ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 липня 2016 року м. Київ К/800/9097/15
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Головуючого Моторного О.А.
Суддів Островича С.Е.,
Цвіркуна Ю.І.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Приватного підприємства "Інфокон-Майстер"
на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.09.2014
та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 05.02.2015
у справі № 826/12816/14
за позовом Приватного підприємства "Інфокон-Майстер"
до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві
про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.09.2014 позов задоволено частково: зобов'язано відповідача вилучити з АІС "Податковий блок" інформацію про результати зустрічної звірки Приватного підприємства "ІНФОКОН-МАЙСТЕР", оформлені Актом "Про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства "ІНФОКОН-МАЙСТЕР" з питань підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014" № 2268/26-55-22-10/35850856 від 05.08.2014; в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 05.02.2015 скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.09.2014 та прийнято нову, якою в задоволенні позову відмовлено в повному обсязі.
В касаційній скарзі позивач просить змінити рішення суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні позовних вимог та скасувати рішення суду апеляційної інстанції в повному обсязі та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що за результатами проведених відповідачем заходів щодо проведення зустрічної звірки позивача, складено акт від Акт від 05.08.2014 № 2268/26-55-22-10/35850856 "Про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства "ІНФОКОН-МАЙСТЕР" з питань підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014". Інформація, яку містить зазначений акт перевірки, була внесена відповідачем до Інформаційної системи "Податковий блок" Державної фіскальної служби України.
Звіркою встановлено порушення позивачем вимог п. 187.1 ст. 187, п. 198.1 ст. 198, п. 198.2, п. 198.3 та п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період з 01.05.2014 по 30.06.2014 на суму 790 440,00 грн. та завищення податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.2014 по 30.06.2014 на суму 786 631,00 грн.
За результатами звірки відповідачем, також зроблено висновок про непідтвердження в перевіреному періоді задекларованих ПП "ІНФОКОН-МАЙСТЕР" податкових зобов'язань з податку на додану вартість, а також непідтвердження задекларованого позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.05.2014 по 30.06.2014.
Крім того, звіркою встановлено, що правочини, укладені з контрагентами, порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.
Частково задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з протиправності дій податкового органу щодо внесення інформації до АІС "Податковий блок" інформації про результати зустрічної звірки Приватного підприємства "ІНФОКОН-МАЙСТЕР", оформлені Актом "Про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства "ІНФОКОН-МАЙСТЕР" з питань підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014 " № 2268/26-55-22-10/35850856 від 05.08.2014.
Відмовляючи в задоволенні позову в повному обсязі, суд апеляційної інстанції виходив з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.
Згідно із п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів та здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин (пункт 62.2 статті 62 Податкового кодексу України).
Відповідно до статті 71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Пунктом 72.1 статті 72 Податкового кодексу України визначено, що для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків, а також інформація про результати здійснення державного контролю за господарською діяльністю платника податків.
Згідно із п. 74.1 ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Відповідно до п. 4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок № 236, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 (v0236837-11) , у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від підписання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Таким чином, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, і така інформація не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Висновки, викладені в акті звірки, є відображенням дій працівників податкових органів і самі по собі не породжують правових наслідків для платника податків, тому такий акт не порушує прав позивача. Включення суб'єктом владних повноважень до бази даних інформації про таку звірку не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
Дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок проведення звірки, у тому числі й складеного за її результатами акта, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов'язків по збиранню доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження відповідних операцій, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку. Такі дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов'язкових юридичних наслідків, оскільки не супроводжуються прийняттям податкових повідомлень-рішень.
З огляду на зазначене, суд апеляційної інстанції обґрунтовано відмовив в задоволенні позовної вимоги про зобов'язання відповідача вилучити з АІС "Податковий блок" інформацію про результати зустрічної звірки Приватного підприємства "ІНФОКОН-МАЙСТЕР", оформлені Актом "Про неможливість проведення зустрічної звірки Приватного підприємства "ІНФОКОН-МАЙСТЕР" з питань підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.05.2014 по 30.06.2014" № 2268/26-55-22-10/35850856 від 05.08.2014.
Доводи, наведені скаржником в касаційній скарзі, колегією суддів відхиляються, оскільки вони не спростовують обставин, що на підставі належних та допустимих доказів встановлені судом апеляційної інстанції.
Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що судом апеляційної інстанції належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішення суду не встановлено.
Керуючись статтями 220-1, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Приватного підприємства "Інфокон-Майстер" відхилити.
Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 05.02.2015 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236 - 238 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) .
Головуючий суддя:
Судді
(підпис) О.А. Моторний
(підпис) С.Е. Острович
(підпис) Ю.І. Цвіркун