ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
від 22 серпня 2016 року N 393

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку державного контролю за якістю падання послуг із харчування особового складу Збройних Сил України" (далі - проект постанови), а також документи, що додаються до проекту постанови, подані листом Міністерства оборони України від 14.07.2016 N 220/6747.

За результатами проведеного аналізу проекту постанови на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про регуляторну політику) встановлено:

проектом постанови пропонується затвердити Порядок державного контролю за якістю надання послуг із харчування особового складу Збройних Сил України (далі - проект Порядку).

Проте вказаний проект регуляторного акта у запропонованій редакції не може бути погоджений Державною регуляторною службою України з огляду на нижчезазначене.

Відповідно до статті 1 Закону про регуляторну політику, регуляторний акт, зокрема, це прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.

Проект Порядку є регуляторним актом, оскільки спрямований на регулювання господарських відносин між виконавцем - суб'єктом господарювання, з яким укладено договір про закупівлю послуг із харчування та військовою частиною, в якій продовольче забезпечення особового складу здійснюється виконавцями. Таким чином, проект постанови потребує реалізації процедур, передбачених Законом про регуляторну політику.

Враховуючи зазначене, відповідно до статті 21 Закону при регуляторну політику для погодження до уповноваженого органу разом з проектом регуляторного акта подаються аналіз регуляторного впливу цього проекту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту з метою одержання зауважень і пропозицій.

У наданих на розгляд документах відсутній АРВ, тобто документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики.

Так, відповідно до статті 8 Закону про регуляторну політику розробник проекту регуляторного акта при підготовці АРВ повинен, серед іншого:

визначити та проаналізувати проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінити важливість цієї проблеми;

визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта;

визначній цілі державного регулювання;

визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин;

аргументувати переваги обраного способу досягнення встановлених цілей;

описати механізми і заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта;

обґрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта;

обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені;

обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта;

визначити показники результативності регуляторного акта;

визначити заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

Крім того, у відповідності до Закону про регуляторну політику, кожен проект регуляторного акта має бути оприлюднений з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.

Однак наданий на розгляд проект постанови не містить вищезазначених супровідних документів, як цього вимагає Закон про регуляторну політику, внаслідок чого відсутня можливість у повному обсязі провести відповідний аналіз зазначених норм, враховуючи зміни, що відбулись в законодавстві України та в економічній ситуації в цілому, та надати об'єктивну оцінку впливу редакції проекту постанови на регуляторне середовище у разі його подальшого запровадження.

Одночасно звертаємо вашу увагу, що 15 березня поточного року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. N 308", у зв'язку з чим підготовка аналізу регуляторного впливу до проекту регуляторного акта має відбуватися з урахуванням змін, передбачених цією постановою.

Враховуючи викладене, проект постанови потребує доопрацювання з урахуванням наданих зауважень.

Підсумовуючи зазначене, при розробці проекту постанови розробником не дотримано принципів державної регуляторної політики, визначених статтею 4 Закону про регуляторну політику, зокрема;

- передбачуваності послідовності регуляторної діяльності та відповідності її цілям державної політики;

- доцільності - обґрунтованої необхідності державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;

- ефективності - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави;

- прозорості - врахування громадської думки та відкритості для фізичних та юридичних осіб.

Ураховуючи викладене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону Україну "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку державного контролю за якістю надання послуг із харчування особового складу Збройних Сил України".

 

Голова Державної
регуляторної служби України

К. Ляпіна