ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ К-16327/09
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого Співака В.І.,
суддів: Білуги С.В.,
Гаманка О.І.,
Загороднього А.Ф.,
Заїки М.М.,
при секретарі Гераймовичу Д.Я.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24.11.2008 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.03.2009 у справі за позовом ОСОБА_4 до управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області про перерахунок пенсії,
в с т а н о в и л а:
У жовтні 2008 року ОСОБА_4 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області про перерахунок пенсії.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 24.11.2008 позовні вимоги ОСОБА_4 було задоволено. Зобов’язано управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області з 01.07.2008 провести перерахунок призначеної ОСОБА_4 державної пенсії по інвалідності в розмірі восьми мінімальних пенсій за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, що розраховується залежно від розміру прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб. Зобов’язано управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області з 01.07.2008 провести перерахунок призначеної ОСОБА_4 щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, в розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, що розраховується залежно від розміру прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.03.2009 апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області було залишено без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24.11.2008 –без змін.
У касаційній скарзі управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області не погоджуючись з даними рішеннями, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального права, просить скасувати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24.11.2008 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.03.2009 та ухвалити нову постанову, якою відмовити ОСОБА_4 у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області задоволенню не підлягає, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанції постановлено з додержанням норм матеріального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не дають підстав, які передбачені статтями 225–229 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15) для зміни чи скасування судового рішення.
Відповідно до статті 49 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.
Статтями 50 та 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"визначені підстави та умови призначення державних пенсій та додаткових пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю.
Вихідним критерієм обрахунку державної та додаткової пенсії виступає мінімальна пенсія за віком. Мінімальний розмір пенсії за віком, згідно статті 28 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування"встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Положення частини 3 статті 28 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування"щодо застосування мінімального розміру пенсії за віком, встановленого частиною 1 цієї статті тільки стосовно визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом (1058-15) , не є перешкодою для застосування даної величини (мінімального розміру пенсії за віком) для обрахування інших пенсій чи доплат, пов’язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого частиною 1 цієї статті мінімального розміру пенсії за віком.
Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними актами, вирішуючи даний спір суди першої та апеляційної інстанції прийшли до обґрунтованого висновку, що при розрахунку державної та додаткової пенсій, передбачених статтями 50, 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.
Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були доведені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Керуючись статтями 220, 2201, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, –
у х в а л и л а:
Касаційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області залишити без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24.11.2008 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.03.2009 у справі за позовом ОСОБА_4 до управління Пенсійного фонду України в м. Єнакієве Донецької області про перерахунок пенсії –без змін.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий В.І. Співак судді: С.В. Білуга Гаманка О.І. А.Ф. Загородній М.М. Заїка
Суддя В.І. Співак