими) буде супроводжуватися захід; переліку виконавців і творів.
( Пункт 1.5 доповнено новим абзацом сьомим згідно з Рішенням Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) )
Для проведення експертизи та отримання висновку про відповідність фільмів вимогам чинного законодавства про захист суспільної моралі та можливість їх показу (демонстрації, обігу) на території України власники кінотеатрального права, кіновидовищні заклади, кінопрокатні підприємства, власники телевізійного права, права домашнього відео та публічного комерційного відео подають до Національної комісії також копію прокатного посвідчення.
( Пункт 1.5 доповнено абзацом згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
Для проведення експертизи та отримання висновку про відповідність продукції сексуального чи еротичного характеру вимогам чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі та можливості її обігу на території України суб'єктами господарювання до Національної комісії подаються лише підготовлені до обігу примірники продукції. Макети продукції, рукописи, сценарії, програми теле- та радіопередач, сценарні плани тощо не можуть бути об'єктом експертизи.
( Пункт 1.5 доповнено абзацом згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
Суб'єкти господарювання, які займаються реалізацією продукції сексуального характеру у спеціалізованих магазинах, одночасно з об'єктами експертизи подають до Національної комісії також фотографії об'єктів експертизи.
( Пункт 1.5 доповнено абзацом згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
Експертиза за ініціативою суб'єктів господарювання та фізичних осіб проводиться на платній основі.
( Абзац пункту 1.5 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
1.6. Для експертної оцінки й одержання висновку щодо відповідності продукції та видовищних заходів чинному законодавству про захист суспільної моралі й можливості їх обігу на території України державними органами, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами та громадськими об'єднаннями до Національної комісії подається заява та об'єкти експертизи, що підлягають дослідженню.
( Абзац перший пункту 1.6 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
Експертиза за ініціативою державних органів, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, громадських об'єднань проводиться за рахунок коштів, якими здійснюється фінансування Національної комісії.
Правоохоронні органи окрім об'єктів експертизи, що підлягають дослідженню та поверненню заявнику, подають до Національної комісії копії об'єктів експертизи у одному екземплярі. Копії об'єктів експертизи зберігаються в архіві Національної комісії протягом строку, визначеного Номенклатурою справ Національної комісії.
( Пункт 1.6 доповнено абзацом третім згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
1.7. До Національної комісії подаються фотографії об'єктів експертизи, зняті крупним та загальним планом із обов'язковим відображенням часу та дати проведення зйомки, а також їх електронні версії.
На зворотному боці фотографії заявником або його уповноваженим представником обов'язково зазначаються назва об'єкта експертизи, порядковий номер фотографії, марка та модель фотоапарату, яким зроблена фотографія. Вказана інформація засвідчується підписом заявника або уповноваженої особи. Підпис уповноваженого представника заявника - юридичної особи засвідчується печаткою.
( Інструкцію доповнено пунктом 1.7 згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
1.8. Аркуші видавничої продукції та продукції друкованих засобів масової інформації, яка являється об'єктом експертизи, нумеруються заявником.
( Інструкцію доповнено пунктом 1.8 згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
1.9. Національною комісією не проводиться експертиза:
