ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.11.2011 № 288

Про затвердження Методологічних положень зі статистики освіти

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )
Відповідно до статей 8, 12, 13, 14 Закону України "Про державну статистику" (2614-12) та з метою забезпечення доступності, гласності та відкритості статистичної інформації, її джерел і методології складання НАКАЗУЮ:
1. Затвердити схвалені Комісією з питань удосконалення методології та звітної документації Методологічні положення зі статистики освіти (далі - Методологічні положення), що додаються.
2. Департаменту статистики послуг (Калачова І.В.)
2.1. Запровадити у практику роботи Методологічні положення, затверджені цим наказом.
2.2. Довести Методологічні положення, затверджені цим наказом, до відома територіальних органів державної статистики.
2.3. Забезпечити оприлюднення методологічних положень на офіційному веб-сайті Держкомстату.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Власенко Н.С.
Голова комісії
з проведення реорганізації
Держкомстату
перший заступник Голови
В.О. Піщейко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
статистики України
09.11.2011 № 288

МЕТОДОЛОГІЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

зі статистики освіти

( У тексті Методологічних положень слова "Державний комітет статистики України" у всіх відмінках замінено словами "Державна служба статистики України" у відповідному відмінку згідно з Наказом Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )
Передмова
Метою розроблення цих методологічних положень є:
- підготовка роз'яснень щодо інструментів (класифікації, реєстри), які використовуються для проведення державних статистичних спостережень зі статистики освіти;
- надання роз'яснень щодо основних визначень і понять зі статистики освіти;
- визначення порядку організації та проведення державних статистичних спостережень, принципів формування сукупності звітних одиниць, розробки й поширення результатів;
- документування джерел даних і підходів до підготовки й публікації узагальненої інформації зі статистики освіти;
- підготовка роз'яснень про використання адміністративних даних при узагальненні інформації щодо функціонування національної системи освіти;
- поширення методологічних положень серед фахівців територіальних органів державної статистики й основних користувачів статистичної інформації для кращого розуміння можливостей щодо її використання для моніторингу й оцінки діяльності системи освіти.
При підготовці положень враховані положення Законів України "Про освіту" (1060-12) , "Про дошкільну освіту" (2628-14) , "Про загальну середню освіту" (651-14) , "Про професійно-технічну освіту" (103/98-ВР) , "Про вищу освіту" (2984-14) та рекомендації міжнародних організацій зі статистики освіти, адаптовані відповідно до вимог національного законодавства.

1. Загальні положення

Розвитку систем освіти, який спрямований на зростання інтелекту націй, приділяється велика увага в усьому світі. Зокрема, міжнародні організації під егідою Організації Об'єднаних Націй (ООН) здійснюють постійний моніторинг стану та розвитку національних систем освіти на основі методологічно узгодженої системи статистичних показників.
В Україні державну політику в галузі освіти визначає Верховна Рада відповідно до Конституції України (254к/96-ВР) і здійснюють органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Для оцінки ефективності політики у цій галузі здійснюється державний контроль за діяльністю навчальних закладів, що надають освітні послуги за різними освітніми рівнями (ступенями освіти). Відповідно національна статистика освіти забезпечує потреби міжнародного та національного моніторингу розвитку цієї галузі.
На виконання положень статей 30 та 31 Закону України "Про освіту" (1060-12) при організації державних статистичних спостережень і збиранні адміністративних даних в Україні визначаються такі освітні та освітньо-кваліфікаційні рівні, а також наукові ступені:
1. Освітні рівні:
початкова загальна освіта;
базова загальна середня освіта;
повна загальна середня освіта;
професійно-технічна освіта;
базова вища освіта;
повна вища освіта.
2. Освітньо-кваліфікаційні рівні:
кваліфікований робітник;
молодший спеціаліст;
бакалавр;
спеціаліст, магістр.
3. Наукові ступені:
кандидат наук;
доктор наук.
До системи показників статистики освіти включено показники щодо кількості навчальних закладів, кількості вихователів/викладачів, кількості вихованців/учнів/студентів, аспірантів/докторантів, показники прийому, випуску, мов виховання/навчання, матеріально-технічної бази та відносні показники кількості учнів на одного вчителя, охоплення навчальними ступенями осіб відповідної вікової групи, показники ґендерного паритету тощо.
Упродовж останніх років виникла потреба у використанні концепції фінансових витрат на розвиток галузі та їх обгрунтованого розподілення в національних системах освіти. Для отримання й узагальнення на постійній основі інформації щодо фінансування національних систем освіти міжнародними статистичними організаціями розроблено методологічні рекомендації по складанню допоміжного (сателітного) рахунку освіти. Адаптовані до національних умов методологічні положення щодо складання допоміжного (сателітного) рахунку освіти затверджені наказом Держкомстату від 15.02.2010 № 57, й у зв'язку з цим відповідна тема щодо сателітного рахунку освіти не розглядається в цьому методологічному документі.

2. Інструменти

Класифікації. У процесі виробництва та поширення даних зі статистики освіти використовуються такі класифікації.
Для визначення та групування закладів освіти за типом і як одиниць статистичних спостережень використовується поняття виду економічної діяльності. Код виду економічної діяльності є одним з основних показників стратифікації сукупності для організації суцільних або вибіркових обстежень. На основі визначення виду економічної діяльності здійснюється облік закладів освіти в Реєстрі статистичних одиниць (РСО) та Єдиному державному реєстрі підприємств, організацій та установ України (ЄДРПОУ). Для групування закладів освіти за видами економічної діяльності використовується Класифікація видів економічної діяльності (va375202-05) (КВЕД).
Крім того, при групуванні й обробленні результатів статистичних спостережень використовуються Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ) та Класифікація органів державного управління (v0041832-11) (КОДУ). Ці класифікації дозволяють здійснити розподілення результатів статистичних спостережень за територіальною ознакою та відомчою підпорядкованістю закладів освіти.
У публікаційній роботі для групування показників статистики освіти за освітніми рівнями (ступенями) як інструмент використовується Міжнародна стандартна класифікація освіти (МСКО 97) (додаток 1). Система класифікації розроблена як всеохоплюючий статистичний опис національних систем освіти та методології для оцінки національних систем освіти порівняно зі співставними міжнародними рівнями. Основною одиницею класифікації МСКО є освітня програма. Крім того, МСКО класифікує програми за галузями знань, орієнтацією та призначенням програми.
Інформація, зібрана відповідно до МСКО, може бути використана для узагальнення статистичних даних по багатьох аспектах освіти (додаток 2).
Для групування показників статистики освіти за галузями знань, отриманих учнями/студентами в рамках певних освітніх програм, визначена класифікація напрямів освітньої підготовки. Основними класифікаційними критеріями тут виступають такі: теоретичний контекст освітньої програми, мета навчання, об'єкт інтересу, методи й технології, що використовуються в навчальному процесі, та навчальні теми. Для використання в національній системі державних статистичних спостережень зі статистики освіти ця класифікація використовується у варіанті, адаптованому до національних умов, у вигляді переліку напрямів і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційними рівнями, який затверджується постановами Кабінету Міністрів України.
Використання стандартних класифікацій забезпечує можливість узагальнення даних для національних потреб і проведення міжнародних порівнянь. Класифікації виступають як багатоцільова система, призначена для полегшення аналізу політики в галузі освіти та прийняття рішень незалежно від структури будь-якої освітньої системи.
Реєстри. Для формування сукупностей звітних одиниць для організації державних статистичних спостережень зі статистики освіти використовуються записи РСО та ЄДРПОУ. Сформовані сукупності звітних одиниць узгоджуються з адміністративними реєстрами ліцензіатів Міністерства освіти і науки України, адміністративним реєстром районних (міських) державних адміністрацій. Формування сукупностей звітних одиниць здійснюється на рівні Державної служби статистики України за встановленими критеріями для відбору.
( Абзац восьмий розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )

3. Основні визначення та поняття

У статистиці освіти використовуються такі визначення та поняття:
Навчальні заклади - це заклади, єдиним і головним призначенням яких є надання послуг освіти. Відповідність освітніх послуг стандартам визначається шляхом ліцензування, інспектування, атестації та акредитації.
Дошкільний навчальний заклад - навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.
Загальноосвітній навчальний заклад - навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права громадян на загальну середню освіту.
Професійно-технічний навчальний заклад - це заклад освіти, що забезпечує реалізацію потреб громадян у професійно-технічній освіті, оволодінні робітничими професіями, спеціальностями, кваліфікацією відповідно до їх інтересів, здібностей, стану здоров'я.
Вищий навчальний заклад - освітній, освітньо-науковий заклад, який заснований і діє відповідно до законодавства про освіту, реалізує відповідно до наданої ліцензії освітньо-професійні програми вищої освіти за певними освітніми та освітньо-кваліфікаційними рівнями, забезпечує навчання, виховання та професійну підготовку осіб відповідно до їх покликання, інтересів, здібностей та нормативних вимог у галузі вищої освіти, а також здійснює наукову та науково-технічну діяльність.
Установлюються такі рівні акредитації вищих навчальних закладів:
вищий навчальний заклад I рівня акредитації - вищий навчальний заклад, у якому здійснюється підготовка фахівців за спеціальностями освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста;
вищий навчальний заклад II рівня акредитації - вищий навчальний заклад, у якому здійснюється підготовка фахівців за спеціальностями освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста та за напрямами підготовки освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра;
вищий навчальний заклад III рівня акредитації - вищий навчальний заклад, у якому здійснюється підготовка фахівців за напрямами освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра, спеціальностями освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, а також за окремими спеціальностями освітньо-кваліфікаційного рівня магістра;
вищий навчальний заклад IV рівня акредитації - вищий навчальний заклад, у якому здійснюється підготовка фахівців за напрямами освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра, спеціальностями освітньо-кваліфікаційних рівнів спеціаліста, магістра.
Аспірантура й докторантура є основними формами підготовки наукових і науково-педагогічних працівників вищої кваліфікації.
Аспірант - особа, яка має повну вищу освіту і освітньо-кваліфікаційний рівень магістра або спеціаліста, навчається в аспірантурі (ад'юнктурі) вищого навчального закладу або наукової установи для підготовки дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук.
Докторант - особа, яка має науковий ступінь кандидата наук і зарахована до докторантури для підготовки дисертації на здобуття наукового ступеня доктора наук.
Обов'язкова освіта - кількість років або відповідний період, упродовж якого діти відповідно до закону зобов'язані відвідувати навчальний заклад.
Навчальний рік - його початок відповідає даті, коли в навчальних закладах починаються заняття, а кінець відповідає даті завершення занять, навіть якщо після цього викладачі продовжують працювати.
Клас/курс - період навчання упродовж одного навчального року.
Тривалість навчання - число класів/років певного освітнього ступеня.
Вступники - учні або студенти, які вперше починають навчання на певному освітньому ступені.
Випускники - особи, які успішно завершили останній рік/клас навчання відповідно до МСКО. Успішне завершення визначається як здавання іспиту або декількох іспитів, відпрацювання визначеної кількості годин, що відповідають певній програмі.
Освітній ступінь - градація навчального досвіду та відповідних знань, які є обов'язковими для учасників навчальної програми. Ступені безпосередньо пов'язані зі складністю програми. Основні критерії для визначення освітнього ступеня - освітня направленість програми та кваліфікація викладацького персоналу. Зазначені в цьому контексті категорії відображають значні за масштабами просування в рамках навчального процесу, починаючи із найнижчої (елементарної) освіти до найскладнішої освіти. Чим складніша програма, тим вищий освітній ступінь.
Відсоток охоплення дітей дошкільними навчальними закладами розраховується як відношення чисельності дітей у дошкільних закладах до загальної чисельності дітей відповідного віку на початок наступного за звітним року.
Відсоток охоплення дітей загальноосвітніми закладами (освітою) певного ступеня - це відношення чисельності учнів, які здобувають освіту певного ступеня, до загальної чисельності дітей відповідного віку на початок наступного за звітним року.
Розрізняють поняття "чистого коефіцієнта" та "валового коефіцієнта" охоплення освітою. "Чистий коефіцієнт" розраховується як відношення учнів у визначеній офіційно віковій групі для певного освітнього ступеня до чисельності відповідної вікової групи населення. "Валовий коефіцієнт" розраховується як відношення учнів (незалежно від віку) в певному освітньому ступені до чисельності відповідної вікової групи населення.
Коефіцієнт учень - викладач - середня чисельність тих, що навчаються, поділена на кількість викладачів на відповідному ступені навчання в певному навчальному закладі.
Індекси ґендерного паритету серед учнів, слухачів і студентів навчальних закладів різних освітніх ступенів визначаються як співвідношення чисельності осіб жіночої статі до чисельності осіб чоловічої статі (Додаток 3).

4. Державні статистичні спостереження зі статистики освіти

Державні статистичні спостереження зі статистики освіти охоплюють такі напрями:
1. Діяльність дошкільних навчальних закладів - державне статистичне спостереження за формою № 85-к (річна) (va286202-10) "Звіт дошкільного навчального закладу". Мета спостереження - збирання, розроблення, узагальнення та поширення даних із дошкільної освіти.
2. Основні характеристики державних статистичних спостережень зі статистики освіти:
Види державних статистичних спостережень:
за ступенем охоплення одиниць: суцільні;
за часом реєстрації даних: поточні.
Організаційна форма державних статистичних спостережень:
статистична звітність.
Спосіб державних статистичних спостережень:
документальний облік.
Одиниці державних статистичних спостережень:
підприємство.
Респонденти державних статистичних спостережень:
юридичні особи.
Органи, які здійснюють державні статистичні спостереження:
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, територіальні органи Держстату.
Місце проведення державних статистичних спостережень:
регіони України.
Державні статистичні спостереження зі статистики освіти проводяться за затвердженим інструментарієм. Бланки форм державних статистичних спостережень затверджуються наказами Державної служби статистики України.
Інструментарій для проведення державних статистичних спостережень зі статистики освіти розміщено на веб-сайті Державної служби статистики України. Терміни проведення державних статистичних спостережень визначаються щорічними планами державних статистичних спостережень, що затверджуються нормативними актами Кабінету Міністрів України.
Метаописи державних статистичних спостережень зі статистики освіти для користувачів даних також розміщено на веб-сайті Державної служби статистики України.
( Пункт 2 розділу 4 в редакції Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )
3. Діяльність вищих навчальних закладів - державне статистичне спостереження за формою № 2-3 нк (один раз на рік) (va276202-10) "Звіт вищого навчального закладу на початок навчального року". Мета спостереження - збирання, розроблення, узагальнення та поширення даних із вищої освіти.
4. Діяльність аспірантури та докторантури - державне статистичне спостереження за формою № 1-нк (річна) (va268202-10) "Звіт про роботу аспірантури та докторантури". Мета спостереження - збирання, розроблення, узагальнення та поширення даних щодо підготовки наукових кадрів у рамках діяльності аспірантури та докторантури.
Державні статистичні спостереження зі статистики освіти мають такі основні характеристики:
Види державних статистичних спостережень:
за ступенем охоплення одиниць: суцільні;
за часом реєстрації даних: поточні.
Організаційна форма державних статистичних спостережень:
статистична звітність.
Спосіб державних статистичних спостережень:
документальний облік.
Одиниці державних статистичних спостережень:
підприємство (форми №№ 77-рвк (vb317202-10) ; 2-3 нк (va276202-10) ; 1-нк (va268202-10) );
місцева одиниця ( форма № 85-к (va286202-10) ).
Респонденти державних статистичних спостережень:
юридичні особи (форми №№ 77-рвк (vb317202-10) ; 2-3 нк (va276202-10) ; 1-нк (va268202-10) );
юридичні особи та їхні відокремлені підрозділи ( форма № 85-к (va286202-10) ).
Органи, які здійснюють державні статистичні спостереження:
центральний орган виконавчої влади в галузі статистики, територіальні органи державної статистики.
Місце проведення державних статистичних спостережень:
Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь.
Державні статистичні спостереження зі статистики освіти проводяться за затвердженими інструментаріями. Бланки форм державних статистичних спостережень затверджуються наказами Державної служби статистики України. Інструкції про порядок заповнення форм державних статистичних спостережень затверджуються наказами Державної служби статистики України та проходять процедуру державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
Інструментарій для проведення державних статистичних спостережень зі статистики освіти розміщено на веб-сайті Державної служби статистики України. Терміни проведення державних статистичних спостережень визначаються щорічними планами державних статистичних спостережень, що затверджуються нормативними актами Кабінету Міністрів України.
Метаописи державних статистичних спостережень зі статистики освіти для користувачів даних також розміщено на веб-сайті Державної служби статистики України.

5. Формування сукупності одиниць та переліку звітних (облікових) одиниць (респондентів) державних статистичних спостережень зі статистики освіти

Формування сукупностей одиниць державних статистичних спостережень зі статистики освіти органи державної статистики здійснюють на державному рівні щорічно в терміни, визначені планом державних статистичних спостережень.
Джерелами інформації для формування сукупностей одиниць державних статистичних спостережень зі статистики освіти є:
- реєстр статистичних одиниць (далі - РСО);
- адміністративні реєстри ліцензіатів Міністерства освіти і науки України (для форм №№ 85-к (v0359832-15) , 2-3 нк (v0500832-12) , 1-нк (v0204832-14) );
- адміністративний реєстр районних (міських) державних адміністрацій (для форми № 77-рвк (vb317202-10) ).
Із РСО щорічно у визначений планом державних статистичних спостережень термін формується загальний список одиниць статистичних спостережень, який є основою для формування генеральних сукупностей одиниць державних статистичних спостережень.
До генеральних сукупностей відбираються одиниці, які відповідають таким критеріям:
№п/п
Критерії
Класифікації та довідники
Ознака критеріїв формування
форма № 85-к (v0359832-15)
форма № 2-3 нк (v0500832-12)
форма № 1-нк (v0204832-14)
1.
Інституційний сектор економіки
КІСЕ
S.11; S.13; S.15
S.11; S.13; S.15
S.11; S.13; S.15
2.
Тип статистичної одиниці
Довідник типів статистичних одиниць
Підприємство
Підприємство
Підприємство
3.
Організаційно-правова форма господарювання
СКОФ (v0271832-14)
Незалежно від форми господарювання
Незалежно від форми господарювання
110-193; 230-281; 410-495
4.
Вид економічної діяльності
КВЕД (2010) (vb457609-10)
85.10; 85.20 (навчально-виховні комплекси)
85.41; 85.42
85.41; 85.42; 72.11; 72.19; 72.20
5.
Розмір підприємства
Довідник ознак розміру підприємства
Незалежно від розміру
Незалежно від розміру
Незалежно від розміру
6.
Ознака економічної діяльності
Х
Активне
Активне
Активне
На основі генеральних сукупностей одиниць державних статистичних спостережень, адміністративних реєстрів ліцензіатів Міністерства освіти і науки України (для форм №№ 85-к (v0359832-15) , 2-3 нк (v0500832-12) , 1-нк (v0204832-14) ) і адміністративного реєстру районних (міських) державних адміністрацій (для форми № 77-рвк (vb317202-10) ) формуються сукупності одиниць державних статистичних спостережень зі статистики освіти.
Формування сукупності звітних одиниць за формою № 77-рвк (один раз на рік) (vb317202-10) "Звіт про кількість дітей шкільного віку" здійснюється на основі адміністративного реєстру районних (міських) державних адміністрацій та з іншими інформаційними джерелами не узгоджується.
Сукупності одиниць державних статистичних спостережень зі статистики освіти не узгоджують із сукупностями за іншими формами державних статистичних спостережень.
Затверджені переліки звітних (облікових) одиниць (респондентів) державних статистичних спостережень зі статистики освіти за звітний період в електронному вигляді надсилаються територіальним органам Держстату у визначений планом державних статистичних спостережень термін для організації робіт з інформування респондентів про їх залучення до участі у державних статистичних спостереженнях та оброблення даних, отриманих від респондентів.
( Розділ 5 в редакції Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )

6. Процедури проведення, розробки та поширення результатів державних статистичних спостережень зі статистики освіти

Звіти за формою № 85-к (річна) (va286202-10) "Звіт дошкільного навчального закладу" складають дошкільні навчальні заклади, формою № 77-рвк (один раз на рік) (vb317202-10) "Звіт про кількість дітей шкільного віку" - відділи освіти райдержадміністрацій та міськвиконкомів, формою № 2-3 нк (один раз на рік) (va276202-10) "Звіт вищого навчального закладу на початок навчального року" - вищі навчальні заклади всіх рівнів акредитації, формою № 1-нк (річна) (va268202-10) "Звіт про роботу аспірантури та докторантури" - організації, установи, вищі навчальні заклади, які мають аспірантуру або докторантуру. Звіти подаються на паперових носіях органу державної статистики за місцезнаходженням респондентів у термін, визначений на бланку форми. Якщо респонденти подають зазначені форми як електронні звіти, вони здійснюють їх подання органам державної статистики відповідно до встановленого порядку.
Під час отримання від респондента зазначених форм державних статистичних спостережень органи державної статистики здійснюють попередню візуальну перевірку звіту, після чого вводять звіт до відповідного комплексу електронної обробки статистичної інформації, за допомогою якого проводять арифметичний і логічний аналіз як первинних, так і зведених даних, та передають опрацьовану інформацію на вищий рівень розробки.
Результати державних статистичних спостережень зі статистики освіти за формами №№ 85-к (va286202-10) ; 2-3 нк (va276202-10) ; 1-нк (va268202-10) формують у таких обсягах і розрізах:
- на регіональному рівні: зведена інформація по всіх показниках, уключених до відповідної форми звітності за видами навчальних закладів, які забезпечують отримання освіти відповідного ступеня, за регіоном у цілому й у розрізі районів, а також у розрізі органів державного управління, у підпорядкуванні яких знаходяться навчальні заклади;
- на державному рівні: зведена інформація по всіх показниках, уключених до відповідної форми звітності за видами навчальних закладів, які забезпечують отримання освіти відповідного ступеня по країні в цілому й у розрізі регіонів, а також у розрізі органів державного управління, у підпорядкуванні яких знаходяться навчальні заклади.
( Абзац третій розділу 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )
Результати державного статистичного спостереження за формою № 77-рвк (vb317202-10) формують:
- на державному рівні: зведена інформація по всіх показниках, уключених до відповідної форми звітності по країні в цілому й у розрізі регіонів.
( Абзац четвертий розділу 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) ) ( Абзац п'ятий розділу 6 виключено на підставі Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )
За результатами розробки даних за формами державних статистичних спостережень зі статистики освіти створюють архів і часові ряди даних із метою їх збереження.
При поширенні даних здійснюється контроль дотримання правил конфіденційності даних.
Основними статистичними публікаціями зі статистики освіти, підготовленими за даними державних статистичних спостережень із зазначеного питання, є:
статистичний бюлетень "Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України";
статистичний бюлетень "Підготовка наукових кадрів";
статистичний бюлетень "Дошкільні навчальні заклади України";
статистичний бюлетень "Регіональний людський розвиток";
статистичний збірник "Соціальні індикатори рівня життя населення";
статистичний збірник "Діти, жінки та сім'я в Україні";
статистичний збірник "Жінки і чоловіки в Україні";
статистичний збірник "Регіони України";
статистичний збірник "Україна у цифрах";
статистичний щорічник.
( Абзац восьмий розділу 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) ) ( Абзац дев'ятий розділу 6 виключено на підставі Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )

7. Використання адміністративних даних при узагальненні інформації щодо функціонування національної системи освіти та в інформаційно-публікаційній діяльності

