УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.09.2015 № 342
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства № 516 від 05.12.2016 (v0516730-16) )

Про затвердження Положення про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України

Відповідно до пункту 6 частини другої статті 8 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" (3166-17) та Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації (1040-2008-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України, що додається.
2. Директору Департаменту правової та законопроектної роботи подати до Департаменту роботи з персоналом примірники положень про структурні підрозділи у складі департаменту та посадових інструкцій працівників.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр
О.М. Павленко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
аграрної політики
та продовольства України
07.09.2015 № 342

ПОЛОЖЕННЯ

про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України

I. Загальні положення

1.1. Департамент правової та законопроектної роботи (далі - Департамент) є структурним підрозділом Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство).
Департамент є головним (провідним) підрозділом апарату Міністерства у сфері організації правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів Міністерством його посадовими особами під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків, а також представлення інтересів Міністерства в судах.
1.2. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією України (254к/96-ВР) , законами України, актами Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим в установленому порядку, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації (1040-2008-п) , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
З питань організації та проведення правової роботи Департамент керується також актами Міністерства юстиції України.
1.3. Департамент організовує свою роботу згідно з планом, затвердженим Міністерством.
1.4. Департамент очолює директор Департаменту, який підпорядковується безпосередньо Міністру аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр) і несе перед ним відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань та функцій.
1.5. Директор Департаменту має двох заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади Міністром у встановленому порядку.

II. Основні завдання Департаменту

2.1. Основними завданнями Департаменту є:
2.1.1. Організація та участь у формуванні основних напрямів державної політики у сфері вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності Міністерства.
2.1.2. Організація та участь у здійсненні нормопроектувальної роботи, розроблення, проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових та організаційно-розпорядчих актів, підготовка і редагування нормативно-правових актів та їх візування.
2.1.3. Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів Міністерством, керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків.
2.1.4. Організація захисту і захист інтересів Міністерства у судах.
2.1.5. Організація взаємодії з Верховною Радою України, її комітетами, депутатськими фракціями (групами), народними депутатами України, а також координація заходів, пов'язаних з такою взаємодією.
2.2. Покладення на Департамент обов'язків, що не належать або виходять за межі його компетенції, не допускається.

