УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 27 серпня 1999 р. N 1583
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 617 (617-2017-п) від 18.08.2017 )

Про технічний нагляд за суднами рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 933 (933-2008-п) від 22.10.2008 N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
З метою забезпечення безпеки мореплавства флоту рибної промисловості та відповідно до статті 22 Кодексу торговельного мореплавства України (176/95-ВР) Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок здійснення технічного нагляду за суднами рибного господарства, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства (додається).
Прем'єр-міністр України
В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 22

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 серпня 1999 р. N 1583

ПОРЯДОК

здійснення технічного нагляду за суднами рибного господарства, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства

( У тексті Порядку слово "Держкомрибгосп" в усіх відмінках замінено словом "Держрибагентство" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )

Загальні положення

1. Цей Порядок встановлює єдині правила технічного нагляду за суднами рибного господарства, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, з головним двигуном до 55 кВт або валовою місткістю до 80 регістрових тонн (далі - судна) та огляду місць їх базування.
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
Дія цього положення поширюється на судна юридичних і фізичних осіб, які залучаються до вирощування, вилову, обробки, транспортування, зберігання і охорони риби та інших водних живих ресурсів (далі - водні живі ресурси).
2. Технічний нагляд за суднами здійснюється щороку територіальним органом Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства.
Інструкція з проведення технічного нагляду за суднами та огляду місць базування суден затверджується Мінагрополітики за поданням Держрибагентства.
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
3. Технічний нагляд суден проводиться у період заборони на лов водних живих ресурсів, який визначається Держрибагентством.
4. Технічному нагляду підлягають:
самохідні і несамохідні палубні судна;
самохідні і несамохідні безпалубні судна;
самохідні судна з підвісним двигуном.
5. За проведення технічного нагляду суден та оформлення відповідних документів справляється плата, розмір якої встановлюється відповідно до законодавства.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 933 (933-2008-п) від 22.10.2008; в редакції Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )

Порядок технічного нагляду

6. Держрибагентство не пізніше ніж за 20 днів до початку технічного нагляду повідомляє судновласників про термін його проведення.
7. Керівники підприємств, установ та організацій, діяльність яких пов'язана з веденням рибного господарства, а також юридичні і фізичні особи, які залучаються до вирощування, вилову, обробки, транспортування, зберігання і охорони водних живих ресурсів, зобов'язані подати судна, які їм належать, для технічного нагляду у термін і на місце, визначене Держрибагентством.
Судна, які у період проведення технічного нагляду перебувають у ремонті, підлягають технічному нагляду після його закінчення, про що судновласник у 10-денний термін письмово повідомляє територіальний орган Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства, що проводить технічний нагляд.
( Абзац другий пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
8. Для проведення технічного нагляду суден у разі їх переобладнання та модернізації можуть залучатися (за рахунок судновласника) відповідні проектно-конструкторські установи галузі рибного господарства.
9. Перед початком проведення технічного нагляду судна його власник пред'являє свій паспорт, у разі потреби - відповідне доручення (копію наказу підприємства, установи та організації або рішення правління про закріплення стернового-моториста за судном), суднові документи та квитанцію про оплату проведення технічного нагляду судна та огляду місця базування.
У стернового-моториста перевіряється наявність посвідчення, зразок якого встановлюється Мінагрополітики за поданням Держрибагентства, і довідки про проходження медичного огляду.
( Пункт 9 в редакції Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
10. Під час проведення технічного нагляду перевіряються відповідність бортового номера судна, типу двигуна записам у судновому білеті, а також технічний стан корпусу судна, двигуна, устаткування та суднових систем. Наявність постачання перевіряється відповідно до Типового табеля забезпечення постачанням суден флоту рибного господарства, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, який затверджується Держрибагентством.
Також під час нагляду перевіряється наявність технічної документації і правильність записів у суднових документах, а також відповідність суден вимогам нормативно-правових актів з технічної експлуатації, безпеки мореплавства, охорони праці і охорони довкілля.
( Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
11. Справним вважається укомплектоване судно, технічний стан якого відповідає вимогам нормативно-правових актів з питань технічної експлуатації і безпеки мореплавства.
12. За результатами нагляду територіальний орган Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства, що проводить технічний нагляд, складає акт технічного огляду судна (додаток 1) та акт огляду місця базування, форму якого затверджує Держрибагентство.
Положення про місце базування суден (z0254-14) затверджується Мінагрополітики за поданням Держрибагентства.
Акт технічного огляду судна є підставою для видачі або продовження терміну дії суднового білета. Акт огляду місця базування є підставою для експлуатації місця базування.
На судна, які перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, що залучаються до вирощування, вилову, обробки, транспортування, зберігання і охорони водних біоресурсів, акт технічного огляду судна видається на термін їх залучення, але не більш як на один рік.
( Пункт 12 в редакції Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
13. Якщо за висновком акта технічного огляду судно визнане несправним, судновий білет не видається або не продовжується. У разі виявлення несправностей, що загрожують безпеці мореплавства, експлуатація цього судна забороняється і проводиться опломбування стернового пристрою та головного двигуна до їх усунення і повторного технічного нагляду.
У разі виявлення порушень правил облаштування місць базування, затверджених Мінагрополітики за поданням Держрибагентства, експлуатація такого місця базування забороняється, а в акті огляду місця базування зазначається: "не придатне до експлуатації.
( Пункт 13 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )( Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
14. У разі аварійної ситуації акт технічного огляду такого судна анулюється. Експлуатація його без проведення повторного технічного нагляду забороняється.
( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
15. У разі неможливості подання судна для технічного нагляду в установлений термін (через несправність або з інших причин) його власник повинен подати територіальному органу Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства, що проводить технічний нагляд, письмове повідомлення про неможливість проходження технічного нагляду із зазначенням причини.
( Пункт 15 в редакції Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )

