Державна служба України з надзвичайних ситуацій
РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ
02.02.2018№ 3

Про результати фінансово-економічної діяльностіта стан оплати праціусистеміДСНС у 2017 році

( Рішення оголошено для виконання згідно з Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 97 від 08.02.2018 (v0097388-18) )
Заслухавши доповідь директора Департаменту економіки і фінансів про результати фінансово-економічної діяльності та стан оплати праці підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС у 2017 році, Колегією відмічено деякі позитивні досягнення, а також недоліки в роботі. Законом України від 21 грудня 2016 р. № 1801-VIII "Про Державний бюджет України на 2017 рік" (1801-19) ДСНС визначено відповідальним виконавцем бюджетних програм у системі головного розпорядника бюджетних коштів - Міністерства внутрішніх справ України.
Для забезпечення діяльності ДСНС Державним бюджетом України на 2017 рік передбачено видатки:
за загальним фондом у сумі 7446,2 млн. грн.;
за резервним фондом - 97,7 млн. грн. (53,3 млн. грн. - видатки, пов'язані з проведенням комплексу заходів із забезпечення готовності авіаційної техніки ДСНС до протидії пожежам і надзвичайним ситуаціям у 2017 році; 20,6 млн. грн. видатки, передбачені для здійснення заходів, пов'язаних із очищенням території від вибухонебезпечних предметів у м. Балаклії та прилеглих населених пунктах Харківської області; 23,5 млн. грн. - видатки для здійснення заходів, пов'язаних із очищенням від вибухонебезпечних предметів території м. Калинівки Вінницької області та прилеглих населених пунктів, 0,3 млн. - витрати, пов'язані із наданням гуманітарної допомоги Грузії);
та спеціальним фондом - у сумі 802,1 млн. гривень.
Колегія відмічає, що впродовж 2017 року направлено відкриті асигнування загального фонду в обсязі 100 % відповідно до помісячного плану асигнувань.
По завершенню 2017 бюджетного року списано до державного бюджету 359,9 тис. грн. (загальний фонд - 212,0 тис. грн., резервний фонд - 147,8 тис. гривень).
Водночас необхідно відмітити керівників ГУ (У) ДСНС України у Харківській, Чернівецькій, Житомирській, Тернопільській областях, які забезпечили повну оплату взятих зобов'язань, не допустили списання коштів до бюджету та відповідно утворення кредиторської заборгованості за загальним фондом бюджету.
Найбільші суми по завершенню бюджетного року списано до державного бюджету в наступних підвідомчих установах ДСНС, а саме: організації Державної гідрометеорологічної служби - 45,2 тис. грн., Черкаському інституту пожежної безпеки - 23,8 тис. грн.; ГУ ДСНС України у Вінницькій області - 20,3 тис. гривень.
Необхідно зазначити, що з метою повного використання установами ДСНС коштів постійно здійснювалися перерозподіли видатків між підрозділами. Так, протягом 2017 року було здійснено близько 157 перерозподілів та направлено до МВС і Мінфіну 13 звернень щодо перерозподілу видатків. Тобто, ДСНС здійснювала всі можливі заходи щодо допомоги підрозділам у фінансово-економічній діяльності.
Упродовж 2017 року фактичні надходження до спеціального фонду підрозділів територіальних органів становили 908,9 млн. грн., що на 251,7 млн. грн. більше ніж становив аналогічний показник у 2016 році, з них надходження від основної діяльності - 586,0 млн. грн., що на 102,8 млн. грн. більше ніж у 2016 році.
Необхідно зазначити, що 46,1 % (418,8 млн. грн.) надходжень до спеціального фонду державного бюджету аварійно-рятувальних підрозділів забезпечуються наданням послуг з охорони від пожеж підприємств, установ, організацій та інших об'єктів на підставі договорів, обов'язкового обслуговування об'єктів і територій, 9,3 % (84,7 млн. грн.) - за аварійно-рятувальне обслуговування на договірній основі об'єктів підвищеної небезпеки та окремих територій.
