МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
05.12.2008 N 1105
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 грудня 2008 р.
за N 1250/15941

Про затвердження Типових штатних нормативів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку

( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки N 69 (z0179-09) від 05.02.2009 N 948 (z0930-17) від 03.07.2017 )
На виконання статті 45 Закону України "Про загальну середню освіту" (651-14) , Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" (2961-15) та з метою упорядкування штатів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типові штатні нормативи спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (далі - Типові штатні нормативи), що додаються.
2. Керівникам закладів надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатними нормативами для даного закладу, за рахунок посад інших структурних підрозділів в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише в межах однієї категорії (педагогічного, господарсько-обслуговуючого тощо) персоналу.
3. Зберегти в штатах спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, посади медичного персоналу, які були у наявності до затвердження цих Типових штатних нормативів.
4. Керівникам спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, привести штатні розписи закладів у відповідність до цього наказу.
У разі виробничої необхідності за рахунок спеціального фонду можуть бути введені додаткові посади.
( Пункт 4 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки N 948 (z0930-17) від 03.07.2017 )
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра П.Б.Полянського.
Міністр
ПОГОДЖЕНО:
Міністр праці та соціальної
політики України
Заступник Міністра фінансів
України
Голова ЦК Профспілки
працівників освіти і науки
І.О.Вакарчук
Л.Л.Денісова
В.Матвійчук
Л.С.Сачков

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
05.12.2008  N 1105
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 грудня 2008 р.
за N 1250/15941