Суднові документи

16. Судна, незалежно від форми власності, повинні мати:
1) судновий білет;
2) акт технічного огляду судна;
( Підпункт 2 пункту 16 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
3) свідоцтво про стабільність і надводний борт судна (додаток 2);
4) настанову із збереження плавучості і стабільності судна (додаток 3).
При цьому документи, зазначені у підпунктах 3, 4, видаються лише для палубних суден.
17. Судновий білет видається органами Держрибагентству, капітанами морських рибних портів за територіальним принципом розташування судна.
18. Свідоцтво про стабільність і надводний борт та настанова із збереження плавучості і стабільності судна видаються територіальним органом Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства, що проводить технічний нагляд.
( Пункт 18 в редакції Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 ) ( Пункт 19 виключено на підставі Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
20. Дані про технічний стан суден за результатами технічних наглядів аналізуються Держрибагентством з метою визначення рівня технічної справності, встановлення причин незадовільного технічного стану і виявлення суден, що не пройшли технічного нагляду.
21. Особи, які експлуатують судна, що не пройшли технічний нагляд в установлені терміни, несуть адміністративну відповідальність згідно з законодавством.

Додаток 1
до Порядку здійснення технічного нагляду
за суднами рибного господарства,
що не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

АКТ

ТЕХНІЧНОГО ОГЛЯДУ СУДНА

_____ _____________ ____ р.           ____________________________
                                              (місце нагляду)
     Посадова особа  територіального  органу  Держрибагентства   з
питань  державного  нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного
господарства _____________________________________________________
                   (посада, прізвище, ім'я та по батькові)
___________________________________ провела технічний нагляд судна
__________________________________________________________________
                (тип, реєстраційний номер, назва,
__________________________________________________________________
    прізвище, ім'я та по батькові судновласника, його адреса)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
     Основні експлуатаційно-технічні характеристики
     Довжина ____,   ширина   ______,   висота   борту   ________,
осадка ______
     Матеріал корпусу _________________
     Рік і місце побудови ________________________________________
__________________________________________________________________
     Вантажопідйомність __________________________________________
     Кількість членів екіпажу ____________________________________
     Місткість ___________________________________________________
     Тип, марка і потужність головного двигуна ___________________
     Рік і місце побудови головного двигуна ______________________
     Рік і місце останнього ремонту:
     корпусу _____________________________________________________
     двигуна _____________________________________________________
     Нагляд проведено _________ р.  на плаву, порожнем, з вантажем
                       (дата)          (непотрібне закреслити)
     Внаслідок якого встановлено:
     1. Технічний стан корпусу ___________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
     2. Технічний стан двигуна ___________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
     3. Технічний стан суднового устаткування і обладнання _______
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
     4. Комплектність постачання _________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
     5. Висновок _________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
     Судно допущене до плавання __________________________________
__________________________________________________________________
                     (район і умови плавання)
__________________________________________________________________
     Термін наступного нагляду ____________________________
                                          (дата)
 Посадова особа територіального
 органу Держрибагентства з питань
 державного нагляду за безпекою
 мореплавства флоту рибного
 господарства                               ______________________
 М.П.
( Додаток 1 в редакції Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )
Зразок

