НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
30.05.2017 № 280

Про розгляд проектів законів України "Про тимчасово окуповані Російською Федерацією та тимчасово непідконтрольні території України внаслідок збройного конфлікту з використанням терористичних угрупувань, які отримують підтримку ззовні" та "Про тимчасово окуповану Російською Федерацією територію України"

Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VI (1861-17) , листів Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку від 17.05.2017 № 04-21/18-250 (115035) та № 04-21/18-251 (115088), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити висновок стосовно висловлення позиції щодо недоцільності прийняття проектів законів України "Про тимчасово окуповані Російською Федерацією та тимчасово непідконтрольні території України внаслідок збройного конфлікту з використанням терористичних угрупувань, які отримують підтримку ззовні", реєстраційний номер 6400-1 від 10.05.2017 та "Про тимчасово окуповану Російською Федерацією територію України", реєстраційний номер 6400-2 від 10.05.2017, у зв’язку із зауваженнями до них, що додаються.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити направлення відповіді Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова НКРЗІ
О.Животовський
ПРОЕКТ
Рішення
30.05.2017 №_________

Про розгляд проектів законів України "Про тимчасово окуповані Російською Федерацією та тимчасово непідконтрольні території України внаслідок збройного конфлікту з використанням терористичних угрупувань, які отримують підтримку ззовні" та "Про тимчасово окуповану Російською Федерацією територію України"

Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VI (1861-17) , листів Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку від 17.05.2017 № 04-21/18-250 (115035) та № 04-21/18-251 (115088), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, ВИРІШИЛА:
1. Затвердити висновок стосовно висловлення позиції щодо недоцільності прийняття проектів законів України "Про тимчасово окуповані Російською Федерацією та тимчасово непідконтрольні території України внаслідок збройного конфлікту з використанням терористичних угрупувань, які отримують підтримку ззовні", реєстраційний номер 6400-1 від 10.05.2017 та "Про тимчасово окуповану Російською Федерацією територію України", реєстраційний номер 6400-2 від 10.05.2017, у зв’язку із зауваженнями до них, що додаються.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити направлення відповіді Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова
О. Животовський
Погоджено:
член НКРЗІ Скляров О.І.
Погоджено електронною поштою:
Хохотва І.І.,
Сокирко М.С.,
Шнайдер О.І.
Завізовано:
Петрова С.М.,
Бакіров Є.О.,
Володін В.Г.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері зв’язку та інформатизації
30.05.2017 № 280

ВИСНОВОК

НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ

до проектів законів України "Про тимчасово окуповані Російською Федерацією та тимчасово непідконтрольні території України внаслідок збройного конфлікту з використанням терористичних угрупувань, які отримують підтримку ззовні", реєстраційний номер 6400-1 від 10.05.2017 та "Про тимчасово окуповану Російською Федерацією територію України", реєстраційний номер 6400-2 від 10.05.2017

Проекти законів України "Про тимчасово окуповані Російською Федерацією та тимчасово непідконтрольні території України внаслідок збройного конфлікту з використанням терористичних угрупувань, які отримують підтримку ззовні", реєстраційний номер 6400-1 від 10.05.2017 та "Про тимчасово окуповану Російською Федерацією територію України", реєстраційний номер 6400-2 від 10.05.2017 (далі – проекти актів), спрямовані на визначення особливостей правового статусу частини території України, тимчасово окупованої внаслідок збройної агресії Російської Федерації, встановлення порядку функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємницької діяльності та захист прав людини цивільного населення на тимчасово окупованій території, регламентацію застосування заходів національної безпеки в умовах триваючої збройної агресії Російської Федерації.
За результатами опрацювання проектів актів Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, вирішила висловити позицію про недоцільність їх прийняття у зв’язку із такими зауваженнями до них.1. Щодо проекту Закону України "Про тимчасово окуповані Російською Федерацією та тимчасово непідконтрольні території України внаслідок збройного конфлікту з використанням терористичних угрупувань, які отримують підтримку ззовні", реєстраційний номер 6400-1 від 10.05.2017 (далі – проект Закону України, р.н. 6400-1).
Проектом Закону України, р.н. 6400-1, пропонується визнати таким, що втратив чинність, Закон України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" (1636-18) , яким на сьогодні врегульовано відносини, зокрема, пов’язані із оподаткуванням, діями державних органів щодо ліцензування, функціонування дозвільної системи, сертифікації, тощо, які на сьогодні потребують окремих уточнень, у тому числі, в частині регулювання діяльності операторів, провайдерів телекомунікацій на відповідних територіях.
Водночас, взагалі не врегульованими залишаються відносини, пов’язані із:
- звільненням від відповідальності за порушення на тимчасово окупованих територіях України операторами, провайдерами телекомунікацій законодавства у сфері телекомунікацій, користувачами радіочастотного ресурсу Україні - у сфері користування радіочастотним ресурсом України, операторами поштового зв’язку - у сфері надання послуг поштового зв’язку;
- здійсненням заходів щодо виявлення та усунення дії джерел радіозавад на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України;
- забороною взаємодії операторів, провайдерів телекомунікацій, операторів поштового зв’язку із суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність з порушенням законодавства України на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, а також відповідальність за порушення цієї заборони;
- встановленням норм, що забезпечать виконання вимог пункту 196.2 Статуту Міжнародного союзу електрозв'язку, ратифікованого Законом України від 15.07.1994 № 116/94-ВР (116/94-ВР) (яким передбачено, що під час використання смуг частот для радіозв'язку Члени Союзу повинні враховувати те, що радіочастоти і орбіта геостаціонарних супутників є обмеженими природними ресурсами, які належить використовувати раціонально, ефективно і економно відповідно до положень Регламенту радіозв'язку, щоб забезпечити справедливий доступ до цієї орбіти і до цих частот різним країнам чи групам країн з урахуванням особливих потреб країн, що розвиваються, і географічного положення деяких країн), зокрема, не передбачено механізмів, що забезпечують:
1) обмеження служб міжнародного електрозв'язку та заборону використання радіочастот, які розташовані на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України;
2) заборону проведення аматорського радіозв’язку з аматорськими радіостанціями, які розташовані на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України;
3) захист присвоєнь радіочастот, їх модифікацію або анулювання.
2. Щодо проекту Закону України "Про тимчасово окуповану Російською Федерацією територію України", реєстраційний номер 6400-2 від 10.05.2017 (далі – проект Закону України, р.н. 6400-2).
Проектом Закону України, р.н. 6400-2, пропонується визнати такими, що втратили чинність: Закон України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" (1207-18) ; Закон України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" (1636-18) ; Закон України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" (1680-18) ; Закон України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (1669-18) .
Вказаними законами на сьогодні комплексно врегульовано відносини, зокрема, пов’язані із оподаткуванням, діями державних органів щодо ліцензування, функціонування дозвільної системи, сертифікації, державного нагляду (контролю), тощо, які на сьогодні потребують окремих уточнень, у тому числі в частині регулювання діяльності операторів, провайдерів телекомунікацій на відповідних територіях.
Водночас, проект Закону України, р.н. 6400-2:
1) практично не вирішує проблем, пов’язаних із регулюванням вищезгаданих відносин, та лише частково врегульовує відносини щодо діяльності операторів, провайдерів телекомунікацій на відповідних територіях;
2) не вирішує питання, пов’язані із звільненням від відповідальності за порушення на тимчасово окупованих територіях України користувачами радіочастотного ресурсу Україні - у сфері користування радіочастотним ресурсом України, операторами поштового зв’язку - у сфері надання послуг поштового зв’язку;
3) не врегульовує проблеми, пов’язані із здійсненням заходів щодо виявлення та усунення дії джерел радіозавад на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України;
4) не передбачає заборону взаємодії операторів, провайдерів телекомунікацій, операторів поштового зв’язку із суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність з порушенням законодавства України на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, а також відповідальність за порушення цієї заборони;
5) не встановлює норми, що забезпечать виконання вимог пункту 196.2 Статуту Міжнародного союзу електрозв'язку, ратифікованого Законом України від 15.07.1994 № 116/94-ВР (116/94-ВР) (яким передбачено, що під час використання смуг частот для радіозв'язку Члени Союзу повинні враховувати те, що радіочастоти і орбіта геостаціонарних супутників є обмеженими природними ресурсами, які належить використовувати раціонально, ефективно і економно відповідно до положень Регламенту радіозв'язку, щоб забезпечити справедливий доступ до цієї орбіти і до цих частот різним країнам чи групам країн з урахуванням особливих потреб країн, що розвиваються, і географічного положення деяких країн), зокрема, не передбачає механізмів, що забезпечують:
- обмеження служб міжнародного електрозв'язку та заборону використання радіочастот, які розташовані на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України;
- заборону проведення аматорського радіозв’язку з аматорськими радіостанціями, які розташовані на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України;
- захист присвоєнь радіочастот, їх модифікацію або анулювання.
Голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
О.Животовський
Джерело інформаціі: http://nkrzi.gov.ua