УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 15 жовтня 2004 р. N 1363
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 989 (989-2005-п) від 01.10.2005 )

Про утворення Національної акціонерної компанії "Вугілля України"

( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 277 (277-2005-п) від 13.04.2005 )
На виконання Указу Президента України від 6 липня 2004 р. N 752 (752/2004) "Про заходи щодо підвищення ефективності управління вугільною галуззю та її розвитку" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити Національну акціонерну компанію "Вугілля України" (далі - Компанія) у формі відкритого акціонерного товариства.
2. Установити, що статутний фонд Компанії формується шляхом передачі до нього:
100 відсотків акцій відкритих акціонерних товариств, які утворюються після здійснення передбачених цією постановою заходів на базі майна державних прибуткових та потенційно прибуткових підприємств, зазначених у додатку 1;
пакетів акцій, що належать державі у статутних фондах господарських товариств, зазначених у додатку 2;
адміністративного будинку у м. Києві по вул. Б. Хмельницького, 4.
Розмір статутного фонду Компанії на етапі її утворення визначається виходячи з номінальної вартості пакетів акцій господарських товариств, зазначених у додатку 2, та балансової вартості адміністративного будинку у м. Києві по вул. Б. Хмельницького, 4.
3. Залишити у державній власності пакети акцій у статутних фондах господарських товариств, зазначених у додатку 2, та товариств, які утворюються відповідно до абзацу другого пункту 2 цієї постанови, що передаються до статутного фонду Компанії.
4. Міністерству палива та енергетики, Фонду державного майна відповідно до своїх повноважень вирішити у місячний строк після державної реєстрації Компанії питання щодо:
передачі Компанії за номінальною вартістю пакетів акцій, що належать державі у статутних фондах господарських товариств, зазначених у додатку 2;
забезпечення проведення перереєстрації зазначених пакетів акцій та внесення до планів розміщення акцій змін у зв'язку з їх передачею до статутного фонду Компанії;
передачі Компанії адміністративного будинку у м. Києві по вул. Б. Хмельницького, 4.
5. Фонду державного майна забезпечити у восьмимісячний строк проведення незалежної оцінки пакетів акцій господарських товариств, зазначених у додатку 2, та адміністративного будинку у м. Києві по вул. Б. Хмельницького, 4.
За результатами оцінки подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо уточнення розміру статутного фонду Компанії.
6. Надати Компанії на період проведення корпоратизації державних підприємств та передачі до її статутного фонду пакетів акцій господарських товариств, утворених на базі майна зазначених підприємств, такі організаційно-господарські повноваження стосовно цих підприємств:
внесення змін до статуту;
призначення на посаду та звільнення з посади керівника, укладення з ним контракту;
здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю та за ефективністю використання і збереженням майна;
проведення реорганізації та корпоратизації;
здійснення функцій органу управління майном під час провадження у справах про банкрутство.
7. Міністерству палива та енергетики:
забезпечити виконання раніше прийнятих міністерством рішень з питань укрупнення та корпоратизації підприємств вугільної галузі;
подати в установленому порядку пропозиції стосовно внесення змін до Положення про Міністерство палива та енергетики у зв'язку з утворенням Компанії.
8. Міністерству палива та енергетики разом з Компанією забезпечити проведення у шестимісячний строк укрупнення (реорганізації) та корпоратизації підприємств, зазначених у додатку 1, та реєстрації випуску акцій утворених господарських товариств.
9. Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції разом з Міністерством палива та енергетики, Фондом державного майна, Антимонопольним комітетом, Державним комітетом статистики подати Кабінетові Міністрів України проект Закону України про включення підприємств, реорганізованих відповідно до цієї постанови, до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані, у двомісячний строк після здійснення зазначеної реорганізації.
10. Міністерству палива та енергетики, Фонду державного майна у шестимісячний строк після виконання заходів, передбачених пунктом 8 цієї постанови, передати до статутного фонду Компанії 100 відсотків пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, утворених на базі майна підприємств, зазначених у додатку 1, та за результатами незалежної оцінки подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо уточнення розміру статутного фонду.
11. Міністерству палива та енергетики, Фонду державного майна разом з Компанією визначити перелік державного майна, що перебуває на балансі господарських товариств, пакети акцій яких передаються до статутного фонду Компанії, але не ввійшло до їх статутних фондів, та подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо подальшого використання цього майна з метою забезпечення виконання Компанією статутних завдань.
12. Затвердити Статут та склад наглядової ради Компанії (додаються).
13. Міністерству палива та енергетики, Фонду державного майна подати у місячний строк Кабінетові Міністрів України проекти положень про наглядову раду та ревізійну комісію Компанії, а також пропозиції щодо складу ревізійної комісії Компанії.
14. Установити, що:
100 відсотків акцій, які випускаються на величину статутного фонду Компанії, є власністю держави;
акції та інше державне майно, передане Компанії, не може відчужуватися або використовуватися для формування статутних фондів інших підприємств.
15. Розмістити Компанію у м. Києві по вул. Б. Хмельницького, 4.
16. Міністерству палива та енергетики, Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції, Міністерству фінансів подати у місячний строк Кабінетові Міністрів України пропозиції стосовно внесення змін до порядку надання і визначення обсягів державної підтримки підприємствам вугільної галузі у зв'язку з утворенням Компанії.
17. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Віце-прем'єр-міністра України Клюєва А.П.
Прем'єр-міністр України
В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 37

Додаток 1
до постанови Кабінету Міністрів України
від 15 жовтня 2004 р. N 1363

ПЕРЕЛІК

підприємств, на базі майна яких утворюються відкриті акціонерні товариства

Код згідно з ЄДРПОУ Найменування підприємства
Державні підприємства
32329398 32427062 32276912 32299510 32366906 31906124 32442295 32186934 32270533 32411707 32087941 32473323 32320594 32446546 32226065 32320704 32355669 25367799 00177425 00186080 00185904 00175188 32323256 32365965 00180999 24855054 00179737 21775515 00179000 00179039 25100820 00179246 00174131 00174065 00336279 00185790 13515289 00185778 24043770 32586659 25707870 32276912 32367035 32541267 32581561 32562287 24181839 32315610 32716585 00183360 00168478 30443805 23343926 30379248 23186220 00170096 32645403 Донецьквугілля Селидіввугілля (Донецька область) Орджонікідзевугілля (м. Єнакієве, Донецька область) Шахтарськантрацит (Донецька область) Торезантрацит (Донецька область) Сніжнеантрацит (Донецька область) Макіїввугілля (Донецька область) Добропіллявугілля (Донецька область) Артемвугілля (м. Горлівка, Донецька область) Дзержинськвугілля (Донецька область) Красноармійськвугілля (Донецька область) Луганськвугілля Первомайськвугілля (Луганська область) Донбасантрацит (м. Красний Луч, Луганська область) Антрацит (Луганська область) Ровенькиантрацит (Луганська область) Свердловантрацит (Луганська область) Шахта "Ніканор-Нова" (м. Зоринськ, Луганська область) Шахта "Новопавлівська" (м. Красний Луч, Луганська область) Виробниче об'єднання шахтної геології та технічного буріння "Укрвуглегеологія" (м. Донецьк) Львівсько-Волинська геологорозвідувальна експедиція (м. Володимир-Волинський, Волинська область) Вугільна компанія "Краснолиманська" (м. Родинське, Донецька область) Львіввугілля (м. Сокаль, Львівська область) Волиньвугілля (м. Нововолинськ, Волинська область) Луганське шахтобудівельне управління Краснолуцьке шахтопрохідницьке управління (Луганська область) Дирекція по будівництву об'єктів (м. Червоноград, Львівська область) Кіровський ремонтно-механічний завод (м. Кіровськ, Луганська область) Нововолинський ремонтно-механічний завод (Волинська область) Сніжнянські центральні електромеханічні майстерні (Донецька область) Автобаза (м. Сніжне, Донецька область) Вантажно-транспортне управління (м. Сніжне, Донецька область) Науково-дослідний інститут організації і механізації шахтного будівництва (м. Харків) Дондіпровуглемаш (м. Донецьк) Український науково-дослідний і проектно- конструкторський інститут по збагаченню та брикетуванню вугілля (м. Луганськ) Донецький науково-дослідний вугільний інститут Донецький науково-дослідний, проектний і впроваджувальний центр організації праці Центральне бюро науково-технічної інформації (м. Донецьк) Проектно-конструкторське бюро (м. Луганськ) Луганськвуглезв'язок Дзержинськвуглезбут (Донецька область) Орджонікідзевуглепостачання (м. Єнакієве, Донецька область) Торезвуглезбут (Донецька область) Сніжневуглезбут (Донецька область) Антрацитвуглезбут (Луганська область) Львіввуглезбут (м. Сокаль, Львівська область) Первомайськвуглезбут (Луганська область) Шахтарськвуглезбут (Донецька область) Донбасантрацитвуглезбут (м. Красний Луч, Луганська область) Фірма матеріально-технічного забезпечення по збуту продукції (м. Донецьк) Підприємство по виробництву вибухозахисних та в'яжучих матеріалів (м. Докучаєвськ, Донецька область) Центр (м. Димитров, Донецька область) Центр підготовки та перепідготовки кадрів (м. Горлівка, Донецька область) Галузевий інформаційно-розрахунковий центр (м. Макіївка, Донецька область) Мале державне підприємство "Камелія" (м. Макіївка, Донецька область) Регіональне виробниче об'єднання "Укрвуглеекологія" (м. Луганськ) Укрвуглеякість (м. Донецьк)
Державні підприємства, які перебувають на стадії створення
32709929 33161769 33049556 33009272 Вугілля України (м. Київ) Донецька вугільна енергетична компанія Донецька вугільна коксівна компанія Луганська вугільна компанія Вуглекоксзбут (м. Макіївка, Донецька область) Укрдонбасекологія (м. Свердловськ, Луганська область)
