Справа №22-ц-1103 Категорія 22
     Головуючий  у  1-й  інстанції  Хитров  Б.В.   Суддя-доповідач
Сибільова Л.О.
 
                              УХВАЛА
                          іменем  України
     18 липня 2006 року колегія суддів судової палати з  цивільних
справ апеляційного суду Сумської області в складі:
     головуючого - Маслова В.О.
     судців  - Сибільової Л.О., Криворотенка В.I.
     з участю секретаря судового засідання -Чуприни В.I. та  осіб,
які беруть участь у справі -представника заявниці ОСОБА_1 ОСОБА_2
     розглянула  у  відкритому  судовому  засіданні  в  приміщенні
апеляційного  суду  цивільну   справу   за   апеляційною   скаргою
Державного  казначейства   України   на   рішення   Ковпаківського
районного суду м. Суми від 19 травня 2006 року у справі за  заявою
ОСОБА_1, зацікавлена  особа  -Державне  казначейство  України  про
відшкодування шкоди,-
 
                           ВСТАНОВИЛА:
     Рішенням Ковпаківського районного суду м. Суми від 19  травня
2006 року вимоги ОСОБА_1 задоволено частково.
     Відшкодовано ОСОБА_1 за  рахунок  коштів  державного  бюджету
України матеріальну шкоду в розмірі 25366.25 гривень  та  моральну
шкоду в розмірі 1500  гривень,  завдану  незаконним  застосуванням
адміністративного стягнення у вигляді конфіскації  майна  -  разом
26866.25 гривень.
     В задоволенні інших вимог відмовлено.
     В  апеляційній  скарзі  Державне  казначейство  України,   не
оспорюючи розмір  відшкодування,  присудженого  заявниці,  просить
змінити зазначене  рішення,  яким  відмовити  заявниці  в  частині
відшкодування з державного бюджету України  матеріальної  шкоди  у
розмірі зіпсованого майна  та  витрат,  пов"язаних  з  проведенням
товарознавчої експертизи цього майна.  Посилається  при  цьому  на
порушення судом норм матеріального  права,  зокрема  ст.ст.  З,  4
Закону  України  "Про  порядок   відшкодування   шкоди,   завданої
громадянинові  незаконними  діями  органів  дізнання,   досудового
слідства, прокуратури і суду" ( 266/94-ВР ) (266/94-ВР)
        , ст.ст. 48, 56  Закону
України "Про власність"  ( 697-12 ) (697-12)
        ,  ст.  25  Бюджетного  кодексу
України ( 2542-14 ) (2542-14)
         та вважає, що відшкодування в цій частині слід
проводити  за  рахунок  виконавчої  служби,  яка  не   забезпечила
збереження майна.
     Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення  представника
ОСОБА_1 ОСОБА_2, який заперечує проти  скарги  та  вважає  рішення
суду в оскаржуваній частині вірним, вивчивши  матеріали  справи  і
перевіривши законність  та  обгрунтованість  рішення  суду  першої
інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених в
суді першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга
не підлягає задоволенню з таких підстав.
     Обгрунтовуючи свої вимоги, ОСОБА_1 посилалась  на  те,  що  в
2002 році  вона  була  незаконно  притягнена  до  адміністративної
відповідальності за порушення митних правил, в зв'язку з чим у неї
було  вилучене  та  конфісковане  майно,  частина  з  якого   була
реалізована виконавчою службою, чим їй було  завдано  матеріальної
та  моральної  шкоди.  Підставою  для  відшкодування  такої  шкоди
зазначала  і  довготривалий   розгляд   порушеної   відносно   неї 
адміністративної  справи,  який  закінчився   її   закриттям    за
відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
     Задовольняючи  вимоги  заявниці  в   оскаржуваній   апелянтом
частині, місцевий суд виходив з того, що  шкода,  завдана  ОСОБА_1
незаконним притягненням до  адміністративної  відповідальності  та
конфіскацією і послідуючою реалізацією  майна,  а  також  понесені
судові витрати,  знайшли  підтвердження  в  судовому  засіданні  і
підлягають відшкодуванню саме за  рахунок  державного  бюджету  на
підставі Закону України "Про порядок відшкодування шкоди, завданої
громадянинові  незаконними  діями  органів  дізнання,   досудового
слідства, прокуратури  і  суду"  ( 266/94-ВР ) (266/94-ВР)
          та  Положення  про
застосування    зазначеного    Закону,    затвердженого    наказом
Міністерства юстиції  України,  Генеральної  прокуратури  України,
Міністерства фінансів  України  від  04.03.1996  року  №  6/5/3/41
( z0106-96 ) (z0106-96)
         .
     Цей  висновок  суду  узгоджується  з  матеріалами  справи  та
відповідає   вимогам   матеріального   права,   в    тому    числі
вищезазначеним Закону та Положенню.
     Як вбачається з матеріалів справи і вірно  встановлено  судом
першої інстанції, 28 лютого 2001 року  ОСОБА_1  була  затримана  в