Додаток 2
до Порядку здійснення технічного
нагляду за суднами рибного
господарства, що не підлягають
нагляду класифікаційного товариства

СВІДОЦТВО

про стабільність і надводний борт судна

Видане ___________________________________________________________
                (назва закладу, посада, прізвище)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Дійсне до "_______" ____________________ ____ р.
Тип і назва судна ________________________________________________
Район плавання ___________________________________________________
Призначення ______________________________________________________
                   Головні характеристики судна
Матеріал корпусу _________________________________________________
Тип, марка і потужність головного двигуна ________________________
Швидкість судна на тихій воді ____________________________________
Рік і місце побудови _____________________________________________
Довжина __________________________________________________________
Ширина ___________________________________________________________
Висота борту _____________________________________________________
Кількість членів екіпажу _________________________________________
          Конструктивні характеристики судна, закриття,
           які ведуть з палуби в основні відсіки судна
Люк рибного трюму ________________________________________________
                         (тип дверей, кут входу у воду)
Двері в рубку і машинне відділення _______________________________
Стік води з палуби _______________________________________________
__________________________________________________________________
          (через штормпортики, вирізи у фальшборті тощо)
Висота фальшборту:
     по міделю __________________________
     на носі ____________________________
     на кормі ___________________________
Мінімальна висота захищеного надводного борту, яка встановлена для
судна:
     на носі ____________
     на кормі ___________
Висоти позначені на обох бортах судна знаками надводного борту.
Критичні значення:
     період бортових коливань на тихій воді ______________ секунд;
     кут крену при перенесенні розрахованого вантажу ___ градусів.
Стабільність судна,   встановлена   кренуванням   або  коливанням,
число _______
     У результаті досліджень установлено таке:
     фактичний період бортових коливань судна на тихій воді:
порожнем ________ секунд, у повному навантаженні _________ секунд;
кут крену судна при перенесенні розрахованого вантажу
порожнем ________ градусів, у повному навантаженні _____ градусів;
наявність твердого баласту і схема його укладання _______________;
Облік обмерзання,    судно    розраховано     (не     розраховано)
для плавання в
------------------------------------------------------------------
                     (непотрібне викреслити)
умовах обмерзання ________________________________________________
                 Вантажопідйомність і максимально
              допустима кількість палубного вантажу
     Вантажопідйомність і    максимально    допустима    кількість
палубного вантажу, яка встановлена шляхом кренування або коливання
_______________________________________________________ кілограмів
Вантажопідйомність:
повна ________________________________________________ кілограмів,
за наявності вантажу в трюмі вагою ___________________ кілограмів.
Допускається перевезення             палубного             вантажу
не більше _______ кілограмів.
Свідоцтво видав ______________________       _____________________
                    (посада)                   (підпис, прізвище)
     МП
Свідоцтво отримав капітан (шкіпер) _______________________________
                                          (підпис, прізвище)
     МП

Додаток 3
до Порядку здійснення технічного нагляду
за суднами рибного господарства, що не підлягають
нагляду класифікаційного товариства