Державні відкриті акціонерні товариства, які не завершили корпоратизацію і підлягають реорганізації
05473186 00175490 00177419 00177690 00177454 00175573 00177046 00176874 05400916 00171121 00176897 00178063 00179752 03077552 24188221 00180137 00180092 00180108 24461183 00180568 00181119 24813914 00180410 00177632 21757807 00179364 00179252 00176934 05515499 05427938 20323581 05427915 00182018 00175254 00175797 00176532 Шахта "Новодзержинська" (м. Дзержинськ, Донецька область) Шахта імені Гайового (м. Горлівка, Донецька область) Шахта "Міусинська" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасантрацит" (м. Красний Луч, Луганська область) Гірничо-збагачувальна фабрика "Новопавлівська" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасантрацит" (м. Красний Луч, Луганська область) Шахта "Княгинівська" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасантрацит" (м. Красний Луч, Луганська область) Центральна збагачувальна фабрика "Янівська" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасантрацит" (смт Княгинівка, Луганська область) Шахта "Ломоватська" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвугілля" (м. Брянка, Луганська область) Шахта імені Артема - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвугілля" (м. Артемівськ, Луганська область) Гірничо-збагачувальна фабрика "Луганська" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвугілля" Завод по ремонту гірничошахтного обладнання "Супутник" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвугілля" (смт Ювілейне, Луганська область) Шахта "Білоріченська" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвугілля" (смт Білоріченський, Луганська область) Центральна збагачувальна фабрика "Маяк" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвугілля" (м. Свердловськ, Луганська область) Трест "Донецьквуглебуд" Трест "Краснодонвуглебуд" (Луганська область) Антрацитівське шахтобудівельне монтажне управління (Луганська область) Шахтобудівельне управління N 4 - дочірнє підприємство ДХК "Горлівськвуглебуд" (м. Горлівка, Донецька область) Шахтобудмонтажне управління N 9 - дочірнє підприємство ДХК "Горлівськвуглебуд" (м. Горлівка, Донецька область) Шахтопрохідницьке управління N 10 - дочірнє підприємство ДХК "Горлівськвуглебуд" (м. Горлівка, Донецька область) Будинок відпочинку "Горизонт" - дочірнє підприємство ДХК "Горлівськвуглебуд" (смт Сєдове, Донецька область) Трест "Донецькшахтобуд" Трест "Стахановвуглебуд" (Луганська область) Шахтобудівельне управління N 5 (м. Добропілля, Донецька область) Донбасвуглеавтоматика (м. Донецьк) Вахрушевський ремонтно-механічний завод - дочірнє підприємство ДХК "Антрацитвуглесервіс" (Луганська область) Вузол виробничо-технологічного зв'язку - дочірнє підприємство ДХК "Антрацитвуглесервіс" (м. Красний Луч, Луганська область) Стахановпромтранс (Луганська область) Вантажно-транспортне управління "Шахтарськвантажтранс" (Донецька область) Стахановський ремонтно-механічний завод - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвугілля" (Луганська область) Вузол виробничо-технологічного зв'язку (м. Селидове, Донецька область) Стахановський вузол виробничо-технологічного зв'язку - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвугілля" (Луганська область) Енергетичне управління (с. Золотарівка, Донецька область) Луганське ремонтно-будівельне товариство Спецтампонажгеологія (м. Антрацит, Луганська область) Шахта імені Д.С. Коротченка (м. Селидове, Донецька область) Центральна збагачувальна фабрика "Донецька" (м. Торез, Донецька область) Центральна збагачувальна фабрика "Вуглегірська" (Донецька область)
Відкриті акціонерні товариства, які не завершили корпоратизацію і підлягають реорганізації
30556266 00176035 00180077 05496632 05427803 Автоматгірмаш імені В.А. Антипова (м. Донецьк) Шахта "Комуніст" (м. Харцизьк, Донецька область) Трест "Горлівськвуглебуд" (Донецька область) Антрацитвуглесервіс (м. Красний Луч, Луганська область) Червоноградське проектно-конструкторське бюро (Львівська область)
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 277 (277-2005-п) від 13.04.2005 )

