ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"23" березня 2010 р. м. Київ К-2029/09
Колегія суддів першої судової палати Вищого адміністративного суду України у складі суддів:
Головуючого – Кравченко О.О.
Суддів: Васильченко Н.В., Леонтович К.Г., Розваляєвої Т.С., Бим М.Е.
При секретарі –Гутніченко А.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Києві адміністративну справу за касаційною скаргою Алуштинської міської ради на постанову господарського суду Автономної Республіки Крим від 7 травня 2007 року та ухвалу Севастопольського апеляційного господарського суду від 17 серпня 2007 року у справі за позовом Алуштинської міської ради до Ізобільненської сільської ради АР Крим про визнання недійсним рішення, -
ВСТАНОВИЛА:
У січні 2007 року Алуштинська міська рада звернулась до господарського суду Автономної Республіки Крим з позовом до Ізобільненської сільської ради АР Крим про визнання недійсним рішення № 8/12 від 22.09.2006р. "Про створення відділу містобудування та архітектури при виконавчому комітеті Ізобільненської сільської ради та затвердження положення про відділ".
В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на те, що оскаржуване рішення суперечить приписам Закону України "Про основи містобудування" (2780-12) , Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) та порушує права позивача в частині виконання покладених на нього Законом (280/97-ВР) обов’язків.
Постановою господарського суду Автономної Республіки Крим від 7 травня 2007 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного господарського суду від 17 серпня 2007 року, в позові відмовлено. Суди вмотивували свої висновки тим, що відповідач правомірно та в межах компетенції, що надана йому Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) , створив свій виконавчий орган з метою виконання останнім повноважень, делегованих йому відповідно до ч. 1 ст. 31 вказаного Закону.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Алуштинська міська рада подала касаційну скаргу, у якій ставиться питання про їх скасування та направлення справи на новий розгляд, посилаючись при цьому на порушення судами норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що 22 вересня 2006 року Ізобільненською селищною радою прийнято рішення № 8/12 "Про створення відділу містобудування та архітектури при виконавчому комітеті Ізобільненської сільської ради та затвердження положення про відділ". Як вбачається з даного рішення, підставою його прийняття стала необхідність оперативної та якісної підготовки та впорядкування великого об’єму адміністративних та нових спеціальних містобудівних документів по освоєнню територій населених пунктів, що існують, та належать Ізобільненській сільській раді.
Відмовляючи у позові, господарський суд Автономної Республіки Крим, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, вказав, що при прийнятті оскаржуваного рішення селищна рада, як суб’єкт владних повноважень, діяла відповідно до вимог закону та у межах, наданих повноважень. Судова колегія погоджується з висновками судів попередніх інстанцій з огляду на наступне.
Компетенція сільських, селищних. Міських рад у сфері містобудування визначена ст. 12 Закону України "Про основи містобудування". Компетенція виконавчих органів селищних рад визначена у ст.14 цього Закону.Відповідно до ст. 14 Закону України "Про основи містобудування"до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: визначення згідно з рішенням відповідної ради території, вибір, вилучення (викуп) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб, визначених містобудівною документацією; встановлення в межах своїх повноважень на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність; надання відповідно до закону дозволу на будівництво об'єктів містобудування незалежно від форми власності у разі делегування їм таких повноважень відповідними радами; забезпечення в установленому законодавством порядку розробки і подання на затвердження відповідних рад місцевих містобудівних програм, генеральних планів, детальних планів, планів червоних ліній, місцевих правил забудови населених пунктів; проведення робіт з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів у порядку, встановленому законодавством; організація охорони культурної спадщини; організація робіт, пов'язаних із створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів; забезпечення в установленому законом порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації під час планування та забудови відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації та проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоду навколишньому природному середовищу; здійснення контролю за забезпеченням надійності та безпечності експлуатації будинків і споруд незалежно від форми власності в районах, що зазнають впливу небезпечних природних і техногенних явищ та процесів. З аналізу зазначеної вище норми Закону (2780-12) , а також зі змісту ст.ст. 11, 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та ст. 13 Закону України "Про архітектурну діяльність"вбачається, що на виконавчий комітет Ізобільненської сільської ради, як на виконавчий орган сільської ради, покладено цілу низку повноважень в галузі будівництва і архітектури.
Згідно із ч.3 ст.13 Закону України "Про архітектурну діяльність"органи місцевого самоврядування здійснюють свою діяльність у сфері містобудування і архітектури відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) .
Питання організації діяльності виконавчих органів вирішуються відповідною радою, відповідно до вимог статті 54 "Про місцеве самоврядування в Україні", згідно якої сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради. Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, - за погодженням з відповідними органами виконавчої влади. Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.
З урахуванням наведеного вище, судова колегія погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що оскаржуване рішення Ізобільненської сільської ради АР Крим № 8/12 від 22.09.2006р. "Про створення відділу містобудування та архітектури при виконавчому комітеті Ізобільненської сільської ради та затвердження положення про відділ"спрямоване саме на впорядкування організаційної структури виконавчого комітету сільської ради та жодним чином не вирішує питання, які належать до компетенції позивача. Оскаржуване рішення прийнято селищною радою у межах наданих їй повноважень і відповідно до вимог чинного законодавства, доводи касатора висновків судів попередніх інстанцій не спростовують, а тому підстав для задоволення касаційної скарги судова колегія не вбачає.
Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Суд вважає, що при вирішенні справи місцевим та апеляційним судом повно і правильно встановлені фактичні обставини справи, характер правовідносин сторін і вірно застосовані до них норми матеріального та процесуального права.
Керуючись статтями 220, 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
Ухвалила:
Касаційну скаргу Алуштинської міської ради залишити без задоволення.
Постанову господарського суду Автономної Республіки Крим від 7 травня 2007 року та ухвалу Севастопольського апеляційного господарського суду від 17 серпня 2007 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Верховного Суду України за винятковими обставинами у порядку та у строк, передбачений статтями 237- 239 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді: