ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 1301/7/16-1217 від 24.01.2002


          Про Закон України від 15.11.2001 р. N 2779-III

                                                           (Витяг)

     Державна податкова  адміністрація  України надсилає до відома
та використання     в  роботі  Закон  України  від  15.11.2001  р.
N 2779-III  (  2779-14 ) "Про внесення змін до деяких законодавчих
актів  України   щодо   державної   підтримки   автомобілебудівної
промисловості України",   який   набув   чинності   з   дня   його
опублікування та вперше був опублікований в газеті "Голос України"
20.12.2001  р.,  і в частині податку на додану вартість повідомляє
наступне.
     Зазначеним Законом змінено редакцію п.  11.18 ст.  11  Закону
України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ), відповідно
до  якого  тимчасово,  до  1  січня  2008  року,  звільняються від
оподаткування операції з ввезення (пересилання) на митну територію
України відповідно до Закону України "Про стимулювання виробництва
автомобілів в  Україні"  (  535/97-ВР  )  товарів  (у  тому  числі
машинокомплектів),   які   використовуються   для  будівництва  та
виробничої  діяльності  підприємств  по  виробництву  автомобілів,
автобусів і комплектуючих виробів до них.
     Крім того,  Законом  України  "Про  внесення  змін  до деяких
законодавчих    актів    України    щодо    державної    підтримки
автомобілебудівної промисловості  України"  (  2779-14   )   також
змінено  редакцію п.  11.19 ст.  11 Закону України "Про податок на
додану вартість" ( 168/97-ВР  ),  згідно  з  яким  нульова  ставка
податку  на  додану  вартість  поширюється не тільки на операції з
продажу  автомобілів  власного   виробництва   резидентів,   а   й
застосовується  до  операцій  з  продажу автобусів і комплектуючих
виробів до них власного  виробництва  резидентів,  які  здійснюють
діяльність   відповідно   до   Закону  України  "Про  стимулювання
виробництва   автомобілів   в   Україні"   (   535/97-ВР   ).   Ці
виробники-резиденти   зобов'язані   мати   затверджену   Кабінетом
Міністрів  України  інвестиційну  програму  та   сформувати   свій
статутний фонд відповідно до вимог даного Закону.
     При цьому операції з продажу таких автомобілів,  автобусів  і
комплектуючих  виробів до них іншими особами,  ніж їх безпосередні
виробники,  що мають  відповідні  інвестиції,  оподатковуються  за
повною ставкою податку на додану вартість.
     Згідно зі  ст.  5 Закону України "Про внесення змін до деяких
законодавчих    актів    України    щодо    державної    підтримки
автомобілебудівної промисловості  України"  (  2779-14  )  пільги,
передбачені   цим   Законом   для   підприємств   по   виробництву
автомобілів,  автобусів і комплектуючих виробів до них,  набирають
чинності після затвердження  їх  інвестиційних  програм  Кабінетом
Міністрів   України   та   внесення  до  статутного  фонду  такого
підприємства  інвестиції  (у  тому  числі  іноземної)  виключно  в
грошовій  формі,  що  зареєстрована у встановленому законодавством
порядку та становить за офіційним  валютним  курсом  Національного
банку України на день її внесення відповідні законодавству обсяги.
Крім того слід  зазначити,  що  порушення  цільового  використання
ввезених  товарів  (у  тому  числі машинокомплектів) (перелік яких
встановлюється Кабінетом Міністрів України),  які використовуються
для будівництва і виробничої діяльності підприємств по виробництву
автомобілів,  платник податку зобов'язаний збільшити на відповідну
суму податкові зобов'язання за наслідками податкового періоду,  на
який припадає таке порушення,  а також сплатити  пеню,  нараховану
відповідно  до  п.  11.18  ст.  11  Закону України "Про податок на
додану вартість" ( 168/97-ВР ).
     При цьому  слід  мати  на увазі,  що згідно зі  ст.  6 Закону
України "Про внесення змін до деяких  законодавчих  актів  України
щодо державної підтримки автомобілебудівної промисловості України"
( 2779-14  )  за  невиконання   інвестором   (інвесторами)   своїх
зобов'язань  згідно  з  інвестиційною програмою або порушення норм
цього Закону з боку інвестора (інвесторів),  податки та збори,  що
не   сплачувалися   з  дати  виявлення  таких  фактів,  інвестором
(інвесторами) сплачуються в повному обсязі.
     Крім того,  ДПА  України  повідомляє,  що Законом України від
13.12.2001 р.  N 2881-III ( 2881-14 ) "Про внесення змін до Закону
України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності"
конкретизовано обсяг реалізації товарів (робіт, послуг) (не більше
1 млн.  грн. за рік) у суб'єктів підприємницької діяльності, якими
може бути придбано спеціальний торговий патент та  уточнено  деякі
питання   оподаткування   діяльності   суб'єктів   підприємницької
діяльності,  які придбали спеціальний торговий патент.  У  частині
ПДВ зазначено,  що такі суб'єкти не сплачують ПДВ,  крім податку з
операцій ввезення (пересилання) товарів на митну територію України
або  отримання від нерезидентів робіт (послуг) для їх використання
або споживання на митній території України.
     У разі  використання  ввезених  товарів  (робіт,  послуг)  на
виробництво продукції, продаж якої потребує придбання спеціального
торгового патенту,  податок на додану вартість, сплачений по таких
імпортних  товарах  (роботах,   послугах),   не   відноситься   до
податкового  кредиту,  а  включається  до  складу  вартості  такої
продукції.
     Суб'єкт підприємницької  діяльності,  який одночасно здійснює
діяльність, яка потребує придбання спеціального торгового патенту,
та   діяльність,   яка   підпадає   під  об'єкт  оподаткування,  в
обов'язковому  порядку  реєструється  платником  ПДВ.  При   цьому
податковий    облік    ведеться    окремо   по   діяльності,   яка
оподатковується за загальновстановленим режимом оподаткування,  та
по діяльності, яка має спеціальний порядок оподаткування.

 Заступник Голови                                     Г.М.Оперенко

 "Вісник податкової служби України",
 N 8, 2002 р.