Надходження до спеціального фонду державного бюджету від плати за додаткові платні послуги, що надаються бюджетними установами, становлять 9,1 % (82,5 млн. грн.). Вищі показники із зазначених надходжень забезпечили ГУ ДСНС України у Київській (8,8 млн. грн.), Донецькій (6,3 млн. грн.), Львівській (5,6 млн. грн.), Одеській (5,4 млн. грн.), Полтавській (5,2 млн. грн.) областях, м. Києві (6,2 млн. грн.). Нижчі показники надходжень за надання платних послуг забезпечили Управління ДСНС України у Сумській (603,9 тис. грн.), Житомирській (570,2 тис. грн.) та Чернівецькій (511,7 тис. грн.) областях.
Значна матеріальна підтримка територіальних органів ДСНС у 2017 році здійснювалася за рахунок гуманітарної та благодійної допомоги, коштів та майна для виконання цільових заходів (134,1 млн. грн.).
Близько 15 млн. грн. надійшло до аварійно-рятувальних підрозділів Донецької області як благодійна допомога, понад 11 млн. грн. - з м. Києва та понад 9 млн. - Дніпропетровської області.
Відмічається робота з місцевими органами виконавчої влади щодо надання субвенцій на виконання програм соціально-культурного розвитку регіонів (172,5 млн. грн.). Найбільше субвенцій отримали ГУ (У) ДСНС України у Донецькій (27,3 млн. грн.), Луганській (21 млн. грн.), Одеській (16,1 млн. грн.) та Кіровоградській (12,5 млн. грн.) областях.
Питання своєчасної виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, заробітної плати працівників бюджетних установ, закладів, організацій, підприємств, сплати ними внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування перебуває на постійному контролі ДСНС. Виплата грошового забезпечення і заробітної плати здійснюється у першочерговому порядку.
Упродовж 2017 року, враховуючи соціальну значимість питання стану оплати праці, ДСНС вживалися заходи щодо недопущення зниження або виникнення заборгованості з виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту та заробітної плати працівників бюджетних установ, закладів, організацій, підприємств сфери управління ДСНС.
Відповідно до прийнятих Урядом постанов від 28 грудня 2016 р. № 1037 (1037-2016-п) "Про оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" і від 18 січня 2017 р. № 15 (15-2017-п) "Питання оплати праці працівників державних органів"забезпечено підвищення з 1 січня 2017 року розмірів посадових окладів працівників бюджетної сфери та державних службовців, що дало змогу підвищити розмір їх заробітної плати.
У результаті проведеної роботи керівництвом ДСНС у 2017 році особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту підвищено мінімальний розмір грошового забезпечення з 1 січня - з 3000 до 5000 грн., з 1 жовтня - з 5000 до 6000 гривень. Крім цього, забезпечено виплату одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), травми або поранення, захворювання чи інвалідності, винагороди за участь в АТО, підйомної допомоги.
На узгоджувальних нарадах у Кабінеті Міністрів України, РНБО України, Міністерстві фінансів України та комітетах Верховної Ради України щодо показників до проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" (2246-19) неодноразово зверталася увага на низький рівень грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту серед силових структур і військових формувань, подавалися пропозиції щодо збільшення відповідних видатків.
У результаті проведеної роботи та за підтримки керівництва держави для ДСНС у Державному бюджеті України на 2018 рік збільшено видатки, які забезпечать підвищення мінімального місячного грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту з 6000 до 7000 гривень.
Разом з цим, за оперативними даними, станом на 01.01.2018 заборгованості із виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, заробітної плати працівникам бюджетної сфери та на економічно активних державних підприємствах сфери управління ДСНС немає.