- чорно-білих фотокопій зображень об'єктів експертизи;
- зображень, надісланих електронною поштою;
- роздруківок інформації з Інтернет ресурсу без спеціальної фіксації на дисках для лазерних систем зчитування як вмісту ресурсу, так і документованого входу до нього;
- фотографій, оформлених з порушеннями вимог цієї Інструкції.
( Інструкцію доповнено пунктом 1.9 згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
1.10. У заяві про проведення експертизи (додаток 1) обов'язково зазначаються:
найменування для юридичних осіб або прізвище, ім'я та по батькові для фізичних осіб;
місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання (для фізичних осіб), контактні телефони, електронна адреса;
ідентифікаційний код суб'єкта господарської діяльності - юридичної особи, ідентифікаційний номер фізичних осіб - платників податків;
інформація про місцезнаходження спеціально визначеного місця, із наданням відповідних довідкових матеріалів від органів місцевого самоврядування, щодо статусу приміщення, в якому планується (здійснюється) розповсюдження продукції сексуального чи еротичного характеру або проведення видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру;
( Пункт 1.10 доповнено новим абзацом п'ятим згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
перелік об'єктів експертизи, що підлягають дослідженню;
мета проведення експертизи;
дата, підпис.
1.11. Ініціатор проведення експертизи зобов'язаний надати до Національної комісії:
У разі, якщо об'єктом експертизи є друкована продукція, що містить тексти іноземною мовою, ініціатором експертизи також надається завірений переклад таких текстів державною мовою.
( Пункт 1.11 доповнено абзацом другим згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
продукцію (відеозапис видовищного заходу), що підлягає експертизі;
технічний опис продукції, яка підлягає експертизі;
належним чином завірені копії документів, що підтверджують повноваження заявника (для юридичних осіб).
1.12. У виняткових випадках, коли об'єкт експертизи не може бути надано, експертиза може проводитись за фотознімками та іншими матеріалами, доданими до заяви. Про проведення експертизи за такими матеріалами має бути вказано в заяві про її проведення.
1.13. У разі призначення додаткової або повторної експертизи, до Національної комісії надаються також висновок первинної експертизи з усіма додатками (фотознімками, порівняльними зразками тощо), а також додаткові матеріали, що стосуються предмета експертизи, які були зібрані після надання попереднього висновку.
1.14. Проведення експертизи продукції здійснюється у строки, визначені статтею 20 Закону України "Про захист суспільної моралі" (1296-15) .
Строк проведення експертизи починається з дня надходження матеріалів до Національної комісії і закінчується у день прийняття відповідного рішення.
Якщо закінчення встановленого строку проведення експертизи припадає на неробочий або святковий день, то днем закінчення строку вважається наступний за ним робочий день.
Про прийняття відповідного рішення заявник повідомляється у десятиденний термін.
1.15. Спірні питання експертної діяльності, які потребують колективного обговорення, за ініціативою керівників відповідних структурних підрозділів апарату Національної комісії можуть бути винесені на розгляд науково-консультативної ради Національної комісії та Національної комісії.
Рішення про внесення таких питань до порядку денного засідання науково-консультативної ради Національної комісії та Національної комісії приймає Голова Національної комісії.
Голова Національної комісії може самостійно ініціювати винесення спірних питань експертної діяльності на розгляд науково-консультативної ради Національної комісії та Національної комісії.
( Пункт 1.15 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 12 від 20.06.2010 (vr012623-10) )