Додаток 2
до постанови Кабінету Міністрів України
від 15 жовтня 2004 р. N 1363

ПЕРЕЛІК

господарських товариств, пакети акцій яких належать державі і передаються до статутного фонду НАК "Вугілля України"

Код згідно з ЄДРПОУ Найменування підприємства Розмір пакета акцій, відсотків
Державні холдингові компанії
00176644 30463890 00181421 00182159 00180634 00175053 Донбасвуглезбагачення (м. Донецьк) Луганськвуглепереробка Луганськшахтобуд Луганськвуглеремонт (м. Антрацит, Луганська область) Донбасшахтобуд (м. Донецьк) Донвуглереммаш (м. Макіївка, Донецька область) 100 100 100 100 100 100
Державні відкриті акціонерні товариства
00174668 00176495 00176503 05473335 05428041 33049509 00178502 00178548 00178554 05512288 05470578 00181131 00179967 00180841 00180798 24047294 05432403 13394176 13392881 05400856 00174036 05410777 00178956 Шахтоуправління "Донбас" (м. Донецьк) Центральна збагачувальна фабрика "Дзержинська" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасвуглезбагачення" (м. Дзержинськ, Донецька область) Центральна збагачувальна фабрика "Горлівська" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасвуглезбагачення" (Донецька область) Автобаза "Донецьквуглезбагачення" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасвуглезбагачення" (м. Макіївка, Донецька область) Управління матеріально-технічного забезпечення і збуту продукції "Донецьквуглезбагачення" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасвуглезбагачення" Макіїввуглебуд (Донецька область) Групова збагачувальна фабрика "Білоріченська" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвуглепереробка" (Луганська область) Центральна збагачувальна фабрика "Криворізька" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвуглепереробка" (м. Брянка, Луганська область) Групова збагачувальна фабрика "Михайлівська" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвуглепереробка" (м. Первомайськ, Луганська область) "Луганська автобаза" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвуглепереробка" (смт Ювілейне, Луганська область) "Луганський РМЗ" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвуглепереробка" Первомайське шахтобудівельне управління (Луганська область) Вуглебуд (м. Димитров, Донецька область) "Донецькшахтопроходка" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасшахтобуд" Трест "Красноармійськшахтобуд" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасшахтобуд" (Донецька область) Краснодонська автобаза - дочірнє підприємство ДХК "Луганськшахтобуд" (Луганська область) Свердловська автобаза - дочірнє підприємство ДХК "Луганськшахтобуд" (Луганська область) Луганське госпрозрахункове АТП - дочірнє підприємство ДХК "Луганськшахтобуд" (смт Ювілейне, Луганська область) Управління матеріально-технічного постачання - дочірнє підприємство ДХК "Луганськшахтобуд" (м. Луганськ) Луганськдіпрошахт НДПІвуглеавтоматизація (м. Луганськ) Дніпродіпрошахт (м. Дніпропетровськ) Павлоградський завод "Буддеталь" (Дніпропетровська область) 100 49 49 49 49 100 49 49 49 49 49 51 100 49 49 49 49 49 49 100 100 100 100
Відкриті акціонерні товариства
32359108 00177158 00179648 05432307 05428106 00180717 00181496 00181585 00181668 00178942 00176271 05400922 00176408 00174616 00174071 00179269 00178086 05400632 00167606 00179559 00165675 Лисичанськвугілля (Луганська область) Укрзахідвуглебуд (м. Червоноград, Львівська область) Центральна збагачувальна фабрика "Нагольчанська" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвуглепере- робка" (м. Антрацит, Луганська область) Донецькшахтобуд - дочірнє підприємство ДХК "Донбасшахтобуд" Проектно-технологічний трест "Оргтехшахтобуд" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасшахтобуд" (м. Донецьк) "Артемшахтобуд" - дочірнє підприємство ДХК "Донбасшахтобуд" (м. Горлівка, Донецька область) Трест "Свердловськшахтобуд" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськшахтобуд" (Луганська область) Трест "Краснодоншахтобуд" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськшахтобуд" (Луганська область) Трест "Луганськшахтопроходка" - дочірнє підприємство ДХК "Луганськшахтобуд" Червоноградське шахтопрохідницьке підприємство (Львівська область) Сокальське шахтоспецмонтажно- налагоджувальне підприємство (Львівська область) Антрацитівське управління з ремонту та наладки гірничошахтного обладнання - дочірнє підприємство ДХК "Луганськвуглеремонт" (Луганська область) Горлівський завод "Реммаш" - дочірнє підприємство ДХК "Донвуглереммаш" (Донецька область) Горлівський машинобудівний завод "Універсал" - дочірнє підприємство ДХК "Донвуглереммаш" (Донецька область) Донецький проектно-конструкторський технологічний інститут Червоноградська автобаза (Львівська область) Червоноградський ремонтно-механічний завод (Львівська область) Дондіпрошахт (м. Донецьк) Південдіпрошахт (м. Харків) Виробничо-технологічний зв'язок "Укрвуглетелеком" (м. Донецьк) Закрите акціонерне товариство "Науково-виробниче підприємство "Макіївський завод шахтної автоматики" (Донецька область) 100 51 49 49 49 49 49 49 49 51 51 100 51 51 100 51 51 100 100 100 37,25

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 жовтня 2004 р. N 1363

СТАТУТ

Національної акціонерної компанії "Вугілля України"

Загальні положення

1. Національна акціонерна компанія "Вугілля України" (далі - Компанія) утворена на виконання Указу Президента України від 6 липня 2004 р. N 752 (752/2004) "Про заходи щодо підвищення ефективності управління вугільною галуззю та її розвитку".
2. Компанія є відкритим акціонерним товариством.
3. Офіційна назва Компанії:
українською мовою:
повна - Національна акціонерна компанія "Вугілля України";
скорочена - НАК "Вугілля України";
англійською мовою:
повна - National Joint Stock Company "Coal of Ukraine";
скорочена - NJSC "Coal of Ukraine".
4. Місцезнаходження Компанії: Україна, 01601, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 4.

