МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.06.2013 № 1228/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 червня 2013 р.
за № 1063/23595

Про затвердження Типового положення про експертно-перевірну комісію Державного архіву в Автономній Республіці Крим, державного архіву області, міст Києва і Севастополя

( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 692/5 від 25.04.2014 (z0468-14) № 2163/5 від 02.11.2015 (z1365-15) )
Відповідно до статті 6 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" (3814-12) , Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів (1004-2007-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1004, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про експертно-перевірну комісію Державного архіву в Автономній Республіці Крим, державного архіву області, міст Києва і Севастополя, що додається.
2. Департаменту взаємодії з органами влади (Палій Н.О.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 (493/92) "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної архівної служби України Гінзбург О.П.
Міністр
Олександр Лавринович
ПОГОДЖЕНО:
В.о. Голови
Державної архівної служби України
В.М. Воронін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
19.06.2013 № 1228/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 червня 2013 р.
за № 1063/23595

ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ

про експертно-перевірну комісію Державного архіву в Автономній Республіці Крим, державного архіву області, міст Києва і Севастополя

1. Відповідно до Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" (3814-12) та Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів (1004-2007-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1004, Державний архів в Автономній Республіці Крим, державний архів області, міст Києва і Севастополя (далі - державний архів) утворює експертно-перевірну комісію (далі - ЕПК) для розгляду методичних та практичних питань, пов'язаних з експертизою цінності документів, внесенням їх до Національного архівного фонду (далі - НАФ) або вилученням документів з нього, здійсненням організаційно-методичного керівництва діяльністю експертних комісій архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад, а також експертних комісій державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, об'єднань громадян, релігійних організацій, фондово-закупівельних комісій музеїв, що перебувають у державній чи комунальній власності, експертно-оцінних комісій бібліотек, що перебувають у державній чи комунальній власності (далі - комісії з проведення експертизи цінності документів).
2. ЕПК є постійно діючим органом державного архіву.
3. У своїй діяльності ЕПК керується Конституцією (254к/96-ВР) і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції (254к/96-ВР) та законів України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства юстиції України та іншими нормативно-правовими актами, а також положенням про ЕПК, затвердженим на підставі цього Типового положення.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 692/5 від 25.04.2014 (z0468-14) )
4. До складу ЕПК, який затверджується керівником державного архіву, входять фахівці з архівної справи, представники наукових установ і творчої громадськості, інші фахівці відповідно до профілю державного архіву. Головою ЕПК призначається заступник керівника державного архіву, секретарем - один з працівників відділу формування НАФ та діловодства державного архіву.
Голова ЕПК організовує роботу ЕПК згідно з річним планом, затвердженим керівником державного архіву, і звітує перед ним про проведену роботу.
Секретар ЕПК за рішенням голови забезпечує скликання засідань ЕПК, складає протоколи, доводить до відома структурних підрозділів державного архіву та архівних установ, які перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад), рішення ЕПК, здійснює облік і звітність про її роботу, веде документацію ЕПК і забезпечує її збереженість.
5. Основними завданнями ЕПК є:
науково-методичне та організаційне забезпечення експертизи цінності документів;
розгляд у межах своїх повноважень питань щодо визначення та уточнення джерел формування НАФ, його складу та строків зберігання документів;
перевірка результатів експертизи цінності документів, проведеної комісіями з проведення експертизи цінності документів;
розгляд питань про долучення до архівних документів спростування недостовірних відомостей про особу, що містяться в таких документах, проведення експертизи цінності архівних документів, вилучених органами доходів і зборів або правоохоронними органами, конфіскованих за рішенням суду відповідно до статті 28 Закону України "Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей" (1068-14) .
( Пункт 5 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2163/5 від 02.11.2015 (z1365-15) )
6. ЕПК приймає рішення про:
1) схвалення і подання на затвердження керівника державного архіву списків джерел формування НАФ, списків юридичних осіб, у діяльності яких не утворюються документи НАФ, які перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад);