Для підготовки узагальненої інформації щодо функціонування національної системи освіти відповідно до Закону України "Про освіту" (1060-12) та відповідно до статті 1 Закону України "Про державну статистику" (2614-12) в інформаційно-публікаційній роботі використовуються адміністративні дані Міністерства освіти і науки України. Міністерство відповідно до законодавства та з метою виконання адміністративних обов'язків та завдань, віднесених до його компетенції, проводить спостереження щодо діяльності загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів.
( Абзац перший розділу 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )
Органи державної статистики України для підготовки узагальненої інформації щодо діяльності загальноосвітніх навчальних закладів використовують такі форми звітності Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України:
форма № 76-рвк (z0399-08) "Зведений звіт денних загальноосвітніх навчальних закладів";
форма № 83-рвк (z0401-08) "Звіт про чисельність і склад педагогічних працівників денних загальноосвітніх навчальних закладів на 1 жовтня ____ року";
форма № ЗВ-1 (зведена) (z0400-08) "Зведений звіт вечірніх (змінних) шкіл";
форма № 1-ДБШ (зведена) (z1225-09) "Зведений звіт дитячих будинків, загальноосвітніх шкіл-інтернатів (спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів) для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування".
Для підготовки узагальненої інформації щодо діяльності професійно-технічних навчальних закладів використовуються такі форми звітності:
форма № 1 (профтех) (z0533-00) - зведена "Зведений звіт про підсумки роботи професійно-технічних навчальних закладів";
форма № 2 (профтех) (z0534-00) - зведена "Зведений звіт про приймання учнів та слухачів до професійно-технічних навчальних закладів";
форма № 3 (профтех) (z0900-00) - зведена "Зведений звіт про контингент учнів та слухачів професійно-технічних навчальних закладів";
форма № 1-ЗСО (z0157-07) "Звіт про продовження навчання для здобуття повної загальної середньої освіти випускниками 9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів".
( Абзац четвертий розділу 7 виключено на підставі Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )
Основними статистичними публікаціями зі статистики освіти, підготовленими на основі адміністративних даних із зазначеного питання, є:
статистичний бюлетень "Загальноосвітні навчальні заклади України";
статистичний бюлетень "Продовження навчання та здобуття професії";
статистичний збірник "Захист дітей, які потребують особливої уваги суспільства".
( Абзац п'ятий розділу 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )
Список використаних джерел
1. Закон України "Про освіту" від 23.05.91 р. № 1060-XII (1060-12) , зі змінами та доповненнями.
2. Закон України "Про дошкільну освіту" від 11.07.2001 р. № 2628-III (2628-14) , зі змінами та доповненнями.
3. Закон України "Про загальну середню освіту" від 13.05.99 р. № 651-XIV (651-14) , зі змінами та доповненнями.
4. Закон України "Про професійно-технічну освіту" від 10.02.98 р. № 103/98-ВР (103/98-ВР) , зі змінами та доповненнями,
5. Закон України "Про вищу освіту" від 17.01.2002 р. № 2984-III (2984-14) , зі змінами та доповненнями.
6. Міжнародна стандартна класифікація освіти. Організація Об'єднаних Націй з питань освіти, науки та культури, 1997.
7. Компендіум Європейської статистичної комісії (Statistical Requirements Compendium, 2009 edition).
8. Fields of Education and Training, Manual, Eurostat, 1999.
9. Постанова Європейської статистичної комісії "Індикатори для моніторингу прогресу в рамках Лісабонської стратегії з освіти та продовження навчання" від 21.02.2007.
10. Всемирный доклад по образованию 2008. Сравнение мировой статистики в области образования. Институт статистики ЮНЕСКО, 2008.
( Додаток 1 вилучено на підставі Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) ) ( Додаток 2 вилучено на підставі Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) ) ( Додаток 3 вилучено на підставі Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) ) ( Додаток 4 вилучено на підставі Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) ) ( Додаток 5 вилучено на підставі Наказу Державної служби статистики № 377 від 31.12.2015 (v0377832-15) )