III. Функції Департаменту

Департамент відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі функції:
3.1. Організовує і бере участь у забезпеченні формування та реалізації державної правової політики у визначених Положенням про Міністерство (500/2011) галузях та сферах, захисті законних прав та інтересів Міністерства у судах.
3.2. Забезпечує правильне застосування законодавства в Міністерстві та сприяє правильному застосуванню законодавства на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління, інформує Міністра про необхідність ужиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства.
3.3. Розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Міністерства.
3.4. Перевіряє відповідність законодавству і міжнародним договорам України, проектів наказів та інших нормативних актів, що подаються на підпис Міністрові, візує їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, на яких покладено виконання їх обов'язків.
3.5. Проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Міністерства та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, за результатами якої готує висновки за формою, затвердженою Міністерством юстиції України, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів.
Видання нормативно-правового чи організаційно-розпорядчого акта, а також подання проекту такого акта Міністрові для його прийняття чи погодження без попереднього розгляду та погодження з Департаментом не допускається.
3.6. Переглядає разом з іншими структурними підрозділами Міністерства нормативно-правові акти та інші документи, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством.
3.7. Інформує Міністра про необхідність ужиття заходів щодо внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.
Пропозиції Департаменту щодо приведення нормативно-правових актів та інших документів Міністерства, а також актів підприємств, що належать до сфери його управління, у відповідність із законодавством є обов'язковими для розгляду. У разі неврахування пропозицій Департаменту або часткового їх врахування Департамент подає Міністру письмовий висновок до проекту акта.
3.8. Вносить Міністрові пропозиції щодо подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію в порядку, визначеному Міністерством юстиції України.
3.9. Разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь в узагальненні практики застосування законодавства у визначених галузях та сферах, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд Міністру для вирішення питання щодо підготовки проектів нормативно-правових актів та інших документів, внесення їх в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такі акти.
3.10. Розглядає проекти нормативно-правових актів та інших документів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції Міністерства, та готує пропозиції до них.
3.11. Разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь у заходах щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
3.12. Здійснює юридичне забезпечення роботи, пов'язаної з укладенням договорів (контрактів), бере участь в їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів Міністерства, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів.
3.13. Здійснює претензійно-позовну роботу, представляє в установленому законодавством порядку інтереси Міністерства у судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
Веде облік судових документів за позовами, пред'явленими Міністерству, і направляє їх до відповідних структурних підрозділів Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, для виконання, здійснює контроль за їх виконанням.
3.14. Проводить разом із заінтересованими структурними підрозділами аналіз результатів господарської діяльності Міністерства, вивчає умови і причини допущення непродуктивних витрат, порушення договірних зобов'язань, а також стан дебіторської та кредиторської заборгованості.
3.15. Аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи, а також отримані за результатами перевірок, ревізій, інвентаризацій дані статистичної звітності, що характеризують стан дотримання законності Міністерством, готує правові висновки за виявленими фактами правопорушень та бере участь в організації роботи з відшкодування завданих ними збитків.
3.16. Сприяє правильному застосуванню законодавства про працю, у разі невиконання або порушення його вимог подає Міністру письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення таких порушень.
3.17. Здійснює методичне керівництво правовою роботою в Міністерстві, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, перевіряє стан правової роботи та подає на розгляд Міністру пропозиції щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні їх діяльності, вживає заходів щодо впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичної служби, виконання актів Міністерства юстиції України.
3.18. Веде облік актів законодавства і міжнародних договорів України, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання.
3.19. Збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях.
3.20. Погоджує кандидатури претендентів на посади керівників юридичної служби центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
3.21. Організовує і проводить роботу, пов'язану з підвищенням кваліфікації працівників юридичних служб підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, роз'яснює застосування законодавства, надає правові консультації з питань, що належать до компетенції Міністерства, а також за дорученням Міністра розглядає звернення громадян, звернення та запити народних депутатів України.
3.22. Здійснює облік виданих довіреностей на укладання цивільних правочинів (договорів, контрактів), а також на представництво інтересів Міністерства в судах.
3.23. Організовує підготовку пропозицій Міністерства до проектів планів законопроектної роботи Кабінету Міністрів України, здійснює підготовку відповідних звітів.
3.24. Здійснює взаємодію Міністерства з Верховною Радою України, її комітетами, депутатськими фракціями (групами), народними депутатами України.
3.25. За дорученням керівництва Міністерства виконує інші функції.

IV. Права Департаменту

Для виконання завдань Департамент має право:
4.1. Перевіряти дотримання законності структурними підрозділами Міністерства, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери його управління.
4.2. Одержувати від посадових осіб Міністерства, його структурних підрозділів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, інформацію, документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Департамент завдань і функцій.
З метою забезпечення своєчасного виконання завдань, які потребують оперативного вжиття відповідних заходів, посадові особи зобов'язані невідкладно подавати необхідні матеріали на вимогу Департаменту.
4.3. Залучати за згодою керівника іншого структурного підрозділу Міністерства відповідних спеціалістів для підготовки проектів нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру, а також для розроблення і здійснення заходів, які проводяться Департаментом відповідно до покладених на нього завдань.
4.4. Інформувати Міністра в разі покладення на Департамент виконання завдань, що не належать до його компетенції, а також у випадках, коли відповідні підрозділи або посадові особи не подають документи, інші матеріали, необхідні для виконання поставлених перед Департаментом завдань і функцій.
4.5. Скликати та проводити наради, конференції і семінари з питань, що належать до компетенції Департаменту.
4.6. Розробляти у межах компетенції Департаменту проекти організаційно-розпорядчих та нормативно-правових актів.
4.7. Делегувати представника для участі у засіданнях колегії Міністерства, інших дорадчих і колегіальних органів Міністерства в разі розгляду на них питань щодо практики застосування законодавства.
4.8. Здійснювати інші повноваження відповідно до законодавства.

