УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 102 від 22.02.2001
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 березня 2001 р.
за N 221/5412
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної служби статистики N 47 (z0360-15) від 13.02.2015 )

Про затвердження Інструкції щодо складання державного статистичного спостереження за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських і річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних

( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 N 551 (z1280-06) від 27.11.2006 )
Відповідно до статті 14 Закону України "Про державну статистику" (2614-12) , Програми реформування державної статистики на період до 2002 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.98 N 971 (971-98-п) , та з метою подальшого вдосконалення обліку та звітності з водного транспорту НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію щодо складання державного статистичного спостереження за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських і річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних.
( Пункт 1 в редакції Наказу Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005, із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 551 (z1280-06) від 27.11.2006 )
2. Управлінню статистики послуг, транспорту та зв'язку (Голуб О.В.):
2.1. Визначити необхідний тираж, підготувати і передати фінансово-економічному управлінню оригінал затвердженої Інструкції для тиражування.
2.2. Здійснювати методологічне керівництво обліком та звітністю про наявність торговельних суден.
3. Фінансово-економічному управлінню (Сорокіна Т.В.) забезпечити фінансування виготовлення даної Інстррукції.
4. Управлінню справами (Москот В.Ф.) забезпечити контроль за своєчасним тиражуванням і розсиланням зазначених бланків Інструкції до Головного управління статистики в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь статистики.
5. Головному управлінню статистики в Автономній Республіці Крим, обласним, Київському та Севастопольському міським управлінням статистики довести вищезазначену Інструкцію до відома підприємств, установ та організацій - юридичних осіб усіх форм власності та видів діяльності, які мають на балансі торговельні судна, а також вантажні і пасажирські причали.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Комітету Остапчука Ю.М.
Голова Комітету
Погоджено:
Заступник Міністра
транспорту України
О.Г.Осауленко
В.В.Севрюков

Затверджено
Наказ Держкомстату України
22.02.2001 N 102
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 березня 2001 р.
за N 221/5412

Інструкція

щодо складання державного статистичного спостереження за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських і річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних

( Назва Інструкції в редакції Наказу Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005, із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 551 (z1280-06) від 27.11.2006 ) ( У тексті Інструкції назву форми "Звіт про наявність власних торговельних суден" замінено на "Звіт про наявність власних морських і річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних" згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 ) ( У тексті Інструкції слова "державна статистична звітність" у всіх відмінках замінено словами "державне статистичне спостереження" у відповідному відмінку згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )

1. Загальні положення

Інструкція щодо складання державного статистичного спостереження про наявність торговельних суден за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських і річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних" (далі - Інструкція) створена з метою одержання всебічної та вичерпної статистичної інформації про кількісні та якісні характеристики морського і річкового флоту України.
Дія Інструкції поширюється на підприємства, установи і організації (далі - підприємства) - юридичні особи всіх форм власності та видів економічної діяльності, які мають на балансі:
- морські і річкові судна, крім малих;
( Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
- вантажні та пасажирські причали.

