ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
від 19 жовтня 2016 року N 469

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною регуляторною службою України (ДРС) відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" повторно розглянуто проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 р. N 819" (далі - проект постанови), а також документи, що надані до нього листом Державної авіаційної служби України від 09.09.2016 N 1.22-9091.

За результатами розгляду проекту постанови та аналізу регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановлено:

проект постанови розроблено з метою удосконалення механізму управління в галузі цивільної авіації України, надання інструменту для більш оперативного керування економічними процесами, підвищення ефективності використання коштів Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях тощо.

Повторно надана редакція проекту постанови доопрацьована розробником на предмет врахування зауважень та пропозицій, викладених у рішенні N 337 від 08.07.2016 про відмову в погоджені проекту регуляторного акта (лист ДРС від 08.07.2016 N 4266/0/20-16).

Однак проект постанови не може бути погоджений у запропонованій редакції з огляду на наступне.

За результатами повторного розгляду проекту постанови та поданих до нього супровідних документів було встановлено, що частина раніше наданих зауважень щодо запропонованого ним механізму державного регулювання залишена розробником поза увагою та доцільність їх введення законодавчо не підтверджена.

Зазначене насамперед стосується зауважень щодо запропонованої проектом постанови ініціативи на встановлення обов'язку для суб'єктів авіаційної діяльності сплачувати державні збори за підтвердження (засвідчення) відповідності провайдера, який надає послуги з аеронавігаційного обслуговування з організації повітряного руху, зв'язку, навігації, спостереження (радіотехнічного забезпечення), метеорологічного обслуговування та надання аеронавігаційної інформації, сукупно чи окремо, вимогам авіаційних правил України та порядку адміністрування цих зборів.

Розробнику було запропоновано надати обґрунтування необхідності внесення зазначеної пропозиції із приведенням відповідних законодавчих підстав, проте будь-яка інформація з цього приводу наразі відсутня.

Слід зазначити, що ненадання законодавчих підстав щодо запропонованих проектом постанови змін, в даному випадку, суперечить вимогам пункту 8 статті 19 Господарського кодексу України, якими, серед іншого, заборонено вимагати від суб'єктів господарювання, відокремлених підрозділів юридичних осіб, виділених на окремий баланс, подання статистичної інформації та інших даних, не передбачених законом або з порушенням порядку, встановленого законом.

Водночас, у процесі розгляду проекту постанови на адресу Державної регуляторної служби України надійшли зауваження та пропозиції зацікавлених сторін, обсяг і характер яких свідчить про те, що покладений в основу проекту постанови спосіб державного регулювання є потенційно обтяжливим для суб'єктів господарювання та окремих категорій населення, а також не забезпечить досягнення задекларованих розробником цілей державного регулювання.

Відповідні аргументи викладені у листах Громадської спілки "Українська авіатранспортна асоціація" від 03.10.2016 N 12, громадянина Васильченка С. В., а також ПАТ "Авіакомпанія "Міжнародні Авіалінії України" від 03.10.2016 N 01.3.1.-10/220 з урахуванням листа Кабінету Міністрів України від 16.08.2016 N 29509/0/1-16 (копії листів додаються).

Зазначаємо, що статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" визначено ключові принципи державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.

Принцип прозорості та врахування громадської думки, зокрема, передбачає відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов'язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, обов'язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.

Також, відповідно до статті 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", усі зауваження та пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю або частково враховує одержані зауваження та пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

Таким чином, пропонуємо розглянути надані зауваження і пропозиції та про результати їх розгляду поінформувати відповідних представників зацікавлених сторін, а також Державну регуляторну службу України.

Враховуючи вищевикладене, за результатами повторного розгляду проекту постанови та аналізу його регуляторного впливу, встановлено, що проект розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики ефективності, збалансованості, прозорості та врахування громадської думки, визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а також з порушенням вимог статті 5 цього Закону в частині недопущення прийняття регуляторних актів, які не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти.

Ураховуючи вищенаведене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 р. N 819".

 

Голова Державної
регуляторної служби України

К. М. Ляпіна