V. Склад Департаменту

5.1. До складу Департаменту входить чотири відділи:
відділ експертизи нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, який очолює заступник директора Департаменту - начальник відділу;
відділ правової роботи, який очолює начальник відділу;
відділ законопроектної роботи та взаємодії з Верховною Радою України, який очолює начальник відділу;
відділ представництва інтересів Міністерства у судах, який очолює начальник відділу.
5.2. Чисельність, структура і штатний розпис Департаменту затверджуються Міністром за поданням директора Департаменту в установленому порядку.
Працівники Департаменту призначаються на посади і звільняються з них в установленому законодавством порядку.
5.3. Посадові обов'язки керівників структурних підрозділів у складі Департаменту та працівників структурних підрозділів визначаються в положеннях та посадових інструкціях, які розробляються керівниками цих підрозділів та затверджуються директором Департаменту.

VI. Директор Департаменту

6.1. На посаду директора Департаменту призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі та/або за фахом на керівних посадах в інших сферах не менш як п'ять років.
Директор Департаменту призначається на посаду наказом Міністра на підставі висновку Міністерства юстиції України та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.
6.2. Директор Департаменту має двох заступників: заступника директора Департаменту та заступника директора Департаменту - начальника відділу експертизи нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, які призначаються на посаду та звільняються з посади Міністром у встановленому порядку.
Заступник директора Департаменту координує роботу відділу правової роботи та відділу представництва інтересів Міністерства у судах. Посадові обов'язки заступника директора Департаменту визначаються цим Положенням.
Заступник директора Департаменту - начальник відділу безпосередньо керує роботою відділу експертизи нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади та координує роботу відділу законопроектної роботи та взаємодії з Верховною Радою України. Посадові обов'язки заступника директора Департаменту - начальника відділу визначаються цим Положенням, а також положенням про відділ.
6.3. За відсутності директора Департаменту його обов'язки виконує заступник директора Департаменту, а за його відсутності - заступник директора Департаменту - начальник відділу або інша особа, визначена наказом Міністра.
6.4. На посади заступників директора Департаменту призначаються особи з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі та/або за фахом на керівних посадах в інших сферах не менш як п'ять років.
Заступники директора Департаменту призначаються на посади та звільняється з посади за поданням директора Департаменту в установленому законодавством порядку.
6.5. Директор Департаменту виконує такі обов'язки:
6.5.1. Організовує роботу, здійснює загальне керівництво діяльністю Департаменту, забезпечує виконання покладених на нього завдань і функцій. Несе персональну відповідальність за його діяльність.
6.5.2. Визначає та розподіляє обов'язки між своїми заступниками, затверджує розпорядчі документи з питань, що належать до компетенції Департаменту.
6.5.3. Здійснює контроль та координує діяльність юридичних служб підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
6.5.4. Забезпечує дотримання працівниками Департаменту вимог законодавства України з питань державної служби, правил етичної поведінки, запобігання і протидії корупції, вживає заходів щодо недопущення та врегулювання конфлікту інтересів у разі його виникнення.
6.5.5. Забезпечує захист державної таємниці відповідно до напрямів діяльності Департаменту та згідно із законодавством.
6.5.6. Проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та цивільної оборони.
6.5.7. Забезпечує добір, розстановку, професійну підготовку працівників Департаменту, дотримання ними правил внутрішнього трудового розпорядку і виконавської дисципліни.
6.5.8. Затверджує положення про структурні підрозділи в складі Департаменту та посадові інструкції працівників.
6.6. Директор Департаменту має право:
6.6.1. Надавати керівництву Міністерства пропозиції щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення працівників Департаменту, проводити в установленому порядку атестацію та кваліфікаційні іспити державних службовців, а також уносити Міністрові пропозиції про присвоєння їм рангів державних службовців.