Мета і предмет діяльності Компанії

5. Метою діяльності Компанії є створення умов для надійного та ефективного функціонування і розвитку вугільної галузі, забезпечення економічної, енергетичної безпеки держави та управління державним майном, залучення інвестицій, отримання прибутку.
6. Предметом діяльності Компанії є:
забезпечення провадження на засадах ринкових відносин діяльності господарських товариств, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніх підприємств;
проведення операцій з цінними паперами;
провадження зовнішньоекономічної діяльності;
організація ефективного збуту (продажу) вугілля, іншої продукції, виконання робіт та надання послуг, сприяння проведенню своєчасних розрахунків за реалізовану вугільну продукцію;
проведення ефективної цінової політики та вжиття заходів до оптимізації виробничих витрат;
створення безпечних умов праці, забезпечення ефективної роботи вентиляційних систем, систем водовідведення, проведення своєчасної атестації робочих місць, запобігання впливу шкідливих фізичних факторів виробництва;
участь у забезпеченні виконання державних і галузевих програм;
координація діяльності господарських товариств, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніх підприємств;
забезпечення проведення єдиної технічної, інноваційної, цінової, фінансової та інвестиційної політики господарськими товариствами, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніми підприємствами;
визначення єдиних засад матеріально-технічного забезпечення господарських товариств, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніх підприємств;
організація проведення науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт, а також робіт, пов'язаних з розробленням і впровадженням у виробництво нової техніки, передових технологій, з розробленням галузевих і державних норм та нормативів у сфері видобутку, переробки вугілля, вугільного машинобудування та шахтного будівництва;
провадження комерційної діяльності, надання представницьких і комерційних послуг (проведення посередницьких операцій на підставі договорів, доручень, агентських угод);
проведення топографо-геодезичних, маркшейдерських, картографічних і кадастрових робіт;
забезпечення підготовки фахівців для господарських товариств, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніх підприємств;
організація експлуатації родовищ корисних копалин;
удосконалення роботи із споживачами вугільної продукції;
організація громадського харчування та торгового обслуговування працівників Компанії;
проведення техніко-економічного аналізу та оцінки діяльності господарських товариств, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніх підприємств, здійснення заходів для підвищення ефективності їх діяльності;
здійснення заходів з комплексного використання природних ресурсів і ресурсозбереження;
удосконалення системи технічного контролю, проведення єдиної технічної політики з метою підвищення якості вугілля, розроблення стандартів і технічних умов;
здійснення контролю за провадженням господарської діяльності підприємствами, у тому числі за використанням ними майна, проведенням ремонту, дотриманням технологічних правил безпеки, використанням коштів, що надаються державою для підтримки вугільної промисловості;
концентрація та розпорядження фінансовими ресурсами для реалізації інвестиційних проектів, налагодження ефективного співробітництва між господарськими товариствами, акції яких передано до статутного фонду Компанії, її дочірніми підприємствами та іншими суб'єктами підприємницької діяльності;
виробництво обладнання, машин, механізмів, приладів, запасних частин і деталей, необхідних для господарських товариств, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніх підприємств;
організація та проведення випробувань і пусконалагоджувальних робіт, а також здійснення контролю за експлуатацією основного і допоміжного гірничошахтного обладнання;
виконання проектних, проектно-вишукувальних, будівельно-монтажних, ремонтних і реставраційних робіт;
надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування та залізничним транспортом, а також транспортно-експедиційних послуг;
провадження торговельної діяльності, у тому числі комісійної, торговельно-посередницької і торговельно-закупівельної;
проектування, монтаж і технічне обслуговування засобів протипожежного захисту;
збирання та переробка брухту кольорових і чорних металів, вторинної сировини і відходів виробництва, проведення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами;
надання інформаційних, консультаційних і маркетингових послуг, виробництво товарів широкого вжитку;
організація і проведення виставок, виставок-продажів, семінарів, конференцій та аукціонів;
провадження науково-технічної діяльності, проведення досліджень у сфері технічних та природничих наук;
надання послуг і забезпечення засобами радіо- і телефонного зв'язку, їх монтаж і налагодження, експлуатація пересувних засобів радіозв'язку;
забезпечення медичного обслуговування та оздоровлення працівників господарських товариств, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніх підприємств і членів їх сімей;
провадження видавничої діяльності, надання поліграфічних послуг.
Відповідно до мети, визначеної цим Статутом, Компанія провадить також інші види діяльності згідно із законодавством.
7. Окремі види господарської діяльності, які згідно із законодавством підлягають ліцензуванню, Компанія провадить після отримання в установленому порядку ліцензій.
8. До робіт, для виконання яких необхідні спеціальні знання і допуск до державної таємниці, Компанія може залучати підготовлених в установленому порядку осіб за наявності у них документа відповідної форми.
Захист державної таємниці здійснюється Компанією відповідно до вимог Закону України "Про державну таємницю" (3855-12) та інших актів законодавства.
9. Компанія провадить діяльність із залучення інвестицій (зокрема іноземних), розробляє та реалізує відповідні проекти, бере участь у залученні коштів міжнародних фінансових організацій.
10. Компанія вживає заходів для розвитку науково-технічного співробітництва з іноземними підприємствами та організаціями, забезпечує виконання спільних науково-дослідних, проектно-конструкторських та експериментальних робіт, обмін у встановленому порядку науково-технічною інформацією, організовує навчання та стажування спеціалістів за кордоном.

Юридичний статус Компанії

11. Компанія є юридичною особою.
Компанія набуває права юридичної особи з дня її державної реєстрації.
Компанія у своїй діяльності керується Конституцією (254к/96-ВР) та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Статутом.
12. Компанія має самостійний баланс, рахунки в установах банків, а також печатку із своїм найменуванням, штампи, бланки та інші реквізити.
13. Компанія діє на принципах повної господарської самостійності, несе відповідальність за результати своєї господарської діяльності та виконання зобов'язань.
14. Компанія може набувати майнові та особисті немайнові права, укладати договори, бути позивачем або відповідачем у судах України, а також у судах інших держав.
15. Компанія має право:
випускати в установленому порядку цінні папери, в тому числі облігації, векселі. Облігації можуть бути випущені на суму, що не перевищує розміру статутного фонду або розміру забезпечення, що надається з цією метою Компанії третіми особами і лише після повної оплати усіх випущених акцій;
утворювати дочірні підприємства, філії, представництва, інші відособлені структурні підрозділи як на території України, так і за її межами. Дочірні підприємства Компанії діють на підставі статутів, а філії, представництва, інші відособлені структурні підрозділи - на підставі положень, затверджених Кабінетом Міністрів України;
утворювати разом з іншими суб'єктами господарювання спілки, асоціації та інші об'єднання для координації діяльності та захисту своїх інтересів;
вносити в установленому порядку Кабінетові Міністрів України та іншим центральним органам виконавчої влади пропозиції щодо підвищення ефективності функціонування вугільної галузі, в тому числі проекти нормативно-правових актів з цих питань.
16. Компанія у своїй діяльності взаємодіє з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями з питань, що стосуються функціонування господарських товариств, акції яких передано до статутного фонду Компанії, та її дочірніх підприємств.
Компанія самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями усім своїм майном.
Компанія не несе відповідальності за зобов'язаннями засновника та дочірніх підприємств Компанії, якщо інше не встановлено законодавством.
Засновник не відповідає за зобов'язаннями Компанії і несе ризик збитків, пов'язаних з діяльністю Компанії, у межах вартості акцій, що йому належать.

Засновник та акціонери Компанії

17. Засновником та єдиним акціонером Компанії є держава в особі Кабінету Міністрів України.

Майно Компанії

18. Майно Компанії складається з основних фондів, обігових коштів, акцій, переданих до її статутного фонду, та інших активів, вартість яких відображається у бухгалтерському балансі Компанії.
19. Компанії належить майно, передане засновником до статутного фонду; доходи, отримані від провадження господарської діяльності та від реалізації цінних паперів; кредити (позички) банків; дивіденди на акції, які належать Компанії; інше майно, набуте Компанією на підставах, не заборонених законодавством.
20. Компанія несе ризик випадкової втрати або пошкодження майна, що їй належить.
21. Компанія в порядку, визначеному цим Статутом, володіє, користується та розпоряджається належним їй майном, вчиняючи стосовно нього будь-які дії, що не суперечать законодавству, цьому Статуту та меті діяльності Компанії.
Майно, яке передається до статутного фонду Компанії, а також акції Компанії не можуть передаватися будь-яким органам, підприємствам, установам та організаціям для формування їх статутних фондів, щодо них не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути відчуження акцій з державної власності, зокрема передача в заставу.
Майно та кошти, набуті Компанією в результаті її господарської діяльності, спрямовуються насамперед на зміцнення матеріально-технічної бази і розвиток Компанії та сплату дивідендів державі.

Статутний фонд Компанії

22. Для забезпечення діяльності Компанії створюється статутний фонд, який формується за рахунок вартості переданого до нього майна.
Статутний фонд Компанії становить 1248016 (один мільйон двісті сорок вісім тисяч шістнадцять) гривень.
23. Статутний фонд Компанії поділяється на 1248016 (один мільйон двісті сорок вісім тисяч шістнадцять) простих іменних акцій номінальною вартістю 1 (одна) гривня кожна.
24. Розмір статутного фонду Компанії може бути змінено виключно за рішенням її засновника. Збільшення статутного фонду здійснюється шляхом випуску нових акцій або збільшення номінальної вартості акцій. Зменшення статутного фонду здійснюється шляхом зменшення номінальної вартості акцій або кількості акцій в результаті викупу частини акцій у їх власників з метою анулювання цих акцій.
Рішення про зміну розміру статутного фонду Компанії набирає чинності з моменту державної реєстрації цієї зміни.

Акції Компанії

25. Компанія випускає на розмір статутного фонду прості іменні акції в документарній формі та забезпечує реєстрацію їх випуску.
26. Акції Компанії є неподільними.

Прибуток Компанії та його використання. Порядок покриття збитків

27. Прибуток Компанії формується з надходжень від господарської діяльності після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат і витрат на оплату праці. З балансового прибутку Компанії сплачуються відсотки за кредитами банків та за облігаціями, передбачені законодавством податки, а також вносяться інші платежі до бюджету. Чистий прибуток, отриманий після зазначених розрахунків, залишається у розпорядженні Компанії.
28. Компанія за рахунок прибутку створює фонди, призначені для виплати дивідендів, фінансування заходів із зміцнення матеріально-технічної бази, розвитку науково-технічного потенціалу, матеріального стимулювання працівників Компанії, вирішення соціальних та інших питань.
29. Для покриття непередбачених витрат та відшкодування можливих збитків від господарської діяльності Компанія створює резервний (страховий) фонд у розмірі 25 відсотків статутного фонду.
Резервний (страховий) фонд формується шляхом щорічного відрахування коштів у розмірі 5 відсотків суми чистого прибутку. Відрахування провадяться до досягнення фондом зазначеного розміру.
У разі повного або часткового використання резервного (страхового) фонду його поповнення здійснюється в порядку, передбаченому цим пунктом.
30. Фонд виплати дивідендів формується за рахунок чистого прибутку Компанії.
Розміри дивідендів затверджуються щороку засновником.
Дивіденди сплачуються до державного бюджету один раз на рік за підсумками календарного року. Виплата дивідендів здійснюється тільки у грошовій формі. Дивіденди виплачуються протягом трьох місяців з дня прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про виплату дивідендів.
Компанія не має права нараховувати та виплачувати дивіденди:
у разі зменшення вартості чистих активів Компанії до розміру, меншого ніж розмір статутного фонду;
в інших випадках, установлених законом.

Управління Компанією

31. Органами управління Компанії є:
засновник в особі Кабінету Міністрів України, який виконує повноваження загальних зборів акціонерів;
наглядова рада;
президент Компанії (виконавчий орган);
ревізійна комісія.

Кабінет Міністрів України

32. До виключної компетенції Кабінету Міністрів України належить:
1) внесення змін до Статуту Компанії, у тому числі щодо розміру статутного фонду;
2) затвердження та відкликання голови, заступників голови, членів наглядової ради та ревізійної комісії Компанії;
3) затвердження річних планових виробничих показників діяльності, річних фінансових планів Компанії, включаючи її дочірні підприємства, та звітів про їх виконання, а також звітів і висновків ревізійної комісії;
4) визначення порядку розподілу прибутку та покриття збитків Компанії;
5) прийняття рішень про визначення розміру, порядку та строку сплати Компанією дивідендів до державного бюджету;
6) прийняття рішень про додаткову емісію акцій Компанії;
7) прийняття рішення про припинення діяльності Компанії (реорганізацію, ліквідацію), призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу;
8) затвердження положень про наглядову раду та ревізійну комісію Компанії;
9) прийняття рішень щодо утворення, реорганізації та ліквідації дочірніх підприємств, філій та представництв, затвердження їх статутів та положень.

