ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
від 3 жовтня 2017 року N 435

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною регуляторною службою України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" (далі - проект Закону) та документи, що надані до нього листом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 18.08.2017 N 37-14-7/19446.

За результатами розгляду проекту Закону на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановлено:

з метою удосконалення окремих положень, шляхом системних перетворень в сфері державного контролю безпечності та якості харчових продуктів, кормів, здоров'я та благополуччя тварин та у галузі виробництва та контролю продукції агропромислового комплексу, проектом Закону пропонується внести зміни до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин".

Однак в поданих на погодження документах відсутній Аналіз регуляторного впливу (далі - АРВ), тобто документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики.

Так відповідно до статті 8 Закону про регуляторну політику розробник проекту регуляторного акта при підготовці АРВ повинен, серед іншого:

визначити та проаналізувати проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінити важливість цієї проблеми;

визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта;

визначити цілі державного регулювання;

визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин;

аргументувати переваги обраного способу досягнення встановлених цілей;

описати механізми і заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта;

обґрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта;

обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені;

обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта;

визначити показники результативності регуляторного акта;

визначити заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

Разом з тим звертаємо увагу розробника, що 15 березня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. N 308", у зв'язку з чим підготовка АРВ до проекту регуляторного акта має відбуватися з урахуванням змін, передбачених цією постановою.

Однак наданий на розгляд проект Закону не містить вищезазначених супровідних документів, як цього вимагає Закон про регуляторну політику, внаслідок чого відсутня можливість у повному обсязі провести відповідний аналіз зазначених норм, враховуючи зміни, що відбулись в законодавстві України та в економічній ситуації в цілому, та надати об'єктивну оцінку впливу редакції проекту на регуляторне середовище у разі його подальшого запровадження.

Підсумовуючи зазначене, при розробці проекту Закону розробником не дотримано принципів державної регуляторної політики, визначених статтею 4 Закону про регуляторну політику, зокрема:

- доцільності - обґрунтованої необхідності державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;

- ефективності - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави;

- прозорості - врахування громадської думки та відкритості для фізичних та юридичних осіб.

Крім того, під час розробки проекту Закону розробником не дотримано вимог статті 8 Закону про регуляторну політику у частині неналежної підготовки АРВ щодо даного проекту регуляторного акта.

Ураховуючи зазначене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:

відмовити в погодженні проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин".

 

В. о. Голови Державної
регуляторної служби України

В. П. Загородній