2. Права, обов'язки та відповідальність спеціалістів

2.1. Спеціаліст зобов'язаний:
приймати до виконання та проведення експертизи документи і матеріали;
проводити повні, обґрунтовані та об'єктивні дослідження;
дотримуватись встановлених строків та проведення експертизи та вимог цієї Інструкції;
повідомити в письмовій формі безпосереднього керівника про неможливість її проведення, якщо поставлене питання виходить за межі компетенції спеціаліста або якщо наданих йому матеріалів недостатньо для вирішення поставленого питання, а витребувані письмовим запитом додаткові матеріали не були отримані;
вказувати у висновку на всі факти, які сприяють чи можуть сприяти вчиненню правопорушення;
вживати заходів щодо збереження наданих об'єктів експертизи, не допускати їх знищення або пошкодження.
( Пункт 2.1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
2.2. Спеціаліст має право:
направляти запит про надання додаткових матеріалів з питань, що відносяться до компетенції Національної комісії;
вносити пропозиції щодо створення експертної групи для проведення експертизи;
письмово викласти окрему думку, у випадку незгоди з висновком експертної групи;
ініціювати передання спірних питань експертної діяльності на розгляд науково-консультативної ради Національної комісії та Національної комісії.
( Пункт 2.2 доповнено абзацом згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 12 від 20.06.2010 (vr012623-10) )
2.3. Спеціалісту забороняється:
проводити експертизу без відповідної резолюції Голови Національної комісії або його заступника;
самостійно вибирати вихідні дані (будь-яка інформація, що міститься у наданих на дослідження документах і матеріалах та може бути повідомлена і уточнена лише заявником) для проведення дослідження, якщо вони відображені в наданих документах та матеріалах неоднозначно;
вступати у непередбачені цією Інструкцією стосунки з особами, які прямо чи опосередковано зацікавлені у результатах дослідження;
зберігати надані на дослідження документи, матеріали та об'єкти експертизи поза службовим приміщенням.
2.4. За надання завідомо неправдивого висновку, за відмову без поважних причин від виконання покладених обов'язків, за розголошення третім особам даних, що стали відомі під час проведення експертизи та інші допущені під час проведення дослідження порушення спеціаліст може бути притягнутий до відповідальності у визначеному законодавством порядку.