Наглядова рада Компанії

33. Наглядова рада Компанії утворюється рішенням Кабінету Міністрів України у складі голови ради, заступника голови та п'яти членів.
До складу наглядової ради не можуть входити особи, які перебувають у трудових відносинах з Компанією, а також особи, яким це заборонено законодавством.
Наглядова рада діє на підставі положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
34. До компетенції наглядової ради Компанії належить:
1) здійснення контролю за виконанням Компанією рішень Кабінету Міністрів України;
2) попередній розгляд річних фінансових планів та звітів про їх виконання, висновків ревізійної комісії, пропозицій щодо визначення розміру дивідендів та інших матеріалів з питань, зазначених у пункті 30 цього Статуту;
3) погодження рішень президента Компанії про створення за рахунок прибутку фондів, призначених для фінансування заходів із зміцнення матеріально-технічної бази Компанії, розвитку її науково-технічного потенціалу, матеріального стимулювання працівників, вирішення соціальних та інших питань;
4) погодження умов трудового контракту з президентом Компанії, а також умов оплати праці керівних працівників Компанії;
5) визначення переліку конфіденційної інформації та інформації, яка становить комерційну таємницю;
6) погодження структури Компанії та її штатного розпису;
7) погодження кандидатур претендентів на посаду першого віце-президента та віце-президентів Компанії;
8) заслуховування звітів президента, першого віце-президента та віце-президентів Компанії з питань її діяльності;
9) затвердження бухгалтерського балансу Компанії;
10) затвердження договорів (контрактів), укладених Компанією, та погодження операцій з майном Компанії на суму, що перевищує 0,2 відсотка її статутного фонду;
11) погодження питань щодо участі Компанії у господарських товариствах;
12) контроль за виконанням президентом Компанії умов трудового контракту;
13) подання Кабінетові Міністрів України пропозицій з питань діяльності Компанії;
14) розгляд висновків, матеріалів перевірок та службових розслідувань, що проводяться ревізійною комісією Компанії;
15) погодження рішень про притягнення до відповідальності посадових осіб Компанії;
16) погодження укладення (розірвання) контрактів з керівниками дочірніх підприємств, філій, представництв Компанії;
17) розгляд інших питань, віднесених цим Статутом до компетенції наглядової ради.
Наглядова рада не має права втручатися в оперативну господарську діяльність Компанії.
Формою роботи наглядової ради є чергові та позачергові засідання. Засідання наглядової ради проводяться у разі потреби, але не рідше ніж один раз на три місяці.
Засідання наглядової ради вважається правоможним, якщо в ньому беруть участь не менш як 2/3 загальної кількості її членів.
Рішення засідання наглядової ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше ніж половина членів наглядової ради, які беруть участь у її засіданні.

Президент Компанії

35. Управління поточною діяльністю Компанії здійснює її президент, який є одноосібним виконавчим органом управління Компанії.
Президент Компанії підзвітний Кабінетові Міністрів України та наглядовій раді Компанії і несе перед ними відповідальність за результати діяльності Компанії.
Президент Компанії призначається в установленому законодавством порядку.
Президент Компанії вирішує питання, пов'язані з діяльністю Компанії, крім тих, що належать до компетенції Кабінету Міністрів України та наглядової ради.
Трудовий контракт з президентом Компанії укладає в установленому порядку голова наглядової ради.
36. Перший віце-президент та віце-президенти призначаються на посаду та звільняються з посади президентом Компанії за погодженням з наглядовою радою.
37. Президент Компанії без доручення діє від імені Компанії, представляє її інтереси в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними і фізичними особами.
38. Президент Компанії:
1) вирішує питання організації господарської діяльності, фінансування, ведення обліку та звітності, участі у господарських товариствах, придбання акцій інших акціонерних товариств та інші, а також питання організації роботи дочірніх підприємств, філій, представництв, інших відособлених структурних підрозділів Компанії;
2) подає Кабінетові Міністрів України проекти рішень про утворення, реорганізацію та ліквідацію дочірніх підприємств, філій, представництв Компанії;
3) приймає рішення про притягнення до дисциплінарної та матеріальної відповідальності посадових осіб Компанії;
4) проводить аналіз матеріалів перевірок (ревізій), а також звітів керівників дочірніх підприємств, філій, представництв, інших відособлених структурних підрозділів Компанії, приймає рішення за їх результатами;
5) розглядає і подає наглядовій раді та Кабінетові Міністрів України річний фінансовий звіт і бухгалтерський баланс Компанії;
6) призначає керівників дочірніх підприємств, філій, представництв, інших відособлених структурних підрозділів Компанії;
7) розпоряджається відповідно до законодавства та цього Статуту майном Компанії, у тому числі коштами;
8) визначає порядок укладення договорів від імені Компанії;
9) розподіляє обов'язки між першим віце-президентом та віце-президентами Компанії;
10) затверджує за погодженням з наглядовою радою структуру та штатний розпис Компанії;
11) вирішує питання добору, підготовки та підвищення кваліфікації кадрів;
12) підписує відповідно до цього Статуту договори (контракти) від імені Компанії;
13) укладає (розриває) за погодженням з наглядовою радою контракти з керівниками дочірніх підприємств, філій, представництв Компанії;
14) видає накази з питань діяльності Компанії;
15) приймає за погодженням з наглядовою радою рішення про створення за рахунок чистого прибутку фондів, призначених для фінансування заходів із зміцнення матеріально-технічної бази Компанії, розвитку її науково-технічного потенціалу, матеріального стимулювання працівників, вирішення соціальних та інших питань;
16) виконує інші функції відповідно до законодавства та цього Статуту.

