ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 квітня 2016 року м.Київ К/800/32727/15
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого судді: суддів: Стрелець Т.Г., Зайця В.С., Голяшкіна О.В.,
розглянувши в письмовому провадженні касаційну скаргу Державного підприємства "Інженерний центр "Техно-Ресурс"
на ухвалу Львівський апеляційний адміністративний суду від 24 червня 2015 року
у справі № 813/358/14
за позовом Державного підприємства "Інженерний центр "Техно-Ресурс"
до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального
господарства України,
треті особи: Управління Державної казначейської служби України у Франківському районі
м.Львова, Міністерство фінансів України
про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИЛА:
Державне підприємство інженерного центру "Техно-Ресурс" звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Управління Державної казначейської служби України у Франківському районі м.Львова, Міністерство фінансів України, в якому просило визнати неправомірними дії Управління Державної казначейської служби України у Франківському районі м. Львова Львівської області щодо зняття з обліку бюджетних фінансових зобов'язань по бюджетній програмі КПКВ 2751330 "Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії" для забезпечення виплати кредиторської заборгованості, що утворилася у зв'язку з невиплатою ДПІЦ "Техно-Ресурс" бюджетних коштів на суму 353486,90 грн., а також зобов'язати Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України вжити заходи щодо відновлення у 2014 році в обліку бюджетних фінансових зобов'язань по бюджетній програмі КПКВ 2751330 "Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії".
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2014 року позов Державного підприємства інженерного центру "Техно-Ресурс" до Управління Державної казначейської служби у Франківському районі м. Львова Львівської області, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити дії в частині вимог про визнання неправомірними дій Управління Державної казначейської служби України у Франківському районі м. Львова Львівської області щодо зняття з обліку бюджетних фінансових зобов'язань по бюджетній програмі КПКВ 2751330 "Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії" для забезпечення виплати кредиторської заборгованості, що утворилася у зв'язку з невиплатою ДПІЦ "Техно-Ресурс" бюджетних коштів на суму 353486,90 грн. залишено без розгляду.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2014 року позов задоволено. Зобов'язано Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України вжити заходи щодо відновлення у 2014 році в обліку бюджетних фінансових зобов'язань по бюджетній програмі КПКВ 2751330 "Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії".
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2015 року апеляційну скаргу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України задоволено частково. Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2014 року у справі №813/358/14 - скасовано, провадження у справі закрито.
Закриваючи провадження у справі суд апеляційної інстанції зазначив, що між сторонами виник спір з договірних відносин, характер спірних правовідносин не містить ознак публічно-правового характеру, а тому і захищати свої права та інтереси особи повинні у способи, визначені законами України, - в порядку господарського судочинства.
Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, Державне підприємство "Інженерний центр "Техно-Ресурс" звернулось до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення апеляційним судом норм матеріального та процесуального права, просить ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2015 року скасувати та направити справу до апеляційного суду для продовження розгляду.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження, встановленого пунктом 1 частини 1 статті 222 Кодексу адміністративного судочинства України.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши і обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і наданої ними правової оцінки обставин у справі, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно частини 2 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій в межах касаційної скарги.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 року № 604 (604-2012-п) "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії" головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, яке на підставі окремого рішення Комісії визначає одержувачів бюджетних коштів, які здійснюють закупівлю засобів, включаючи роботи і послуги з їх проектування та встановлення.
Наказом Міністерства фінансів України від 18 липня 2012 року № 374/852 "Про затвердження паспорта бюджетної програми на 2012 рік" було затверджено паспорт бюджетної програми на 2012 рік Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України за КПКВК 2751330.
Відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 жовтня 2012 року № 510 "Про внесення змін до Переліку одержувачів коштів за бюджетною програмою КПКВ 2751330 "Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії" Державне підприємство інженерний центр "Техно-Ресурс" було включено до переліку одержувачів бюджетних коштів відповідної бюджетної програми.
26 жовтня 2012 року Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України уклало з Державним підприємством інженерним центром "Техно-Ресурс" договір № Д-7/3116-2012 про делегування функцій замовника на закупівлю сучасних засобів обліку і регулювання води та теплової енергії, включаючи роботи і послуги з їх проектування та встановлення, згідно з яким ДПІЦ "Техно-Ресурс" зобов'язувався приймати на себе функції замовника щодо здійснення закупівлі сучасних засобів обліку і регулювання води та теплової енергії, включаючи роботи і послуги з їх проектування та встановлення на об'єктах, значених відповідачем, а Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України зобов'язувалось контролювати виконання позивачем делегованих йому функцій, а також зобов'язувалось забезпечувати фінансування позивача.