Існує заборгованість із заробітної плати та внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на економічно неактивних державних підприємствах, які не здійснюють фінансово-господарську діяльність і перебувають у стадії ліквідації. Зазначена заборгованість залишається на попередньому рівні і становить 698,6 тис. грн., у тому числі:
державне підприємство "Управління капітального будівництва" (Поліщук С.А.) - 468,1 тис. грн.;
державне підприємство "Миронівське будівельно-монтажне управління" (Поліщук С.А.) - 230,5 тис. гривень.
Ліквідаційною комісією "Миронівське будівельно-монтажне управління" проводиться претензійно-позовна робота щодо захисту інтересів держави і відкриття провадження про банкрутство державного підприємства "Миронівське будівельно-монтажне управління". Відсутність майна та активів на державному підприємстві не дає можливості здійснити погашення заборгованості.
На цей час надержавному підприємстві "Управління капітального будівництва" виявляються активи державного підприємства, продовжується робота щодо відновлення бухгалтерського обліку, стягнення дебіторської заборгованості.
З метою забезпечення подальшого виконання завдань, визначених Державним бюджетом України на 2018 рік, актами та дорученнями Президента України і Кабінету Міністрів України, Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію про результати фінансово-економічної діяльності та стан оплати праці підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС у 2017 році взяти до відома.
2. Керівникам територіальних органів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС забезпечити:
надання через Департамент економіки і фінансів пояснення щодо невикористання коштів державного бюджету за 2017 рік, які списано до державного бюджету;
                                         Строк - 15 лютого 2018 року
ефективне використання бюджетних коштів за цільовим призначенням;
виконання заходів з енергозбереження, забезпечуючи зменшення витрат на комунальні послуги та енергоносії, у тому числі шляхом реалізації інвестиційних проектів;
збільшення надходжень до спеціального фонду державного бюджету .
                                         Строк - упродовж 2018 року
подання через Департамент економіки і фінансів інформації про виплату заробітної плати та грошового забезпечення особовому складу і працівникам;
                                         Строк - до 5 числа щомісяця (статистична),
                                         щоп'ятниці (щотижнева)
3. Державному підприємству "Миронівське будівельно-монтажне управління" (Поліщук С.А.) продовжити претензійно-позовну роботу щодо захисту інтересів держави та відкриття провадження про банкрутство державного підприємства "Миронівське будівельно-монтажне управління".
                                         Строк - упродовж 2018 року
4.Державному підприємству "Управління капітального будівництва" (Поліщук С.А.) продовжити роботу щодо виявлення активів державного підприємства, відновлення бухгалтерського обліку, стягнення дебіторської заборгованості.
                                         Строк - упродовж 2018 року
5. Департаменту економіки і фінансів (Олійник О.І.):
5.1. Про стан виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, заробітної плати працівникам бюджетних установ, закладів, організацій і підприємств, сплату ними внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування щомісяця готувати інформацію для доповіді Голові ДСНС, інформувати Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Мінсоцполітики, Міністерство внутрішніх справ України, Державну службу України з питань праці, Пенсійний фонд України, Професійну спілку працівників державних установ України та Професійну спілку трудящих металургійної і гірничодобувної промисловості України.
                                         Строк - щомісяця до 10 числа, наступного
                                         за звітним місяцем
5.2. Забезпечити постійний моніторинг і своєчасно інформувати Державну службу України з питань праці щодо:
стану виплати заробітної плати у бюджетних установах, закладах, організаціях і підприємствах сфери управління ДСНС, сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, внесків та обов'язкових платежів до державного та місцевого бюджетів;
                                         Строк - щотижня
заборгованості із заробітної плати працівникам бюджетних установ, які фінансуються із державного бюджету та місцевих бюджетів усіх рівнів;
                                         Строк - щодекади
про стан виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ, закладів, організацій і підприємств сфери управління ДСНС, що розташовані на території, яка контролюється українською владою.
                                         Строк - щомісяця
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Голови Білошицького Р.М.
Голова, голова Колегії
М. Чечоткін
Джерело інформаціі: http://www.dsns.gov.ua