Ревізійна комісія Компанії

39. Контроль за фінансово-господарською діяльністю виконавчого органу Компанії, дочірніх підприємств, філій, представництв здійснюється ревізійною комісією. Ревізійна комісія за дорученням Кабінету Міністрів України, наглядової ради або з власної ініціативи проводить перевірку фінансово-господарської діяльності Компанії.
Ревізійна комісія утворюється Кабінетом Міністрів України і діє на підставі положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
До складу ревізійної комісії не можуть входити особи, які перебувають у трудових відносинах з Компанією.
40. Ревізійна комісія:
1) проводить перевірку фінансово-господарської діяльності Компанії та інформує Кабінет Міністрів України і наглядову раду Компанії про її результати;
2) готує висновок за результатами перевірки річного фінансового звіту і бухгалтерського балансу Компанії;
3) повідомляє Кабінет Міністрів України у разі виникнення загрози інтересам держави та Компанії або виявлення зловживань, вчинених керівництвом Компанії.

Трудовий колектив Компанії

41. Трудовий колектив Компанії становлять усі громадяни, які беруть участь у її діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших договорів, що регулюють трудові відносини працівника з Компанією.
42. Умови організації та оплати праці членів трудового колективу Компанії, а також їх соціального страхування визначаються відповідно до законодавства.
Відносини між адміністрацією Компанії та трудовим колективом регулюються колективним договором (угодою).
43. Трудовий колектив Компанії реалізує свої права через збори уповноважених представників трудового колективу (профспілкових органів).
Збори уповноважених представників трудового колективу проводяться не рідше ніж один раз на рік. Рішення зборів приймаються простою більшістю голосів присутніх на зборах представників трудового колективу шляхом відкритого голосування.
44. Збори уповноважених представників трудового колективу:
1) розглядають і схвалюють проект колективного договору;
2) заслуховують інформацію про виконання колективного договору;
3) розглядають питання матеріального і морального стимулювання працівників, заохочення винахідницької та раціоналізаторської діяльності.
45. Компанія встановлює норми праці, визначає форми, системи, розміри та види оплати праці згідно із законодавством.

Облік та звітність Компанії

46. Компанія веде оперативний, бухгалтерський та інший облік результатів своєї господарської діяльності згідно із законодавством.
47. Фінансові результати діяльності Компанії визначаються на підставі річного бухгалтерського балансу.
Річний фінансовий звіт і бухгалтерський баланс підлягають затвердженню відповідно до цього Статуту.
48. Перший фінансовий рік Компанії починається з дня її державної реєстрації і закінчується 31 грудня поточного року. Наступні фінансові роки відповідають календарним.
49. Компанія забезпечує подання статистичної звітності органам державної статистики в обсягах та у строки згідно із законодавством.

Припинення діяльності Компанії

50. Припинення діяльності Компанії відбувається шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
51. У разі реорганізації Компанії її майнові права та обов'язки переходять до правонаступника.
52. Компанія ліквідується:
за рішенням Кабінету Міністрів України;
у разі визнання її в установленому порядку банкрутом;
у разі скасування її державної реєстрації згідно із законодавством.
53. Ліквідація Компанії проводиться призначеною Кабінетом Міністрів України комісією, а у разі припинення діяльності Компанії за рішенням суду - комісією, утвореною відповідно до рішення суду.
54. Ліквідаційна комісія протягом 10 днів після прийняття рішення про ліквідацію Компанії розміщує у газеті "Урядовий кур'єр" повідомлення про ліквідацію Компанії, порядок і строки подання кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє письмово.
Одночасно ліквідаційна комісія вживає заходів до стягнення дебіторської заборгованості Компанії та виявлення кредиторів, повідомляючи кожного з них у письмовій формі про ліквідацію Компанії.
55. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Компанії, розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його Кабінетові Міністрів України або до суду, за рішенням якого утворено комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу перевіряються в установленому законодавством порядку.
56. Майно, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, використовується за рішенням Кабінету Міністрів України.
57. Ліквідація Компанії вважається завершеною, а Компанія такою, що припинила свою діяльність, з моменту внесення запису про її ліквідацію до єдиного державного реєстру.

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 жовтня 2004 р. N 1363

СКЛАД

наглядової ради НАК "Вугілля України"

ТОПОЛОВ Віктор Семенович - перший заступник Міністра палива та енергетики, голова ради
ПРОСКУРКІН Володимир Павлович - начальник управління Секретаріату Кабінету Міністрів України, заступник голови ради
ТАТАРИНОВ Анатолій Арефійович - радник Міністра палива та енергетики
АНДРУЩЕНКО Олександр Арійович - заступник директора департаменту Фонду державного майна
ТЕЛИЧКО Костянтин Іванович - заступник директора департаменту Мінфіну
ГРЕБЕННІКОВА Лариса Костянтинівна - начальник управління Мінекономіки
ЩУКІН Олександр Миколайович - заступник директора департаменту Державної податкової адміністрації
( Склад в редакції Постанови КМ N 277 (277-2005-п) від 13.04.2005 )