ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"12" листопада 2010 р. м. Київ К-10429/08
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого –судді Кобилянського М.Г.,
суддів: Амєліна С.Є., Загороднього А.Ф., Ліпського Д.В., Юрченка В.В.
розглянувши в порядку попереднього розгляду адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 до Львівської обласної державної адміністрації, Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, про зобов’язання видати довідку про перерахунок пенсії
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Камянка-Бузького районного суду Львівської області від 21 травня 2007 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 03 червня 2008 року, -
В С Т А Н О В И Л А :
У лютому 2007 року ОСОБА_1 звернулась до суду із вказаним позовом. Зокрема, просила суд зобов’язати Львівську обласну державну адміністрацію видати їй довідку для перерахунку пенсії з 01.01.2006 року з розрахунку окладу провідного спеціаліста за січень 2006 року та надбавок, які вона отримувала відповідно до розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 01.04.2002 року №301 при виході на пенсію.
В судовому засіданні суду першої інстанції доповнила свої позовні вимоги та просила стягнути моральну шкоду в розмірі 5 000 грн.
Постановою Камянка-Бузького районного суду Львівської області від 21 травня 2007 року, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 03 червня 2008 року, у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеними судовими рішеннями, позивач звернувся з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Камянка-Бузького районного суду Львівської області від 21 травня 2007 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 03 червня 2008 року, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, а у справі ухвалити нове рішення, яким задовольнити позов.
Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи касаційної скарги та правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі у межах, визначених ч. 2 ст. 220 КАС України, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для залишення без задоволення касаційної скарги, а оскаржуваних судових рішень - без змін з таких підстав.
Судами встановлено, що ОСОБА_1 працювала на посаді провідного спеціаліста юридичного відділу апарату Львівської обласної державної адміністрації, з якої була звільнена 16.09.2002 року.
З 17.09.2002 року їй призначено пенсію за віком відповідно до Закону України "Про державну службу" (3723-12)
.
При обчисленні пенсії враховано: посадовий оклад (підвищений згідно з Указом Президента України від 11.12.2001 року №1204 "Про деякі заходи щодо зміцнення юридичних служб державних органів" відповідно до якого розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації №301 позивачу з 01.04.2002 року було встановлено щомісячну надбавку за високі досягнення у праці та виконання особливо важливої роботи в розмірі 80% і збільшено посадовий оклад на 50%); надбавка за ранг; надбавка за вислугу років; надбавка за виконання особливо важливої роботи та премія.
В квітні 2006 року ОСОБА_1 звернулась до бухгалтерії Львівської обласної державної адміністрації з заявою про видачу довідки для перерахунку пенсії з 01.01.2006 року. Однак, отримала відмову. Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про державну службу" (432-15)
внесено зміни до даного закону та доповнено статтею 37-1. Цей Закон (3723-12)
набирає чинності з дня його опублікування, а саме з 04 лютого 2003 року. Порядок перерахунку пенсій, передбачений цим Законом (3723-12)
, поширюється на пенсіонерів, яким пенсія державних службовців призначена з дня набрання чинності Законом України "Про державну службу" (3723-12)
.
Статтею 37-1 Закону України "Про державну службу" визначено порядок і умови перерахунку пенсії державним службовцям. Зазначено, що в разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв’язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.
Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.
Пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 року №865 "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії" (865-2000-п)
встановлено, що перерахунок пенсій провадиться з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року №268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" (268-2006-п)
було затверджено нові умови оплати праці для державних службовців.
Пунктом 15 встановлено, що умови оплати праці, затверджені цією постановою, застосовуються з 1 січня 2006 р., а для працівників, окремі умови оплати праці яких визначені Указами Президента України, - з 1 квітня після визнання такими, що втратили чинність, цих Указів.
Указ Президента України від 11.12.2001 року №1204 "Про деякі заходи щодо зміцнення юридичних служб державних органів" втратив чинність 01.04.2006 року відповідно до Указу Президента України від 30.03.2006 року №772.
Як вбачається з обставин справи та встановлено судами, як станом на 01 січня 2006 року, так і станом на 01 квітня 2006 року працівникам юридичного відділу апарату облдержадміністрації збільшені посадові оклади і збільшені надбавки не встановлювались та не виплачувались.
За таких обставин, суд першої інстанції, з рішенням якого погодився і суд апеляційної інстанції, дійшов правильного та обґрунтованого висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову, а відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи те, що посилання позивача в касаційній скарзі на порушення судами норм матеріального права не знайшли свого підтвердження при розгляді даної справи, а судами повно та всебічно перевірені надані сторонами докази, дана їм належна оцінка у рішеннях, які належним чином мотивовані і за своїм змістом та формою відповідають вимогам матеріального та процесуального закону, касаційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судові рішення - без змін.
Керуючись ст.ст. 220, 222, 230 КАС України, -
У Х В А Л И Л А :
Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Камянка-Бузького районного суду Львівської області від 21 травня 2007 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 03 червня 2008 року –без змін.
Ухвала набирає законної сили через п’ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі і оскарженню не підлягає.
ГОЛОВУЮЧИЙ Кобилянський М.Г.
СУДДІ Амєлін С.Є.
Загородній А.Ф.
Ліпський Д.В.
ЮрченкоВ.