2. Основні терміни та їх тлумачення

Основні терміни, які використовуються в Інструкції, відповідають термінам Кодексу торговельного мореплавства України (176/95-ВР) , Глосарію по статистиці транспорту (Євростат, ЕКМТ, ЄЕК ООН 1994 р.).
2.1. Торговельне судно (далі - судно) - самохідна чи несамохідна плавуча споруда, що використовується:
- для перевезення вантажів, пасажирів, багажу і пошти, для рибного чи іншого морського промислу, розвідки і добування корисних копалин, рятування людей і суден, що зазнають лиха на воді, буксирування інших суден та плавучих об'єктів, здійснення гідротехнічних робіт чи піднімання майна, що затонуло;
- для несення спеціальної державної служби (охорона промислів, санітарна і карантинна служба, захист від забруднення тощо);
- для наукових, навчальних і культурних цілей;
- для спорту;
- для інших потреб з іншою метою.
2.2. За районами плавання судна поділяються:
- на річкові, призначені для судноплавства по внутрішніх водних шляхах (річках, озерах, каналах) без права виходу в море;
- морські, призначені для судноплавства у морських територіальних водах України з виходом у нейтральні та територіальні води інших країн;
- змішаного типу "ріка-море", призначені для судноплавства по внутрішніх водних шляхах (річках, озерах, каналах) з правом виходу в море.
2.3. За наявністю двигуна судна поділяються на самохідні, які оснащені самостійною рухомою установкою (двигуном), та несамохідні, які не мають власної рухомої установки (двигуна) і рух яких здійснюється за допомогою самохідних суден.
2.4. За призначенням судна поділяються на транспортні, рибальські, спеціального призначення, технічні, службово-допоміжні.
2.4.1. Основними типами транспортних суден є:
- пасажирські - для перевезень пасажирів та їх багажу;
- вантажні - для перевезення вантажів (універсальні, контейнеровози, докові, баржевози, ліхтеровози, накатні (Ро-Ро), наливні, навалочні (балкери), лісовозні, рефрижераторні):
наливні, призначені для перевезення вантажів у стані рідини;
суховантажні, призначені для перевезення сипучих та генеральних вантажів;
- вантажопасажирські - призначені одночасно для перевезень пасажирів і вантажів.
2.4.2. Основними типами рибальських суден є:
- промислові, призначені для промислу риби, китів, тюленів, моржів або інших живих ресурсів моря (траулери, сейнери, тунцелови, риболовні боти, сіткопідіймачі, китобійні та краболовні судна);
- промислово-переробні, призначені для промислу та обробки власного улову (морозильні траулери-рибозаводи, великі сардинні траулери - рибоконсервні заводи, морозильні траулери, судна для переробки оселедців, крабів, рибоконсервні плавучі бази, рибомучні судна, морозильні судна).
2.4.3. Основними типами суден спеціального призначення є:
- науково-дослідницькі, експедиційні, гідрологічні, гідрографічні, гідрометеорологічні, навчальні, призначені для виконання наукових досліджень та навчальних робіт;
- китобази, рибобази та інші судна, призначені для переробки живих ресурсів моря і не зайняті їх ловом;
- бурові, добувні, призначені для розвідки, буріння і добування корисних копалин;
- криголами, призначені для розчищення шляхів і забезпечення умов судноплавства у зимовий період;
- рятувальні судна, буксири рятувальні, аварійно-рятувальні судна, призначені для виконання рятувальних робіт;
- патрульні судна, призначені для несення патрульної служби;
- хімозачисні станції, призначені для виконання робіт з очищення суден від бруду.
2.4.4. Основними типами технічних суден є:
- земснаряди, землесоси, гідропісконавантажувачі, грунтовозні шаланди, грунтовозні судна, призначені для виконання робіт з підтримки габаритів водного шляху та акваторії порту;
- нафтозбірні судна, призначені для збору з водної поверхні залишків нафтопродуктів або інших наливних вантажів;
- плавучі доки та майстерні, ремонтні майстерні, призначені для виконання технічного обслуговування інших суден.
2.4.5. Основними типами службово-допоміжних суден є:
- буксирні, призначені для буксирування, штовхання, одночасного буксирування або штовхання суден, барж, плотів;
- рейдово-маневрові, судна забезпечення паливом та продуктами життєзабезпечення, призначені для обслуговування флоту;
- лоцманські, роз'їзні, протипожежні, водолазні, санітарні, асенізаційні, агітаційні, призначені для обслуговування портового господарства;
- плавучі крани, кранові судна, буксири для завезення якорів, зерноперевантажувачі, призначені для здійснення вантажопідйомних операцій;
- інші (понтони, дебаркадери, брандвахти, плавучі копри, плавучі готелі, плавучі ресторани).
2.5. Основними технічними характеристиками торговельних суден є:
- валова місткість (куб. метр) - найбільший об'єм корпусу та приміщень на судні як інженерної споруди, окрім об'єму рульової рубки, камбузів, туалетів, усіх світлових люків та східних мілких рубок;
- вантажопідйомність (т) - максимальна вага (брутто) вантажу, яку може прийняти судно на борт;
- дейдвейт (т) - різниця між водотоннажністю судна до вантажної ватерлінії, що відповідає призначеному літньому надводному борту у воді із щільністю 1,025 т/куб.м, та водотоннажністю порожнього судна;
- водотоннажність порожнього судна (т) - об'єм підводної частини судна без вантажу, палива, мастила, баластної, прісної, котельної води в цистернах, стічних вод, запасів на судні, а також без пасажирів, але з водою, паливом у судових системах та механізмах;
( Абзац четвертий пункту 2.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
- потужність (кВт) - механічна потужність головної силової установки, яку може розвити двигун судна (кілька двигунів); один кВт дорівнює 1,36 к.с.;
- пасажиромісткість (пасажирів) - максимально допустима кількість пасажирів, яку може перевозити судно.
2.6. Причал - гідротехнічна споруда (або їх комплекс), яка функціонує у складі порту або самостійно і призначена для підходу, швартування, стоянки та обслуговування суден, посадки і висадки пасажирів, вантажних операцій тощо. Механізований причал - берегова споруда, оснащена закріпленими береговими і плавучими навантажувально-розвантажувальними механізмами.
( Пункт 2.6 в редакції Наказу Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )

3. Документи первинного обліку

Документами первинного обліку наявності торговельних суден є:
- загальносуднова специфікація;
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
- класифікаційне свідоцтво або обмірне свідоцтво;
( Абзац пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
- мірильне свідоцтво;
- міжнародне мірильне свідоцтво;
- пасажирське свідоцтво;
- свідоцтво про безпеку вантажного судна стосовно обладнання та забезпечення;
- свідоцтво про придатність до плавання для суден під прапором України.
( Абзац пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
Документом первинного обліку про морський (річковий) причал порту (пристані) є:
свідоцтво про реєстрацію причалу (пристані);
свідоцтво про придатність причалу (пристані) до експлуатації.
( Абзац пункту 3 в редакції Наказу Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )

4. Порядок складання звіту

( Назва пункту 4 в редакції Наказу Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
4.1. Державне статистичне спостереження за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських і річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних" (v0254202-99) складають один раз у три роки за станом на 31 грудня підприємства - юридичні особи всіх форм власності та видів економічної діяльності, які мають на балансі торговельні судна, а також причали. Обліку підлягає інвентарна кількість наявних торговельних суден, причалів, що перебувають на балансі підприємства незалежно від їх придатності до експлуатації та технічного стану, місцезнаходження (на території України або в інших державах) з урахуванням таких, що здані в оренду іншим підприємствам.
( Абзац перший пункту 4.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 551 (z1280-06) від 27.11.2006 )
Звіт не складають іноземні підприємства - власники торговельних суден, які знаходяться на території України, та підприємства, що орендують судна або причали.
До звіту не включаються дані про наявність малих суден - пасажирських суден місткістю до 12 чоловік та потужністю головних двигунів менше 55 кВт, рибальських суден з потужністю головного двигуна менше 50 кВт, вантажних транспортних суден потужністю енергетичного обладнання менше 100 кВт або валовою місткістю до 80 рег. тонн.
( Пункт 4.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
4.2. Державне статистичне спостереження за формою N 2-вод (v0254202-99) складається за типами та призначенням суден за такими технічними характеристиками: валова місткість, вантажопідйомність, дейдвейт, потужність, пасажиромісткість.
Дані про судна, що не придатні для експлуатації, заповнюють на підставі загальносуднової специфікації (рік побудови, реєстраційна потужність, повна вантажопідйомність - дейдвейт, чиста вантажопідйомність, пасажиромісткість).
Дані про судна, що придатні для експлуатації, заповнюють на підставі документів про проходження класифікаційного та конвекційного нагляду:
- класифікаційного свідоцтва або обмірного свідоцтва (тип, рік побудови, валова місткість, дейдвейт, сумарна потужність);
- мірильного свідоцтва (рік побудови, валова місткість) або міжнародного мірильного свідоцтва (рік побудови, валова місткість, пасажиромісткість);
- пасажирського свідоцтва (валова місткість, пасажиромісткість);
- свідоцтва про безпеку вантажного судна щодо обладнання та забезпечення (валова місткість, дейдвейт);
- свідоцтва про придатність до плавання для суден під прапором України (валова місткість, рік побудови, потужність).
4.3. Облік суден у державному статистичному спостереженні за формою N 2-вод (v0254202-99) передбачає групування за ознаками:
- "за віком (з моменту побудови)" - до 5 років, від 5 до 10 років, від 10 до 20 років, від 20 років і більше стосовно Правил регістру України;
- "нові судна" - судна, побудовані у звітному році;
- "за вантажопідйомністю".
( Абзац п'ятий пункту 4.3 виключено на підставі Наказу Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 ) ( Абзац шостий пункту 4.3 виключено на підставі Наказу Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
4.4. Судна змішаного типу "ріка-море", призначені для судноплавства внутрішніми водними шляхами (річками, озерами, каналами) з правом виходу в море, рахуються до річкового флоту та у розділах 1.1, 1.3 показують дейдвейт.
Валову місткість згідно з Міжнародною конвенцією про обмірювання суден 1969 року (МК-69) (995_145) заповнюють судна, які працюють у закордонному сполученні, крім річки Дунай (згідно з протоколом Міжнародної конвенції про обмірювання суден 1969 року, до якої приєдналась Україна).
Суднобудівні та судноремонтні заводи, які мають на балансі суднобудівні і судноремонтні причали, включають їх до рядка 3051.
( Пункт 4.4 в редакції Наказу Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )

5. Порядок подання звіту

Звіт державного статистичного спостереження за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських і річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних" (один раз у три роки) (v0363202-04) заповнюється і підписується керівником підприємства, який несе адміністративну відповідальність за його повноту та достовірність згідно з чинним законодавством.
( Інструкцію доповнено пунктом 5 згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005, із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 551 (z1280-06) від 27.11.2006 ) ( Інструкція із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 303 (z1308-05) від 11.10.2005 )
Начальник управління статистики
послуг, транспорту та зв'язку
О.В.Голуб