ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 січня 2015 року м. Київ К/800/35132/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючої: Гончар Л.Я.,
Суддів: Конюшка К.В.,
Чалого С.Я.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "Лінкстар Лімітед" (Private Company Limited by Shares "Linkstar Limited") на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 лютого 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 березня 2013 року у справі за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до товариства з обмеженою відповідальністю "Лінкстар Лімітед" (Private Company Limited by Shares "Linkstar Limited"), третя особа - Державна податкова служба України про зобов'язання вчинити дії,
в с т а н о в и л а:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Лінкстар Лімітед" (Private Company Limited by Shares "Linkstar Limited"), третя особа - Державна податкова служба України, про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності відповідача за наказом Міністерства економіки України від 28.03.2011 № 279 (v0279731-11) .
Позовні вимоги мотивовано закінченням строку дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до відповідача на підставі наказу міністерства економіки України від 28.03.2011 № 279 (v0279731-11) , та відсутністю факту усунення з боку відповідача порушень вимог статті 5 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю".
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 лютого 2013 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 26 березня 2013 року, позов задоволено: подовжено дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до фірми "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) наказом Мінекономіки від 28.03.2011 № 279 (v0279731-11) на термін до усунення фірмою "Linkstar Limited" порушення статті 5 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", допущеного при виконанні ліцензійних договорів б/н від 15.10.2004 року, від 15.09.2008 року, від 15.12.2004 року укладених з резидентом ВАТ "Промислове підприємство "Пищепром".
У поданій касаційній скарзі товариство з обмеженою відповідальністю "Лінкстар Лімітед" (Private Company Limited by Shares "Linkstar Limited") із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просило скасувати оскаржувані судові рішення судів попередніх інстанцій та постановити нове, яким відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Державною податковою інспекцією у м. Житомирі проведено позапланову виїзну документальну перевірку відкритого акціонерного товариства "Молочник", за результатами якої складено акт перевірки від 01.02.2011 № 320/23-1/00445392/0100.
Перевіркою встановлено, що фірмою "Linkstar imited" (Республіка Кіпр) укладено ліцензійні договори б/н від 15.10.2004, від 15.09.2008, від 15.12.2004 з резидентом ВАТ "Молочник".
Згідно з умовами зазначених договорів ліцензіар ("Linkstar Limited") надає ліцензіату (ВАТ "Молочник") право на використання знаків для товарів ("Народний продукт", "Вершкова долина" та "Наш молочник") за винагороду.
ВАТ "Молочник" за період з 01.01.2009 по 31.08.2010 здійснено виплату доходу нерезиденту "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) джерелом походження з України по ліцензійним договорам загальною сумою 1605556,37 доларів США, а саме: по ліцензійному договору б/н від 15.10.2004 з фірмою "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) - роялті в сумі 1025013,52 доларів США; по ліцензійному договору б/н від 15.09.2008 з фірмою "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) - роялті в сумі 431667,61 доларів США; по ліцензійному договору б/н від 15.12.2004 з фірмою "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) - роялті в сумі 148875,24 доларів США.
Враховуючи те, що зазначені перерахування проводились без одержання відповідачем індивідуальної ліцензії, що є порушенням вимог статті 5 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", Міністерством економіки України на підставі подання Державної податкової адміністрації України від 23.02.2011 № 2364/5/22-6016 видано наказ "Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України до іноземних суб'єктів господарської діяльності України" від 28.03.2011 № 279 (v0279731-11) , згідно з додатком № 1 до якого до іноземного суб'єкта господарської діяльності Private Company Limited by Shares "Linkstar Limited" застосована спеціальну санкцію, а саме: тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України.
Листом від 20.06.2011 № 4202-30/825 Міністерство економіки України звернулось до Державної податкової адміністрації України стосовно доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до іноземного суб'єкта господарської діяльності "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр).
Листом Державної податкової адміністрації України від 08.07.2011 № 8027/5/22-6016 Міністерство економіки України повідомлено, що фірмою "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) порушення вимог статті 5 Декрету не усунуто, у зв'язку з чим Державна податкова адміністрація України вважає за доцільне подовжити дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до іноземного суб'єкта господарської діяльності "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) згідно з наказом Міністерства економіки України від 28.03.2011 № 279 (v0279731-11) за порушення статті 5 Декрету, що підтверджено актом перевірки від 01.02.2011 № 320/23-1/00445392/0100.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з доведеності з боку позивача наявності підстав для прийняття рішення про подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності іноземного суб'єкта господарської діяльності.
Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, погоджується із вказаними висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на наступне.
Згідно з абзацом п'ятим частини першої статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції як, зокрема, тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Відповідно до частини другої статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду.
Згідно з частинами шостою, сьомою статті 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики.
Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.
Судами попередніх інстанцій в обґрунтування судових рішень зазначено, що Листом Державної податкової адміністрації України від 08.07.2011 № 8027/5/22-6016 Міністерство економіки України повідомлено, що фірмою "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) порушення вимог статті 5 Декрету не усунуто, у зв'язку з чим Державна податкова адміністрація України вважає за доцільне подовжити дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності на території України, застосованої до іноземного суб'єкта господарської діяльності "Linkstar Limited" (Республіка Кіпр) згідно з наказом Міністерства економіки України від 28.03.2011 № 279 (v0279731-11) за порушення статті 5 Декрету, що підтверджено актом перевірки від 01.02.2011 № 320/23-1/00445392/0100.
За вказаних обставин, з огляду на відсутність факту усунення порушень законодавства України або ж застосування відповідачем практичних заходів, що гарантують виконання вимог законодавства, позиція судів попередніх інстанцій щодо наявності підстав для подовження дії спеціальної санкції є обґрунтованою.
Колегія суддів також погоджується із висновками суду апеляційної інстанції щодо необґрунтованості посилання відповідача на факт скасування наказу Державної податкової інспекції від 09.11.2010 № 1737, на підставі якого проведено перевірку відкритого акціонерного товариства "Молочник", оскільки правомірність наказу Міністерства економіки України від 28.03.2011 № 279 (v0279731-11) перевірена судами під час розгляду позову товариства з обмеженою відповідальністю "Лінкстар Лімітед" (Private Company Limited by Shares Limited) до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, за участю третьої особи Державної податкової адміністрації України, про визнання окремих положень наказу від 28.03.2011 № 279 (v0279731-11) та наказу від 19.07.2011 № 599 (v0599731-11) нечинними, у задоволенні якого постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.02.2012, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.05.2012, було відмовлено.
Інші доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій щодо наявності підстав для задоволення позову також не спростовують.
Правова оцінка встановлених обставин справи судами першої та апеляційної інстанцій дана вірно, порушень норм матеріального чи процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень судами не допущено.
Відповідно до частини третьої статті 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись статтями 160, 167, 220, 220-1, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А :
Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Лінкстар Лімітед" (Private Company Limited by Shares "Linkstar Limited") відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 лютого 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 березня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235 - 2391 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) .
Судді: