За результатами розгляду листів ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ОРАНТА" про реєстрацію правил добровільного страхування, викладених у новій редакції від 27.08.2015 N 03-04-16/12435 (вх. від 27.08.2015 N 7538/ск), від 27.08.2015 N 03-04-16/12436 (вх. від 27.08.2015 N 7539/ск), від 27.08.2015 N 03-04-16/12437 (вх. від 27.08.2015 N 7540/ск), від 27.08.2015 N 03-04-16/12438 (вх. від 27.08.2015 N 7541/ск), відповідно до пункту 3 частини першої статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг", підпункту 62 пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 N 1070, на підставі частини третьої статті 17 Закону України "Про страхування" та керуючись Ліцензійними умовами провадження страхової діяльності, затвердженими розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28.08.2003 N 40, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15.09.2003 за N 805/8126 (далі - Ліцензійні умови), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, постановила:
1. Відмовити ПУБЛІЧНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ОРАНТА" (код за ЄДРПОУ 00034186; місцезнаходження: 02081, м. Київ, вулиця Здолбунівська, будинок 7-д) (далі - Товариство) в реєстрації:
1.1 Правил добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), викладених у новій редакції, у зв'язку з тим, що подані Правила суперечать чинному законодавству та порушують права страхувальника, а саме:
визначення поняття предмета договору страхування, то міститься в пункті 2.1 розділу 2 Правил, не відповідає вимогам пункту 3.6 Характеристики та класифікаційних ознак видів добровільного страхування, затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг" України від 09.07.2010 N 565, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.11.2010 за N 1119/18414, що є порушенням підпункту 3.5.2 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов;
у пунктах 10.2, 10.4 розділу 10 Правил використовується поняття "негайно", яке призводить до неоднозначного розуміння змісту, що є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов;
1.2 Правил добровільного страхування майна (крім залізничного, наземного, повітряного, водного транспорту (морського внутрішнього та інших видів водного транспорту), вантажів та багажу (вантажобагажу), викладених у новій редакції, у зв'язку з тим, що подані Правила суперечать чинному законодавству та порушують права страхувальника, а саме: у пунктах 10.1, 10.3 розділу 10 Правил використовується поняття "негайно", яке призводить до неоднозначного розуміння змісту, що є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов;
1.3 Правил добровільного страхування від вогневих ризиків та ризиків стихійних явищ, викладених у новій редакції, у зв'язку з тим, що подані Правила суперечать чинному законодавству та порушують права страхувальника, а саме: у пунктах 10.1, 10.3 розділу 10 Правил використовується поняття "негайно", яке призводить до неоднозначного розуміння змісту, що є порушенням абзацу 4 третього підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов;
1.4 Правил добровільного страхування від нещасних випадків, викладених у новій редакції, у зв'язку з тим, що подані Правила суперечать чинному законодавству та порушують права страхувальника, а саме:
у підпункті 8.1.3 пункту 8.1 розділу 8 Додаткових умов добровільного страхування від нещасних випадків на транспорті (додаток 1 до Правил) використовується поняття "негайно", яке призводить до неоднозначного розуміння змісту, що є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов;
у підпункті 7.2.2 пункту 7.2 розділу 7 Правил, підпункті 7.2.2 пункту 7.2 розділу 7 Додаткових умов добровільного страхування від нещасних випадків на транспорті (додаток 1 до Правил) зазначено, що страховик має право відкласти прийняття рішення про здійснення страхової виплати (або відмову у здійсненій страхової виплати) до отримання всіх необхідних документів від компетентних органів, повідомивши про це Страхувальника у письмовій формі, що є порушенням статті 17 Закону України "Про страхування", а саме порушує права страхувальника, призводить до затягування прийняття рішення, оскільки не визначено граничного строку відстрочки рішення;
підпункт 5.2.15 пункту 5.2 розділу 5 Правил містить посилання на фактори, зазначені в пункті 4.4 цих Правил, що призводить до протиріч та неузгодженості між пунктами, оскільки пункт 4.4 Правил не містить факторів, що є порушенням абзацу другого підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов.
2. Департаменту страхового регулювання та нагляду забезпечити повідомлення Товариства про прийняте рішення.
3. Контроль за виконанням розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Максимчук О. В.
Голова Комісії | І. Пашко |
Протокол засідання Комісії
від 29 вересня 2015 р. N 71