НАСТАНОВА

із збереження плавучості і стабільності судна

     Настанова видана    _______________    капітану     (шкіперу)
                             (дата)
__________________________________ судна _________________________
 (прізвище,ім'я та по батькові)                   (назва)
після того,   як    посадова    особа    територіального    органу
Держрибагентства   з   питань   державного   нагляду  за  безпекою
мореплавства флоту рибного господарства __________________________
                                                  (посада,
__________________________________________________________________
                  прізвище, ім'я та по батькові)
упевнилася у тому,  що капітан (шкіпер)  судна  розуміє  зазначену
нижче настанову для збереження стабільності і плавучості судна під
час експлуатації.
     Капітан (шкіпер) попереджений про  особисту  відповідальність
за безпеку судна ____________________________________
                          (підпис капітана)
                     Райони і сезони плавання
     1. Судну дозволено плавання в районах _______________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
за сезонами і на відстані від місця захисту ______________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
     2. Заборонено плавання за висоти хвиль ______________ метрів.
     У цих умовах,  а також у разі загрози обмерзання судно не має
права виходити в рейс або залишатися поза захищеною акваторією.
     3. Місцями захисту для судна можуть бути ____________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
               Вантажопідйомність і надводний борт
     4. Знаки  надводного  борту  на  носі,  міделі і кормі з обох
бортів повинні бути ясно видимі.  У разі пошкоджень або коли знаки
загублені, капітан (шкіпер) зобов'язаний невідкладно вжити заходів
для їх відновлення.
     5. У всіх випадках завантаження судна  на  тихій  воді  нижні
кути надводного борту не повинні заглиблюватися у воду.
     6. Як під час рейсу, так і під час сходження з судна на берег
екіпаж  зобов'язаний  забезпечити  водонепроникність  усіх  люків,
горловин, дверей тощо у надводній частині судна.
     7. Забороняється   закривати  і  захаращувати  зливи  води  в
фальшборті з палуби.
     8. Судну  _________  дозволено  перевозити  вантаж  вагою  не
більше _______ кілограмів,  з них у трюмі _________ кілограмів, на
палубі ________ кілограмів.
     9. У  разі   завантаження   судна   не   в   повному   обсязі
співвідношення  між  вагою  вантажу  на  палубі  і вантажу в трюмі
повинно бути таким,  щоб на кожні 100 кілограмів вантажу  в  трюмі
припадало не більше ___________ кілограмів вантажу на палубі.
     10. Стабільність   судна   буде   забезпечена   лише  у  разі
дотримання згаданих вище обмежень за умови водонепроникності  усіх
люків,  горловин,  дверей  тощо,  завантаженості  судна  згідно  з
настановою і обумовленою висотою хвиль.
     11. Судно  може  перевернутись  і  за  висоти   хвилі   менше
________ метрів,   якщо  капітан  (шкіпер)  буде  порушувати  такі
правила:
     під час плавання  на  попутному  хвилюванні,  яке  випереджає
судно  з  кормової  четвертини за довжини хвилі,  яка збігається з
довжиною судна,  швидкість судна не повинна перевищувати  граничну
швидкість _______ кілометрів на годину.  У разі виникнення великих
кутів крену або різких коливань  судна  відносно  курсу  необхідно
додатково зменшити швидкість або змінити курс;
     у разі,   коли  судно  потрапляє  в  зону  особливого  режиму
хвилювання, необхідно обирати курс і швидкість з наміром уникнення
значного заливання палуби.
                          Інші вказівки
     12. Капітан (шкіпер) судна зобов'язаний:
     знати і  зберігати  на  судні  свідоцтво і настанову.  У разі
втрати цих документів він повинен невідкладно  повідомити  про  це
судновласника;
     пред'являти зазначені    документи    на    вимогу   портової
адміністрації, представників судновласника і представників органів
контролю.
     13. Жодна  посадова  особа не має права вимагати від капітана
(шкіпера)  виходу  в  рейс  без  суднових  документів,  оформлених
належним чином.
     14. Відповідальність    за    порушення    згаданих    правил
визначається  згідно  з  характером  порушень  і  наслідками,  які
виникають у зв'язку з порушеннями.
     Настанову видав                    __________ _______________
                                         (підпис)     (прізвище)
     Настанову отримав капітан (шкіпер) __________ _______________
                                         (підпис)     (прізвище)
     М.П.
( Додаток 3 в редакції Постанови КМ N 1221 (1221-2011-п) від 30.11.2011 )