ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 224/2/17-0510 від 05.07.2001




     Державна податкова  адміністрація  України  розглянула   лист
стосовно  визначення  поняття  суб'єкта  малого підприємництва для
фізичної особи згідно із Законом України від 19.10.2000 р,  N 2063
(  2063-14 ) "Про державну підтримку малого підприємництва" і його
вплив  при  застосуванні   фізичною   особою   спрощеної   системи
оподаткування,  обліку  та  звітності  згідно  з Указом Президента
України від   03.07.98 р.   N 727 ( 727/98 ) "Про спрощену систему
оподаткування,    обліку    та     звітності   суб'єктів    малого
підприємництва" (в редакції    Указу    Президента   України   від
28.06.99 р.  N 746 ( 746/99 )    і   повідомляє,  що   було надане
роз'яснення такого змісту.
     Закон України  "Про державну підтримку малого підприємництва"
( 2063-14 ) визначає правові засади державної підтримки  суб'єктів
малого  підприємництва  незалежно  від  форми  власності  з  метою
якнайшвидшого виходу із економічної кризи та  створення  умов  для
більш широкого впровадження ринкових реформ в Україні.
     Цим Законом ( 2063-14 ) визначено  поняття  суб'єктів  малого
підприємництва,  сферу дії Закону, мету державної підтримки малого
підприємництва,  органи,  що здійснюють таку підтримку, програму і
основні напрями державної підтримки малого підприємництва.
     Згідно зі статтею 1 Закону України  "Про  державну  підтримку
малого   підприємництва"   (   2063-14   )   до  суб'єктів  малого
підприємництва  віднесені  фізичні  особи,  які  зареєстровані   у
встановленому    чинним   законодавством   порядку   як   суб'єкти
підприємницької  діяльності  і   які   здійснюють   підприємницьку
діяльність,  не заборонену чинним законодавством, включаючи галузь
сільського господарства.
     Державна підтримка  малого  підприємництва,  основні  напрями
якої визначено у статті 5 Закону ( 2063-14 ) ,  до  переліку  яких
входить   і   запровадження   спрощеної   системи   оподаткування,
бухгалтерського  обліку  та  звітності  в  порядку,  встановленому
законодавством  України,  поширюється на суб'єктів підприємницької
діяльності,  в  тому  числі  і  фізичних  осіб,   які   здійснюють
підприємницьку діяльність.
     Що стосується   існуючого   порядку   оподаткування  доходів,
одержуваних  фізичною  особою   під   здійснення   підприємницької
діяльності,  то  на  сьогодні існує кілька способів оподаткування,
кожний з яких регулюється відповідними законодавчими актами і  має
свої   вимоги,   обмеження   та   переваги,   тому  кожен  суб'єкт
підприємницької діяльності - фізична особа  самостійно,  за  своїм
бажанням,   обирає   той,  який  найбільш  раціонально  відповідає
індивідуальним критеріям (особливостям) здійснення підприємницької
діяльності.
     Застосування спрощеної  системи  оподаткування,   обліку   та
звітності  на  сьогодні  регулюється Указом Президента України від
03.07.98  р. N 727 ( 727/98 ) "Про спрощену систему оподаткування,
обліку  та  звітності суб'єктів малого підприємництва" (в редакції
Указу Президента України від 28.09.99 р. N 746 ( 746/99).
     Отже, якщо фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності
обирає самостійно спосіб оподаткування  доходів,  одержуваних  від
здійснення підприємницької діяльності, за єдиним податком, то така
особа  повинна  додержуватися  вимог  статті  1  Указу,   зокрема,
протягом календарного року у трудових  відносинах з нею, включаючи
членів її сім'ї,  перебуває не більше 10 осіб та обсяг виручки від
реалізації продукції (товарів,  робіт, послуг) за календарний  рік
не перевищує 500 тис. грн.

Голова                                                    М.Азаров