2) схвалення описів справ постійного зберігання, внесених до НАФ, державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, об'єднань громадян, релігійних організацій, музеїв, бібліотек (далі - юридичні особи), що перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад), переліків проектів проблем (тем), науково-технічна документація яких підлягає внесенню до НАФ, та подання таких документів на затвердження керівникам юридичних осіб;
3) погодження:
описів справ з кадрових питань (особового складу) юридичних осіб, що перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад);
номенклатур справ юридичних осіб, що перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад);
інструкцій з діловодства, положень про служби діловодства, архівні підрозділи та експертні комісії (далі - ЕК) юридичних осіб, що є джерелами формування НАФ і перебувають у зоні комплектування державного архіву;
актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, юридичних осіб, що перебувають у зоні комплектування державного архіву, а також юридичних осіб, що є джерелами формування НАФ і перебувають у зоні комплектування архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад;
4) схвалення описів справ постійного зберігання, внесених до НАФ, описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання, погодження описів справ з кадрових питань (особового складу), актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, актів про невиправні пошкодження документів тривалого (понад 10 років) зберігання та з кадрових питань (особового складу), номенклатури справ, інструкції з діловодства державного архіву та подання таких документів на затвердження керівника державного архіву;
( Підпункт 4 пункту 6 в редакції Наказу Міністерства юстиції № 2163/5 від 02.11.2015 (z1365-15) )
5) схвалення і подання на погодження із Центральною експертно-перевірною комісією Державної архівної служби (далі - ЦЕПК):
актів про вилучення документів з НАФ, актів про невиправні пошкодження документів НАФ, що зберігаються в державному архіві (архівних відділах районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад), в юридичних та фізичних осіб, що перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад);
( Абзац другий підпункту 5 пункту 6 в редакції Наказу Міністерства юстиції № 2163/5 від 02.11.2015 (z1365-15) )
анотованих переліків унікальних документів НАФ, які зберігаються у державному архіві (архівних відділах районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад), у юридичних та фізичних осіб, що перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділів районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад);
6) схвалення та подання на затвердження керівника державного архіву актів грошової оцінки документів НАФ, що зберігаються у державному архіві (архівних відділах районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад), в юридичних та фізичних осіб;
( Підпункт 6 пункту 6 в редакції Наказу Міністерства юстиції № 2163/5 від 02.11.2015 (z1365-15) )
7) внесення до НАФ:
документів, що зберігаються у фізичних осіб;
документів або їх копій, що надійшли в установленому порядку з-за кордону.
7. ЕПК стосовно юридичних осіб, що перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділах районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад), має право:
контролювати дотримання установленого порядку проведення експертизи цінності документів;
вимагати розшуку відсутніх документів НАФ, документів з кадрових питань (особового складу) та письмових пояснень у разі втрати цих документів;
одержувати відомості та висновки, необхідні для визначення культурної цінності та строків зберігання документів;
вимагати надання актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, під час розгляду описів справ постійного зберігання та з кадрових питань (особового складу);
заслуховувати на засіданнях інформацію керівників юридичних осіб та їх комісій з проведення експертизи цінності документів про якість оформлення документів і формування справ, стан упорядкування, обліку та зберігання документів;
запрошувати на засідання членів ЕК юридичних осіб, а також інших фахівців як консультантів та експертів.
8. ЕПК інформує керівництво державного архіву з питань, що входять до компетенції ЕПК.
9. Засідання ЕПК проводиться не рідше ніж чотири рази на рік і вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини складу її членів.
Рішення ЕПК з проведення експертизи цінності документів приймається більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні, оформляється протоколом, який підписують голова (у разі його відсутності - заступник) і секретар комісії.
Рішення ЕПК набирає чинності з моменту затвердження протоколу засідання ЕПК директором державного архіву, після чого є обов'язковим для виконання всіма архівними установами, що перебувають у зоні комплектування державного архіву (архівних відділах районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, міських рад).
У разі відмови керівника державного архіву затвердити протокол засідання ЕПК її голова може звернутися зі скаргою до ЦЕПК.
Директор Департаменту
взаємодії з органами влади
Н.О. Палій