Державне підприємство інженерний центр "Техно-Ресурс" на виконання умов Договору № Д-7/3116-2012 в частині здійснення функцій замовника щодо закупівлі сучасних засобів обліку і регулювання води та теплової енергії, включаючи роботи та послуги з їх проектування та встановлення, уклало ряд договорів з підрядниками, на виконання яких було виконано роботи на загальну суму 353486,90 грн.
На 2012 рік ДПІЦ "Техно-Ресурс" були затверджені кошторисні призначення по загальному фонду державного бюджету КЕКВ 2410 в сумі 2280000,00 грн., відповідно до яких 27 грудня 2012 року були взяті на облік та зареєстровані в органах казначейської служби бюджетні зобов'язання в сумі 353486,90 грн. та бюджетні фінансові зобов'язання в сумі 353486,90 грн.
Вищезазначені кошти були виділені відповідно до кошторису розпорядника бюджетних коштів, 31 грудня 2012 року Управлінням Державної казначейської служби у Франківському районі м. Львова Львівської області знято з обліку бюджетні фінансові зобов'язання по бюджетній програмі КПКВ 2751330 "Облаштування багатоквартирних будинків сучасними засобами обліку і регулювання води та теплової енергії" на суму 353486,90 грн.
Переглядаючи судове рішення суду апеляційної інстанції, з урахуванням доводів касаційної скарги, колегія суддів Вищого адміністративного суду України виходить з наступного.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Згідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією (254к/96-ВР) чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
При цьому, визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з'ясування всіх обставин у справі і обов'язок суб'єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень, на відміну від визначального принципу, зокрема, господарського судочинства, який полягає у змагальності сторін.
З матеріалів справи вбачається, що на виконання умов Договору № Д-7/3116-2012 від 26 жовтня 2012 року про делегування функцій замовника на закупівлю сучасних засобів обліку і регулювання води та теплової енергії, включаючи роботи і послуги з їх проектування та встановлення, укладеного між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та Державним підприємством інженерним центром "Техно-Ресурс", ДПІЦ "Техно-Ресурс" зобов'язувалося прийняти на себе функції замовника щодо здійснення закупівлі сучасних засобів обліку і регулювання води та теплової енергії, включаючи роботи і послуги з їх проектування та встановлення на об'єктах, значених відповідачем, а Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України зобов'язувалось контролювати виконання позивачем делегованих йому функцій, а також зобов'язувалось забезпечувати фінансування позивача. Позивач на виконання умов цього Договору в частині здійснення функцій замовника щодо закупівлі сучасних засобів обліку і регулювання води та теплової енергії, включаючи роботи та послуги з їх проектування та встановлення, уклав ряд договорів з підрядниками, на виконання яких було виконано роботи на загальну суму 353486,90 грн. Разом з тим, відповідачем умови договору не виконані.
Отже, спір у цій справі виник з підстав невиконання однією із сторін договірних відносин.
З огляду на вищевикладене, судова колегія погоджується із висновком суду апеляційної інстанції, що спір у цій справі не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
За правилами пункту 1 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України, суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що суд апеляційної інстанції дійшов вірного висновку про закриття провадження у справі.
Доводами касаційної скарги наведених обставин не спростовано.
Судом апеляційної інстанції правозастосування відбулось із дотримання норм діючого законодавства та з повним, достовірним, неупередженим та об'єктивним з'ясуванням обставин справи.
Відповідно статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Враховуючи викладене, судова колегія Вищого адміністративного суду України вважає, що доводи касаційної скарги не спростовують висновку, викладеному в оскаржуваному рішенні суду апеляційної інстанції, воно ґрунтується на вимогах норм матеріального та процесуального законодавства, підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись статтями 220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Касаційну скаргу Державного підприємства "Інженерний центр "Техно-Ресурс" - залишити без задоволення.
Ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2015 року у справі №813/358/14 - залишити без змін.
ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії сторонам і може переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та у порядку, передбачені статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді