від 11 березня 2004 р. № 308
Київ
|
Прем'єр-міністр України
|
В.ЯНУКОВИЧ
|
Інд. 25
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 березня 2004 р. № 308
Додаток 1
до Методики проведення аналізу впливу
регуляторного акта
Групи (підгрупи)
|
Так
|
Ні
|
Громадяни
|
|
|
Держава
|
|
|
Суб'єкти господарювання,
|
|
|
у тому числі суб'єкти малого підприємництва*
|
|
|
Вид альтернативи
|
Опис альтернативи
|
Альтернатива 1
|
|
Альтернатива 2
|
|
Альтернатива 3
|
|
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
|
|
Альтернатива 2
|
|
|
Альтернатива 3
|
|
|
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
|
|
Альтернатива 2
|
|
|
Альтернатива 3
|
|
|
Показник
|
Великі
|
Середні
|
Малі
|
Мікро
|
Разом
|
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць
|
|
|
|
|
|
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
|
|
|
|
|
Х
|
Вид альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
|
|
Альтернатива 2
|
|
|
Альтернатива 3
|
|
|
Сумарні витрати за альтернативами
|
Сума витрат, гривень
|
Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")
|
|
Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")
|
|
Альтернатива 3. Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")
|
|
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
|
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
|
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
|
Альтернатива 1
|
|
|
Альтернатива 2
|
|
|
Альтернатива 3
|
|
|
Рейтинг результативності
|
Вигоди (підсумок)
|
Витрати (підсумок)
|
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
|
Альтернатива 1
|
|
|
|
Альтернатива 2
|
|
|
|
Альтернатива 3
|
|
|
|
Рейтинг
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи
|
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
|
Альтернатива 1
|
|
|
Альтернатива 2
|
|
Х
|
Альтернатива 3
|
|
Х
|
Додаток 2
до Методики проведення аналізу впливу
регуляторного акта
Порядковий номер
|
Витрати
|
За перший рік
|
За п'ять років
|
1
|
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень
|
|
|
2
|
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень
|
|
|
3
|
Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень
|
|
|
4
|
Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень
|
|
|
5
|
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень
|
|
|
6
|
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень
|
|
|
7
|
Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень
|
|
|
8
|
Інше (уточнити), гривень
|
|
|
9
|
РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень
|
|
|
10
|
Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць
|
|
|
11
|
Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень
|
|
|
Вид витрат
|
У перший рік
|
Періодичні (за рік)
|
Витрати за п'ять років
|
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо
|
|
|
|
Вид витрат
|
Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)
|
Витрати за п'ять років
|
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)
|
|
|
Вид витрат
|
Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)
|
Витрати на оплату штрафних санкцій за рік
|
Разом за рік
|
Витрати за п'ять років
|
Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)
|
|
|
|
|
Вид витрат
|
Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)
|
Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)
|
Разом за рік
|
Витрати за п'ять років
|
Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)
|
|
|
|
|
Вид витрат
|
Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)
|
Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)
|
Разом за рік (стартовий)
|
Витрати за п'ять років
|
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)
|
|
|
|
|
Вид витрат
|
За рік (стартовий)
|
Періодичні
(за наступний рік)
|
Витрати за п'ять років
|
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)
|
|
|
|
Вид витрат
|
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)
|
Витрати за
п'ять років
|
Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу
|
|
|
Додаток 3
до Методики проведення аналізу впливу
регуляторного акта
Розрахунок витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для
кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого
самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування
регулювання:
_____________________________________________________________________________
(назва державного органу)
Процедура регулювання суб'єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб'єкта господарювання)
|
Планові витрати часу на процедуру
|
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)
|
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта
|
Оцінка кількості суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання
|
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень
|
1. Облік суб'єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
|
|
|
|
|
|
2. Поточний контроль за суб'єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:
|
|
|
|
|
|
камеральні
|
|
|
|
|
|
виїзні
|
|
|
|
|
|
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання
|
|
|
|
|
|
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання
|
|
|
|
|
|
5. Оскарження одного окремого рішення суб'єктами господарювання
|
|
|
|
|
|
6. Підготовка звітності за результатами регулювання
|
|
|
|
|
|
7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
_________________
_________________
_________________
|
|
|
|
|
|
Разом за рік
|
Х
|
Х
|
Х
|
Х
|
|
Сумарно за п'ять років
|
Х
|
Х
|
Х
|
Х
|
|
Якщо державне регулювання передбачає утворення нового державного органу
(або нового структурного підрозділу діючого органу), необхідно визначити
повний запланований річний бюджет нового органу (структурного підрозділу)
____ х 5 років = _____ гривень.
Порядковий номер
|
Назва державного органу
|
Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень
|
Сумарні витрати на адміністрування регулювання за
п'ять років, гривень
|
|
|
|
|
|
|
|
|
________
|
|
|
|
Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів великого і середнього підприємництва
|
|
|
|
Додаток 4
до Методики проведення аналізу впливу
регуляторного акта
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо
оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на
суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур,
виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у
період з "____"_____ 20__ р. по "____"_____ 20__ р.
