КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 лютого 2019 р. № 129
Київ

Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Відповідно до частини восьмої статті 23 та частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України (2456-17) здійснити у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству освіти і науки на 2019 рік у загальному фонді державного бюджету (2629-19) , перерозподіл деяких видатків шляхом:
зменшення обсягу видатків розвитку за програмою 2211220 "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами" на 50052,5 тис. гривень та збільшення обсягу видатків за програмою 2201170 "Здійснення методичного та матеріально-технічного забезпечення діяльності навчальних закладів, забезпечення діяльності експертних рад з питань проведення експертизи дисертацій" на 50052,5 тис. гривень, у тому числі видатки споживання - 850 тис. гривень, видатки розвитку - 49202,5 тис. гривень;
зменшення обсягу видатків споживання за програмою 2211220 "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами" на 74022,4 тис. гривень та збільшення обсягу видатків розвитку за такою програмою на 74022,4 тис. гривень згідно з додатком 1.
2. Відповідно до частини шостої статті 108 Бюджетного кодексу України (2456-17) здійснити розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році згідно з додатком 2.
3. Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України (2456-17) затвердити Порядок використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що додається.
4. Внести до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (88-2017-п) , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 19, ст. 531, № 94, ст. 2852; 2018 р., № 19, ст. 638), зміни, що додаються.
5. Обласним державним адміністраціям розподілити у тижневий строк обсяг субвенції, передбачений додатками 1 і 2, між обласним бюджетом, бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад відповідно до вимог, визначених у Порядку та умовах надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
6. Забезпечити:
Міністерству освіти і науки - погодження перерозподілу видатків та розподілу обсягу субвенції, передбачених пунктами 1 і 2 цієї постанови, з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
Міністерству фінансів - внесення після зазначеного погодження відповідних змін до розпису державного бюджету (2629-19) .
Прем'єр-міністр України
В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
Додаток 1
до постанови Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129

ПЕРЕРОЗПОДІЛ

обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році

тис. гривень 
Код бюджету
Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці
Обсяг субвенції (загальний фонд)
зменшення обсягу видатків
збільшення обсягу видатків
(видатки споживання)
(видатки розвитку)
02100000000
Обласний бюджет Вінницької області
1966,5
1966,5
03100000000
Обласний бюджет Волинської області
2837,7
2837,7
04100000000
Обласний бюджет Дніпропетровської області
4636,1
4636,1
05100000000
Обласний бюджет Донецької області
1033
1033
06100000000
Обласний бюджет Житомирської області
3229,7
3229,7
07100000000
Обласний бюджет Закарпатської області
3820,9
3820,9
08100000000
Обласний бюджет Запорізької області
7162,7
7162,7
09100000000
Обласний бюджет Івано-Франківської області
2395,9
2395,9
10100000000
Обласний бюджет Київської області
5320,7
5320,7
11100000000
Обласний бюджет Кіровоградської області
3914,3
3914,3
12100000000
Обласний бюджет Луганської області
1375,3
1375,3
13100000000
Обласний бюджет Львівської області
2731,9
2731,9
14100000000
Обласний бюджет Миколаївської області
1076,6
1076,6
15100000000
Обласний бюджет Одеської області
3901,8
3901,8
16100000000
Обласний бюджет Полтавської області
3397,8
3397,8
17100000000
Обласний бюджет Рівненської області
3248,4
3248,4
18100000000
Обласний бюджет Сумської області
1331,5
1331,5
19100000000
Обласний бюджет Тернопільської області
1655,3
1655,3
20100000000
Обласний бюджет Харківської області
3304,4
3304,4
21100000000
Обласний бюджет Херсонської області
2551,4
2551,4
22100000000
Обласний бюджет Хмельницької області
3217,3
3217,3
23100000000
Обласний бюджет Черкаської області
1667,8
1667,8
24100000000
Обласний бюджет Чернівецької області
2190,5
2190,5
25100000000
Обласний бюджет Чернігівської області
1767,3
1767,3
26000000000
Міський бюджет м. Києва
4287,6
4287,6
Усього
74 022,4
74 022,4
Додаток 2
до постанови Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129

