ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
від 6 вересня 2017 року N 99-т

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державна регуляторна служба України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянула проект розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації "Про затвердження Порядку видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Вінницької області" (далі - проект розпорядження), надісланий листом департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької обласної державної адміністрації від 01.08.2017 N 1854/6-2.

За результатами проведеного аналізу на відповідність проекту розпорядження вимогам статей 4, 5, 8 та 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановлено наступне.

Проектом розпорядження пропонується затвердити Порядок видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Вінницької області (далі - проект Порядку).

Відповідно до вимог статті 16 Закону України "Про рекламу" (далі - Закон) розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів проводиться на підставі дозволів, що надаються, зокрема, обласними державними адміністраціями в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

У свою чергу типові правила розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2012 N 1135 (далі - Правила N 1135).

Проте за результатами аналізу проекту Порядку встановлено, що його зміст та положення потребують доопрацювання.

1. З метою приведення у відповідність до вимог Правил N 1135, пропонуємо у пункті 1.6 проекту Порядку виключити визначення термінів "дозвільний орган", "демонтаж", "заявник", "зовнішня реклама", "землі дорожнього господарства", "підстава на тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу" і "розповсюджувач зовнішньої реклами" та передбачити визначення "інформаційний банк даних". Крім того, у частині 2 пункту 1.6 проекту Порядку слова "Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2012 N 1135, та інших нормативно-правових актах" виключити.

Також з проекту Порядку потребують виключення пункт 2.1 стосовно повноважень робочого органу, що не є предметом регулювання цього проекту розпорядження, а також пункти 1.3 та 1.5 як такі, що не передбачені Правилами N 1135.

2. Пунктом 3 Правил N 1135 визначено, що видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про дозвільну систему) та "Про рекламу" обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим.

У зв'язку з цим пропонуємо в пункті 1.7 проекту Порядку після слів "відмова у видачі" доповнити словами "переоформлення".

Разом з цим зазначаємо, що Законом України від 26.11.2015 N 835 "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон N 835) внесено зміни, зокрема, до Закону про дозвільну систему, яким скасовано видачу дубліката документів дозвільного характеру. Дані зміни набрали чинності з 01.01.2017.

Внаслідок чого проект Порядку (пункти 1.7, 3.6 та розділ VI) потребує приведення у відповідність до вимог Закону про дозвільну систему.

3. Відповідно до частини чотирнадцятої статті 4-1 Закону про дозвільну систему заява про одержання (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру, що оформляється дозвільними органами, подається суб'єктом господарювання (уповноваженим ним органом або особою):

- у паперовій формі особисто або поштовим відправленням - до адміністратора;

- в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - портал електронних сервісів), оформлена згідно з вимогами законів у сфері електронних документів, - до дозвільного органу.

Тому пункт 3.1 проекту Порядку пропонуємо привести у відповідність до Закону про дозвільну систему в частині порядку подання заяви.

4. У пункті 3.2 проекту Порядку слова "та документах, що додається до неї" виключити, оскільки для одержання дозволу суб'єкт господарювання подає заяву, в якій міститься інформація, передбачена пунктом 3.1 проекту Порядку.

5. Відповідно до частини першої статті 16 Закону під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.

Враховуючи зазначене, пропонуємо пункт 3.7 проекту Порядку привести у відповідність до вимог Закону та пункту 8 Правил N 1135, а саме: друге речення цього пункту виключити.

6. Розділ III проекту Порядку відповідно до пункту 9 Правил N 1135 пропонуємо доповнити пунктом, в якому зазначити, що орган, який видає дозвіл на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, забезпечує створення та поповнення інформаційного банку даних.

7. Щодо терміну "дозвіл на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів", що зазначений у пункті 1.6 проекту Порядку та у додатку до проекту Порядку, яким затверджується форма дозволу на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, рекомендуємо врахувати наступне.

З 01.01.2017 відповідно до статті 1 Закону про дозвільну систему, у зв'язку з Законом N 835 документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.

Натомість Законом України від 06.10.2016 N 1666 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності" були внесені зміни до "Прикінцевих та перехідних положень" Закону N 835, якими відтерміновано до 01.01.2019 наповнення ЄДР відомостями про документи дозвільного характеру та передбачено, що відомості про видачу документів дозвільного характеру продовжують вноситися та надаватися відповідно до Реєстру документів дозвільного характеру.

Разом з цим пропонуємо перше речення пункту 3.12 проекту Порядку виключити.

8. Відповідно до частини першої статті 4 Закону про дозвільну систему виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються, зокрема, строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа.

Документи дозвільного характеру видаються безоплатно, на необмежений строк, якщо інше не встановлено законом (частина перша статті 4-1 Закону про дозвільну систему).

На сьогодні стаття 16 Закону та Правила N 1135 не передбачають строк дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Таким чином, пункт 3.12 проекту Порядку потребує приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України.

9. Згідно з вимогами частини першої статті 4 Закону про дозвільну систему виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються, зокрема, вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру.

Враховуючи зазначене та з метою уникнення дублювання норм Закону про дозвільну систему, розділи IV - VI проекту Порядку пропонуємо виключити.

10. Розділ VII проекту Порядку включає норми демонтажу рекламних засобів, що не узгоджуються з Правилами N 1135 та Законом України "Про автомобільні дороги".

Так, вимогами статті 12 Закону України "Про автомобільні дороги" орган державного управління автомобільними дорогами загального користування має право приймати за погодженням з відповідним підрозділом Національної поліції рішення щодо демонтування технічних засобів та рекламоносіїв, що встановлені в межах смуги відведення автомобільної дороги з порушенням вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів. Проте в проекті Порядку рішення щодо демонтування рекламних засобів не передбачає зазначеного погодження з відповідним підрозділом Національної поліції.

У зв'язку з цим розділ VII проекту Порядку потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до Правил N 1135 з урахуванням вимог Закону України "Про автомобільні дороги".

11. З метою уникнення дублювання пунктів 3.3 та 8.2 проекту Порядку пропонуємо пункт 8.2 викласти у наступній редакції: "Розміщення рекламних засобів здійснюється відповідно до вимог законів України "Про рекламу" і "Про автомобільні дороги".

12. Розділ VIII проекту Порядку встановлює правила розміщення зовнішньої реклами, які не узгоджуються з Правилами N 1135.

Таким чином, пропонуємо пункти 8.1, 8.3 - 8.5, 8.8, 8.10, 8.12 - 8.17 проекту Порядку виключити, а пункти 8.6 та 8.11 привести у відповідність до пунктів 15 та 17 Правил N 1135.

Враховуючи вищевикладене, проект розпорядження потребує доопрацювання з метою приведення його у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Підсумовуючи наведене, положення проекту розпорядження не узгоджуються з вимогами статті 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", зокрема з принципом адекватності - відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятих альтернатив, а також статті 5 цього Закону, згідно з якою забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає, зокрема, недопущення прийняття регуляторних актів у спосіб, які є непослідовними або не узгоджуються з діючими регуляторними актами.

До того ж проект розпорядження не завізовано розробником у встановленому порядку.

Враховуючи викладене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державна регуляторна служба України вирішила:

відмовити у погодженні проекту розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації "Про затвердження Порядку видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів Вінницької області".

 

В. о. Голови Державної
регуляторної служби України

О. М. Мірошніченко