ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
від 12 травня 2016 року N 290

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною регуляторною службою України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з промислового вилову водних біоресурсів за межами юрисдикції України" (далі - проект постанови), а також документи, що додаються до проекту постанови, подані листом Державного агентства рибного господарства України від 05.04.2016 N 1-6-5/1867-16.

За результатами проведеного аналізу проекту постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу (далі - АРВ) на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про регуляторну політику) встановлено:

проектом Закону пропонується затвердити Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з промислового вилову водних біоресурсів за межами юрисдикції України (далі - проект Ліцензійних умов).

Згідно преамбули проекту постанови його розроблено відповідно до пункту 21 частини першої статті 7 і абзацу першого частини другої статті 9 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності".

Однак проект регуляторного акта не може бути погоджений ДРС у представленій редакції з огляду на нижчезазначене.

Відповідно до частини другої статті 3 Закону України від 02.03.2015 N 222-VIII "Про ліцензування видів господарської діяльності" (далі - Закон N 222) принципи державної політики у сфері ліцензування поширюються на порядок ліцензування всіх видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.

Так, одним із принципів державної політики у сфері ліцензування є принцип єдиної державної системи ліцензування, зокрема, що реалізується шляхом визначення вичерпного переліку документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії, виходячи з мінімальної кількості таких документів, достатніх лише для підтвердження виконання вимог відповідних ліцензійних умов.

Слід зазначити, що проектом Ліцензійних умов передбачено, що ліцензіат зобов'язаний мати на риболовному судні, зареєстрованому на Державному судновому реєстрі України, що провадить промисловий вилов водних біоресурсів, оригінали чинних основних суднових документів.

Проте пунктом 1 частини п'ятої статті 11 Закону N 222 зазначено, що посадовим особам органів ліцензування забороняється вимагати від здобувача ліцензії (суб'єкта господарювання) подання оригіналів документів (крім документів, що складаються безпосередньо здобувачем ліцензії).

Таким чином, пунктом 9 проекту Ліцензійних умов необхідно привести у відповідність до вимог положень Закону N 222.

Окрім того, під час розгляду проекту постанови було встановлено, що АРВ, доданий до проекту постанови, не в повній мірі відповідає вимогам, визначеним Законом про регуляторну політику, та Методиці проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (далі - Методика).

Більш того, звертаємо увагу розробника, що 15 березня поточного року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. N 308", у зв'язку з чим підготовка АРВ до проекту регуляторного акта має відбуватися з урахуванням змін, передбачених цією постановою.

Разом з тим у пункті 3 Методики зазначено, що розробник проекту регуляторного акта у процесі підготовки АРВ повинен, зокрема:

визначити проблему, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання;

визначити цілі державного регулювання;

визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення зазначених цілей, наводити аргументи щодо переваги обраного способу;

описати механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідні заходи;

обґрунтувати можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта;

визначити очікувані результати прийняття акта;

обґрунтувати запропонований строк дії акта (у разі обмеження цього строку);

визначити показники результативності акта;

визначити заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Таким чином, проект постанови та АРВ необхідно доопрацювати з урахуванням вищевикладеного.

Враховуючи вищезазначене, при розробці проекту постанови розробником не враховані принципи державної регуляторної політики, визначені статтею 4 Закону про регуляторну політику, зокрема:

- ефективності - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави;

- збалансованості - забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

Крім того, під час розробки проекту постанови розробником не дотримано вимог статті 8 Закону про регуляторну політику у частині неналежної підготовки АРВ щодо даного проекту постанови.

Ураховуючи викладене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з промислового вилову водних біоресурсів за межами юрисдикції України".

 

В. о. Голови Державної регуляторної
служби України

О. М. Мірошніченко