РОЗПОДІЛ

обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році

тис. гривень
Код бюджету
Назва місцевого бюджету адміністративно-територіальної одиниці
Обсяг субвенції (загальний фонд)
підтримка осіб з особливими освітніми потребами
оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів
у закладах дошкільної освіти
у закладах професійної (професійно-технічної) освіти
(видатки споживання)
(видатки розвитку)
(видатки розвитку)
(видатки розвитку)
02100000000
Обласний бюджет Вінницької області
902
492
2600
03100000000
Обласний бюджет Волинської області
561
306
637
1200
04100000000
Обласний бюджет Дніпропетровської області
704
384
3 095,7
3600
05100000000
Обласний бюджет Донецької області
825
450
3 465,1
400
06100000000
Обласний бюджет Житомирської області
1155
630
980,9
200
07100000000
Обласний бюджет Закарпатської області
627
342
114,7
1200
08100000000
Обласний бюджет Запорізької області
1551
846
1 477,8
1600
09100000000
Обласний бюджет Івано-Франківської області
748
408
713,4
1200
10100000000
Обласний бюджет Київської області
2959
1 614
1200
11100000000
Обласний бюджет Кіровоградської області
330
180
305,7
400
12100000000
Обласний бюджет Луганської області
484
264
114,6
400
13100000000
Обласний бюджет Львівської області
2717
1482
637
1000
14100000000
Обласний бюджет Миколаївської області
484
264
267,5
1600
15100000000
Обласний бюджет Одеської області
979
534
1 414,1
3400
16100000000
Обласний бюджет Полтавської області
968
528
1 872,7
3200
17100000000
Обласний бюджет Рівненської області
671
366
152,9
3000
18100000000
Обласний бюджет Сумської області
253
138
1 184,8
200
19100000000
Обласний бюджет Тернопільської області
286
156
1000
20100000000
Обласний бюджет Харківської області
1254
684
2 089,3
2000
21100000000
Обласний бюджет Херсонської області
231
126
1 133,8
1600
22100000000
Обласний бюджет Хмельницької області
1826
996
726,1
800
23100000000
Обласний бюджет Черкаської області
539
294
1 477,8
1000
24100000000
Обласний бюджет Чернівецької області
880
480
815,3
800
25100000000
Обласний бюджет Чернігівської області
330
180
178,3
2600
26000000000
Міський бюджет м. Києва
1826
996
2 000,1
2800
Усього
24 090
13 140
24 854,6
39 000
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129

ПОРЯДОК

використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

1. Цей Порядок визначає механізм використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті (2629-19) МОН за програмою 2201170 "Здійснення методичного та матеріально-технічного забезпечення діяльності навчальних закладів, забезпечення діяльності експертних рад з питань проведення експертизи дисертацій" на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів є МОН, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальними виконавцями бюджетної програми - державні наукові установи "Інститут модернізації змісту освіти", "Інститут освітньої аналітики".
3. Бюджетні кошти спрямовуються:
1) державній науковій установі "Інститут модернізації змісту освіти" на закупівлю комплектів методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами згідно із затвердженими МОН їх технічними характеристиками з урахуванням прогнозованої кількості інклюзивно-ресурсних центрів;
2) державній науковій установі "Інститут освітньої аналітики" на забезпечення функціонування та технічне адміністрування системи автоматизованої роботи інклюзивно-ресурсних центрів, у тому числі на придбання обладнання, необхідного для роботи системи та її обслуговування (технічна підтримка, оплата послуг, пов’язаних із захистом інформації, обслуговуванням системи тощо), придбання послуг з проведення державної експертизи у сфері технічного захисту інформації. Власником зазначеної системи, а також виключних майнових та інтелектуальних прав на її програмне забезпечення є держава в особі МОН.
4. Бюджетні кошти використовуються у межах відповідних бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України на відповідний рік, з урахуванням необхідності виконання взятих на облік в органах Казначейства бюджетних зобов’язань минулих років та у разі їх відповідності паспорту бюджетної програми.
5. Закупівля товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти здійснюється в установленому законом порядку.
6. Попередня оплата товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.
7. Остаточний розрахунок здійснюється розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня на підставі актів приймання-передачі поставлених товарів, виконаних робіт і наданих послуг.
8. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються у порядку, встановленому законодавством.
9. Розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня надсилає щомісяця до 20 числа наступного періоду МОН інформацію про використання бюджетних коштів для узагальнення і подання відомостей Мінфіну до 30 числа зазначеного періоду.
10. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності, звітів про використання бюджетних коштів, а також контроль за цільовим та ефективним витрачанням бюджетних коштів здійснюються в установленому законодавством порядку.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 лютого 2019 р. № 129