м.Білопілля і відносно  неї  працівниками  Сумської  митниці  було
складено протокол про  адміністративне  правопорушення  за  ст.116
Митного кодексу України ( 92-15 ) (92-15)
         та вилучено 515  одиниць  товару
22 найменувань вартістю за попередньою оцінкою 14196 гр.
     Адміністративна справа розглядалась судами неодноразово.
     Постановою Ковпаківського райсуду м.Суми від 1 листопада 2002
року ОСОБА_1 була визнана винною в порушенні  митних  правил,  від
сплати штрафу за  перебігом  двомісячного  строку  притягнення  до
адміністративної відповідальності була звільнена,  а  вилучений  у
неї  товар  було  конфісковано  в  доход  держави  і  передано  на
реалізацію до Ковпаківського відділу ДВС м.Суми.
     Постановою голови апеляційного суду Сумської  області  від  4
березня 2003 року  вищезазначена  постанова  місцевого  суду  була
скасована  з  направленням  справи  для  додаткової  перевірки  до
Сумської митниці.
     Постановою Ковпаківського райсуду м.Суми від  28  липня  2004
року провадження в адміністративній справі відносно  ОСОБА_1  було
закрите  за  відсутністю  в  її  діях   складу   адміністративного
правопорушення. Згідно цієї  постанови  вилучений  товар  підлягав
поверненню ОСОБА_1
     На виконання постанови від 1 листопада  2002  року  виконавча
служба реалізувала частину майна, конфіскованого у заявниці. Кошти
в сумі 2213,93  гр.  були  повернуті  їй  в  2006  році,  а  також
повернуте майно вартістю на час повернення 229,62 гр.
     Наполягаючи  на  стягненні  коштів  за  майно,  яке  не  було
реалізоване виконавчою  службою  і  прийшло  в  непридатність,  та
вартості товарознавчої експертизи  по  його  оцінці,  з  Державної
виконавчої  служби  у  Ковпаківському  районі  м.Суми,  а   не   з
державного бюджету, апелянт посилається на те, що  це  майно  було
передано виконавчій службі безоплатно, вона  не  забезпечила  його
зберігання,  а  тому,   відповідно   до   п.2   ст.З,   ч.2   ст.4
вищезазначеного   Закону,    вартість    цього    майна    повинна
відшкодовуватись за рахунок цієї служби.
     Колегія  суддів  вважає,  що  зазначені  доводи  апелянта   є
безпідставними і не грунтуються на вимогах закону.
     Вищезазначені   статті   Закону   передбачають,   що   майно,
конфісковане або звернене в доход держави  судом,  повертається  в
натурі, а в разі неможливості повернення в натурі,  його  вартість
відшкодовуються за рахунок тих підприємств, установ,  організацій,
яким воно було передане безоплатно.
     Державну виконавчу службу в світлі зазначених норм Закону  не
можна  вважати  такою,  якій  було  передане  конфісковане   майно
безоплатно. Ця служба  є  державним  органом,  на  який  покладено
обов'язок  по  примусовому  виконанню  в  даному  випадку  судових
рішень, і ніяких прав щодо цього майна, крім тих, які випливають з
обов'язку звернути його в доход держави, у цього органу  немає.
     Згідно  ч.4  ст.4  вищезазначеного  Закону,  вартість   майна
визначається за цінами, що діють на момент прийняття  рішення  про
відшкодування шкоди.
     З матеріалів справи вбачається, що  на  виконання  зазначеної
вимоги закону в справі була проведена товарознавча експертиза, яка
визначила вартість всього майна,  вилученого  у  ОСОБА_1,  в  тому
числі і того, яке після його уцінки  було  реалізоване  виконавчою
службою на виконання постанови суду, а кошти в сумі  2213,93  коп.
були їй повернуті.
     За таких обставин у суду першої інстанції не було підстав для
відмови заявниці у відшкодуванні завданої їй шкоди  та  витрат  по
проведенню товарознавчої експертизи конфіскованого в доход держави
майна саме за рахунок державного бюджету України.
     Не спростовують рішення суду, яке  постановлене  на  підставі
вірно встановлених обставин справи і відповідних їм правовідносин,
і інші  доводи  апеляційної  скарги,  а  тому  підстави  для  його
скасування чи зміни відсутні.
     Керуючись  ст.ст.303,   307,   308,   313-315   ЦПК   України
( 1618-15 ) (1618-15)
        , колегія суддів
 
                            УХВАЛИЛА:
     Апеляційну скаргу Державного  казначейства  України  залишити
без задоволення.
     Рішення Ковпаківського районного суду м.Суми  від  19  травня
2006 року в даній справі залишити без зміни.
     Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може
бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду  України  протягом
двох місяців з дня набрання нею законної сили.
     Головуючий  Маслов В. О.
     Судді  Сибільова Л.О.
     Криворотенко В.I.
     Вірно:
     Суддя апеляційного суду  Л.О.Сибільова