Порядковий номер
|
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)
|
Кількість учасників консультацій, осіб
|
Основні результати консультацій (опис)
|
2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва
(мікро- та малі):
кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється
регулювання: _________ (одиниць), у тому числі малого підприємництва ________
(одиниць) та мікропідприємництва ___________ (одиниць);
питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості
суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив ___________________
(відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів
суб'єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу
регуляторного акта).
3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог
регулювання
Порядковий номер
|
Найменування оцінки
|
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)
|
Періодичні (за наступний рік)
|
Витрати за
п'ять років
|
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання
|
||||
1
|
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)
Формула:
кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці
|
|
|
|
2
|
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування
Формула:
прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва
|
|
|
|
3
|
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)
Формула:
оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва
|
|
|
|
4
|
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)
Формула:
оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб'єкту малого підприємництва
|
|
|
|
5
|
Інші процедури (уточнити)
|
|
|
|
6
|
Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)
|
|
Х
|
|
7
|
Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
|
|
||
8
|
Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)
|
|
Х
|
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
|
||||
9
|
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм
|
|
|
|
10
|
Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур
|
|
|
|
11
|
Процедури офіційного звітування
Формула:
витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб'єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв'язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік
|
|
|
|
12
|
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік
|
|
|
|
13
|
Інші процедури (уточнити)
|
|
|
|
14
|
Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)
|
|
Х
|
|
15
|
Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
|
|
|
|
16
|
Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)
|
|
Х
|
|
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого
підприємництва
Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється
окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого
самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості
адміністрування регулювання:
_____________________________________________________________________________
(назва державного органу)
Процедура регулювання суб'єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб'єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб'єктів малого та мікро-підприємництв)
|
Планові витрати часу на процедуру
|
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)
|
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта
|
Оцінка кількості суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання
|
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень
|
1. Облік суб'єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
|
|
|
|
|
|
2. Поточний контроль за суб'єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:
|
|
|
|
|
|
камеральні
|
|
|
|
|
|
виїзні
|
|
|
|
|
|
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання
|
|
|
|
|
|
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання
|
|
|
|
|
|
5. Оскарження одного окремого рішення суб'єктами господарювання
|
|
|
|
|
|
6. Підготовка звітності за результатами регулювання
|
|
|
|
|
|
7. Інші адміністративні процедури (уточнити):
__________________
__________________
|
|
|
|
|
|
Разом за рік
|
Х
|
Х
|
Х
|
Х
|
|
Сумарно за п'ять років
|
Х
|
Х
|
Х
|
Х
|
|
Якщо державне регулювання передбачає утворення нового державного органу
(або нового структурного підрозділу діючого органу), необхідно визначити
повний запланований річний бюджет нового органу (структурного підрозділу)
____ х 5 років = _____ гривень.
Порядковий номер
|
Назва державного органу
|
Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень
|
Сумарні витрати на адміністрування регулювання за п'ять років, гривень
|
|
|
|
|
|
|
|
|
________
|
|
|
|
Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва
|
|
|
|
4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що
виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер
|
Показник
|
Перший рік регулювання (стартовий)
|
За п'ять років
|
1
|
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання
|
дані рядка 8 пункту 3 цього додатка
|
дані рядка 8 пункту 3 цього додатка
|
2
|
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
|
дані рядка 16 пункту 3 цього додатка
|
дані рядка 16 пункту 3 цього додатка
|
3
|
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання
|
сума рядків 1 та 2 цієї таблиці
|
сума рядків 1 та 2 цієї таблиці
|
4
|
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва
|
дані з таблиці "Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва" цього додатка
|
дані з таблиці "Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва" цього додатка
|
5
|
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання
|
сума рядків 3 та 4 цієї таблиці
|
сума рядків 3 та 4 цієї таблиці
|
5. Розроблення корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого
підприємництва щодо запропонованого регулювання
На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання
запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п'ять років) з
метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між
суб'єктами великого, середнього та малого підприємництва пропонуються такі
компенсаторні механізми (наприклад, зміна періодичності надання звітів для
малого чи мікропідприємництва, поріг за розміром суб'єкта чи його розміром
річного обороту для виключення з-під регулювання, запровадження інших
компенсаторів) (опис та викладення уточнених норм регулювання):
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
На основі запропонованих компенсаторів для суб'єктів малого
підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб'єктів малого
підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.
Показник
|
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень
|
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання
за п'ять років, гривень
|
Заплановане регулювання
|
|
|
За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва
|
|
|
Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва
|
|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 11 березня 2004 р. № 308