ТИПОВІ ШТАТНІ НОРМАТИВИ

спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку

Найменування посад Кількість штатних одиниць (максимальна) залежно від кількості груп вихованців
4-5 6-7 8-10 11-15 16-22 23 і більше
1 2 3 4 5 6 7
Директор 1 1 1 1 1 1
Заступник директора з навчально-виховної (навчальної, виховної) роботи (крім шкіл (шкіл-інтернатів) для розумово відсталих дітей) 1 1 2 2 2 2
Заступник директора з навчально-виховної (навчальної, виховної) роботи для шкіл (шкіл-інтернатів) для розумово відсталих дітей 1 1 2 2 2,5 2,5
Заступник директора з господарської роботи - - 1 1 1 1
Завідувач господарства 1 1 - - - -
Педагог-організатор 1 1 1 1 1 1
Практичний психолог 1 1 1 1 1 1
Соціальний педагог 1 1 1 1 1 1
Інструктор з фізкультури 0,5 0,5 0,5 1 1 1
Керівник гуртка 0,5 0,5 0,5 1 1 1
Завідувач бібліотеки - - 1 1 1 1
Бібліотекар - 0,5 - - - -
Сестра медична 0,5 0,75 0,75 1 1 1
Сестра медична з дієтичного харчування 0,5 0,5 0,5 1 1 1
Комірник 1 1 1 1 1 1
Шеф-кухар - - 1 1 1 1
Підсобний робітник 1 1 1 1 2 2
Кастелянка 1 1 1 1 1 1
Машиніст із прання та ремонту спецодягу (білизни)(*) 1 2 2 2 3 3
Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будівель 1 1 1 1 1,5 1,5
---------------
(*) Коли білизна здається в пральню, то на заклад вводиться одна одиниця машиніста із прання спецодягу (білизни).
( Таблиця із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 69 (z0179-09) від 05.02.2009 )
1. Штати спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (далі школи-інтернати), формуються з урахуванням типу навчального закладу, кількості учнів (вихованців), класів, груп, режиму роботи, площі приміщень, будівель, споруд.
При визначенні штатів школи-інтернату дошкільні групи враховуються у загальній кількості груп.
2. Кількість вихователів у школах-інтернатах вводиться з розрахунку 2 штатні одиниці на кожну групу вихованців.
У школах-інтернатах, що мають дошкільні групи, кількість вихователів встановлюється з розрахунку 3,28 одиниці на кожну групу. Посада помічника вихователя вводиться з розрахунку 1,8 штатної одиниці на кожну дошкільну групу та додатково з режимом роботи з 19-ї години вечора до 8-ї години ранку - 2,3 штатної одиниці. Якщо дошкільні групи розміщені в суміжних спальних приміщеннях, посада помічника вихователя з режимом роботи з 19-ї години вечора до 8-ї години ранку вводиться з розрахунку 2,3 штатної одиниці на кожні 2 групи.
( Абзац 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 69 (z0179-09) від 05.02.2009 )
На оплату заміни вихователів у період їх відпусток, у вихідні та святкові дні в тих школах-інтернатах, де всі вихованці або їх частина залишаються в інтернаті у цей період, передбачаються асигнування, виходячи з режиму перебування дітей та норми роботи на ставку вихователя 25 годин. У межах цих асигнувань можуть бути введені додаткові посади вихователів.
3. У школах-інтернатах з кількістю 6 і більше груп один з вихователів призначається старшим вихователем.
4. Посада вчителя-логопеда у школах-інтернатах для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, для розумово відсталих дітей, для дітей із затримкою психічного розвитку, сліпих дітей, дітей із зниженим зором вводиться:
з розрахунку 1 штатна одиниця на 25-30 учнів з тяжкими порушеннями мовлення;
у дошкільних групах шкіл-інтернатів - з розрахунку 1 штатна одиниця на кожні 15 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням мови або на кожні 12 дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
5. Посада вчителя-дефектолога вводиться:
з розрахунку 1 штатна одиниця для роботи в слуховому кабінеті у школах-інтернатах для глухих дітей;
у школах-інтернатах, що мають дошкільні групи, укомплектовані глухими та сліпими дітьми та дітьми зі зниженим слухом та зором, дітьми із затримкою психічного розвитку, а також розумово відсталими дітьми, - з розрахунку 1 штатна одиниця на кожну групу. У школах-інтернатах для дітей із зниженим слухом вводиться посада інструктора слухового кабінету.
6. Посада музичного керівника вводиться за наявності дошкільних груп з розрахунку 0,25 штатної одиниці на кожну групу, але не більше 1 штатної одиниці на заклад.
7. У школах-інтернатах вводиться посада інженера-електронника або інженера-програміста з розрахунку:
0,5 штатної одиниці - за наявності навчального комп'ютерного комплексу з кількістю комп'ютерів 6-10 одиниць;
1 штатна одиниця - за наявності навчального комп'ютерного комплексу з кількістю комп'ютерів більше 10 одиниць.
У навчальному закладі може бути введено не більше 1 штатної одиниці інженера-електронника або інженера-програміста на заклад.
У разі відсутності фахівців для укомплектування посади інженера-електронника або інженера-програміста вчителям, викладачам та іншим працівникам, на яких покладено обслуговування відповідної техніки, проводиться доплата за обслуговування електронно-обчислювальної техніки.
8. У школах-інтернатах для дітей глухих та зі зниженим слухом вводиться посада техніка для обслуговування слухокоригуючого обладнання індивідуального та колективного користування з розрахунку:
0,5 штатної одиниці - за наявності 3-8 класів;
1 штатна одиниця - за наявності 9 і більше класів.
9. У школах-інтернатах для дітей сліпих та зі зниженим зором з числом 4-5 груп, у яких учні (вихованці) користуються підручниками та навчальною літературою з рельєфним шрифтом, установлюється 0,5 штатної одиниці посади бібліотекаря.