ЗМІНИ,

що вносяться до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

1. У пункті 3 слова "які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти (крім шкіл-інтернатів, спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів), санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) та навчально-реабілітаційних центрів)" замінити словами "які здобувають освіту в закладах дошкільної освіти (крім закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, будинків дитини, закладів дошкільної освіти (дитячих будинків) інтернатного типу), закладах загальної середньої освіти (крім спеціальних шкіл, санаторних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів), закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності".
2. Пункт 4 викласти в такій редакції:
"4. За рахунок субвенції здійснюється оплата таких видатків:
проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) (додаток 1), що визначені індивідуальною програмою розвитку, особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (групах) закладів дошкільної та загальної середньої освіти;
придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, що дають змогу опанувати навчальну програму, для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти, в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти, в спеціальних групах закладів професійної (професійно-технічної) освіти. На придбання зазначених засобів для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (групах) закладів загальної середньої, дошкільної освіти, використовується не більш як 35 відсотків загального обсягу субвенції. За наявності у закладі декількох осіб з особливими освітніми потребами з однаковими порушеннями у разі потреби можлива закупівля спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для спільного користування. Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для осіб з особливими освітніми потребами затверджується наказом МОН;
оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів для надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами (придбання методичного, навчального та програмного забезпечення, предметів, матеріалів і обладнання, у тому числі довгострокового користування) відповідно до вимог, затверджених МОН.
У разі необхідності закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів під час придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для осіб з особливими освітніми потребами та методичного, навчального, програмного забезпечення, предметів, матеріалів і обладнання для оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку, можуть спрямовуватися на видатки споживання.".
3. Абзац другий пункту 5 викласти в такій редакції:
"Облдержадміністрації здійснюють розподіл субвенції між обласним бюджетом, бюджетами районів, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад пропорційно кількості осіб з особливими освітніми потребами, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов, які здобувають освіту у відповідних закладах освіти; а на оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів - пропорційно кількості інклюзивно-ресурсних центрів, які утворені (або які планується утворити у 2019 році) та які не отримали кошти на оснащення кабінетів у 2018 році.".
4. У пункті 6:
1) абзаци третій і четвертий викласти в такій редакції:
"Додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) проводяться (надаються) фахівцями (із числа працівників закладу освіти та у разі потреби - додатково залученими фахівцями), з якими заклад освіти або відповідний орган управління освітою укладають цивільно-правові договори (додаток 3). Перелік фахівців, які можуть проводити (надавати) додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги), визначено у додатку 5.
Оплата праці зазначених фахівців за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) здійснюється за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 (1298-2002-п) "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 36, ст. 1699; 2005 р., № 40, ст. 2544), підвищеними на 20 відсотків за роботу з особами з особливими освітніми потребами.";
2) в абзаці шостому слова "корекційно-розвиткові заняття (послуги)" і "корекційно-розвиткових занять (послуг)" замінити відповідно словами "додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги)" і "додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг)".
5. Доповнити Порядок та умови (88-2017-п) пунктом 11 такого змісту:
"11. Залишки субвенції на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції, зокрема на закупівлю обладнання для створення та оснащення ресурсних кімнат у закладах освіти, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов.".