3. Формування експертної групи

3.1. Для проведення складних експертиз можуть створюватися експертні групи із залученням, у разі потреби, на громадських засадах представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, наукових установ та громадських організацій, а також окремих фахівців.
3.2. Рішення про створення експертної групи приймає Голова Національної комісії або його заступник за поданням начальника відповідного управління апарату Національної комісії.
3.3. Про створення експертної групи готується розпорядження, яким затверджується склад групи, визначається її керівник, мета створення та основні завдання, а також строки виконання поставлених перед групою завдань.
3.4. Керівник експертної групи виконує організаційні функції, а саме:
проводить нараду експертної групи, на якій ознайомлює її членів з матеріалами, які надійшли на дослідження;
організовує розробку спільної програми досліджень, у тому числі з визначенням послідовності та термінів виконання окремих досліджень, у разі неузгодження дій групи при виконанні досліджень чи порушення їх послідовності та повідомляє про це Голову Національної комісії;
організовує попереднє вивчення об'єктів експертизи членами групи;
організовує взаємодію членів групи, контролює строки проведення окремих досліджень і координує виконання всієї програми досліджень;
організує проміжні та підсумкові наради експертної групи.

4. Організація проведення експертизи

4.1. Запити, звернення, документи та об'єкти експертизи після надходження до Національної комісії реєструються відповідальною за діловодство особою у порядку, встановленому Інструкцією з діловодства в Національній комісії.
Про стан об'єктів експертного дослідження, що передаються, складається акт у двох примірниках, один з яких зберігається у структурному підрозділі, відповідальному за діловодство Національної комісії, а другий приєднується до відповідних вхідних документів.
Даний акт складається працівником, відповідальним за діловодство у структурному підрозділі апарату Національної комісії, у якому проводиться експертне дослідження, у присутності начальника цього структурного підрозділу або особи, яка виконує його обов'язки, та працівника апарату Національної комісії, відповідального за діловодство у Національній комісії.
В акті крім загальних реквізитів зазначається, які саме об'єкти експертного дослідження були отримані, їх кількість, інформація про зовнішній стан упаковки та об'єкта експертного дослідження, а також інші обставини, що мають значення для проведення експертного дослідження.
При складанні акта здійснюється фотографування стану упаковки об'єкта експертного дослідження (за наявності), об'єкта експертного дослідження та його складових, які відображають змістовне наповнення об'єкта експертного дослідження. Дані фотографії розміщуються у акті.
Акт підписується працівником, який його складає, та присутніми при цьому.
4.2. При встановленні необхідності проведення експертизи за результатами контрольної діяльності Національної комісії, керівник структурного підрозділу Національної комісії чи представник Національної комісії в регіоні подає доповідну записку на ім'я Голови Національної комісії, яким приймається рішення про необхідність проведення такої експертизи.
4.3. Голова Національної комісії або його заступник протягом 2 робочих днів від дня надходження матеріалів розглядають їх і доручають проведення експертизи, що оформлюється відповідною резолюцією.
4.4. Об'єкти експертизи передаються під підпис у журналі обліку об'єктів експертизи Національної комісії (додаток 4) керівнику структурного підрозділу апарату Національної комісії, уповноваженого на проведення експертизи.
Об'єкти експертизи передаються спеціалістам для проведення дослідження під особистий підпис у журналі обліку об'єктів експертизи структурного підрозділу апарату Національної комісії, уповноваженого на проведення експертизи (додаток 5).
Об'єкти експертизи зберігаються за місцем знаходження структурного підрозділу апарату Національної комісії, уповноваженого на проведення експертизи, у металевому сейфі.
4.5. Спеціалістом протягом 3 робочих днів вивчаються надані матеріали та вирішуються питання щодо необхідності надання ініціатором експертизи додаткових матеріалів та створення експертної групи.
4.6. У випадку прийняття рішення про створення експертної групи або направлення запитів до наукових установ з метою отримання фахових висновків спеціалістів заявнику протягом 2 робочих днів з моменту прийняття відповідного рішення рекомендованим листом зі зворотнім повідомленням направляється запит про надання до Національної комісії копій об'єктів експертизи у необхідній кількості.
Якщо заявник у строк, зазначений у запиті, не надасть до Національної комісії копії об'єктів експертизи, заява про проведення експертизи повертається заявнику без розгляду.
4.7. Після закінчення роботи об'єкти експертизи повертаються керівнику структурного підрозділу апарату Національної комісії, уповноваженого на проведення експертизи, про що у журналі обліку об'єктів експертизи робиться відповідна відмітка.
4.8. Після проведення експертизи об'єкти експертизи передаються керівником структурного підрозділу апарату Національної комісії, уповноваженого на проведення експертизи, особі, відповідальній за діловодство Національної комісії, під підпис у журналі обліку об'єктів експертизи структурного підрозділу апарату Національної комісії, уповноваженого на проведення експертизи. Про передачу об'єктів експертизи у книзі обліку об'єктів експертиз Національної комісії робиться відповідна відмітка.
Об'єкти експертизи повертаються уповноваженим представникам заявника особисто у приміщенні Національної комісії у тримісячний термін з моменту їх отримання.
Національна комісія не несе відповідальності за зберігання об'єктів експертизи, що підлягають поверненню заявникам, після закінчення передбаченого цією Інструкцією тримісячного терміну.
У випадку направлення об'єктів експертизи поштою про порядок отримання об'єктів експертизи заявникам повідомляється письмово у супровідному листі до експертного висновку.
4.9. Порядок оформлення ходу дослідження визначається внутрішніми документами Національної комісії та чинним законодавством.
4.10. Послідовність методів, правил і засобів проведення експертизи визначається відповідною методикою.
( Розділ 4 в редакції Рішення Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) )