10. Посада лаборанта вводиться за наявності обладнаних кабінетів з розрахунку:
1 штатна одиниця для 7-12-их класів, але не більше ніж 2 штатні одиниці на школу-інтернат;
0,5 штатної одиниці у школах-інтернатах з кількістю учнів менше 100 осіб.
11. У школах-інтернатах усіх типів посада помічника вихователя з режимом роботи з 21-ї години вечора до 7-ї години ранку вводиться з розрахунку 2 штатні одиниці на кожний спальний корпус. При розміщенні в спальному корпусі більше 100 вихованців - 2 штатні одиниці помічника вихователя на кожний поверх спального корпусу.
За наявності ізолятора, розташованого за межами спального корпусу, додатково вводиться 2 штатні одиниці посади помічника вихователя.
12. Посада кухаря у школах-інтернатах вводиться з розрахунку 2 штатні одиниці на кожний навчальних заклад.
За наявності у школі-інтернаті учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також учнів (вихованців), що перебувають у школі-інтернаті у вихідні та святкові дні додатково вводиться 0,5 штатних одиниці кухаря (за наявності не менше 25 таких дітей). Крім того, за наявності в школі-інтернаті двох і більше дошкільних груп встановлюється додатково 0,5 штатної одиниці кухаря.
13. Якщо бухгалтерський облік ведеться не централізовано, то в штати шкіл-інтернатів вводяться посади бухгалтерів, кількість яких визначається відповідно до Міжгалузевих нормативів чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 26.09.2003 N 269 (v0269203-03) .
14. У школах-інтернатах вводиться посада секретаря-друкарки з розрахунку:
0,5 штатної одиниці, якщо у закладі менше 80 учнів;
1 штатна одиниця, якщо у закладі більше 80 учнів.
15. Посада прибиральника службових приміщень у школах-інтернатах вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 200 кв. м площі, що прибирається.
Крім того, додатково вводиться 0,25 штатної одиниці посади прибиральника службових приміщень на кожний підготовчий клас, а також 0,25 штатної одиниці посади прибиральника службових приміщень на кожні 1-4 класи.
16. У школах-інтернатах за наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться по 1 штатній одиниці водія на кожний автотранспортний засіб (автобус), але не більш 5 штатних одиниць на заклад. За наявності гужового транспорту вводиться 1 штатна одиниця конюха або возія.
17. Посада двірника вводиться в штати шкіл-інтернатів відповідно до встановлених законодавством норм площі, що прибирається. У школах-інтернатах, які мають фруктовий сад чи земельну ділянку з декоративними насадженнями площею не менше 1,5 га, додатково може вводитися посада садівника.
18. Кількість сторожів вводиться у школах, де немає можливості передати охорону приміщення на пульт позавідомчої охорони, і визначається відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 N 105 (v0105203-04) .
19. У школах-інтернатах для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату вводиться одна посада техніка для ремонту, обслуговування ортопедичного обладнання.
20. Кількість робітників з комплексного обслуговування й ремонту будівель визначається відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 N 105 (v0105203-04) .
У школах-інтернатах, що мають санітарно-очисні споруди вводиться посада робітника з комплексного обслуговування й ремонту будівель з розрахунку 1 штатна одиниця в зміну з урахуванням кількості робітників, передбачених цим пунктом.
Якщо опалення приміщень шкіл-інтернатів не передано в систему житлово-комунального господарства, то на опалювальний сезон вводяться посади машиністів (кочегарів) котельні, операторів котельні газової, опалювачів, виходячи з таких умов:
за наявності центрального опалення:
2 штатні одиниці машиніста (кочегара) котельні в зміну в кожній - в котельнях, що опалюються твердими видами палива з поверхнею нагріву котлів понад 75 кв. м;
1 штатна одиниця оператора котельні в зміну - в котельнях з газовим опаленням;
2 штатні одиниці оператора котельні в зміну - в котельнях без автоматики безпеки;
за наявності пічного опалення:
0,5 штатної одиниці опалювача на кожні 5 печей, але не менше ніж 0,5 штатної одиниці на школу-інтернат.
У школах-інтернатах з централізованим теплопостачанням (ТЕЦ), що мають тепловий пункт або елеватор, додатково вводиться штатна одиниця робітника з комплексного обслуговування й ремонту будівель а за наявності бойлерів та насосів - 1 штатна одиниця в зміну.
Штатні одиниці робітників з обслуговування й ремонту будинків, передбачені цим пунктом, вводяться на опалювальний сезон. Із загальної кількості машиністів (кочегарів) котельні, операторів котельні і робітників з обслуговування й ремонту будинків, передбачених цим пунктом, вводиться 1 штатна одиниця на рік.
21. За наявності облаштованого гардеробного приміщення на осінньо-зимовий період вводиться гардеробник на 200 окремих місць, за наявності другої зміни вводиться додаткова кількість гардеробників з розрахунку 1 штатна одиниця на 200 учнів (вихованців), які навчаються в другу зміну.
22. У школах-інтернатах, в яких виховується не менше 25 осіб з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, вводиться 0,5 штатної одиниці юрисконсульта.
Директор департаменту
економіки та фінансування
П.М.Куліков