6. У додатках до Порядку та умов:
1) назву додатка 1 викласти в такій редакції:
"ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) для осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти";
2) додаток 2 викласти в такій редакції:
                                            "Додаток 2
                                            до Порядку та умов
                                            (в редакції постанови Кабінету Міністрів України
                                            від 27 лютого 2019 р. № 129)
ІНФОРМАЦІЯ
щодо використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за ___ квартал 20___року
Регіон
Обсяг субвенції*, тис. гривень
Кількість осіб з особливими освітніми потребами
Обсяг видатків, використаних на проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг), тис. гривень
Обсяг видатків, використаних на придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, тис. гривень
Обсяг видатків, використаних на оснащення інклюзивно-ресурсних центрів, тис. гривень
в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти
у спеціальних класах закладів загальної середньої освіти
в інклюзив них групах закладів дошкільної освіти
у спеціальних групах закладів професійної (професійно-технічної) освіти
в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти
в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти
в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти
у спеціальних класах закладів загальної середньої освіти
у інклюзивних групах закладів дошкільної освіти
у спеціальних групах закладів професійної (професійно-технічної) освіти
____________
* Зазначається обсяг субвенції, що перерахований органами Казначейства на рахунки відповідних бюджетів за звітний період. Інформація за другий (і наступний) квартал включає дані з урахуванням попереднього періоду.";
3) у додатку 3:
у назві та тексті додатка слова "корекційно-розвиткове заняття (послуга)" в усіх відмінках і формах числа замінити словами "психолого-педагогічне і корекційно-розвиткове заняття (послуга)" у відповідному відмінку і числі;
у пункті 1 слова "учнем (учнями)" і "учня" замінити відповідно словами "особою (особами) з особливими освітніми потребами" і "особи (осіб) з особливими освітніми потребами", а слова "для учнів інклюзивних класів або робочого навчального плану класу (індивідуального навчального плану учня) для учнів спеціальних класів" - словами "особи з особливими освітніми потребами";
у пункті 6:
у підпунктах 1 і 3 слова "учня (учнів)" замінити словами "особи (осіб) з особливими освітніми потребами";
у підпункті 2 слова "для учнів інклюзивних класів, для учнів спеціальних класів - робочого навчального плану класу (індивідуального навчального плану учня)" замінити словами "осіб з особливими освітніми потребами";
у тексті додатка слова "заклад загальної середньої освіти" в усіх відмінках замінити словами "заклад освіти" у відповідному відмінку;
4) у додатку 4:
у назві та тексті додатка слова "корекційно-розвиткове заняття (послуга)" в усіх відмінках і формах числа замінити словами "психолого-педагогічне і корекційно-розвиткове заняття (послуга)" у відповідному відмінку і числі;
слова "заклад загальної середньої освіти" і "закладу загальної середньої освіти" замінити відповідно словами "заклад освіти" і "закладу освіти".
7. Доповнити Порядок та умови (88-2017-п) додатком 5 такого змісту:
                                            "Додаток 5
                                            до Порядку та умов
ПЕРЕЛІК ФАХІВЦІВ,
які проводять (надають) додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) з особами з особливими освітніми потребами у закладах освіти
Фахівці, що здобули відповідний ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) у галузі знань:
01 Освіта/Педагогіка за спеціальностями:
012 Дошкільна освіта
013 Початкова освіта
016 Спеціальна освіта
017 Фізична культура і спорт
02 Культура і мистецтво:
024 Хореографія
025 Музичне мистецтво
05 Соціальні та поведінкові науки за спеціальністю:
053 Психологія
22 Охорона здоров’я за спеціальністю:
227 Фізична терапія, ерготерапія
Та/або фахівці, що мають професійну кваліфікацію:
2229.2 Ерготерапевт
2229.2 Лікар з лікувальної фізкультури
2229.2 Лікар з лікувальної фізкультури та спортивної медицини
2331 Вчителі початкової школи
2332 Вихователі дошкільних закладів
2340 Вчитель з корекційної освіти
2340 Вчитель-дефектолог
2340 Вчитель-логопед
2340 Вчитель-реабілітолог
2445.2 Практичний психолог
2445.2 Психолог
3226 Інструктор з трудової адаптації
3226 Інструктор з трудової терапії
3226 Фахівець з фізичної реабілітації".