5. Оформлення висновку експертизи

5.1. Результати експертизи продукції і видовищних заходів щодо їх відповідності чинному законодавству у сфері захисту суспільної моралі та можливості обігу на території України, викладаються у письмовому експертному дослідженні (додаток 8).
( Пункт 5.1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) )
5.2. Експертне дослідження складається з трьох частин: вступної, дослідницької та заключної. У вступній частині вказується дата призначення експертизи, відомості про особу (орган), що є ініціатором експертизи, перелік об'єктів експертизи, інші відомості про надані матеріали, прізвище спеціаліста (спеціалістів), його посада, повідомлення про запит щодо надання додаткових матеріалів; перелік використаних інформаційних джерел. В дослідницькій частині міститься опис об'єктів експертизи та вказуються методи та/або методики дослідження, викладається процес експертного дослідження, проводиться аналіз отриманих результатів. Експертне дослідження обґрунтовується за допомогою опису конкретних ознак, покладених в його основу. У заключній частині зазначається про відповідність об'єктів експертизи вимогам чинного законодавства про захист суспільної моралі та можливість їх обігу на території України. До експертного дослідження додається ілюстративний матеріал (фотознімки, схеми, креслення, діаграми, таблиці, графіки тощо).
5.3. Експертне дослідження оформлюється на бланку Національної комісії і підписується спеціалістом, який проводив дослідження, та погоджується керівником(ами) структурного підрозділу, у якому він працює.
( Пункт 5.3 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 3 від 31.03.2011 (vr003623-11) )
5.4. За результатами експертного дослідження продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру видається письмовий Експертний висновок (додаток 9). Експертний висновок готується у двох оригінальних примірниках.
( Пункт 5.4 із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) , № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) ; в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
5.5. У Експертному висновку обов'язково має міститися інформація щодо відповідності досліджуваної продукції і видовищних заходів вимогам законодавства у сфері захисту суспільної моралі й можливість їх обігу на території України.
( Пункт 5.5 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
5.6. Експертний висновок оформлюється на бланку Національної комісії і підписується спеціалістом, який проводив дослідження, та Головою Національної комісії або його заступником, або особою, що заміщує Голову Національної комісії, і засвідчується відбитком печатки Національної комісії.
Якщо Експертний висновок стосується видовищного заходу сексуального чи еротичного характеру, до нього додаються три ідентичні копії відеозапису дослідженого видовищного заходу на трьох дисках для лазерних систем зчитування. Один з дисків залишається у Національній комісії, а два направляються заявнику, при цьому один з них належним чином опечатаний.
Якщо до Експертного висновку додаються фотографії, вони оформлюються у вигляді фототаблиці, підписуються спеціалістом, підпис якого засвідчується відбитком печатки Національної комісії.
( Пункт 5.6 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
5.7. Експертний висновок експертної групи підписується усіма членами групи. Члени експертної групи мають право викласти свою окрему думку, про що до Експертного висновку додається відповідний документ, який є його невід'ємним додатком.
( Пункт 5.7 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
5.8. За наявності обставин, що обумовлюють неможливість проведення експертизи, складається обґрунтоване експертне дослідження про неможливість підготовки Експертного висновку, яке оформлюється на бланку Національної комісії (додаток 10), про що повідомляється ініціатору експертизи (додаток 11).
Якщо з частини питань, що підлягають розв'язанню, спеціаліст може дати відповідь, а з інших є підстави для повідомлення про неможливість надання експертного висновку, складається один документ - Експертний висновок.
( Пункт 5.8 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) ; в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
5.9. Перший примірник Експертного висновку направляється заявнику листом особою, відповідальною за діловодство в Національній комісії.
Другий примірник Експертного висновку та експертне дослідження зберігаються в архіві Національної комісії.
( Пункт 5.9 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
5.10. Якщо експертизою (рішенням) встановлено належність продукції і видовищних заходів до таких, обіг яких на території України заборонено, Національна комісія ініціює питання про можливість застосування заходів реагування відповідно до вимог чинного законодавства.
Додаток 1
до пункту 1.7 Інструкції
про порядок проведення експертизи
Національною експертною
комісією України
з питань захисту суспільної моралі

ЗАЯВА

про проведення експертизи

( Див. текст (va003623-09F205) ) ( Додаток 1 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
( Додаток 2 виключено на підставі Рішення Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) ) ( Додаток 3 виключено на підставі Рішення Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) ) ( Інструкцію доповнено додатками 4-7 згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) ) ( Додатки не наводяться ) ( Додаток 6 виключено на підставі Рішення Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) )
Додаток 8
до пункту 5.1 Інструкції про порядок
проведення експертизи
Національною експертною
комісією України
з питань захисту суспільної моралі

ЕКСПЕРТНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ

( Див. текст (va003623-09F208) ) ( Додаток із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 14 від 27.08.2009 (vr014623-09) ; в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
Додаток 9
до пункту 5.4 Інструкції про порядок
проведення експертизи
Національною експертною
комісією України
з питань захисту суспільної моралі

ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК

( Див. текст (va003623-09F210) ) ( Додаток 9 в редакції Рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі № 18 від 28.02.2013 (vr018623-13) )
Додаток 10
до пункту 5.8 Інструкції про порядок
проведення експертизи
Національною експертною
комісією України
з питань захисту суспільної моралі

ЕКСПЕРТНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ

про неможливість надання висновку

( Див. текст (va003623-09F189) )
Додаток 11
до пункту 5.8 Інструкції про порядок
проведення експертизи
Національною експертною
комісією України
з питань захисту суспільної моралі

ПОВІДОМЛЕННЯ

про неможливість надання висновку

( Див. текст (va003623-09F190) ) ( Інструкцію доповнено Додатком 12 згідно з Рішенням Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі № 37 від 06.12.2011 (vr037623-11) ) ( Додаток 12 не наводиться )