ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 2711/7/23-5217 від 15.02.2002




     Державна податкова   адміністрація   України   у  зв'язку  із
прийняттям рішення  Конституційного  Суду  України  у  справі  про
оподаткування      підприємств  з    іноземними   інвестиціями від
29.01.2002 р. N 1-рп/2002 ( v001p710-02 ) повідомляє наступне.
     Конституційний Суд   України   у   справі  за  конституційним
поданням Кабінету Міністрів  України  щодо  офіційного  тлумачення
положень  частини  першої  статті  5 Закону України  "Про усунення
дискримінації   в    оподаткуванні    суб'єктів    підприємницької
діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного
походження" ( 1457-14 ) та частини першої статті 19 Закону України
"Про інвестиційну  діяльність"  (  1560-12  )  29  січня 2002 року
вирішив,  що положення частини першої статті 5 Закону України "Про
усунення  дискримінації  в оподаткуванні суб'єктів підприємницької
діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного
походження" ( 1560-12 ) та частини першої статті 19 Закону України
"Про інвестиційну діяльність" треба розуміти таким чином.

     1.1. З дня набуття чинності  частини  першої статті  5 Закону
України  "Про  усунення  дискримінації  в оподаткуванні  суб'єктів
підприємницької діяльності,  створених з  використанням  майна  та
коштів вітчизняного    походження"    (   1457-14   )   спеціальне
законодавство та державні гарантії захисту  іноземних  інвестицій,
які діяли на момент реєстрації інвестицій і підлягали застосуванню
на вимогу іноземного інвестора  на  підставі  гарантій  від  зміни
законодавства,  застосовуються у межах, визначених статтею 3 цього
Закону та статтею 19 Закону України "Про інвестиційну  діяльність"
( 1560-12 ).

     1.2. Положення частини першої статті 5  Закону  України  "Про
усунення  дискримінації  в оподаткуванні суб'єктів підприємницької
діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного
походження" ( 1457-14 ) у взаємозв'язку з іншими положеннями цього
Закону  є  підставою для відмови як у наданні,  так і в припиненні
раніше наданих пільг у сфері валютного і  митного  регулювання  та
справляння податків,  зборів (обов'язкових платежів) підприємствам
з іноземними інвестиціями,  їх  дочірнім  підприємствам,  а  також
філіям,  відділенням,  іншим відокремленим підрозділам,  включаючи
постійні представництва нерезидентів,  незалежно від часу внесення
іноземних інвестицій та їх реєстрації.

     2. Рішення  Конституційного  Суду  України  є обов'язковим до
виконання  на  території  України,  остаточним  і  не  може   бути
оскарженим.
     Отже, відповідно до рішення Конституційного  Суду  України  з
дня набуття чинності частини першої  статті 5 Закону України  "Про
усунення дискримінації в оподаткуванні  суб'єктів  підприємницької
діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного
походження" ( 1457-14 ) (25.02.2000 р.),  спеціальне законодавство
України про іноземні інвестиції, а також державні гарантії захисту
іноземних   інвестицій,   визначені   законодавством  України,  не
регулюють питання валютного, митного та податкового законодавства,
чинного   на   території   України,   та   не   стосуються  питань
фінансово-господарської   діяльності    учасників    інвестиційної
діяльності   та   сплати   ними   податків,  зборів  (обов'язкових
платежів).
     Таким чином,  до підприємств,  створених за участю  іноземних
інвестицій,  незалежно  від форм та часу їх внесення,  з 25 лютого
2000  року  застосовується   національний   режим   оподаткування,
установлений законами  України  для   підприємств,   створених   з
використанням майна та коштів вітчизняного походження.

 Заступник Голови                                       Г.Оперенко

 "Баланс",
 N 11, 12 березня 2002 р.