6.6.2. Заохочувати працівників Департаменту, накладати на них дисциплінарні стягнення відповідно до компетенції та вимог законодавства і нормативно-правових актів Міністерства; вносити керівництву Міністерства пропозиції про нагородження державними нагородами і відомчими відзнаками працівників, а також про їх заохочення або притягнення до дисциплінарної відповідальності.
6.6.3. Вносити Міністру пропозиції щодо встановлення працівникам Департаменту надбавок, доплат та премій у межах їх мінімальних і максимальних розмірів.
Погоджувати надання відпустки працівникам Департаменту відповідно до законодавства та відомчих нормативно-правових актів.
6.6.4. Організовувати перевірки дотримання законодавства структурними підрозділами Міністерства, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери його управління.
6.6.5. Вимагати від керівників структурних підрозділів Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, інформацію, документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Департамент завдань і функцій.
6.6.6. Інформувати Міністра в разі покладення на Департамент виконання завдань, що не належать до його компетенції, а також у випадках, коли відповідні підрозділи або посадові особи не подають документи, інші матеріали, необхідні для виконання поставлених перед Департаментом завдань і покладених на нього функцій.
6.6.7. Видавати розпорядчі документи і методичні рекомендації з питань діяльності юридичної служби.
6.6.8. Надавати пропозиції та погоджувати в установленому порядку призначення на посаду і звільнення з посади керівників юридичних служб підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, їх заохочення або притягнення до відповідальності згідно із законодавством.
6.6.9. Брати участь у засіданнях колегії Міністерства, інших дорадчих і колегіальних органів Міністерства, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, у разі розгляду на них питань щодо практики застосування законодавства.
6.7. Вимоги, завдання та доручення директора Департаменту, надані в межах компетенції, є обов'язковими для виконання всіма працівниками Департаменту.
6.8. Обов'язки і права заступника директора Департаменту:
6.8.1. За відсутності директора Департаменту виконує його обов'язки, здійснює керівництво діяльністю Департаменту та організовує роботу в Департаменті.
6.8.2. Безпосередньо підпорядковується директорові Департаменту, отримує від нього доручення та організовує їх виконання.
6.8.3. Забезпечує проведення юридичної експертизи та візування документів перед поданням їх директорові Департаменту.
6.8.4. Безпосередньо відповідає за організацію роботи юридичних служб підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
6.8.5. За дорученням керівництва Міністерства здійснює представництво у судах, органах державної влади, органах місцевого самоврядування, у відносинах з фізичними та юридичними особами.
6.8.6. Координує роботу всіх структурних підрозділів Департаменту та організовує взаємодію з іншими підрозділами апарату Міністерства.
6.8.7. Має право вносити директору Департаменту пропозиції щодо організації роботи Департаменту, заохочення працівників Департаменту, накладення на них дисциплінарних стягнень.
6.8.8. Вимоги, завдання та доручення заступника директора Департаменту, надані в межах компетенції, є обов'язковими для виконання всіма працівниками Департаменту.

VII. Взаємодія (службові зв'язки) Департаменту з іншими структурними підрозділами

Департамент в межах своїх повноважень здійснює взаємодію та взаємовідносини з іншими структурними підрозділами Міністерства, центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, з іншими органами державної влади з питань забезпечення та реалізації державної політики у сфері вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності Міністерства, у здійсненні нормопроектувальної роботи, у дотриманні законності в актах, що видаються Міністерством, в організації правової роботи та захисті інтересів Міністерства у судах, а також в організації взаємодії з Верховною Радою України.
Директор Департаменту
правової та законопроектної
роботи
І.І. Гребенюк
( Текст взято з сайту Мінагрополітики України http://www.minagro.gov.ua )